۹۶۰۱۵۰
۹ نظر
۵۰۸۴
۹ نظر
۵۰۸۴
پ

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا؛ دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و فناوری ۵G

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا (Samsung Galaxy S ۲۰ Ultra) یکی دیگر از اعضای خانواده اس ۲۰ سامسونگ است که در رویداد آنپکد سامسونگ معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمت گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا بیشتر آشنا شوید.

وب‌سایت گجت‌نیوز - معین کریمی: گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا (Samsung Galaxy S۲۰ Ultra) یکی دیگر از اعضای خانواده اس ۲۰ سامسونگ است که در رویداد آنپکد سامسونگ معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمت گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا بیشتر آشنا شوید.

رویداد آنپکد امروز سامسونگ پر بود از محصولات الکترونیکی جدید این شرکت که می‌توانند سال ۲۰۲۰ را به بهترین سال برای این غول کره‌ای تبدیل کنند. یکی از جذاب‌ترین این محصولات، گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا از خانواده S۲۰ است که نشان می‌دهد سامسونگ نیز راه اپل را در عرضه‌ی سه نسخه از گوشی‌های جدید پرچمدارش در پیش گرفته است. لازم به ذکر است که این گوشی در نسخه‌ی ۵G و ۴G عرضه خواهد شد.

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا؛ دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و فناوری ۵G

طراحی

از نظر طراحی، هر سه گوشی خانواده S۲۰ بسیار شبیه به یکدیگر هستند، با این تفاوت که به خاطر تعداد مختلف دوربین‌هایشان، ماژول دوربین مستطیلی شکلی که سامسونگ در آن‌ها استفاده کرده کمی متفاوت است. بله سامسونگ همانند اپل از یک ماژول دوربین مستطیلی شکل روی قاب پشتی گوشی‌های جدیدش استفاده کرده است که برآمدگی قابل توجهی نیز نسبت به سطح قاب دارند. به جز این ماژول، فقط لوگوی شرکت سامسونگ است که روی این قاب دیده می‌شود.

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا؛ دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و فناوری ۵G

پس به قسمت جلو می‌رویم. جایی که یک نمایشگر از نوع Infinity-O با یک حفره برای میزبانی دوربین سلفی قرار دارد. این نمایشگر تقریباً اکثر نقاط قاب جلویی را به خودش اختصاص داده است و لبه‌های آن با انحنای زیبایی به فریم کناری چسبیده است. یک حفره روی نمایشگر نیز دنباله رو نسل پیشین همچنان وجود دارد؛ با این تفاوت که این حفره کوچک‌تر شده و مانند سری نوت ۱۰ در مرکز قسمت بالایی صفحه دیده می‌شود.

لبه‌های قاب پشتی گوشی به سمت داخل انحنا دارند که می‌تواند در دست‌گیری دیوایس را آسوده‌تر کند. البته به زیبایی ظاهر آن‌ها نیز کمک کرده است. ضمناً هم قاب پشتی و هم جلویی توسط گوریلا گلس محافظت می‌شوند. اما در فریم دور قاب این گوشی با دو مدل دیگر خانواده یعنی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس تفاوتی وجود دارد. سامسونگ در این نسخه‌ی پریمیوم، به جای فریم آلومینیومی از یک فریم فولاد ضد زنگ همانند آنچه اپل در آیفون ۱۱ پرو مکس خود به کار برده، استفاده کرده است. به طور کلی این گوشی چهار تغییر مهم نسبت به گوشی‌های سری اس ۱۰ داشته است:

  • ماژول مستطیلی‌شکل دوربین‌های پشتی
  • یک حفره در مرکز نمایشگر
  • حذف دکمه‌ی بیکسبی
  • حذف جک هدفون

سامسونگ تصمیم گرفته در این خانواده، دکمه‌ی بیکسبی که توسط بسیاری از کاربران نادیده گرفته می‌شد را از روی بدنه حذف کند. این دکمه معمولاً در سمت چپ قاب قرار داشت. علاوه بر این، خانواده اس ۲۰، نخستین محصولات سری گلکسی اس هستند که جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون از روی آن‌ها حذف می‌شود. این درحالیست که پیشتر سامسونگ، اپل را به خاطر حذف این جک از آیفون‌هایش مورد تمسخر قرار می‌داد! در هر صورت، باید به تصمیم شرکت‌ها برای مدرن‌سازی ارتباطات صوتی احترام بگذاریم.

ابعاد این گوشی برابر ۱۶۶.۹ در ۷۶ در ۸.۸ میلی‌متر است که با احتساب برآمدگی دوربین ضخامت آن به ۱۰.۲ نیز می‌رسد.

نمایشگر

در جلو، یک نمایشگر ۶.۹ اینچی به نام Dynamic AMOLED و از نوع Infinity-O حضور دارد که تقریباً تمام قاب جلویی را به خود اختصاص داده است. حفره‌ی روی نمایشگر این گوشی برخلاف نسل قبل، حالا به مرکز صفحه آمده و کمی ابعاد آن کوچک‌تر شده است. حاشیه‌های بالا و پایین صفحه نیز بسیار ناچیز است. این نمایشگر مشابه دو مدل دیگر دارای وضوح ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل بوده، نسبت ابعاد ۲۰:۹، تراکم پیکسلی ۵۶۶ppi و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌دهد.

البته لازم به ذکر است که این نرخ رفرش به صورت پیشفرض فعال نیست و برای دسترسی به آن باید وضوح نمایشگر را به ۱۰۸۰p تنزل دهید. نرخ رفرش صفحه در حالت ۱۴۴۰p برابر ۶۰ هرتز است. در هر صورت، به لطف این نرخ رفرش بالا، بازی‌ها بدون هرگونه تأخیری روی گوشی به اجرا درخواهند آمد و با ظرفیت رم ۱۲ گیگابایتی و پردازنده‌ی قدرتمند گوشی می‌توانید مطمئن باشید که همه چیز همانطور خواهد بود که می‌خواهید.

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا؛ دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و فناوری ۵G

سامسونگ قصد ندارد با سیستم تشخیص چهره‌ی قدرتمند فیس آیدی اپل رقابت کند. در عوض این شرکت اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک را در زیر نمایشگر محصولاتش به کار می‌برد. سنسور جدید به کار رفته زیر قاب گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا Qualcomm ۳D Sonic Max نام دارد. این سنسور جهت افزایش امنیت کاربران، می‌تواند به صورت همزمان دو انگشت کاربر را اسکن کند.

مشخصات فنی، باتری و دوربین

سری جدید گلکسی S۲۰ سامسونگ (گلکسی S۲۰، S۲۰+، S۲۰ Ultra) مجهز به فناوری ۵G هستند. گلکسی S۲۰+ و گلگسی S۲۰ Ultra اولین گوشی‌‎هایی هستند که به شما امکان می‎دهد با استفاده از هردو فناوری sub-۶ و mmWave، تجربه‎ای نوین از یک گوشی موبایل داشته باشید. سری گلکسی S۲۰ امکان عرضه قابلیت ۵G به هردو شکل مستقل و غیرمستقل را دارد. تفاوت‌های اندکی بین طراحی سه گوشی وجود دارد و بیشتر تفاوت را باید در زیر قاب جستجو کرد. این بدان معناست که همان تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ یا اگزینوس ۹۹۰ در قلب تپنده‌ی این گوشی حضور دارد.

کاربر می‌تواند بین ماژول‌های رم ۱۲، ۱۴ و ۱۶ گیگابایتی یکی را به دلخواه برگزیند. ظرفیت داخلی گوشی نیز ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی خواهد بود. رندر‌های گرافیکی نسل جدید گوشی‌های گلکسی اس سامسونگ به لطف پردازنده‌ی جدید، ۲۰ درصد سریع‌تر از سری اس ۱۰ خواهد بود. قدرت کارآمد آن‌ها نیز ۳۵ درصد بهبود پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، حضور رم LPDDR۵ در زیر قاب این محصولات، منجر به ۳۰ درصد سرعت بیشتر و ۳۰ درصد مصرف بهتر انرژی در این بخش می‌شود.

غول کره‌ای یک باتری غول پیکر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در زیر قاب این گوشی به کار برده است که می‌تواند از سرعت شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی کند. اما اینجا برخلاف دو مدل اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس که با یک شارژر ۲۵ وات در داخل جعبه‌ی خود همراه هستند، یک شارژر ۴۵ وات در داخل جعبه‌ی گوشی اس ۲۰ اولترا قرار دارد.

جدول مشخصات فنی

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا؛ دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و فناوری ۵G سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا؛ دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و فناوری ۵G سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا؛ دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و فناوری ۵G

Quick Share، رقیب ایردراپ اپل در گوشی‌های سامسونگ

سامسونگ یک اپلیکیشن جدید برای اشتراک گذاری انواع فایل‌ها شبیه به آنچه به نام ایردراپ در آیفون‌های اپل است را به کاربران گوشی‌های سری S۲۰ هدیه داده است. این اپلیکیشن که Quick Share نام دارد، یک سرویس اشتراک‌گذاری فایل محلی است که از بلوتوث برای ساخت یک شبکه‌ی بی‌سیم نظیر به نظیر بین دو گوشی متصل استفاده می‌کند. این اتصال برای امنیت دستگاه‌ها و فایل‌ها، رمزگذاری می‌شود. راه حل‌های دیگری نظیر استفاده‌ی مستقل از بلوتوث یا ترکیبی از بلوتوث و NFC نیز وجود دارد، ولی سرعت و ناحیه‌ی پوشش محدودی دارد.

با چیپست Guardian Chip خیالتان راحت باشد

گلکسی اس ۲۰ همچنین دارای یک پردازنده‌ی امن جدید به نام Guardian Chip است که از گوشی در برابر حملات سخت‎افزاری هم حراست می‎کند.

اولین گوشی گلکسی مجهز به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی

به پشت گوشی می‌آییم، جایی که یک ماژول مستطیلی شکل شبیه به آیفون‌های جدید اپل روی آن حضور دارد. در داخل این ماژول دوربین چهار سنسور دوربین حضور دارد. شیائومی و سامسونگ سال گذشته با همکاری یکدیگر، یک سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی را توسعه بخشیدند و برای نخستین بار همراه با گوشی شیائومی می‌سی سی ۹ پرو از آن پرده برداری کردند. تا به امروز هیچ یک از گوشی‌های خود شرکت سامسونگ از این سنسور میزبانی نمی‌کردند.

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا؛ دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و فناوری ۵G

اما حالا گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا می‌تواند نخستین گوشی برند گلکسی لقب گیرد که به یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی تجهیز شده است. گرچه گفته می‌شود این سنسور متفاوت از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی به کار رفته در گوشی‌های شیائومی است. نحوه‌ی ثبت جزئیات توسط این دوربین حیرت‌انگیز است.

نسبت ادغام پیکسل‌ها در این سنسور به جای ۲+۲، برابر با ۳+۳ خواهد بود. در سنسور سامسونگ، اطلاعات ۹ پیکسل درون یک مورد ذخیره خواهد شد. هرچند عکس نهایی دارای وضوح ۱۲ مگاپیکسل خواهد بود، اما میزان جزئیات، محدوده دینامیکی، دقت رنگ‌ها و نورپذیری آن به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. در این حالت اندازه‌ی پیکسل مجازی به ۲.۴ میکرون پیکسل می‌رسد که در مقایسه با اندازه‌ی پیکسل فیزیکی دوربین گلکسی اس ۱۰، پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود.

اما به جز این دوربین، یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری اپتیکال، یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی برای عکاسی از جمعیت و اماکن مختلف و همچنین یک سنسور ToF (وقت پرواز) که به ثبت بهتر عکس‌های پرتره کمک می‌کند نیز روی این ماژول مستطیلی حضور دارند. عمده‌تری تفاوت در ماژول دوربین مدل اولترا نسبت به دو گوشی دیگر، حضور یک دوربین پریسکوپی است.

دوربین گلکسی اس ۲۰ وضوح فوق‌العاده بالایی دارد (۱۰۸ مگاپیکسلی در نسخه اولترا و ۶۴ مگاپیکسلی در اصلی و پلاس) و می‌تواند جزئیات کامل صحنه‌ها را به شفاف‌ترین شکل ممکن در تصاویر پیاده‌سازی کند.

Space Zoom

قابلیت Space Zoom در گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ به شما اجازه می‌دهد حتی از فاصله‌ای بسیار دور هم بتوانید روی سوژه‌ی خود زوم کنید. با استفاده از این فناوری می‌توانید در دو نسخه‌ی اولترا تا ۱۰۰ برابر زوم کنید. این قابلیت به لطف کراپ-زوم، به شما اجازه می‌دهد پس از ثبت عکس بتوانید بدون هرگونه افت کیفیتی بخشی از تصویر که می‌خواهید را کراپ کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Single Take

دیگر قابلیت دوربین‌های این خانواده Single Take نام دارد که به شما اجازه می‌دهد چندین تصویر از جمله عکس و ویدیو به شکل لای فوکوس، کراپ شده، فوق عریض و ... را به صورت همزمان ذخیره کرده و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین برداشت را از میان آن‌ها برگزینید.

قیمت

در پایان لازم به ذکر است که سامسونگ گوشی S۲۰ Ultra را در دو رنگ خاکستری و مشکی عرضه خواهد کرد. همچنین رده‌بالاترین عضو خانواده اس ۲۰ سامسونگ دارای قیمت پایه ۱۲۰۰ دلاری است. بدین ترتیب برای خرید این گوشی باید چند صد دلار بیشتر از سایر اعضای این خانواده بپردازید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رامینم

      چ اصراری دارین ب این دوربیا ؟؟؟؟

    • بدون نام

      چقدر زشته پشتش

      پاسخ ها

      • die hardman

        ایرانی جماعت که فقط بلدن ایراد بگیرن
        ببندش بابا
        انقلابیه واسه خودش در صنعت موبایل با این دوربین و نمایشگرش

    • دختر هوادار پرسپولیسی

      1200دلار در میاد 16میلیونو800هزار تومان با دلار 14هزارتومانی بنظرم اگه میخاین موبایل بخرین خیلی گرون همون نوت 10.یا همون آیفون.ولی بازم گرونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش 16 میلیون باشه که نیست شما رو چهل پنجاه حساب کن

    • علی

      پشتش چه زشته انگار عکس شیش در چهار !!! خخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما همون گربه ای هستی که میگی بو میده

      • علی

        بدون نام ادب داشته باش

    • بدون نام

      دوربین با کیفیت تنها دلیل من واسه گوشی خریدنه ولی متاسفانه پووووووول ندارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج