۹۶۰۲۷۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

کرونا درهای پایتخت و مرکز مالی چین را قفل کرد

شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان مرکز چین موجب شده است تا مقام های ارشد چین تدابیر بی سابقه قرنطینه در پکن پایتخت و شانگهای مرکز مالی این کشور و چندین شهر دیگر اتخاذ کنند.

ایرنا: شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان مرکز چین موجب شده است تا مقام های ارشد چین تدابیر بی سابقه قرنطینه در پکن پایتخت و شانگهای مرکز مالی این کشور و چندین شهر دیگر اتخاذ کنند.

این دو شهر در شمال و شرق چین که در مجموع ۴۴ میلیون نفر جمعیت دارند، به حالت تعطیل درامده اند و مردم بندرت از خانه هایشان خارج می شوند تا از شیوع گسترده تر این ویروس مهلک جلوگیری شود.

تمامی خودروها و وسایل نقلیه دیگری که به طرف این شهرها در حرکت هستند، تحت تدابیر شدید حفاظتی و سنجش سلامت و تب قرار می گیرند و همه سرنشینان خودروها موظف به همکاری هستند.

استفاده از ماسک در این شهرها اجباری است و حتی در فضای باز و هوای آزاد هم مردم ماسک به صورت دارند و جز برای امور ضروری از جمله خریدهای روزانه از خانه ها خارج نمی شوند.

چین به غیر از این دو شهر در مجموع نزدیک به ۸۰ شهر در ۲۰ استان را در قرنطینه قرار داده است تا بتواند هر چه سریعتر این ویروس را که تا روز چهارشنبه جان یکهزار و ۱۱۵ نفر را گرفته است، مهار کند.

از ماه گذشته میلادی درهای شهرهای پکن و شانگهای و شماری از دیگر شهرهای چین بخصوص در مرکز این کشور قفل شده است و محدودیت های بسیار جدی برای تردد در سطح شهر و برای ساکنان صورت گرفته است.

تمامی مجتمع های مسکونی فقط به ساکنان اجازه ورود می دهند. ورود خودروهای غیره به این مجتمع ها ممنوع است. همه کسانی که در این بناها سکونت دارند فقط حق دارند از یک در وارد مجتمع شوند و در ورودی ماموران با دستگاه های حرارت سنج تب آنها را اندازه می گیرند.

مراکز تفریحی و تجمعات به طور کلی تعطیل شده اند و اجازه اجتماع داده نمی شود. بسیاری از رستوران ها تعطیل هستند و خوردن غذا به صورت گروهی نیز متوقف شده است.

بجز استان خوبی در مرکز چین و شهر ووهان کانون اصلی شیوع بیماری که در قرنطینه کامل هستند، برای کلان شهرهای دیگری نظیر تیان جین، گوانگ جو، شن جن، هانگجو و چنگدو و بسیاری از شهرهای دیگر محدودیت های شدیدی در نظر گرفته شده است.

مردم در پکن، شهری با بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت که این روزها خیابان هایی خلوت را تجربه می کند،به ندرت درسطح شهر تردد می کنند و برای ورود به محل های مسکونی باید اطلاعات درخواستی ماموران را ثبت کنند.

بسیاری از خریدها اینترنتی انجام می شود و فرستندگان آنها حق ورود به محل های مسکونی ندارند و بسته هایشان را از پشت درهای تحت کنترل ماموران به مردم تحویل می دهند.در پکن بیش از ۳۳۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۲ نفرشان جان باختند. با این حال شمار مبتلایان که در روزهای نخست به ۴۰ نفر می رسید حالا به زیر ۱۰ نفر کاهش یافته است. شمار کل مبتلایان در شانگهای نیز ۳۰۰ نفر اعلام شده است.

شواهد نشان می دهد که هراس عمومی هم به خلوتی شهرهای چین دامن زده است. مردم از روبرو شدن با یکدیگر پرهیز می کنند و به صورت انفرادی در رفت و آمد هستند و اگر کسی را در مقابل خود ببینند راهشان را کج می کنند.شمار کل مبتلایان به این ویروس در جهان به ۴۵ هزار و ۱۷۵ نفر ودر چین به ۴۴ هزار و ۶۵۳ نفر رسیده است که ۴ هزار و ۷۷۴ نفر درمان شده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خمینی

      عشق من کرونا کجایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج