۹۶۰۴۴۷
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

عربشاهی: مدافع خریدیم که فقط نگاه کند؟!

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: مدافعان پرسپولیس در آرایش دفاعی و تعقیب توپ کوتاهی نمی‌کردند این دو گل هرگز به ثمر نمی‌رسید و الدحیل برنده نمی‌شد.

خبرورزشی: شکست پرسپولیس، صدرنشین لیگ برتر نوزدهم در نخستین دیدار گروهی اش در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا برای بسیاری از طرفداران این تیم غیرقابل باور بود. گرچه برخی کارشناسان داوری و ضعف مفرط آن را دلیل این موضوع می‌دانستند، ولی برخی نیز بازی کم انگیزه اعضای تیم را دلیل این شکست عنوان کردند. ضیا عربشاهی پیشکسوت پرسپولیس درباره این دیدار و شکست شاگردان یحیی گل‌محمدی حرف زد.

چه اتفاقی رخ داد که پرسپولیس باخت؟

فکر می‌کنم بازی را از ابتدا جدی نگرفته بودیم. یعنی رفتیم که تیم روبرویی را محک بزنیم که در همان ۱۰، ۱۵ دقیقه ابتدایی دو تا خوردیم و بعد تازه به خودمان آمدیم.

انتظار چنین بازی را داشتید؟

از پرسپولیس نه! ولی می‌دانستیم که الدحیل برای اعاده حیثیت می‌آید و اتفاق در همان ۱۵ دقیقه اول هم اینقدر فشار آوردند که دو تا زدند و بعد بازی را اداره کردند.

اما پرسپولیس هم موقعیت‌های خوبی داشت؟

داشت، ولی خوب از آن‌ها استفاده نکرد. اگر کمی باهوش‌تر و با تمرکز بیشتر بازی می‌کردند حتما می‌توانستند به الدحیل گل بزنند.

پرسپولیس کمی سنگین نبود؟

دقیقا! کلا برای رسیدن به دروازه برنامه درست و درمانی دیده نمی‌شد. یکی از راه‌های گلزنی شوت زدن به طرف دروازه است. این کار را هم نمی‌کردند. پرسپولیس بازیکنان شوتزن خوبی مانند نوراللهی یا کنعانی زادگان دارد. حتی خود ترابی هم گاهی وقت‌ها شوت‌های ناگهانی می‌زند، ولی در این دیدار با اینکه موقعیت هم داشتند، ولی رغبتی برای این کار نشان نمی‌دادند. شاید دستور تاکتیکی بود. ولی فکر می‌کنم یحیی باید از این پس از آن‌ها بخواهد در صورت داشتن موقعیت شوت هم بزنند. شوت هم به حریف هشدار می‌دهد و هم باعث می‌شود آن‌ها دست به عصاتر بازی کنند.

تحلیل‌تان از سبک بازی پرسپولیس چیست؟

بیشتر سانتر می‌دیدیم. وقتی دروازه‌بان حریف مهارت بالایی روی هوا و توپ‌های ارسالی دارد و خط دفاع الدحیل پر از بازیکنان بلند قامت است چه اصراری بود که این همه سانتر کنیم؟ حفظ توپ و بردن توپ به کناره‌ها برای ارسال از جناحین تاکتیک کلی پرسپولیس بود مگر اینکه گاهی توپ را از وسط وارد محوطه می‌کردند.

چرا گل خورد؟

اشتباهات فردی منجر به گل خوردن تیم شد. الدحیل درست عمق خط دفاع را نشانه رفته بود. بعد هم روی گل اول وقتی توپ روی دروازه سانتر می‌شود چرا بازیکن آن را رها می‌کند. شکر خدا پرسپولیس میلیارد‌ها تومان پول داده و برای دفاعش بازیکن خریده، ولی وقتی ضربه اول دفع شد هیچ کس به خودش زحمت نداد برای دفع کامل آن دنبالش برود که بازیکن الدحیل رفت و آن را روی خط گرفت و ارسال کرد. مشخص است در چنین وضعیتی تیم گل می‌خورد.

گل دوم چطور؟

روی گل دوم هم همینطور! توپ را گم کردند. یار حریف وسط خط دفاع جلو کشیده پرسپولیس ایستاده بدون هیچ مراقبی. توپ را گرفت و چرخید و گلش را زد. در آن صحنه اگر بشمارید ۷ سفید پوش که بچه‌های تیم ما بودند داشتند گلزن را مشایعت می‌کردند. این برای تیمی مثل پرسپولیس بد است. صدرنشین لیگ که نباید از این گل‌های ساده بخورد. پس یارگیری من تو من چه شد؟ ناسلامتی این همه روز وقت بود که تیم مقابل را آنالیز کنند. روی گل اول مدافعان پرسپولیس به این خیال که توپ اوت شده ایستادند و آن را نگاه کردند، ولی سودش را چه کسی برد؟ همان بازیکنی که تا روی خط توپ را دنبال کرد و گرفت و برگشت و ارسالش به گل تبدیل شد. بازیکنی در سطح پرسپولیس باید بداند توپ را باید تا لحظه‌ای که از خط بیرون نرفته دنبال کند نه اینکه بی تفاوت باشد.

بعد از گل دوم الدحیل تیم میزبان کمی عقب نکشید؟

نه! آن‌ها نیازی به آب و آتش زدن نداشتند. برای همین بازی را اداره کردند. وقتی تیمی دو تا زده و در زمین خودش است چرا باید حمله کند تا به تیم مقابل اجازه ضدحمله بدهد؟ اتفاق ادحیل کاملا حرفه‌ای و منطقی بازی کرد. در حالی که پرسپولیس هم زحمتش را کشید. بچه‌ها دوندگی بالایی داشتند، ولی بی فایده دویدن هرگز تیمی را برنده نمی‌کند. دیدیم پس از گل دوم بازی و توپ بیشتر در اختیار بچه‌های ما بود، ولی فوتبال مالکانه دلیل بر برد تیم نیست. باید گل زد.

استوکس و بقیه تعویضی‌ها چطور بودند؟

از وقتی اوساگونا، استوکس و عالیشاه به میدان رفتند بازی تهاجمی‌تر هم شد و پرسپولیس موقعیت‌های بیشتری بدست آورد، ولی کاری از پیش نرفت. فکر می‌کنم علیپور نباید بیرون می‌رفت. او مهاجم اصلی تیم است و می‌توانست درون ۱۸ قدم الدحیل یکی دو نفر را به خودش مشغول کند.

بازی با شارجه را چطور پیش بینی می‌کنید؟

پرسپولیس با این باخت ته جدول گروهش است. این شروع خوب نبود. اما به هر حال هنوز ۵ دیدار دیگر و ۱۵ امتیاز باقی مانده که امیدواریم از دیدار با الشارجه این اتفاق رقم بخورد و پرسپولیس در آسیا آبروداری کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیگه وقتی میرین سرمربی بدون برنامه قبلی برا تیم میارین همینه زرشک توقع دفاع من تو من از کی دارین
      بعد میگن چرا سرمربی خارجی گذاشتن براتیم ملی
      یحیی میذاشتن ک بیشتر زرشک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج