۹۶۰۴۹۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

علم‌الهدی: طلاب حقوق‌بگیر نیستند

امام جمعه مشهد گفت: مکرر می‌گویند دانشگاه شهریه نمی دهد که طلبه ها می گیرند؛ باید گفت که طلبه ای که درس می خواند در همین عرصه دینی خدمت می کند نه اینکه به عنوان کارمند حقوق بگیرد. دانشجو مدتی درس می خواند تا به تخصصی برسد و با فعالیت مادی، اقتصادی و اداری، درآمد کسب می کند، ولی طلبه درس می خواند تا طلبه بماند.

خبرگزاری حوزه: امام جمعه مشهد گفت: مکرر می‌گویند دانشگاه شهریه نمی دهد که طلبه ها می گیرند؛ باید گفت که طلبه ای که درس می خواند در همین عرصه دینی خدمت می کند نه اینکه به عنوان کارمند حقوق بگیرد. دانشجو مدتی درس می خواند تا به تخصصی برسد و با فعالیت مادی، اقتصادی و اداری، درآمد کسب می کند، ولی طلبه درس می خواند تا طلبه بماند.

آیت الله سید احمد علم الهدی در اجلاس سراسری مدیران حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه، گفت: مدارس و حوزه های علمیه پایگاه های نیرویی، نظامی و حرکتی وابستگان وجود مقدس امام زمان(عج) و سربازان آن حضرت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هر کسی ‌که مسئولیت مدرسه یا حوزه علمیه ای را بر عهده دارد، به طور طبیعی مدیر یک پایگاه از پایگاه های امام زمان(عج) است و از این رو در بین همه سمت هایی که برای روحانیت وجود دارد، این سمت خطیرترین و بالاترین است.

وی افزود: هر مدیر افرادی را اداره و برای نیروسازی اسلام و انقلاب خدمت می کند و هیچ کاری با عظمت تر از این کار نیست.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به شرایطی که در ابتدای انقلاب در دانشگاه امام صادق(ع) بود و وی با چند طلبه دیگر آن را احیا کرد، حاصل تلاش انجام شده را این دانست که امروز، نظام از هیچ دانشگاهی به اندازه این دانشگاه تغذیه نمی کند.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت آموزشی کار تشریفاتی و مقام و جایگاه نیست، اظهار کرد: یک مدیر باید شبانه روزی کار کند و از همه ظرفیت خود استفاده کند. این کار کمی نیست زیرا یک مدیر، نیرو برای امام زمان(عج) پرورش می دهد و این امر در شرایط فعلی کار سختی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری شرایط کنونی را اینگونه توصیف کرد که استکبار، جهانی شدن اسلام را درک کرده و با همه قدرت مقابله می کند و تنها رقیب خود را اسلام می داند.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: در چنین اوضاعی مدیریت بخشی از پایگاه های امام زمان(عج) را عهده دار شده ایم و نباید در کنار آن کارهای دیگری داشته باشیم. هیچ تفاوتی ندارد که مدرسه بزرگ باشد یا کوچک، زیرا اگر توان خویش را به کار نگیرد، پاسخی برای حضرت ولی عصر(عج) نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تنها مسأله آموزشی نیست، مسأله پرورش نیرو در کنار آموزش مطرح است، اظهار کرد: پرورشی که روی یک نیروی کارآمد کار می برد یک نوع پرورش خاصی است یعنی مدیر باید فضایی ایجاد کند که این توان و ظرفیت، از نظر فکری و فرهنگی طلبه را پرورش دهد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: جوی باید ایجاد شود که از نظر اجتماعی، سیاسی و بینش های خاص بصیرتی طلبه را واقعا پرورش‌ دهد و باعث شود نیروی آگاه و مجاهد با انگیزه حرکت جهادی داشته باشد و از این رو اینگونه فضا را ایجاد کردن و با این کیفیت کار کردن، مدیری می خواهد که شبانه روز خدمت کند.

وی در ادامه به بحث معیشت طلاب علوم دینی اشاره و خاطرنشان کرد: مکرر می‌گویند دانشگاه شهریه نمی دهد که طلبه ها می گیرند؛ باید گفت که طلبه ای که درس می خواند در همین عرصه دینی خدمت می کند نه اینکه به عنوان کارمند حقوق بگیرد. دانشجو مدتی درس می خواند تا به تخصصی برسد و با فعالیت مادی، اقتصادی و اداری، درآمد کسب می کند، ولی طلبه درس می خواند تا طلبه بماند و هر سمتی داشته باشد در همین عالم طلبگی است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه طلبه باید تا آنجایی که می تواند درسش‌ را ادامه دهد، بیان کرد: حتی طلبه سطح چهار که درس را رها نمی کند بعد از آن نیز طلبه است و هر سمتی هم داشته باشد، در عالم طلبگی‌است و از این رو، باید از همان اول که ازدواج می کند دست کم در زمینه طلبگی معیشتش اداره شود.

آیت الله علم الهدی همچنین به پرداخت نشدن درآمد موقوفات مدارس علمیه از سوی مستأجران و متولیان اشاره کرد و توضیحاتی داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج