۹۶۰۶۵۶
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

به یاد خاطرات قدیمی در ورزشگاه مدرن شده السد

قلعه‌نویی مقابل ژاوی؛ نبرد شش و هشت

تمرین امروز در یکی از ۶ زمین تمرینی باشگاه السد چیز دندانگیر و خبرسازی در خود نداشت؛ جز اینکه کار شاگردان قلعه‌نویی برای موفقیت در دومین بازی متوالی آسیایی آغاز شده است.

ورزش سه: در شرایطی که هوای دوحه سرد تر از حد انتظار خودش است و بازیکنان در تمرین ها حتی کاپشن های ورزشی را از تنشان خارج نمی کنند، باشگاه السد، باشگاه سابق امیر قلعه‌نویی نهایت همکاری را با رقیب آینده اش در لیگ قهرمانان آسیا داشت.

قلعه‌نویی، بازیکن سابق سفیدهای پر هوادار مهمترین باشگاه این کشور السد است که در این کشور آلزعیم شناخته می شوند. انها در دهه هشتاد میلادی امیر را به همراه ابراهیم قاسمپور به السد منتقل کردند که در کسب عنوان قهرمانی لیگ قطر به آنها کمک کنند.

رابطه قلعه‌نویی با باشگاه السد طی این دوران سپری شده همچنان پا برجا مانده و میزبان قطری امروز با لبخند و گشاده دستی امکانات خود را در اختیار رقیب ایرانی قرار داد . البته با توجه به امکانات وسیعی که وجود دارد،این دست و دلبازی طبیعی هم به نظر می آمد برخلاف آنچه که مثلا در تهران درگیر آن هستیم که مثلا تیمها در هوای سرد پایتخت چاره ای جز دربه‌دری و مصیبت ندارند.

این همان چیزی است که سرمربی سپاهان در لابه‌لای تمرین با دستیارانش نجوا می‌کرد. اینکه قطر قرار است تا دو سال آینده برگزار کننده جام جهانی باشد و از همان ابتدا چه تلاشهایی برای ایجاد امکانات برای تیمهایش داشته و البته چه پیشرفت قابل توجهی در این راه کرده است .حالا دوحه پر است از ورزشگاه های مدرن و زیبا که اگر چه عدد جمعیتی قطر قادر به پر کردن سکوهای ورزشگاه نیست، لااقل با این سرمایه می تواند سالیان طولانی میزبانی مسابقات مختلف را به بهترین نحو ممکن انجام بدهد.

سپاهان که در اولین گام خود در لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه عجیب ۵بر ۰العین را پشت سر گذاشته در این هفته بلافاصله به قطر رفته تا آماده تدارکی زودهنگام برای رویارویی با شاگردان ژاوی شود، هافبک بارسلونا که مثل خود قلعه‌نویی یک بازیکن طراح و یک هافبک برجسته و درخشان بود که در عین حال در مقیاسی به مراتب بالاتر از سرمربی سپاهان به بازی مشغول بوده است.

قلعه‌نویی که از اهمیت پیروزی تیمش اگاه است قصد دارد دومین سه امتیاز را در یک بازی خارج از خانه دشت کند اگر چه قطری ها با ستارگان بومی و بین المللی حریفی نیستند که به این سادگی تسلیم بشوند.

السدی ها فردا در ورزشگاه خانگی میزبان یک بازی جام حذفی هستند که البته ژاوی در این دیدار از بازیکنان اصلی استفاده نمی‌کند اما امیر قلعه‌نویی کار رقیب بعدی خود در آسیا را در نظر خواهد گرفت تا به شیوه بازی مدنظر کاپیتان سابق تیم ملی اسپانیا پی ببرد. سرمربی زردپوشان اصفهانی امروز در طول تمرینات به بازیکنانش هشدار داد پیروزی پنج بر صفر مقابل العین را فراموش کنند چرا که مسابقه دیگری آغاز شده است.

قلعه‌نویی که در سکوت و اندکی بی تفاوتی اخبار حاشیه‌های انتخاب دراگان اسکوچیچ سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران را پیگیری می کند امروز می‌توانست قطر نباشد و به اداره امور تیم ملی فکر کند اما در نهایت این اتفاق رخ نداد تا شاید قلعه نوعی در عرصه باشگاهی یک خیز بلند به سمت عنوانی داشته باشد که همیشه از او به عنوان یک سرمربی مدعی رفته است. سپاهان او پرستاره و با انرژی و همانطور که او دوست دارد با میانگین قدی بالا و متمرکز آماده حضور در آسیا است و کسب حداقل یک امتیاز هدف این تیم اصفهانی در این مسابقه است.

این در حالی است که پرسپولیس کشور قطر را دست خالی ترک کرده و قلعه‌نویی قصد دارد کار درخشانش در العین را در دوحه تکرار کند اگرچه حالا با پیروزی غافلگیر کننده شاگردان ژنرال در دیدار اول ، السد نیز محتاط تر مقابل رقیب ایرانی خود صف آرایی خواهد کرد.السدی که در این سالها رقابتش را با تیم فوتبال پرسپولیس به خاطر داریم البته از آن نبردها بازیکنانی باقی مانده اند.

سروش رفیعی، محسن مسلمان و شایان مصلح سه بازیکن سابق پرسپولیس که مشخص نیست کدامشان مقابل بونجاح و اکرم عفیف و حیدوس و نام تایه هی و دیگران به میدان بروند. سپاهانی که البته ستاره هایی مثل محبی و استنلی کی‌روش، حسینی، نیازمند، آقایی و...را در ترکیب خود دارند؛ تیمی کامل که شاید قادر به تعبیر رویاهای قدیمی ژنرال در آسیا باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منین

      به امید برد امیرخان ،،،هر طوری بشه ما پشته تیم امیر خان

    • بدون نام

      چه فکری کردی که نوشتی ژاوی مثل مافیا بوده؟؟؟

    • بدون نام

      برترینها گل پنجم شما زدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج