جاباما
۹۶۰۶۵۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آخرین تدابیر مدیریت بحران در گیلانِ برفی

استاندار گیلان با اشاره به قطعی برق ۲۵۰ هزار مشترک پس از بارش برف در گیلان گفت: هم‌اکنون برق بسیاری از مشترکان وصل و فقط ۲۶ هزار مشترک هم‌اکنون بی‌برق هستند که تا پایان امشب این عدد به ۲۰ هزار کاهش پیدا می‌کند.

خبرگزاری فارس: ارسلان زارع، استاندار گیلان امشب پس از برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران گیلان در سالن اجتماعات استانداری در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین اخبار در خصوص بازگشایی جاده‌های گیلان اظهار کرد: پس از بازگشایی جاده‌های اصلی به‌ویژه اتوبان رودبار به رشت و محور سراوان به فومن از صبح امروز بازگشایی مسیرهای فرعی و جاده‌های روستایی آغاز شد.

وی با تأکید بر بسیج تمام امکانات راهداری برای بازگشایی مسیرهای روستایی گیلان گفت: کار آغاز بازگشایی مسیرهای فرعی و روستایی از دیروز آغاز و تاکنون ۷۰ درصد جاده‌های روستایی باز و امیدواریم مابقی هم تا فردا بازگشایی شود.

استاندار گیلان وسعت بارش برف در استان گیلان را در ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه دانست و بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بارش برف باریده شده در استان گیلان به لحاظ وسعت فراگیری و میزان بارش در ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده که این امر موجب ایجاد مشکلاتی برای استان شد.

زارع به میزان قطعی برق در استان گیلان اشاره کرد و افزود: از ۲۵۰ هزار مشترک که برقشان استان گیلان پس از بارش برف قطع شد هم‌اکنون برق بسیاری از مشترکان وصل و فقط ۲۶ هزار مشترک هم‌اکنون بی‌برق هستند که تا پایان امشب این عدد به ۲۰ هزار کاهش پیدا می‌کند.

بازگشایی ۷۰ درصد مسیرهای فرعی در رشت

ناصر حاج محمدی،شهردار رشت با اشاره به اینکه شهرداری رشت از همان ساعات اولیه بارش برف نسبت به برف‌روبی اقدام کرد اظهار داشت: در شهر رشت ۴۲ ساعت شاهد بارش برف بودیم و در ۲۴ ساعت نخست شهرداری رشت یکسره نسبت به برف‌روبی معابر اصلی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت طبق برنامه عملیاتی از پیش تعیین‌شده اقدام به برف‌روبی کرد افزود: تمامی نیروهای صف و ستاد شهرداری رشت طی این چند روز در آماده‌باش کامل بودند و با توجه به اینکه بیش از دو میلیون مترمربع مساحت بزرگراه‌ها، معابر اصلی، شریان‌های اصلی و فرعی و ... شهر رشت است تمام تلاشمان را به‌منظور بازگشایی مسیرهای اصلی به کار گرفتیم و در حین برف‌روبی به علت فرسودگی ماشین‌آلات برف‌روب نیز با مشکلاتی مواجه بودیم.

شهردار رشت با تأکید بر اینکه بازگشایی شریان‌های اصلی در دستور کار بود بیان کرد: بر اساس سیاست‌های مدیریت بحران استانداری گیلان در ابتدا بازگشایی شریان‌های اصلی شهر انجام شد و پس‌ازآن نیز برف‌روبی مسیرهای فرعی در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۷۰ درصد از مسیرهای فرعی بازگشایی‌شده‌اند.

گویا مشکلات برفی همچنان ادامه دارد و هنوز هم بسیاری از معابر فرعی در رشت درگیر انباشت برف هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج