۹۶۰۸۰۰
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

ادعای دیدار مخفیانه مقامات ایرانی و اماراتی

یک رسانه آمریکایی می‌گوید امارات سپتامبر سال میلادی گذشته به دنبال این بوده که با فاصله گرفتن از اتحاد آمریکایی، از در صلح‌طلبی با ایران وارد شود.

خبرگزاری مهر: یک رسانه آمریکایی می‌گوید امارات سپتامبر سال میلادی گذشته به دنبال این بوده که با فاصله گرفتن از اتحاد آمریکایی، از در صلح‌طلبی با ایران وارد شود.

نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده در اوج تنش‌های منطقه‌ایِ تابستان گذشته، به ابتکار عمل امارات، در اواخر ماه میلادی سپتامبر، هواپیمایی حامل مقامات بلندپایه ایرانی به ابوظبی رفته به این امید که از وخامت اوضاع کاسته شود.

به ادعای این رسانه، وقتی ایران در مواجهه با کارزار فشار حداکثری آمریکا به نوبه خود راه مقابله به مثل را انتخاب و تهدید کرد چنانچه قادر به فروش نفت خود نباشد؛ دیگران هم از چنین امتیازی برخوردار نخواهند بود؛ امارات که از متحدان نزدیک آمریکا است، به صرافت افتاد که توافق صلح جداگانه‌ای با ایران داشته باشد.

اما دیدار ادعایی مقامات ایرانی و اماراتی که مخفیانه برگزار شده، ظاهراً به منزله زنگ خطری بیخ گوش آمریکا عمل کرده مبنی بر اینکه مبادا به این ترتیب، جبهه ضدایرانی اعراب تضعیف شود.

نیویورک تایمز همچنین مدعی است که برخی متحدان اروپایی آمریکا ازجمله انگلیس با این ایده کاخ سفید که تحریم‌های اقتصادی ایران را تا پایان سال ۲۰۱۹ به پای میز مذاکره می‌آورد، مخالف بودند.

به ادعای این رسانه، سال گذشته، «راب مک‌ایر» سفیر انگلیس در تهران، بارها به واشنگتن سفر کرد تا به آنها ارزیابی از دیدگاه‌های مقامات ایران بدهد چراکه به اذعان برخی از صاحب‌نظران آمریکایی، کمبود اطلاعاتی و عدم تماس مستقیم با ایران به کج‌فهمی واشنگتن از دیدگاه‌های مقامات ایران منجر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انور قرقاش اماراتی که در حال چرند گویی است باور نکنید ما با این جماعت فاصله داشته باشیم بهتر است

    • بدون نام

      عجب رویی دارید به خدا !!! این همه از آمریکا و انگلیس کثیف ضربه خوردیم بس نبود ؟!!! بابا کی میخواید بفهمید که آمریکا و انگلیس و امارت و کوفت و زهرمار دستشون تو یه کاسه ست و میخوان ایران و بدبخت کنن ؟؟؟ تو رو خدا دیگه کم به شعور ملت توهین کنید بچسبید به کشور خودتون و به جوان ها کار بدید و اشتغال زایی کنید.

    • رحیم. شکری

      بااینکه انگلیسها خودمیدانندچه آینده خطرناکی درانتظارآمریکاهست دارندآمریکاراحولش میدن جلوتاپشت سرش لاشخوربازی دربیارندولی نمیدانندایران درخلیج فارس براشون خر داغ کرده است.بزم به آمریکایهاکه اومدندتوجهنم خودشون آماده غرق شدندهستن ولی انگلیسها لاشخورهستندبعدش میخان لفت ولیس کنن. ایرانه باج میدهدنه نفتی میگذارداز خلیج ردشود.

    • تع

      به اماراتی ها نمیشه اعتماد کرد

    • بدون نام

      امارات يك كاخ شيشه اي هست كه با يك سنگ مي شكند پس مجبوره با ايران كنار بياد. آمريكا اگه ميتونست با ايران مقابله كنه جلوي حمله به پايگاه هاشو ميگرفت. كسي كه نميتونه از خودش دفاع كنه نمي تونه از امارات هم دفاع كنه و عربها اينو خوب فهميدن

    • بدون نام

      شترسواری ودولا دولا نمیشه بعدا گندش درمیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج