جاباما
۹۶۰۸۹۸
۲۸ نظر
۵۰۱۴
۲۸ نظر
۵۰۱۴
پ

نظر رحیم‌پور ازغدی درباره مخالفان قانون اساسی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در هیچ کشوری اجازه نمی‌دهند مخالفان قانون اساسی و مبانی آن کشور در انتخابات شرکت کنند، گفت: در ایران هم عقلانی و منطقی نیست کسی که قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول ندارد وارد مجلس شود.

خبرگزاری فارس: حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، با بیان اینکه در نظام لیبرال دموکراسی غرب در رقابت‌های انتخاباتی دعوا بر سر منافع حزب حاکم و حزب رقیب است، گفت: در نظام سرمایه داری روی صحنه دموکراسی و پشت صحنه الیگارشی است و این یعنی حاکمیت طبقه اقلیت سرمایه دار؛ منتهی در این چارچوب علی رغم اینکه تعداد رد صلاحیت‌های آن‌ها هزار بار بیشتر از ماست، اما هوشمندانه‌تر از عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در نظام لیبرال دموکراسی روش شورای نگهبان را اعمال نمی‌کنند، ولی صد مولفه دارند و نامزدها باید هفت خوان را رد کنند و هیچ کس نمی‌تواند به راحتی از این هفت خوان عبور کند، افزود: در ایران علی رغم اینکه سر و صدا خیلی زیاد است؛ اما در نهایت شاهدیم که ضد انقلاب به مجلس و دولت هم راه پیدا می‌کنند.

نظر رحیم‌پور ازغدی درباره مخالفان قانون اساسی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در نظام لیبرال دموکراسی هیچ کس نمی‌تواند خارج از چارچوب دو جناح آمریکا که هر کدام یک فراکسیون از حزب سرمایه داری هستند، وارد عرصه انتخابات شوند، گفت: با این وجود در مناظره‌های انتخاباتی ایران کاندیدا‌های ریاست جمهوری در تلویزیون حرف‌هایی را که ضد انقلاب در داخل جرات نمی‌کند بگوید بازگو می‌کنند و حتی به هم تهمت می‌زنند و نسبت دروغ به می‌دهند بی آنکه کسی به خاطر این تهمت‌ها و دروغ‌ها مجازات شود به هر حال اینکه بخواهیم بدون مدرک حرفی بزنیم تا رای بیاوریم این یک روش آمریکایی و غربی است.

رحیم پور تصریح کرد: در نظام لیبرال دموکراسی غربی عده‌ای برای حفظ منافع موجود و مشترک و عده‌ای هم برای کسب منافعی که از آن محروم هستند با هم رقابت می‌کنند و دعوا بر سر توزیع مجدد قدرت و ثروت است، و کسی هم نمی‌پرسد که آیا این دعوا بر سر عدالت است یا منفعت.

وی افزود: در نظام سرمایه داری غرب یک صحنه نمایش عوام فریبانه و غریب درست شده به گونه‌ای که روسای جمهور، روسای کنگره ها، سناتور‌ها و حاکمان ولایت‌ها همه مترسک هستند، چون پول و کمپانی‌های سرمایه داری در انتخابات‌ها نقش تعیین کننده دارند و خط قرمز‌ها هم صهیونیزم و اسرائیل و منافع سرمایه داری هستند.

ازغدی ادامه داد: با این وجود در آمریکا در ایام برگزاری انتخابات در مورد اصل نظام با هم بحث نمی‌کنند و نمی‌گویند ما قانون اساسی آمریکا را قبول نداریم و باید اصلاح شود. حتی در مورد جنگ که مهمترین مسئله آمریکا است زمانی که اوباما آمد ادعا کرد که من گوانتانامو را می‌بندم و جنگ‌ها را تمام می‌کنم، اما در نهایت نه تنها هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاد بلکه تجاوز‌ها و لشگرکشی‌های جدید صورت گرفت و گوانتانامو هم همچنان پابرجاست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز در زمان تبلیغات انتخاباتی خود گفت: تمام زیرساخت‌های آمریکا فرسوده و کهنه است و میلیارد‌ها دلار باید پول خرج کنیم تا آن‌ها را بسازیم با این حال میلیارد میلیارد پول در عراق و سوریه هزینه شده و من اگر بیایم، کل جنگ‌ها را تعطیل می‌کنم و نیرو‌های آمریکایی را به کشور برمی گردانم و این پول‌ها را خرج آمریکا می‌کنم، اما نه تنها هیچ چه کاری نکرد بلکه وحشی‌تر هم شدند و جنگ‌های بیشتری به راه انداختند. به هر حال این همان عوام فریبی است، چون کمپانی‌های صهیونیستی و سرمایه داری در این رابطه تصمیم می‌گیرند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه ما می‌گوییم دموکراسی باید اخلاقی و دینی باشد نه اینکه دین و اخلاق دموکراتیک شوند، افزود: بزرگترین جنگ ها، خشونت‌ها و بمباران‌های اتمی به دست کشور‌های غربی اتفاق افتاده ولی سازمان ملل در این جنگ منافع بحث‌های حقوق بشری و آزادی بیان را مطرح می‌کند؛ البته در جریان ترور شهید سلیمانی هم شاهد بودیم که چگونه رسانه‌های آزاد به دستور آمریکا هزاران صفحه را در اینستاگرام و توئیتر بستند و حتی رئیس جمهور آمریکا نیز ما را به جنگ اتمی تهدید کرد و سازمان ملل هم هیچ واکنشی نشان نداد.

وی با اشاره به اینکه مدرنیته سیاسی با ماکیاولیسم و با کذب و نفاق شروع شده، گفت: در قرآن، نهج البلاغه و در نگاه اهل بیت نگاه به سیاست، قدرت و سیاست نگاه انسانی، صادقانه اخلاقی و متعهدانه است، اما مدرنیته سیاسی با کذب و نفاق شروع شده است و اصلا هدف آن انسانیت، رشد، سلوک و تکامل نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در تفکر دینی مدیریت، بهداشت، علم، امنیت و حتی انتخابات هم یک امر عبادی سیاسی است، گفت: در تفکر دینی هیچ فعل سیاسی، اقتصادی، هنری و رسانه‌ای وجود ندارد مگر اینکه یک سر آن به لحاظ مبداء، غایت و هدف خداوند و یک سر آن نیز به لحاظ موضوع و مخدوم خلق باشد.

رحیم پور ازغدی با اشاره اینکه انتخابات اسلامی با انتخابات سکولار متفاوت است اگر چه مشترکاتی با هم دارند مثلا در انتخابات سکولار و اسلامی مردم مدیران و مسئولان را انتخاب کنند، افزود: در دموکراسی‌های غیراسلامی ممکن است رضایت مردم با عوام فریبی جلب شود، اما در در اسلام حق نداریم با عوامفریبی رضایت مردم را جلب کنیم. همچنین در دموکراسی‌های غیراسلامی رضایت مردم وسیله است تا از طریق رای مردم به قدرت برسند و این در ظاهر مردم سالاری و در باطن مردم سواری است، اما در نگاه اسلامی مردم را باید از این جهت راضی کنیم که آن‌ها به حقوق خود برسند.

وی با بیان اینکه وقتی یک نیروی مسلمان وارد فعالیت سیاسی، حزبی و انتخاباتی می‌شود باید ببینیم خواستگاه قانون از نظر چنین فردی که می‌خواهد در مجلس قانون گذاری کند چیست؟ و یا با چه تعریفی از دولت می‌خواهد قوه مجریه را به دست بگیرد و نگاه او به قانون، اموال عمومی و حقوق عمومی چیست؟ افزود: معمولا در انتخابات‌ها یگ گروه مدافع وضع موجود و یک عده هم اپوزیسیون هستند با این وجود برخی‌ها می‌گویند اپوزیسیون نظام باید در انتخابات نظام شرکت کنند و این خیلی جالب است، چون چنین چیزی در هیچ کجای دنیا اتفاق نیفتاده چون خلاف قانون است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در هیچ کشوری اجازه نمی‌دهند کسانی که مخالف قانون اساسی و مبانی آن کشور هستند در انتخابات شرکت کنند. با این وجود عقلانی، و منطقی نیست اپوززیسیونی که می‌گوید من قانون اساسی و ولایت فقیه ایران را قبول ندارم بخواهد وارد مجلس شود.

وی گفت: چون این فرد قوانینی وضع خواهد کرد که خلاف اسلام و قانون اساسی خواهد بود و اصلا بیجا می‌کند که بخواهد وارد مجلس شود.

رحیم پور ازغدی تاکید کرد: در غرب آزادی پوشش، عقیده، سبک زندگی و همجنس بازی وجود دارد، اما کسی نباید به سیاست، قدرت و ثروت کاری داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این آدم چرا اینقدر دروغ می گوید ؟

      پاسخ ها

      • مهدی

        جامعه سیاست زده است و نه آگاه.
        چقدر ازاین مفاهیم آگاهی و اطلاع دارید.یک کشور رابا تهییج احساسات اداره نمی کنند.چه در حوزه عقاید و چه در حوزه سیاست.
        بحث های عامیانه بدون انگیزه و توانائی سیاسی و اجتمائی و اقتصادی باعث وضعی میشود که سالیان دراز گرفتاریم.
        جاهل عامل خطرناک تر از جاهل ساکت است.
        لذا جامعه احساسی و سیاست زده آنقدر که به ابزار تبدیل میشود به تاثیر گذاری در سعادت موثر نیست.
        این رمز عقب افتادگی ملت هاست.
        با درجات مختلف.

      • بدون نام

        ما به غرب چیکار داریم . قانون اساسی درست اجرا نمیشه . چیزی که به نفع مقامات است اجرا میشه و چیزی که به نفع ملت است اجرا نمی کنند .

      • باید خون گریست...

        آیا مردم در سوئیس سعادتمندترند یا ایران؟
        تا کی این حرفارو میخواید به خرد ملت بدین؟؟؟؟؟؟

      • دین کذاب

        وصف العیش نصف العیش

    • کیان پارسا

      فقط شعاره، در عمل اینجور نیست

      پاسخ ها

      • باید خون گریست...

        دشمن ما همینجاست آقای اذغدی. چرا هیچ کدومتون از مافیای خودرو حرفی نمی زنین؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        ما یک آمریکای بسیار آسیب زننده تر داریم بنام مافیای اقتصادی که به لطف سکوت و کوتاهی مسئولین نزدیک به خط فکری شما خون ایران رو تو شیشه کردند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      این آقای رحیم پور کجای این مملکته و کلا چکاره کشوره . ایشون در همه زمینه ها اظهار نظر میکنه و هیچی هم تا حالا به نفع مردم فقیر نگفته . درامدش از کجاست . چرا تریبون فقط در اختیار ایشون و رائفی پور و عباسی و عده قلبل هستش

    • بدون نام

      ایشون ه کمکی به رشد علم رشد اقتصاد و چه کشف و اختراعی داشته که اینهمه بهش میدون میدن . بهترین اساتید و نخبه های علمی و سیاسی و اقتصادی در کشور داریم چرا هیچوقت از اونا نظر نمیخواهید . مگر دین اسلام توصیه به مشورت نکرده

    • بدون نام

      سیاستهای کشور توسط ازغدی و رائفی پور و عباسی و ذولنور و شریعتنداری کیهان و کلا تندروها تدوین میشه و صدا و سیما را کلا از حالت ملی خارح کردن و اختصاصی خودشون شده

      پاسخ ها

      • benam

        متاسفانه امروز همین آقایان موج سوار ،هر حرفی که بدهن شان می آید می زنند ولی چون خودی هستند اشکال هم ندارد.

      • بدون نام

        دقیقاً دقیقاً دقیقاً

    • بدون نام

      ی خواهش : حالا که صدا و سیما کلا در انحصار ی گروه خاص و اقلیت قرار گرفته خواهشمندیم بودجه صدا و سیما را از بیت المال پرداخت نکنید بگذارید خودشون که دارن تمام و کمال از صدا و سیما استفاده میبرن بودجه اش را تقبل کنن

    • بدون نام

      من شرمنده این مرد شدم. بر اثر تبلیغات فکر می کردم ادم بیسوادیه ولی واقعا تحلیل دقیق و منطقی داشت. خدا از سر کسایی که پشت سرش بدگویی می کنند بگذره

      پاسخ ها

      • باید خون گریست...

        والا تریبون که دست این افراده.

    • بدون نام

      بخدا اگر تریبون در اختیار بنده بگذارید و از من حمایت کنید قول میدم خیلی بهتر از آقای ازغدی سخنرانی کنم . ایشون بجای تفسیر و تخریب بهتره برای حل حداقل یکی از هزاران مشکل کشور راهکار ارائه بده .

    • بدون نام

      اینکه منتقدداشته باشیم و حق انتقاد از مسولین داشته باشیم خیلی عالیه اما وقتی شخصی میاد کارشناس میشه و میخواد برای مردم روشنگری کنه حداقل باید علم و سواد حل مشکلات یا راهکار حل مشکلات را هم بلد باشه وگرنه اگر بنا بر انتقاد و تخریب دیگران باشه حدود 60 نیلیون منتقد در کشور داریم

    • شورش.

      آقای رحیم پور ازغدی.فقط به ملت ایران بگو کجا به درد این ملت خوردی بجز سخنرانی کردن.اقای همیشه نصیحت کن.ولی خودت عمل نمیکنی.

    • بدون نام

      راهکاری که برای فروپاشی امریکا ارایه کرد جایزه بامزه ترین جوک سال را گرفت . ی کوچولو فکر کنید گفته جوانان مون را بفرستید امریکا زن بگیرن و اینجوری نفوذ و نابودشون کنیم در صورتی که طبق امار هم ازدواج و باروری کم شده و هم طلاق زیاد شده

    • بدون نام

      این رحیم پور ازغدی 4 تا حرف قلمبه سلمبه و 4 تا دروغ سر هم میکنه تحویل مردم میده یه عده هم به به و چه چه میکنن فک میکنن خیلی حالیشه

    • بدون نام

      در انتخابات اخیر امریکا زن مسلمان توانست به مجلس راه پیدا کند .چرا شما ندیدی؟و دیگر اینکه ایا دین دموکراتیک باشد بد است؟ و در اخر ازادیهای اجتماعی مقدم بر ازادیهای دیگر و حتی ضروری تر است

    • علی

      اتفاقا سخرانی های امثال ایشون باعث ازبین رفتن اعتقادات مردم شده

    • بدون نام

      واقعا برای مملکتت یه کار مفید کردی ،همش چاخان

    • بدون نام

      اگه هنوز سلطنت پهلوی بود شماها مجیز گوی شاه بودید

    • بدون نام

      اقارحیم پورمردم دیگه ازحرفهای چرت موزرخف شماخسته شدن

    • بدون نام

      فقط شما انقلابی هستی؟ دولت ومجلس ضد انقلابند؟

    • بدون نام

      حرف حساب جواب نداره

    • امید

      رحیم پور ازغدی درمجموعه گفتارش صداقت و اخلاق را رعایت نمی کند
      درخصوص نقاط ضعف نظام سرمایه داری غرب چنان صحبت می کند که انگار نظام حکومت کشور خودمان غیرسرمایه داری است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج