جاباما
۹۶۰۹۵۶
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

ظریف: شهادت سردار، اشتباه محاسباتی آمریکا بود

محمد جواد ظریف روز جمعه در حاشیه نشست امنیتی مونیخ گفت: شهادت سردار سلیمانی توسط آمریکایی‌ها اشتباه محاسباتی بود که منجر به تقویت خروج نیروهای آمریکایی از عراق شد.

ایرنا: محمد جواد ظریف روز جمعه در حاشیه نشست امنیتی مونیخ گفت: شهادت سردار سلیمانی توسط آمریکایی‌ها اشتباه محاسباتی بود که منجر به تقویت خروج نیروهای آمریکایی از عراق شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر امور خارجه ایران در گفت وگو با خبرنگاران درحاشیه نشست امنیتی مونیخ افزود: شهادت سردار سلیمانی اشتباه محاسباتی آمریکایی‌ها بود که هدف تهران مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از عراق را افزایش می‌دهد.

به گفته ظریف بعد از شهادت سردار شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد توسط نیروهای آمریکایی، هزاران شهروند عراقی در اعتراض به حضور نیروهای خارجی در این کشور به خیابان‌ها آمدند.

ظریف: شهادت سردار، اشتباه محاسباتی آمریکا بود

ظریف افزود: تاثیر سلیمانی شهید بسیار بیشتر از سردار سلیمانی است، زیرا ما شاهد تظاهرات گسترده در عراق علیه حضور نیروهای آمریکایی هستیم.

وی که برای شرکت درکنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است، در حاشیه این نشست دیدارهای متعددی با مقامات دیگر کشورها انجام داده و پیرامون مسائل مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

ظریف صبح جمعه با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، «فرانسوا فیلیپ شامپانی» همتای کانادایی خود دیدار و درباره روابط دو جانبه و مسائل مورد علاقه رایزنی کردند.

وزیر امورخارجه کشورمان همچنین با گروه الدرز (ریش سفیدان - مقامات بلند پایه سابق سازمان ملل متحد) هم در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ گفت‌وگو کرد.

دیدار با وزیرخارجه فنلاند و واتیکان از جمله دیگر دیدارهای وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از آغاز کنفرانس امنیتی مونیخ بود.

پنجاه‌ و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ ساعاتی پیش با حضور مقامات بلند پایه از جمله رهبران ۳۵ کشور آغاز شد و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

«فرانک والتر اشتاین‌مایر» به عنوان اولین سخنران این نشست هشدار داد که جنگ قدرت سه کشور آمریکا، روسیه و چین، دنیا را به مکانی نا امنی تبدیل کرده‌ است.

اشتاین‌مایر از سیاست‌های این سه کشور برای فاصله گرفتن از رویکرد چند جانبه گرایی انتقاد کرد و به طور ویژه به شعار دونالد ترامپ مبنی بر «آمریکا را دوباره عالی کن» تاخت.

وی به کنایه گفت که آمریکا تلاش می‌کند تا با هزینه شرکا و همسایگانش مسیر عالی شدن را طی کند.
رییس جمهوری آلمان در این اجلاس سه روزه که با عنوان غرب بدون محتوا در حال برگزاری است، از این که دولت ترامپ به عنوان نزدیک‌ترین متحد برلین با رویکرد جامعه جهانی مخالفت می‌کند، به شدت انتقاد کرد.

سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس جانشین شهید فرمانده نیروهای الحشد الشعبی و هشت تن دیگر از همراهان آن‌ها ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م

      اشتباه نبود.غلط زیادی امریکا بود.

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکای جنایتکار

    • Hamid Ebrahimi

      کاش این اشتباه شما رو حدف قرار میداد

    • بدون نام

      مردم را دریاب نابود کردین

    • بدون نام

      چه لوس شده این ظریف

    • بدون نام

      نظرمن کو؟ ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج