جاباما
۹۶۱۰۵۶
۶ نظر
۵۰۳۱
۶ نظر
۵۰۳۱
پ

روش‌های تهیه بازی‌های ویدئویی با پایین‌ترین قیمت

در روز‌هایی که راه‌های رسیدن به تفریح سالم شاید از تعداد انگشت‌های یک دست هم کمتر باشد، بازی‌های ویدئویی بدون شک یکی از بهترین فرصت‌های موجود برای دور شدن از فضای پر استرس زندگی امروزی باشد. بازی‌هایی که در تمامی نقاط دنیا به عنوان تفریحی در دسترس شناخته می‌شوند، اما در کشورمان برای رسیدن به آن باید با نقشه‌ای مشخص وارد عمل شوید.

برترین‌ها: در روز‌هایی که راه‌های رسیدن به تفریح سالم شاید از تعداد انگشت‌های یک دست هم کمتر باشد، بازی‌های ویدئویی بدون شک یکی از بهترین فرصت‌های موجود برای دور شدن از فضای پر استرس زندگی امروزی باشد. بازی‌هایی که در تمامی نقاط دنیا به عنوان تفریحی در دسترس شناخته می‌شوند، اما در کشورمان برای رسیدن به آن باید با نقشه‌ای مشخص وارد عمل شوید.

در گذشته معمولا کامپیوتر‌های شخصی که به راحتی در هر خانه‌ای پیدا می‌شدند به عنوان ابزاری برای تجربه بازی‌های ویدئویی به شمار می‌رفتند، اما اکنون برای انجام این کار نیاز به مشخصاتی قابل توجه دارند. در حال حاضر اگر بخواهید بازی‌های روز دنیا را با سطح گرافیکی قابل قبول تجربه کنید، باید چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان را به راحتی برای جمع‌آوری سخت‌افزار هزینه کنید. بودجه‌ای که به سختی شاید بتواند تمام نیاز‌های شما را برآورده کند و حتی تا رسیدن به رقمی در حدود ۲۰ میلیون تومان باز هم ممکن است محدودیت‌هایی را به همراه داشته باشد. با توجه به این موضوع بدون شک بهترین گزینه رفتن به سراغ کنسول‌های بازی است.

کنسول‌هایی که تا هفت سال پیش با قیمتی نازل به فروش می‌رسیدند و بازی‌های آن‌ها نیز به واسطه رعایت نشدن کپی‌رایت، قیمت اندکی داشت. امروز، اما شرایط به کلی تغییر کرده و دیگر نه خبری از کنسول ارزان است و نه می‌توان بازی‌ها به شکل غیرقانونی و با قیمتی پایین تهیه کرد. با وجود تمام این توضیحات ترفند‌هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها هزینه‌های موجود را تا حد بسیاری کاهش دهید. ترفند‌هایی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

اکانت کپی برای ایکس باکس

روش‌های تهیه بازی‌های ویدئویی با پایین‌ترین قیمت

اگر به سراغ خرید مدل‌های مختلف ایکس باکس وان (Xbox One) مانند Xbox One S یا Xbox One X که قوی‌تر است رفته باشید احتمالا با اصطلاح کپی‌خور از سوی فروشنده روبرو شده‌اید. واقعیت ماجرا، اما این است که کنسول مایکروسافت همچنان به شکل کامل کپی‌خور نشده و امکان اجرای بازی‌های غیر اورجینال را ندارد. با این حال امکانی به شکل قانونی در این پلتفرم وجود دارد که به کاربر‌ها اجازه داده با ترفندی جالب توانایی دسترسی به تعداد زیادی بازی را داشته باشند. در حال حاضر به واسطه افزایش فروش ایکس باکس وان در بازار ایران، قیمت این کنسول به چیزی در حدود دو میلیون و پانصد هزار تومان برای مدل بدون درایو نوری کاهش پیدا کند. این در حالی است که فروشندگان ایرانی با همین هزینه ۲۰ بازی را نیز روی کنسول نصب می‌کنند.

بازی‌هایی که البته خریدار در اکثر اوقات حق انتخابی برای آن‌ها نداشته و البته امکان تجربه آنلاین را نیز برای این عناوین از دست می‌دهد. ترفند موجود به فروشنده اجازه می‌دهد که یک حساب کاربری مخصوص توسعه‌دهندگان را با چند بازی خریداری شده روی تعداد زیادی کنسول مورد استفاده قرار دهد. با این حال بلافاصله بعد از اتصال به اینترنت تمامی بازی‌های مورد نظر را از دست می‌دهید. نکته قابل توجه این است که در آینده می‌توانید با هزینه‌ای در حدود ۲۰۰ هزار تومان بازی‌های جدیدی را نصب کنید، اما اگر به دنبال تجربه آنلاین هستید به هیچ‌وجه این روش را پیشنهاد نمی‌کنیم. در زمینه بازی‌های اورجینال، ایکس باکس شرایطی مشابه با رقیب ژاپنی دارد و هر بازی آن به صورت دیسک یا دیجیتال با حداکثر قیمت ۶۰ دلار به فروش می‌رسد که بسته به نرخ ارز، هزینه خرید آن در ایران متغیر است.

انتخاب مطمئن با پلی‌استیشن

روش‌های تهیه بازی‌های ویدئویی با پایین‌ترین قیمت

این نسل از کنسول‌های خانگی به انتهای کار خود نزدیک شده و در شرایط فعلی شاید رفتن به سراغ پلی‌استیشن ۴ (PS۴) بهترین گزینه برای گیمر ایرانی باشد. جدای از راه اصلی و قانونی خرید بازی که برای هر بازی چیزی حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان هزینه به همراه دارد، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در بودجه خرید بازی صرفه‌جویی کنند.

یکی از ساده‌ترین روش‌های موجود این است که تمرکز خود را روی بازار دیسک‌های کارکرده قرار دهید. در حال حاضر می‌توانید بازی‌های کارکرده را از اینترنت به راحتی و با قیمتی به مراتب پایین‌تر از دیسک نو خریداری کنید و در ادامه آن را به فروش برسانید. ساز و کار این روش هر چند ساده است، اما برای مدتی طولانی نمی‌توانید به بازی مورد نظر دسترسی داشته باشید.

روش دیگر، اما استفاده از اکانت‌های ظرفیتی است که درست مانند ایکس باکس وان اینجا از قانون پلی‌استیشن ۴ سواستفاده شده و آن را تبدیل به یک ترفند کرده‌اند. دو کاربر با نام‌های مجید و آرمین را تصور کنید که پلی استیشن ۴ روی میز تلویزیون خانه هر دو آن‌ها خاک می‌خورد و به دلیل شرایط اقتصادی نه چندان جالب، توانایی خرید بازی‌های فیزیکی روز را ندارند. مجید با خرید گیفت کارد و شارژ کردن اکانتش، بازی ویدیویی جدیدی که هر دو آن‌ها انتظارش را می‌کشیدند، به صورت دیجیتالی خریداری می‌کند.

برای آنکه آرمین هم بتواند بازی را تجربه کند و هزینه صرف شده هم بین آن دو نصف شود، کافیست مجید یوزرنیم و پسورد اکانت خود را به آرمین دهد. آرمین روی کنسول خود وارد اکانت مجید می‌شود، به تنظیمات کنسول رفته و پلی استیشن ۴ خودش را به عنوان کنسول اصلی این اکانت مشخص و تعیین می‌کند. یکی از مزیت‌های پلی استیشن ۴ این است که اکانت پلاس و بازی‌های فیزیکی خریداری شده توسط یک اکانت، روی اکانت‌های دیگر روی آن کنسول نیز قابل استفاده‌اند اگر آن کنسول به عنوان کنسول اصلی اکانت اول شناخته شده باشد؛ بنابراین حالا آرمین می‌تواند از اکانت مجید خارج شده، وارد اکانت خودش شود و تمامی باز‌ی‌های دیجیتالی خریداری شده توسط اکانت مجید را با اکانت خودش بازی کند.

اما از آنجایی که کنسول آرمین به عنوان کنسول اصلی اکانت مجید مشخص شده، دیگر مجید مجبور است تنها با اکانت خودش بازی کند و حتما هم باید آنلاین باشد تا لایسنس این فرآیند توسط سونی بررسی شود. سایت‌ها و کانال‌های فروش بازی از همین ترفند برای فروش اکانت‌های ظرفیتی استفاده می‌کنند و در این سناریو، آرمین که دسترسی راحت‌تری دارد همان ظرفیت ۲ به حساب می‌آید که البته قیمت بیشتری هم دارد و مجید که باید همیشه آنلاین باشد و از اکانت خودش استفاده کند، ظرفیت ۳ است.

از آنجایی که تمامی بازی‌ها و اشتراک پلاس خریداری شده با کنسول شخص دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود، سایت‌های فروش برای هر بازی مشخص یک اکانت می‌سازند و با آن اکانت تنها همان بازی را خریداری می‌کنند. اگر ظرفیت دوم یک بازی مثل Death Stranding را خریداری کنید، فروشنده یوزرنیم و پسورد اکانتی را بهتان داده و از شما می‌خواهد پلی استیشن ۴ خود را به عنوان کنسول اصلی اکانت مشخص کنید. سپس از اکانت داده شده خارج شوید و با اکانت خودتان و حتی به صورت آفلاین بازی کنید. شخصی دیگری که ظرفیت ۳ بازی را خریداری می‌کند، فروشنده یوزرنیم و پسورد همین اکانت را به او می‌دهد و از آن شخص می‌خواهد همیشه آنلاین باشد و از همین اکانت استفاده کند.

فرآیند استفاده

روش‌های تهیه بازی‌های ویدئویی با پایین‌ترین قیمت

فرآیند کلی این کار هم بسیار ساده است و تنها چند دقیقه زمان می‌برد. در گام اول شما باید از سایت‌های معتبر به اندازه خرید خود گیفت کارت تهیه کنید، سپس مطابق تصویر زیر در فروشگاه پلی استیشن ۴ گزینه Redeem Codes را انتخاب کرده و با وارد کردن کد گیفت کارت، اکانت خود را شارژ کنید. بازی مورد نظر را در همان فروشگاه جستجو کرده و گزینه Buy را انتخاب کنید.

حالا کافی است از اکانت خود خارج شده و یوزرنیم و پسورد را در اختیار شخص مقابل قرار دهید. شخص مقابل بعد از وارد شدن به اکانت شما، مطابق تصویر باید به بخش تنظیمات (Settings) کنسول رفته، وارد بخش Account Management شده و در نهایت گزینه Active as Primary را فعال کند. حالا او می‌تواند از اکانت شما خارج شده و با اکانت خودش به صورت آفلاین و آنلاین بازی کند. اگر می‌خواهید شما باشید که بتوانید آفلاین و با اکانت‌های دیگر بازی کنید، عکس این فرآیند را طی کنید و از دوستتان بخواهید که بازی را خریداری کند.

اکانت ظرفیت یک

روش‌های تهیه بازی‌های ویدئویی با پایین‌ترین قیمت

حالا که با سیستم اکانت‌های ظرفیتی ۲ و ۳ و نحوه کار آن‌ها آشنا شدید، احتمالا این سوال برایتان پیش می‌آید که پس ظرفیت ۱ چیست و چرا قیمتی پایین‌تر از همه دارد؟ ظرفیت ۱ در واقع سو استفاده‌ای غیر قانونی از قابلیت Share کردن بازی‌های پلی استیشن ۴ است و به همین دلیل نیز فروشگاه‌ها به هیچ‌وجه آن را تضمین و گارانتی نمی‌کنند. در این حالت شما اکانت را از فروشگاه مورد نظر دریافت کرده و در مدت زمانی محدود وقت دارید تا بازی را دانلود کرده و پس از آن اتصال کنسول به اینترنت را کاملا قطع کنید.

در این حالت سونی متوجه نمی‌شود که شما در حال استفاده از اکانت هستید که بخواهد لایسنس را بررسی کند. اما ریسک چنین کاری این است که به محض وصل شدن به اینترنت این امکان وجود دارد که بازی از اکانتتان حذف شود یا حتی شاید جریمه‌هایی سنگین‌تر در انتظارتان باشد. از آنجایی که نرخ دلار و شرایط اقتصادی در حد دقیقه و ثانیه متغیر است و البته هر فروشگاهی هم قیمت‌گذاری خاص خودش را دارد، تخمین دقیق قیمت‌ها کار چندان آسانی نیست. اما در حال حاضر اکانت‌های ظرفیت ۱، ۲ و ۳ به ترتیب با قیمت‌های حدودا ۶۰، ۳۳۰ و ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

البته هزینه این اکانت‌ها بسته به قیمت بازی و قدیمی یا جدید بودن آن‌ها متفاوت است. اگر هم خودتان دوست یا آشنایی دارید که می‌خواهید بازی خاصی را با هم شریک شوید، با جستجو در فروشگاه‌های اینترنتی می‌توان دید که در حال حاضر گیفت کارت ۶۰ دلاری پلی استیشن قیمتی معادل ۸۰۰ هزار تومان دارد که احتمالا تقسیم هزینه‌ای، چون ۴۵۰ و ۳۵۰ هزارتومان بین دو نفر منطقی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من هردوشو دارم هر کدوم برتری نسبت به دستگاه دیگه داره ولی در کل ایکس باکس بهتره.حداقلش تو ایران

    • بدون نام

      دمت گرم آقای طالبیان.....

    • بدون نام

      تو خواب بازی های هشتصد هزار تومنی رو میخرم برای خودم ..البته قبلش باید یه خواب ببینم و اول خوده پلی استیشنو بخرم تو خوابم

    • حمید

      مقاله در مورد روش هک پلی استیشن 4 ورژن 6 به بالا برای آفلاین بازی کردن قرار بدید.

      پاسخ ها

      • احسان

        ورژن ۶به بعد تو نمیشه

    • مرتضی.کیانی

      عالیه من بابت برنامه.خوب شما ای کاش پخش.تصویری هم داشت ویدیویی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج