۹۶۱۱۲۶
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

آمار رشد هزینه‌های نظامی کشور‌ها در ۲۰۱۹

موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک از افزایش چشمگیر هزینه های نظامی جهان در سال ۲۰۱۹ گزارش داده است.

مهر نوشت: موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک از افزایش چشمگیر هزینه های نظامی جهان در سال ۲۰۱۹ گزارش داده است.

به گزارش رویترز، مؤسسه بین المللی مطالعات استراتژیک (IISS ) اعلام کرد مجموع کشورهای جهان در سال ۲۰۱۹، چهار درصد بیشتر از سال ۲۰۱۸ برای خرید تجهیزات نظامی خود هزینه کرده‌اند. این بیشترین افزایش هزینه نظامی در ۱۰ سال گذشته ارزیابی و اعلام شده است. میزان سرمایه‌گذاری آمریکا در حوزه تحقیق و توسعه، در مقایسه با همه کشورهای اروپایی، حدوداً چهار برابر بیشتر است.

در گزارش این موسسه که با عنوان توازن نظامی، آمده است که ایالات متحده و چین، هزینه نظامی‌خود را به میزان ۶.۶ درصد افزایش داده‌اند. جزئیات این بخش نشان می‌دهد واشنگتن در بودجه نظامی خود ۶۸۴.۶ میلیارد دلار معادل ۶۳۱.۸ میلیارد یورو هزینه کرده که ۲۷۵.۴ میلیارد دلار آن به دو مقوله خریدار تسلیحات و تحقیق و توسعه یا به عبارتی سرمایه‌گذاری دفاعی بوده است.

این رقم به خودی خود بیشتر از مجموع هزینه‌های نظامی چین به مبلغ ۱۸۵ میلیارد دلار و حدوداً سه برابر هزینه چین در همان بخش است.

در این گزارش همچنین اعلام شده که هزینه نظامی آمریکا فقط از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ مبلغی معادل ۵۳.۴ میلیارد دلار یعنی حدوداً به اندازه مجموع بودجه نظامی بریتانیا افزایش پیدا کرده است.

بر اساس تحقیقات موسسه IISS ، روسیه در بخش سرمایه‌گذاری دفاعی، رتبه سوم را به خود اختصاص داده ولی بودجه نظامی آن تقریباً ۱۰ برابر کمتر از ایالات متحده بوده است.

در همین حال، اروپا هزینه‌های دفاعی خود را به میزان ۴.۲ درصد افزایش داده است. این درصد افزایش در میان کشورهای اروپایی، بعد از بحرانی مالی جهان در سال ۲۰۰۸ صورت گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای رفاه مردم بیشتر خرج کنید کمتر لازم میشه خرج نظامی کنید چون پشتوانه مردمی دولت و بالطبع پشتوانه خدایی زیاد میشه

    • Faryabi.Golshan

      بعد از آمدن ثرامپ روی کار اوضاع اقتصادی جهان با زورگوییهاش کمی دگرگون شد اینکار تا جایی ادامه پیدا کرد که دیگه کشور های جهان به آمریکا اعتماد نکردند وحتی در امنیت جنگی هم آمریکا رو همپیمان ندیدند وخودشون دست بکار شدند ، تا در آینده بتونند از خودشون دفاع کنند .

    • Faryabi.Golshan

      بعد از آمدن ثرامپ روی کار اوضاع اقتصادی جهان با زورگوییهاش کمی دگرگون شد اینکار تا جایی ادامه پیدا کرد که دیگه کشور های جهان به آمریکا اعتماد نکردند وحتی در امنیت جنگی هم آمریکا رو همپیمان ندیدند وخودشون دست بکار شدند ، تا در آینده بتونند از خودشون دفاع کنند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج