۹۶۱۱۷۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

علت مصدومیت‌های پرتعداد بازیکنان استقلال

قائدی که در ابتدای بازی با الشرطه عراق مصدوم شد هفتمین بازیکنی است که فرهاد مجیدی این روزها به خاطر مصدومیت نمی‌تواند از او استفاده کند.

ایلنا: استقلال درحالی چند بازی اخیر خود در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را انجام داده که بزرگترین دغدغه مربیان این تیم مصدومیت پرتعداد بازیکنان آن بوده است. مصدومیتهای طولانی مدت برنامه ریزی باشگاه و مربیان را مختل می‌کند و فشارمضاعفی را هم به بازیکنان می‌آورد.

دو موضوع افت روحی و عدم آمادگی جسمانی تاثیرات منفی مصدومیت‌های طولانی مدت برای بازیکنان فوتبال هستند.اتفاقی که در دنیای فوتبال موارد بسیار زیادی از آن دیده شده است.مهدی قائدی که در ابتدای بازی با الشرطه عراق مصدوم شد هفتمین بازیکنی است که فرهاد مجیدی این روزها به خاطر مصدومیت نمی‌تواند از او استفاده کند.پیش از قائدی محسن کریمی،داریوش شجاعیان،فرشید اسماعیلی،عارف غلامی،سیاوش یزدانی و شیخ دیاباته نیزمصدوم شده بودند تا انبوه بازیکنان صدمه دیده باعث شود سرمربی آبیها در آستانه بازی با الاهلی عربستان که دوشنبه درکویت برگزارخواهد شد دستش بیشتر از همیشه بسته باشد.

از میان این بازیکنان مصدوم، کریمی و شجاعیان دچار بدترین نوع مصدومیت یعنی پارگی رباط زانو شده‌اند و تا ماه‌ها از فوتبال دور خواهند بود. اما اگربه آمارمصدومان استقلال درچند سال اخیر نگاه کنیم، می‌بینیم که این معضل تنها در این فصل وجود نداشته و استقلال درچند فصل اخیر همواره یکی از تیم‌هایی بوده که مصدومیتهای زیادی را تجربه کرده است.

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در روزهای اخیر در چند نوبت مدعی شده بازی‌های زیاد و فشرده باعث شده بازیکنانش آسیب ببینند.اما بسیاری از کارشناسان و بازیکنان قدیمی این تیم معتقد هستند درکنار بازی‌های پرفشار درهفته‌های اخیر، این تیم به دلیل نبود بدنسازی مناسب به این روز افتاده است.مثلا شاهرخ بیانی گفته:«مصدومیت بازیکنان وضعیت را بد کرده است.استقلال زمان زیادی را به خاطر رفتن استراماچونی از دست داد و فرصت کافی برای بدنسازی درتعطیلات نیم‌فصل را نداشتند.»

رضا حسن‌زاده دیگر پیشکسوت این باشگاه نیز تقریبا همین نظر را دارد:«شک نکنید بدنسازی ابتدای فصل مناسب نبوده و تأثیرش امروز نمایان شده است.»آرش رضاوند بازیکن فعلی استقلال اما معتقد است سفرهای پرتعداد این تیم و البته چمن نامناسب در داخل و خارج از کشور باعث مصدومیت بازیکنی مثل قائدی شده است.اما این درحالی است که بازیکنانی مثل کریمی،شجاعیان و یا سیاوش یزدانی ماه‌ها است که دچار مصدومیت شده‌اند و شامل گزینه سفرهای زیاد نمی‌شوند.

موضوع بدنسازی اصولی و استاندارد یکی ازعلم‌های روز فوتبال دنیا است که باعث می‌شود بازیکنان درطول فصل کمتر دچارآسیب دیدگی شوند.بعنوان مثال پرسپولیس در زمان حضوربرانکو به ندرت با آسیب دیدگی پرتعداد بازیکنانش مواجه شد و خیلی‌ها معتقد بودند این موضوع بی ارتباط با برنامه‌های مدون و مناسب «مارکو»،بدنساز مجرب کادر فنی برانکو نبوده است.علمی که خیلی از باشگاه‌های فوتبال ایران با آن بیگانه هستند.نکته مهم اینکه مصدومیت بخشی از فوتبال است و قرار نیست تیم‌ها بدون مصدوم باشند، ولی مصدمیت نفرات اصلی روی عملکرد تیم‌ها تاثیرگذاراست والبته داشتن یک نیمکت خوب می‌تواند نقش مهمی دراین شرایط ایفا کند که به نظرمی‌رسد استقلال نیمکت خوبی در اختیار ندارد.

باید دید آبیها می‌توانند بدون لشگر مصدومان مقابل تیم قدرتمند عربستانی خودی نشان دهند یا نه.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج