۹۶۱۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران:

چرا جوانان ما به شهادت فکر نمی کنند؟

صلاحی گفت: ما وقتی می‌خواهیم مسیر زندگی شهیدی را به تصویر بکشیم، آنقدر او را قدسی می‌کنیم که خیلی از جوانان ما فکر می‌کنند اصلاً نمی‌توانند شهید شوند. این در حالی است که ما از خانواده‌های بسیار متمول، از خانواده‌های کارگر، از طلاب از همه اقشار شهید داده‌ایم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از نشان ندادن اسناد و تصاویر واقعی جنگ در رسانه ملی انتقاد و تاکید کرد: وقتی می‌خواهیم مسیر زندگی شهیدی را به تصویر بکشیم، آنقدر او را قدسی می‌کنیم که خیلی از جوانان ما فکر می‌کنند اصلاً نمی‌توانند شهید شوند.

دومین نمایشگاه اسناد دفاع مقدس با عنوان «اسناد افتخار» صبح امروز (یکشنبه ۳ مهرماه) با حضور معاونان وزارتخانه‌های اطلاعات، جهاد کشاورزی، امور خارجه و نیز جمعی از مسئولان مراکز اسنادی فعال در زمینه دفاع مقدس و در محل گنجینه اسناد ملی ایران گشایش یافت.

اسحاق صلاحی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران که بامداد امروز از سفر گرجستان بازگشته است، در سخنانی گفت: من از سرزمینی برمی‌گردم که در جنگ‌های اول و دوم جهانی هم محل تاخت و تاز نیروهای متفقین بود و هم متحدین، اما یادگارهایش از این دو جنگ، تنها چند یادمان سرباز در یکی دو میدان چند شهرش است؛ در حالی که وجب به وجب خاک ما به برکت خون مقدس شهدا، بو و رنگ خاصی دارد.

وی افزود: هنوز که هنوز است دانشجویی که از طریق کاروان‌های راهیان نور به شلمچه می‌رود و تابلویی را می‌بیند که رویش نوشته «با وضو وارد شوید»، ناخودآگاه از خود بی‌خود می‌شود.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در ادامه از نشان داده نشدن اسناد و تصاویر واقعی جنگ در رسانه ملی انتقاد و تاکید کرد: کسانی که در دفاع مقدس حضور داشته‌اند، هنوز نتوانسته‌اند فیلمی را از صدا و سیمای ایران ببینند که صحنه نبرد را به ما نشان دهد.

صلاحی گفت: ما وقتی می‌خواهیم مسیر زندگی شهیدی را به تصویر بکشیم، آنقدر او را قدسی می‌کنیم که خیلی از جوانان ما فکر می‌کنند اصلاً نمی‌توانند شهید شوند. این در حالی است که ما از خانواده‌های بسیار متمول، از خانواده‌های کارگر، از طلاب از همه اقشار شهید داده‌ایم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تاکید کرد: واقعاً اگر یک بسیجی آنگونه که در فیلم‌های ما نشان می‌دهند، می‌تواند یک گردان عراقی را به اسارت درآورد، پس چرا جنگ اینقدر طولانی شد؟!

مشاور فرهنگی رئیس جمهور افزود: آنچه جنگ ما را با بقیه جنگ‌ها متمایز می‌کند، این نیست که ما پیروز میدان شدیم، بلکه یافتن پاسخ این سئوال است که چگونه پیروز شدیم؟

وی همچنین با انتقاد از برخی سیاسی‌کاری‌ها درباره دفاع مقدس گفت: بعضی با مطامع سیاسی خود به دفاع مقدس ضربه زدند.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

چرا جوانان ما به شهادت فکر نمی کنند؟


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج