۹۶۱۴۰۳
۱۶ نظر
۵۰۱۵
۱۶ نظر
۵۰۱۵
پ

پیش‌بینی افزایش دستمزد کارگران در سال آینده

یک کارشناس حوزه کار با پیش‌بینی افزایش حداقل دستمزد کارگران، گفت: علاوه‌بر افزایش نقدی دستمزد باید بن خواروبار و کمک‌هزینه مسکن کارگران در سال آینده افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس حوزه کار با پیش‌بینی افزایش حداقل دستمزد کارگران، گفت: علاوه‌بر افزایش نقدی دستمزد باید بن خواروبار و کمک‌هزینه مسکن کارگران در سال آینده افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

حمید حاج‌اسماعیلی درباره افزایش حداقل دستمزد سال آینده کارگران ابراز عقیده کرد و گفت: علی‌رغم آنکه دولت در بودجه سال آینده درصد افزایش حقوق کارکنان را ۱۵ درصد اعلام کرده ولی این میزان در خصوص دستمزد کارگران بیش از ۱۵ درصد خواهد بود و برآورد من این است که بیش از ۳۰ درصد در حداقل دستمزد افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طبعا در خصوص سایر سطوح مزدی نباید قدرت خرید کاهش یابد و لذا اگر عده‌ای افزایش دستمزد کارگران را تورم‌زا می‌دانند باید راهکارهای حمایتی عملیاتی از کارگران را پیش‌بینی کنند.

اختصاص بن کالا و حق مسکن در کنار افزایش نقدی دستمزد

این کارشناس حوزه کار تصریح کرد: تاکید ما این است که برای تقویت معیشت کارگران در سال آینده تنها به افزایش نقدی روی نیاوریم بلکه بن خواربار و افزایش کمک هزینه مسکن را نیز مدنظر قرار بدهیم.

حاج اسماعیلی گفت: گروه کارگری در شورای عالی کار باید دولت را مجاب کنند که تعهدات بیشتری را برای حمایت از کارگران در سال آینده بپذیرد. در حال حاضر بحث تخصیص کالاهای اساسی به شکل غیر نقدی در کنار افزایش دستمزد می‌تواند به عنوان یک راهکار مناسب مطرح شود و به کاهش هزینه‌های زندگی کارگران کمک کند.

وی افزود: اگر بخواهیم دستمزدها را به شکل نقدی افزایش دهیم ممکن است به دلیل تصوری که نسبت به بار تورمی آن وجود دارد، با مخالفتهایی روبه رو شویم از این رو پیشنهاد می‌شود فارغ از افزایش حداقل مزد، سبد کالا و حق مسکن کارگران برای سال آینده افزایش قابل توجهی داشته باشد.

پرداخت وام‌های ودیعه مسکن ارزان به کارگران

این کارشناس حوزه کار گفت: با توجه به اهمیتی که مسکن در کشور پیدا کرده و دولت هم ساخت و ساز مسکن ارزان قیمت را برای جلوگیری از فشار گرانی مسکن بر دهکهای ضعیف در دستور کار قرارداده است لازم است وام های ودیعه اجاره مسکن با نرخ‌های پایین به کارگران پرداخت شود.

شورای عالی کار اسفند ماه سال گذشته حداقل دستمزد سال ۹۸ کارگران را ۳۶.۵ درصد افزایش داد و آن را از یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان به یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان افزایش داد.برابر ماده ۴۱ قانون کار شورای عالی کار همه ساله میزان حداقل دستمزد کارگران برای نقاط مختلف کشور یا صنایع مختلف را بر اساس درصد نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی و سبد معیشت خانوار تعیین می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا‌ لعنتتون‌ کنه‌ ۵۰‌ درصدم‌ اضافه‌ کنید والا‌ اگه‌ دردی‌ دوا کنه‌ با‌ این‌ تورم‌ و گرونی‌ و اجاره‌ خونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هزار بار گفتم باز خواهم گفت حق مردم همینه

    • بدون نام

      دست شما درد نکنه تورم ۴۵درصد و افزایش ۱۵ درصدی همه را فقیر و فقیر تر میکند. در حقیقت از پول پا برداشته به ۳۰ درصدها داده می شود مثل سال گذشته . از نظر شرعی در طول ۳۰ سال خدمت ما چقدر بابط بازنشستگی پرداخت کردیم و آنها چقدر پرداخت کرده اند . اگر می خواهید ببخشید چرا از درآمد ما می بخشید. نه تحصیلات آنها به اندازه ما بوده و زندگی آنها به بر اساس ساختار اجتماعی مثل ما بوده . بهرحال من به سهم خود راضی نیستم ، از جای دیگری برای آنها جبران شود.

      پاسخ ها

      • اجبار

        خدا رو شکر که روزی دست بنده نیست.خدا اندازه دلت بهت بده که اینقد داتنگی ولا من حاضرم با حقوق دو میلیون و نیم دویست هزارشو بدم کارگرها.چون ادمهای زحمت کشی هستن

    • بدون نام

      ترفند انتخاباتی!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      لطفاخداراببینیدتاکارگران ومستمری بگیران نان درسفره داشته باشندفردای قیامت همه مسئول هستیم

    • نجف زاده

      با 22سال سابقه کارهنوز مستاجرم حتی توی این مدت نکردند یه وام مسکن به کارگران بیچاره بدهند

    • احد

      امروز تعهد و لیاقت مسولان با تورم سنجیده میشود ، و این بی لیاقتی کمر مردم و دین مردم را شکسته است.

    • بدون نام

      چراهر روز این تیتر رو میزنید؟
      دیگه همه پارسالو یادشونه از اول بهمن تا خود شب عید هر روز جلسه داشتند وآخرش نتونستن کاری واسه کارگرا بکنن وبا چندرغاز افزایش سر وتهشو هم آوردن
      کم با این تیتر رو اعصابمون رژه برید

    • بدون نام

      مسئولین برای یکبار مردباشن وخودرا جای کارگر یک ماه بااین حقوق زندگی کنند....حالا الحمدلله خیلی ها بیکارند همین حقوق را ندارند انها چطور دولت کجاست

    • بدون نام

      خدالعنتتون کنه اگه صددرصدحقوق هم زیادبشه بازبخدابازهم کمه بایدباحداقل حقوق یکماه بشه یک سکه طلاه خریددرسته بخدادربرابرزندگی شرمنده ایم هرروزمیمیریم زنده میشیم این زندگیه ماداریم چراراه هیچ جوانی نمیتونه ازدواج کنه قبلا آخرهفته ازهرکوچه ردمیشدی یکی دوتاعروسی بودالان چی خودتان قضاوت کنید مردم علت چیه همه توزندگی موندن کی باید این وضعییتو درست کنه

    • بدون نام

      یعنی ایناخجالت نمیکشن باای همه تورم و گردنی ...حرف ۱۵....یا ۳۵ درصدمیکنند ...خدایاشاهدباش ک چقدبحق کارگرو و بازنشسته و ....ظلم میشه ...خدایادادمظلوم وازظالمان وقت بگیر...

    • E30

      هر سال وقتی میخان حقوق افزایش بدن بحث بن کالا میکنن و در آخر هم هیچ بنی به کارگرا نمیدن همش واسه اینه که حقوق زیاد نکنن

    • بدون نام

      باحقوق یک میلیون ۶۰۰ با۳۵درصد افزایش فقط میشه ۱۰ روز ان هم بصورت بخورونمیرزندگی کرد ...منه مستمریبگیر باهمه مریضی ها و عروس و داماد و نوه ....چکنم ...مرگ واس ماعروسی است ک خداوند نمیدهد

    • بدون نام

      تو این کشور همه چیز یک شبه بالا میره تورم زا نیست همه چیز گل و بلبله ولی حقوق بی ارزش کارگر اگر رفت بالا کشور فلج میشه

    • درخش

      خجالت بکشید ، نوبت کارگر که شد همه چی میشه قطره چکانی و بخور و نمیر ، خدا ازتون نگذره ایشالا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج