۹۶۱۴۲۹
۱ نظر
۵۰۴۸
۱ نظر
۵۰۴۸
پ

پوشک هوشمندی که رطوبت را هشدار می‌دهد

پژوهشگران دانشگاه "ام. آی. تی"، نوعی پوشک هوشمند ابداع کرده‌اند که به یک حسگر مجهز است و می‌تواند والدین را از رطوبت بیش از حد آگاه کند.

ایسنا: به نقل از ساینس‌دیلی، پوشک خیس برخی از نوزادان، دلیل سروصدای آنها و تقاضای تعویض آن است؛ در حالی که امکان دارد سایر نوزادان بدون شکایت از این شرایط، خوشحال به نظر برسند اما اگر پوشک بیش از اندازه خیس بماند و تعویض نشود، می‌تواند به بروز سوزش و ناراحتی نوزاد و والدین او بیانجامد.

پژوهشگران دانشگاه "ام.آی.تی"(MIT)، نوعی پوشک هوشمند ابداع کرده‌اند که یک حسگر مخصوص رطوبت دارد و می‌تواند خیس بودن پوشک را اطلاع بدهد. هنگامی که حسگر، رطوبت را تشخیص می‌دهد، سیگنالی را به تلفن همراه یا رایانه ارسال می‌کند.

این حسگر، یک برچسب "سامانه بازشناسی با امواج رادیویی"(RFID) را در بر دارد که زیر لایه‌ای از پلیمر با قابلیت جذب بالا قرار گرفته است. این پلیمر، نوعی هیدروژل است که معمولا در پوشک‌ها و برای جذب رطوبت به کار می‌رود. هیدروژل پس از خیس شدن، منبسط می‌شود و قابلیت رسانایی پیدا می‌کند. این شرایط موجب می‌شود تا برچسب سامانه بازشناسی با امواج رادیویی، سیگنالی را به بازخوان برچسب ارسال کند.

به گفته پژوهشگران، طراحی این فناوری، هیدورژل را برای نخستین بار به عنوان یک آنتن در حال کار به نمایش می‌گذارد که می‌توان رطوبت را با استفاده از سامانه بازشناسی با امواج رادیویی احساس کند. این حسگر می‌تواند جایگزینی کم‌هزینه و قابل بازیافت برای دیگر فناوری‌های مربوط به پوشک باشد.

ممکن است پوشک‌های هوشمند به مرور زمان بتوانند به شناسایی مشکلات خاص حوزه سلامت از جمله یبوست یا بی‌اختیاری ادرار کمک کنند. این حسگر جدید می‌تواند به طور خاص برای پرستاران و کسانی که از نوزادان مراقبت می‌کنند، کاربرد داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      العان تبلیغ میکنن دو روز دیگه میگن سرطان زاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج