۹۶۱۷۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

قاسمپور: ۹۵ درصد بازیکنان خارجی بی‌کیفیت هستند

یک کارشناس گفت:‌ ۹۰ تا ۹۵ درصد بازیکنان خارجی حاضر در فوتبال ایران بی‌کیفیت هستند.

خبرگزاری فارس: حضور بازیکنان بی کیفیت خارجی در باشگاه های ما تبدیل به معضلی بزرگ برای فوتبال کشورمان در عرصه های داخلی و حتی بین المللی شده است. زیرا این بازیکنان با شکایت به فیفا باعث ایجاد بدبینی نسبت به فوتبال کشورمان می شوند و از سوی دیگر، پرداخت دستمزدهای کلان به بازیکنان بی کیفیت باعث عدم استفاده از بازیکنان شایسته ایرانی می شود. در این زمینه با ابراهیم قاسمپور گفت و گویی انجام دادیم که در زیر می خوانید:

* 95 درصد بازیکنان خارجی بی کیفیت هستند

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد حضور بازیکنان و مربیان خارجی در فوتبال ایران گفت: در مورد بازیکنان می‌گویم تا جایی که ما این بازیکنان خارجی را دیده‌ایم، ۹۰ تا ۹۵درصد آنها بی‌کیفیت از کار درآمده‌اند. در فوتبال ما قانونی هم گذاشته شد که فقط بازیکنان ملی بقیه کشورها بتواند به ایران بیایند اما این قانون کارآیی لازم را نداشت.

وی افزود:‌ مثلاً اگر بازیکنی عضو تیم ملی بنگلادش باشد، به درد فوتبال ما می‌خورد؟ بعید می‌دانم چنین بازیکن ملی‌پوشی به کار فوتبال ما بیاید. پس، این قانون برای جلوگیری از حضور بازیکنان بی‌کیفیت خارجی تأثیر چندانی نداشته است.

* سود شخصی برخی مدیران عامل از جذب بازیکن خارجی

این کارشناس فوتبال با اشاره به نفع دلالان از حضور این بازیکنان خارجی، عنوان کرد:‌ پشت صحنه این بازیکنان خارجی یکسری دلال هستند که سود خوبی از حضور آنها می‌برند. متأسفم که بگویم برخی مدیران عامل باشگاه‌ها نیز شاید از جذب چنین بازیکنانی نفع مالی می‌برند که زیر بار قرارداد با این بازیکنان بی‌کیفیت می‌روند.

قاسمپور ادامه داد: این اتفاق در بیشتر باشگاه‌های ما رخ می‌دهد و بارها دیده‌ام در پرسپولیس و استقلال هم بازیکنان بی‌کیفیت خارجی حضور دارند. بازیکنانی که حتی برای دقایقی هم بازی نمی‌کنند اما با شکایت به مراجع بین‌‌المللی پول‌های کلانی از فوتبال ما می‌برند. خیلی از این بازیکنان جایی در ترکیب اصلی تیم‌های لیگ برتری ندارند و گاهی برای سیاه‌بازی، آنها را روی نیمکت می‌نشانند. کسی هم نظارتی بر قرارداد با این بازیکنان بی‌کیفیت خارجی نمی‌کند.

*برخوردی با مدیرعامل متخلف نمی شود

این کارشناس در مورد اینکه وقتی یک مدیرعامل باشگاه حاضر به امضای قرارداد با بازیکنان بی‌کیفیت خارجی می‌شود چه نهادی باید نظارت کند، اظهار داشت: متأسفانه شاهدیم برخی مدیران باشگاه‌ها به کرار تن به جذب بازیکنان بی‌کیفیت خارجی می‌دهند. مگر می‌شود این اتفاق بارها و بارها رخ بدهد. در برخی باشگاه‌ها مدیران عامل مرتب تغییر می‌کنند و مدیرعامل جدید که می‌آید، می‌گوید با مدیرعامل قبلی برخوردی نشد. پس ما هم ببریم و بخوریم. واقعاً نمی‌دانم چرا با مدیران متخلف که حتی تخلف‌شان گاهی ثابت می‌شود، برخورد قاطعی صورت نمی‌گیرد.

* حضور بازیکن بی کیفیت خارجی در سرخابی ها

قاسمپور با اشاره به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: این دو را می‌توانیم ویترین فوتبال باشگاهی‌مان بدانیم اما بارها دیده‌ایم که بازیکنان بی‌کیفیت خارجی در آنها می‌آیند. در حالی که هر دو باشگاه زیر نظر وزارت ورزش هستند و باید نظارت بیشتری بر جذب بازیکنان خارجی این دو تیم شود.

وی با اشاره به عملکرد سایر باشگا‌ه‌ها در این زمینه گفت: برخی باشگاه‌ها مثل سپاهان بازیکنان نسبتاً خوبی جذب می‌کنند ولی همین بازیکنان هم ببینید در روز اول‌ حضورشان چه مبلغ قراردادی داشتند و بعد از مدتی بازی در باشگاه‌های ما رقم قراردادهایشان چقدر زیاد شد.

* میدان دادن به جوانان شایسته ایرانی به جای خارجی های بی کفیت

این کارشناس فوتبال با اشاره به توان مالی کم باشگاه‌های ما گفت: باشگاه‌‌های حوزه خلیج فارس با پول‌های کلانی که می‌دهند، بازیکنان مطرح و بزرگی را جذب می‌کنند که می‌توانند در فوتبال‌شان تأثیرگذار شوند و اعتمادبه‌نفس بازیکنان آنها را بالاتر ببرند. باشگاه‌های ما توان پرداخت چنین مبالغی را ندارند. بهتر است به جای جذب بازیکنان بی‌کیفیت خارجی که باعث حیف و میل فراوان پول در باشگاه‌ها ما می‌شود، به جوانان شایسته ایرانی شانس بازی بدهند.

* ارز مملکت را حیف و میل نکنیم

قاسمپور تأکید کرد: اگر قرار است برای بازیکنان بی‌کیفیت خارجی ارز بدهیم، بازیکنانی که حتی در سطح فوتبال ما نیستند، بهتر است این هزینه‌ها خرج جوانان ایرانی شود. حتی پا را فراتر می‌گذرم و می‌گویم اگر بازیکن خارجی بیاید که هم سطح بازیکنان ما باشد یا نهایتاً ۱۰ درصد بهتر باشد، چرا ارز مملکت را حیف و میل و از کشور خارج کنیم؟ این فرصت‌ها را به جوانان شایسته ایرانی بدهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امی

      راست میگی

    • ابوالفضل ناصری کریموند

      کلا مخالفتم

    • بدون نام

      دقیقا،مگه نمیدونی پول مفت کشور ماراهمیشه بایداز کشورای دیگه بخورن

    • بدون نام

      خودتون اونارو میارید. پس گند خودتون هست

    • ح_ ن

      شمادرست میگویی آقای قاسم پور،،چون بازیکن باکیفیت بالا که بااین مبلغ کم به ایران نمی آید،،بیشتربازیکنان خارجی بعدازآمدن به ایران قوی ترمیشوند، این نشون میده کیفیت فوتبال ماپایین نیست،خودمون بادست خود کیفیت بازیکن خودراپایین میآوریم،،،مابرای بازیکن جوان خودکم بهامیدهیم،،اهمیت دادن به بازیکن جوان خودیک هنراست،، مابایدقبول کنیم ،ورزش مخصوص جوانان است ،،جوانان انعتاف پذیرتروحرف گوش کن ترند،،انهاتاکتیک راخوب درک میکنند،فقط می ماندتجربه،،خیلی ازجوانهادرعین جوانی خیلی باتجربه نشون میدن،،نمونه بارزش درایران،،حسن روشن،حسن نظری،نورافکن، غلامی ،صادقی ،قربانی و،،،،،،، استادبکارگیری این نوع جوانهادرایران قلع نوعیه،،،،بقیه مربیان بایدازاویادبگیرن،شماخوب وبهترازما یادتونه ،،اقای قاسم پوردرقدیماچی کسانی درنقش بازیکن وچی کسانی درنقش مربی، خوب توانستن ازنیروهای جوانی بازیکن استفاده کنند،،خودشماهم یک بازیکن باهوشی بودی،،بازیکن زیادی هم دیده اید، عصرشما،عصرطلایی فوتبال ایران بود ،،ولی توجه روی شماکم بود،،،حجازی،روشن،نظری، خودشما،دشتی،سلطان زادی ،چنگیز،نراقی، بیانیها،پروین،،کارو،جباری،مظلومی بزرگ،، زرینچه ،نامجومطلق،،نعلچیگر،اکبرپور،همین الهامی،خطیبی ،قلیچ خانی،،وخیلی های دیگر،،قایق ران ،خداداد،نکونام،همین مجیدی، علی نیاکانی خوب یادتونه،،اقای قاسم پور،،شماخوب میدانیدمن چی میگویم، ،،،

    • بدون نام

      چه شاهنامه ای نوشته نظریه ح-ن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج