۹۶۱۷۷۸
۵ نظر
۵۰۱۵
۵ نظر
۵۰۱۵
پ

کرباسچی: انتخابات ناموس دموکراسی است

دبیرکل حزب کارگزاران گفت: ما نمی‌توانیم مردم را دعوت به حضور در انتخابات کنیم ولی علی رغم تایید صلاحیت حدود ۷۰۰۰ نفر از واجدین شرایط به دلایل مختلف در عرصه انتخابات حضور نداشته باشیم.

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل حزب کارگزاران گفت: ما نمی‌توانیم مردم را دعوت به حضور در انتخابات کنیم ولی علی رغم تایید صلاحیت حدود ۷۰۰۰ نفر از واجدین شرایط به دلایل مختلف در عرصه انتخابات حضور نداشته باشیم.

حسین مرعشی در نشست خبری این حزب که صبح امروز در مجموعه تلاش برگزار شد، با کنایه به احزاب اصلاح طلبی که به نوعی به بهانه رد صلاحیت‌ها انتخابات را تحریم کرده‌اند، اظهار داشت: ما ضمن احترام به دوستانی که در انتخابات حضور ندارند باید بگوییم که نیامدن به عرصه انتخابات شرایط را سخت‌تر می‌کند و اگر به میدان نیاییم مشخص نیست در آینده این نیامدن چه مشکلاتی را برای کشور ایجاد می‌کند.

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران نیز در این نشست در پاسخ به این سوال که برنامه این حزب برای حضور در عرصه انتخابات چیست بویژه با توجه به عملکرد فراکسیون امید و مجلس دهم که انتقادات زیادی را به همراه داشته، گفت: ما نمایندگانی چون مطهری و رحیمی را که گرفتار بررسی صلاحیت‌ها شدند و از این مرحله عبور نکردند را شهید عرصه انتخابات می‌دانیم ولی در همین سختگیری‌هایی که در این دوره از انتخابات شده نیروهای ارزشمند دیگر از جمله دوستانی که در این جلسه حضور دارند، هستند که قادرند عملکرد قابل قبولی در مجلس داشته باشند.

وی افزود: ما بین تکلیف شرعی و تکلیف انسانی احساس می‌کنیم باید بن بست‌هایی که وجود دارد را بشکنیم. ما نمی‌توانیم مردم را دعوت به حضور در انتخابات کنیم ولی علی رغم تایید صلاحیت حدود ۷۰۰۰ نفر از واجدین شرایط به دلایل مختلف در عرصه انتخابات حضور نداشته باشیم.

کرباسچی گفت: ما در اطلاعیه حزب برای انتخابات ۱۰ سرفصل کلی را در صورت حضور کاندیداهای معرفی شده ارائه داده ‌ایم که برای طولانی نشدن سخنانم خبرنگار سوال کننده درباره برنامه‌های حزب را به این سرفصل‌ها ارجاع می دهم.

وی تاکید کرد: ما به هیچ وجه نباید نهاد انتخابات که ناموس دموکراسی است را نادیده بگیریم و باید با تمام توان و با کمک احزاب اصلاح‌طلب و به کمک کاندیداهای اصلاح طلبی که در این عرصه حضور دارند، بتوانیم شرایط کنونی را با پیاده سازی سرفصل های اعلام شده بهبود ببخشیم.

محسن هاشمی به عنوان رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان اینکه انتخاب اسامی لیست از سوی شورای مرکزی این حزب به کمیته سیاسی و سپس به کمیته انتخابات داده شد و این گروه در نهایت به لیست یاران هاشمی رسیدند، گفت: کاندیداهایی که در این لیست حضور دارند اگر نتوانند به مجلس راه پیدا کنند نباید ناراحت شوند چراکه وظیفه ما این بود لیستی بدهیم تا کسانی که به مشی حزب کارگزاران اعتقاد دارند به آن رای دهند.

وی افزود: یاران هاشمی عنوان ژورنالیستی بوده که به معنای انتساب لیست به آقای هاشمی و خانواده ایشان نیست.

در ادامه این نشست مرعشی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا با وجود بی اثر بودن رای مردم، باز هم اناا باید در انتخابات شرکت کنند، گفت: آنچه امروز در ایران وجود دارد ذخیره انقلاب مشروطه است و آینده ایران به این زمین خوردن ها و بلند شدن ها بستگی دارد من قبول ندارم که چون نهادهای نظارتی سخت گیری کرده اند پس رای مردم بی اثر است.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه قبول ندارم که رای مردم بی اثر است، گفت: این مسئله به وضوح در انتخابات ۷۶ و انتخاب آقای خاتمی، در سال ۸۰ که با وجود حضور کاندیداهای زیاد جریان مقابل آقای خاتمی حتی یک میلیون رای بیشتر داشت، در سال ۸۴ که همه خیال می کردند که کاندیدای رقیب آقای قالیباف است ولی آقای احمدی نژاد رای آورد و به همین شکل در دوره های دیگر نیز مشهود بود و دیدیم که آنچه که از نتیجه انتخابات تصور می‌شد، به وقوف نپیوست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      اقا مارای نمیدیم بی ناموسیم خوبه

      پاسخ ها

      • راستگو

        کارگزاران از اسمشان هم پیدا است اینها حزب واقعی نیستند مشتی کارگزارند و در کار پول در آوردن که فقط با حضور در قدرت میتوانند پول در آورند و اگر روزی از انتخابات حمایت نکنند آن روز، روز مرگشان است و کل تشکیلاتشان می پاشد

    • بدون نام

      الان شورای ناموس دموکراسی دسته شورای نگهبانه. داره مهندسیش میکنه

    • کارمند

      از کدوم دموکراسی حرف میزنی؟
      خودت از فاسدترین افراد این دموکراسی هستی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج