۹۶۲۰۰۳
۸ نظر
۵۰۱۴
۸ نظر
۵۰۱۴
پ

پاسخ به آمریکا در اشکال مختلف ادامه خواهد یافت

فرمانده کل سپاه پاسداران در سخنانی گفت: آمریکایی ها عادت کردند که بدون هیچ واکنشی به کشورها حمله کنند و همین موضوع باعث شد در محاسبات خود در قبال ایران اشتباه کنند.

خبرگزاری مهر: فرمانده کل سپاه پاسداران در سخنانی اظهار داشت که سردار قاسم سلیمانی از جایگاه ویژه ای در قلب ایرانی ها و ملت های مظلوم برخوردار بود و ترور این شهید حادثه ای شوکه کننده بود.

سرلشکر حسین سلامی در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری المیادین گفت: به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که یک کشور از دوردست ها بیاید و نسبت به ترور فرماندهان بزرگ ما در یک کشور اسلامی مبادرت کند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه پاسخ ایران به آمریکا کاملاً نظامی و مشروع و قانونی بود و حقی بود که باید از آن استفاده می‌کردیم، افزود: سپهبد سلیمانی با دعوت مقامات عراق و به صورت علنی و رسمی وارد این کشور شده بود و آنچه روی داد یک ظلم آشکار بود. پاسخ ما نیز کاملاً نظامی و راهبردی بود چرا که لازم بود پاسخی واضح و قابل فهم باشد و تمام جهان آن را مشاهده کند.

وی تصریح کرد: باید آمریکایی‌ها را در این نقطه متوقف می‌کردیم و به آنها می‌فهماندیم که باید محاسبات خود در مواجهه با ایران را تغییر دهند. آمریکایی ها عادت کردند که بدون هیچ واکنشی به کشورها حمله کنند و همین موضوع باعث شد در محاسبات خود در قبال ایران اشتباه کنند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده بود که در صورت واکنش نظامی ایران، به ۵۲ هدف در ایران حمله خواهد کرد و ما با پاسخ خود هیبت ساختگی آمریکا را فرو ریختیم. این حمله پایان پاسخ راهبردی ما نبود بلکه نقطه آغاز آن بود.

سرلشکر سلامی در عین حال هیچ هدفی در آمریکا را هم وزن شهید سلیمانی ندانست و تصریح کرد اگر ترامپ و تمام مقاماتش را در یک کفه قرار دهیم باز هم کفه سردار سلیمانی سنگینی می کند.

وی همچنین تاکید کرد که پاسخ‌ها به آمریکا در اشکال مختلف ادامه خواهد داشت و پاسخ اصلی هنگامی است که اهداف سردار سلیمانی این شهید بزرگ محقق بشود، راه او ادامه پیدا کند و این هدف‌ها عموماً پیرامون اضمحلال و زوال رژیم صهیونیستی است.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوالی درباره انتخاب عراق به عنوان محل واکنش به آمریکا از سوی ایران گفت: ما تصمیم گرفتیم که پاسخ در عراق باشد چرا که این دو سردار بزرگ (شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس) در آنجا به شهادت رسیدند.

سرلشکر سلامی همچنین از آمادگی ایران برای مواجهه با سناریوهای مختلف جنگ با آمریکا در پی حمله به پایگاه عین الاسد و پیروزی در این خصوص خبر داد.

وی افزود که ایالات متحد سعی داشت ایران را با انزوای سیاسی بین المللی مواجه کند اما در این خصوص شکست خورد چرا که ما به نحوی حرفه ای در میدان سیاست رفتار کردیم.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد که آمریکا هزاران میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده است اما با شکست مواجه شده و هیبت سیاسی و نظامی اش در هم شکست.

سرلشکر سلامی در عین حال حضور میلیونی در مراسم تشییع سپهبد شهید قاسم سلیمانی را نشانگر بیهوده و باطل بودن تمام هزینه های آمریکا برشمرد.

فرمانده کل سپاه درباره حزب الله هم تصریح کرد که حزب الله امروز ده ها برابر از جنگ سال ۲۰۰۶ قویتر است و توانسته است بر تکفیری ها غلبه کند و اسرائیلی ها باید متوجه باشند که امروز با حزب اللهی قویتر از لحاظ تسلیحات و تجربه مواجه هستند.

سرلشکر سلامی با هشدار به اسرائیلی ها هم گفت: اسرائیلی ها خیلی از آمریکایی ها کوچکتر و ناتوانتر هستند و تمام نقاط تحت اشغال آنها در تیررس ما است.

وی همچنین به اسرائیلی ها گفت که نباید به آمریکایی ها تکیه کنند چرا که دیگران این کار را کردند و هیچ نتیجه ای برای آنها نداشت.

فرمانده کل سپاه ادامه داد که ایران از فلسطین، لبنان و سوریه بیشتر از قبل حمایت خواهد کرد و از مردم یمن و بحرین و افغانستان دفاع خواهد کرد.

سرلشکر سلامی درباره ویژگی های سپهبد شهید قاسم سلیمانی هم از وی به عنوان انسانی قوی یاد کرد که در عین حال قدرت و محبوبیت موجب اینکه انسان مغروری باشد، نشد.

وی افزود: شهید سلیمانی بین مردم تردد می کرد و با آنها عکس می انداخت و حقیقتاً سردار دل ها بود. وی تنها یک فرد نظامی نبود بلکه مردی سیاستمدار هم بود و قدرت زیادی در تحلیل سیاسی داشت.

سرلشکر سلامی همچنین تاکید کرد که سردار سلیمانی مانع بسیاری از شکست ها و تقسیم کشورهای اسلامی و آواره شدن ملت هایشان شد و حامی حقیقی فلسطین بود و آزادی فلسطین اصلی ترین هدف برای وی بود.

فرمانده کل سپاه در خصوص رابطه سپهبد سلیمانی با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب هم تصریح کرد که این رابطه یک رابطه قلبی دوطرفه بود و امام خامنه ای سردار سلیمانی را بسیار دوست داشتند.

سردار سلامی در گفتگوی اختصاصی با شبکه المیادین خاطرنشان کرد که ایران در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا بخش کوچکی از توان موشکی خود را به نمایش گذاشت و دشمن دقت و قدرت آن را در مقابل سامانه های پدافند هوایی مشاهده کرد.

وی همچنین افزود که سامانه های پدافند هوایی ایران دقیق تر از آنچه کشورهای پیشرفته تر در اختیار دارند، است و در ساخت آنها بر خودمان اتکا کرده ایم.

سرلشکر سلامی ادامه داد که ایران امروز با استفاده از هزاران قایق تندرو و غیرتندرو از توان نبردهای بزرگ در دریا برخوردار است و بر روی زمین نیز از قدرت بی نهایت بسیج مردمی بهره می برد.

فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان تاکید کرد: به راه شهید سلیمانی تا زمان تحقق اهدافش و اینکه از ما راضی باشد و مجدداً موعد دیدار با وی فرا برسد، ادامه خواهیم داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • said

      قدرت ودقت پدافندتونم توزدن هواپیما دیدیم

    • بدون نام

      شما فعلا دارین به مردم ایران پاسخ میدین. اگه میتونستین به آمریکا پاسخی بدین تا حالا داده بودین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما لطفا سکوت

    • بدون نام

      درود بر سپاه مقتدر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فعلا تنها چیزی که به خورد گوش مردم میدهند جنگ ایت

    • بدون نام

      حداقل یک نفر امریکایی بکشید

    • بدون نام

      سلام ودرود برسپاهیان اسلام .درود برتوای سرلشکر حزب خدا.

    • روح اله

      توان موشکی ایران امریکا را شگفت زده کرده.فقط بعضی از خواب زدها باور ندارن امریکا نتونسته پاسخ بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج