۹۶۲۰۲۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کرستیچوویچ: اسکوچیچ می‌تواند موفق شود

سرمربی کروات تیم فوتبال شاهین بوشهر از زمانی که به این تیم پیوسته، به معنای واقعی یک تحول اساسی را در این تیم ایجاد کرده تا به جرات بتوان از وی به‌عنوان یکی دیگر از مربیان موفق کروات در فوتبال ایران نام برد

فرهیختگان: سرمربی کروات تیم فوتبال شاهین بوشهر از زمانی که به این تیم پیوسته، به معنای واقعی یک تحول اساسی را در این تیم ایجاد کرده تا به جرات بتوان از وی به‌عنوان یکی دیگر از مربیان موفق کروات در فوتبال ایران نام برد که شاید در آینده مربی تیم‌های بزرگ‌تری شود، هرچند وی که سابقه سرمربیگری در مس رفسنجان را هم دارد، معتقد است فعلا به شاهین تعهد دارد و به اهدافش در این باشگاه فکر می‌کند. گفت‌وگو با میشو کرستیچوویچ را که تیمش با سه برد پیاپی بالاخره از قعر جدول جدا و به ماندن در لیگ برتر امیدوار شده، در ادامه می‌خوانید.

چه شد سرمربی تیمی شدید که اوضاع بسیار بدی داشت؟

به شرایط تیم آگاه بودم و می‌دانستم شاهین از ۱۰ بازی فقط ۲ امتیاز گرفته است. دوستانم در ایران گفته بودند که این تیم سازماندهی ضعیفی برای حضور در لیگ برتر و مشکلات زمین و کمپ تمرینی و همچنین استادیوم ورزشی برای مسابقاتش دارد. جالب اینکه با مربیان ایرانی هم برای سرمربیگری شاهین صحبت شده بود که آنها قبول نکرده بودند تیم را تحویل بگیرند. درنهایت تصمیم گرفتم سرمربیگری شاهین را قبول کنم و این کار را انجام دادم.

به ماندن شاهین واقعا امیدی داشتید؟ قول بقا داده بودید؟

قول دادن در این خصوص روش خوبی نیست، چون در لیگ سختی کار می‌کنیم. ما کمترین بودجه را در لیگ برتر داریم و تیمی مثل گل‌گهر که با شاهین به لیگ برتر صعود کرد، چندین برابر ما بودجه دارد. نمی‌خواهم درباره سایر باشگاه‌ها صحبت کنم، اما وقتی قصد داشتیم بازیکنانی را جذب کنیم، آنها حاضر بودند روی نیمکت تیم‌هایی مانند نساجی، پیکان و سایپا نیمکت‌نشین باشند، اما به شاهین نیایند. از سوی دیگر ما بازیکنانی را جذب کردیم که شاید اکثر آنها را باشگاه‌های دیگر نمی‌خواستند. با این حال بازیکنان باشخصیتی را جذب کردیم و درنهایت توانستیم به نتایج خوبی در نیم‌فصل دوم دست پیدا کنیم.

شاهین از محبوب‌ترین‌ها در جنوب کشور به شمار می‌رود. چقدر با مردم بوشهر راحت هستید و آنها شما را پذیرفته‌اند؟

از روزی که آمده‌ام با تمام وجود و صداقت تلاشم را کرده‌ام تا بهترین اتفاق را رقم بزنم و این امر محقق نشد مگر با یک تلاش سخت. ما با یک آماده‌سازی خوب در نیم‌فصل در ادامه فصل هم بسیار خوب عمل کردیم و از خدا می‌خواهم ما را کمک کند تا در لیگ برتر بمانیم. از سوی دیگر هواداران زیادی در تمرینات ما را همراهی می‌کنند و از نزدیک می‌بینند که بازیکنانم در کنار کادر و من مربی چقدر برای موفقیت تلاش می‌کنند. از آنها متشکرم و قطعا علاقه من به آنها و آنها به شاهین یک امر دوطرفه به شمار می‌رود.

هیچ‌کس فکر نمی‌کرد شاهین که همواره در لیگ امسال در معرض سقوط بود، 3 برد پیاپی را کسب کند. چطور این تحول ایجاد شد؟

با یک تلاش زیاد، کارهای سخت و تمرینات آماده‌سازی دشوار این امر محقق شد. با بازیکنانی که از ابتدا داشتیم، کار را پیش برده و در ادامه آنهایی که به ما اضافه شدند، سطح تیم را بالا بردند و توانستیم به لطف خدا و حمایت مردم نتایج خوبی بگیریم که امیدوارم ادامه‌دار باشد. با حمایت مسئولان استانی و تمامی مجموعه مدیریتی باشگاه توانستیم این اتفاقات خوب را رقم بزنیم.

قبل از آمدن به بوشهر، چقدر از فوتبال و کشور ایران شناخت داشتید؟

بازی‌های زیادی را از تیم‌های ایرانی دیدم و همیشه گفته‌ام که بازیکنان ایرانی بسیار بااستعداد هستند و می‌توانند در فوتبال بیش از اینها پیشرفت کنند و اگر در کارهای پایه برای جوان‌ترها، یک برنامه مطلوب تعریف شود، آن زمان کیفیت اصلی بازیکنان ایرانی را خواهید دید که این امر خیلی می‌تواند به فوتبال ایران کمک کند. تیم ملی ایران یکی از ۲ قدرت اصلی آسیا به شمار می‌رود و اگر یک برنامه‌ریزی خوب برای فوتبال ایران در همه زمینه‌ها انجام شود، قطعا این کشور بهترین تیم ملی آسیا و خیلی بهتر از آنی خواهد بود که درحال حاضر است.

بعد از کلی جست‌وجو بالاخره هموطن شما سرمربی تیم ملی ایران شد و این انتخاب انتقادات زیادی را به همراه داشت. حق اسکوچیچ بود سرمربی ایران بشود؟

مربیان کروات زیادی در فوتبال ایران کار کرده و موفقیت‌های زیادی را نیز به دست آورده‌اند. مطمئنم مسئولان فدراسیون به موضوع سرمربیگری تیم ملی زیاد فکر کرده‌اند و شاید بتوانم بگویم که اسکوچیچ شاید نام بزرگی مثل بلاژوویچ یا ویلموتس نداشته باشد، اما سال‌های زیادی در فوتبال ایران کار کرده و موفقیت‌های زیادی را نیز به دست آورده است. به همین دلیل اعتقاد دارم او می‌تواند نتایج خوبی برای تیم ملی ایران به دست بیاورد. شاید اسکوچیچ اسم بزرگی نباشد اما با کار زیاد می‌تواند ایران را به جام‌جهانی برساند.

چطور در بین مربیانی که نام بردید، اسم کی‌روش را نیاوردید؟ درخصوص این مربی چه نظری دارید؟

کی‌روش دو بار تیم ملی ایران را به جام‌جهانی رسانده و حرف خاصی درباره این مربی ندارم، اما به نظرم اسکوچیچ هم مستحق این انتخاب بود و اعتقاد دارم که او هم می‌تواند تیم ملی را راهی جام‌جهانی کند. اسکوچیچ سال‌های زیادی در فوتبال ایران کار کرده و فوتبال ایران را می‌شناسد و کارش را به‌خوبی می‌شناسد. امیدوارم موفق باشد و مطمئنا می‌تواند سطح فنی تیم ملی را ارتقا دهد.

پیش از این چقدر با اسکوچیچ یا برانکو سرمربی سابق پرسپولیس در ارتباط بودید و برای آمدن به شاهین با کروات‌های شاغل در ایران مشورت کردید؟

شاید دوستان نزدیکی با آنها نباشم و ارتباط صمیمانه‌ای با آنها نداشته باشم، اما بالاخره از هم شناخت داریم و به کاری که آنها در فوتبال ایران انجام داده‌اند، احترام می‌گذارم. به‌طور مثال اسکوچیچ را در بازی شاهین و نفت ملاقات کردم و در مجموع ارتباط نزدیکی با هم نداریم.

حتما می‌دانید که برانکو یک مربی محبوب در ایران به شمار می‌رود.

بله، درست است. او یک مربی بزرگ است و کارهای بزرگی در آسیا انجام داده و جام‌های زیادی را کسب کرده و در مجموع یک مربی عالی به شمار می‌رود.

الان هدف شما چیست؟ تفکر سرمربیگری یک تیم ملی در سرتان هست؟ یعنی به نوعی حداقل در فوتبال ایران مسیر اسکوچیچ و برانکو را تکرار کنید؟

درحال حاضر در بوشهر هستم و ان‌شاءالله شاهین را در لیگ نگه می‌دارم و الان به جز این موضوع، به چیزی فکر نمی‌کنم. تا بعد ببینیم در آینده خدا چه می‌خواهد. فعلا به آن مسائلی که گفتید فکر نمی‌کنم.

اگر روزی از تیم‌های بزرگ ایران مثل استقلال و پرسپولیس به شما پیشنهاد بشود، حاضرید بوشهر را ترک کنید؟

باز هم تاکید می‌کنم اینکه چه اتفاقی بیفتد، فقط خدا می‌داند، اما من با شاهین قرارداد دارم. هر مربی پیشنهادهای مختلفی دارد و باید ببینیم در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد. هر مربی دوست دارد سرمربی تیم‌هایی مانند استقلال، پرسپولیس و تراکتور باشد و من هم از این قاعده مستثنی نیستم و به نظرم این امر برای هر مربی یک اتفاق بزرگ است.

شاهین در لیگ برتر می‌ماند؟

هیچ قولی نمی‌دهم، اما تمام تلاش خود را می‌کنیم این اتفاق بیفتد و این موضوع فقط وابسته به ما نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج