۹۶۲۱۵۹
۹ نظر
۵۰۳۱
۹ نظر
۵۰۳۱
پ

فراستی: پیمان معادی فحش داد، جایزه گرفت!

مسعود فراستی در تحلیل جشنواره فجر سی و هشتم گفت: آدم‌های طیف حاتمی کیا و کسانی که نه می‌گویند، مستقل از اینکه شما فیلمش را دوست داشته باشید یا نداشته باشید، حذف می‌شوند.

کانال سینما: مسعود فراستی در تحلیل جشنواره فجر سی و هشتم گفت: آدم‌های طیف حاتمی کیا و کسانی که نه می‌گویند، مستقل از اینکه شما فیلمش را دوست داشته باشید یا نداشته باشید، حذف می‌شوند. به نظر من داستان جشنواره فجر کاملا ریل‌گذاری شده سیاسی، جناحی، باندی است و این را به صدای بلند می‌گویم و به همین دلیل جایزه‌اش اعتبار ندارد. نه این تنها نظر من است بلکه نظر خیلی از آدمهایی که اهل سینما هستند چه مخاطبان حرفه‌ای و چه اهل نقد این است که این جوایز کاملا قابل پیش‌بینی بوده و ارزش جایزه جشنواره فجر را ندارد.

فراستی: پیمان معادی فحش داد، جایزه گرفت!

راحت باج می‌دهیم. طرف جشنواره را تحریم کرده و در این فیلم معین بازی هم بلد نیست. به جشنواره فحش می‌دهد و تحریم می‌کند و جایزه اول را هم به او می‌دهیم. یعنی چه؟ این یعنی تقسیم غنائم برمبنای خط فکری سینمایی ریل‌گذاران اواسط دهه ۶۰ و بعد فیلم «ابر بارانش گرفته» که الفبای سینما را هم بلد نیست کاندیدا می‌شود و جایزه می‌گیرد. «آتابای» در حد یک فیلم آماتوری است که پولش را بازیگر داده و نوشته و در جلوی دوربین نعره می‌زند که بگوید من بازی بلدم. این نه کارگردانی و فیلمنامه به معنای جدی دارد اما کاندیدای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی می‌شود و حتی در نزدیک دریافت جایزه قرار می‌گیرد

پوستر جشنواره امسال بدترین پوستر در تاریخ جشنواره از ابتدا تاکنون است، اصلا معلوم نیست این پوستر چیست. یعنی از این بی‌سلیقه‌تر، بی‌فرم‌تر و بی‌هویت‌تر پوستر ندیده‌ام.

مجموعه جشنواره از انتخاب دبیر، انتخاب هیات انتخاب و انتخاب داوران برمبنای یک سلیقه خاص است که رئیس این سلیقه خاص یک بار گفت این ریل‌گذاری که ما کردیم حالاحالاها در سینمای ایران برپاست. این را آقای بهشتی گفت و می‌بینیم این جمله درست است و ریل‌گذاری که آقای بهشتی و یارانش کردند که اساسا ریل‌گذاری سینمای جشنواره‌ای بود آن طیف و نگاه همچنان بر سینمای ایران حاکم است. از دبیر جشنواره تا هیات انتخاب، هیات داوران و نتیجه آرا و تقسیم جوایز.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک جمله برای فراستی : آقای فراستی هرچند منقد سیما هستی ( که خلایق هر چه لایق ) اما حدود امثال شما نزدیک شدن به حریم هنرمندان کم نظیری چون پیمان معادی ، نوید محمد زاده ..... و کارگردانی چون کیارستمی و کیمیایی نیست ،جنابعالی فقط مجازید از جهانگیر الماسی ، داریوش ارجمند و البته حاتمی آنهم از نوع کیا صحبت روا دارید !

      پاسخ ها

      • مهتاب

        آخه مسئله اینه که داریوش ارجمند رو هم مورد تفقد قرار میدهند ..
        صحبت های بهروز افخمی و فراستی حرف های محترمانه ای نبود که درمورد روند ساخت کوچک جنگلی از صدا و سیما خیلی عیان و بی پرده گفته شد

      • بدون نام

        نمیره...

    • سعید عباسی

      فراستی عشقه

    • میم نون الف

      حقا که استادی

    • بدون نام

      دمتون گرم آقای فراستی. این بار به واقع صحبت کردی.

    • Faryabi.Golshan

      آقای فراستی اگه به پیمان معادی جایزه اول رو دادند مطمئن باش که جشنواره راه درستو رفته چرا که اگر سیاسی بود به پیمان معادی بخاطر حضور در فیلمهای هالیوود اصلا نباید فیلمهاشو در جشنواره به نمایش میزاشتند ، پس جایزه معادی سیاسی نبود بخاطر بازی خوبش در فیلمها بود .

    • بدون نام

      معادی نابازیگر است فقط بخاطر فحاشی عزیزکرده عده ای مخالف است.

    • بدون نام

      تا زمانی که هنر سیاسی است,همینه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج