جاباما
۹۶۲۲۳۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اماراتی‌ها، حریف مورد علاقه پرسپولیس

پرسپولیس در دومین بازی مرحله گروهی مهمان الشارجه امارات است و باید در حالی به مصاف حریفش برود که بازی هفته اول را با باخت پشت سر گذاشته و نیاز مبرمی به هر ۳ امتیاز تقابل با نماینده امارات دارد.

خبرورزشی: سرخپوشان تهرانی در گذشته ۱۳ بار در لیگ قهرمانان آسیا و جام باشگاه‌های آسیا به مصاف تیم‌های اماراتی رفته‌اند که حاصل آن ۸ برد، ۲ تساوی و ۳ شکست بوده و سرخپوشان خاطرات خوبی از تقابل با اماراتی‌ها دارند.

۱۹ سال پیش اولین تقابل

اولین تقابل پرسپولیس با نماینده امارات در جام باشگاه‌های آسیا به ۱۹ سال قبل بازمی‌گردد. سال ۱۳۷۹ پرسپولیس در تهران ابتدا حریفش را با گل‌های پایان رأفت ۲ بر صفر شکست داد و در بازی برگشت هم خان‌محمدی و پیروانی با ۲ گل اجازه برد به حریف اماراتی را ندادند و بازی با نتیجه ۲-۲ به پایان رسید.

اولین باخت

اولین و تنها باخت پرسپولیس به اماراتی‌ها در مجموع دو بازی رفت و برگشت به مرحله گروهی لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد که الوحده در بازی اول به تساوی رسید و در بازی برگشت هم تیم بی‌انگیزه و از پیش حذف شده پرسپولیس ۲-صفر بازنده شد.

آتش‌بازی زاید در تهران

بهترین برد تاریخ پرسپولیس در آسیا شکست ۶ گله الشباب امارات در تهران است. سرخپوشان با درخشش و هت‌تریک ایمون زاید تیم اماراتی را گلباران کردند و در بازی برگشت هم با ۳ گل به پیروزی رسیدند که در بازی برگشت هم زاید زننده یکی از گل‌ها بود.

معرفی طارمی به فوتبال

مهدی طارمی اولین هت‌تریکش برای پرسپولیس را در بازی با الوحده امارات ثبت کرد. طارمی که در بازی رفت دو گل از ۳ گل پرسپولیس را به ثمر رسانده بود و بهترین بازیکن برد ۳-۲ در امارات لقب گرفت، در تهران هم درخشید و با هت‌تریک برابر الوحده صعود تیم برانکو در هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۷ را رقم زد. این بازی با نتیجه ۴-۲ به سود پرسپولیس تمام شد و زننده گل دیگر سرخپوشان تهرانی سروش رفیعی بود.

حریف دست و پا بسته

الوصل امارات در لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ زنگ تفریح بود و دو باخت به پرسپولیس هدیه داد و حتی یک بار هم نتوانست دروازه سرخپوشان تهرانی را باز کند.

سوپرمن

پرسپولیس بازی رفت مرحله یک‌هشتم پایانی سال ۲۰۱۸ را در غیاب سیدجلال حسینی ۳-۲ به الجزیره باخت، اما همه به بازگشت کاپیتان و برد در بازی برگشت امیدوار بودند که مربی حریف مصاحبه کرد و گفت: «مگر سیدجلال حسینی سوپرمن است که با حضور او ما بازنده بازی باشیم؟» البته بعد از بازی سرمربی الجزیره فهمید کاپیتان پرسپولیس واقعاً سوپرمن است، چون گل صعود را در دقایق پایانی وارد دروازه الجزیره کرد و شاگردان برانکو ۲ بر یک برنده شدند و با تفاضل گل به مرحله بعدی راه یافتند.

پرسپولیس خاطرات خوبی از تقابل با اماراتی‌ها دارد و هت‌تریک‌های طارمی و زاید از همه خاطره‌انگیزترند و حالا فرصت خوبی برای علیپور، اوساگونا و یا استوکس است که نمایش ضعیف‌شان در گلزنی را با یک هت‌تریک برابر نماینده امارات جبران کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج