جاباما
۹۶۲۲۶۰
۹ نظر
۵۰۱۶
۹ نظر
۵۰۱۶
پ

ماموریت جدیدِ پلیس راهور برای برخورد با معتادان

رییس پلیس پایتخت گفت: به رییس پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ اعلام کردیم هرجا معتاد و مواد فروش دیدند او را دستگیر و به پلیس مبارزه با مواد مخدر تحویل دهند.

خبرگزاری مهر: سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت در همایش بررسی آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر در محله شوش مولوی و هرندی که عصر امروز در کلانتری ۱۱۶ مولوی برگزار شد، گفت: بعد از حدود یک سال و نیم از اجرای طرح پاکسازی منطقه شوش مولوی و هرندی امروز با افتخار می‌گوئیم بین ۸۰ تا ۹۰ درصد از معضلاتی که مردم در این منطقه با آن درگیر بودند برطرف شده است و مردم دیگر با این مشکلات درگیر نیستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌های مقام معظم رهبری آسیب‌های اجتماعی در منطقه شوش مولوی و هرندی بوده است، تصریح کرد: من این سخن مقام معظم رهبری در جلسه با مسئولان رده بالای نظام را به خودم گرفتم و بلافاصله جلسه‌ای را با حضور سرهنگ بخشنده رئیس پیشین مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ و جانشین ایشان برگزار کردیم و اقدامات انجام شده را بررسی کردیم واقداماتی را که باید انجام می‌دادیم نیز مورد بررسی قرار دادیم. این لکه نگین بیش از ۴۰ الی ۵۰ سال است که تهران را آلوده کرده بود و بارها عملیات‌های گوناگون در این منطقه انجام شده بود اما موفق نبوده است.

ماموریت جدیدِ پلیس راهور برای برخورد با معتادان

رئیس پلیس پایتخت گفت: ما اقداماتی که در گذشته انجام شده بود را مورد بررسی قرار دادیم و چندین جلسه برگزار کردیم و تاکید کردم که باید کوچه به کوچه و خانه به خانه باید شناسایی انجام شود. برخی دستگاه‌ها همکاری نمی‌کردند و ما گفتیم خودمان کار را شروع می‌کنیم امروز بیش از یکسال از انجام عملیات پاکسازی در این منطقه می‌گذرد امروز هم عدم همکاری برخی دستگاه‌ها را شاهد هستیم اما ما کوتاه نمی آییم و با تمام قدرت می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم جمعیت ۳۰۰ هزار نفری منطقه دوباره گرفتار آسیب‌های گذشته شوند.

وی با بیان اینکه تا همه نخواهیم وضعیت در این منطقه با این وسعت و قدمت تغییر کند قطعاً نمی‌توانیم تغییر و تحول ایجاد کنیم، تاکید کرد: نباید منتظر کسی باشیم ما وظیفه و تکلیف داریم هر کس به اندازه خود باید اقدام کند و با سخنرانی و مصاحبه مشکل حل نمی‌شود.

سردار رحیمی با اشاره به جبهه مردمی منطقه شوش مولوی و هرندی گفت: یک نگاه ویژه بسیج باید به این منطقه داشته باشد بسیج یک نهاد الهی و مردمی و تکیه گاه اصلی نظام و مایه عزت و آبروی ما است و هرجا ما به بسیج اتکا کردیم نظام و انقلاب ما به پیروزی رسیده است. امروز با فعال شدن گشت رضویون در کنار پلیس بر بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در کل شهر فائق آمدیم و بسیج در اینجا هم باید به ما کمک کند.

اینجا سال‌ها خاستگاه خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر بوده است و هنوز هم هست چه آنهایی که در خانه‌ها مواد می‌فروشند و چه آنها که در کوچه‌ها به دنبال مشتری می‌گردند بنابراین باید نگاه ما به این منطقه ویژه باشد اگر ما می‌گوئیم ۱۲ مرکز دی آی سی را تعطیل کنید به معنای نادیده گرفتن زحمات بهزیستی نیست بلکه برای این است که وقتی این مراکز اینجاست معتادان برای گرفتن دارو مراجعه می‌کنند ما در تمام این یکسال و نیم این موضوع را تاکید کردیم که این مراکز را به نقاط دیگری ببرید. یا مراکز پسماند و جمع آوری های زباله می‌توانند منشأ آسیب باشند.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ منزلی که مرکز و معدن خرید و فروش مصرف بودند پلمپ شده بود که ۴۰ خانه فک پلمپ شد و دوباره امروز به مرکز فساد تبدیل می‌شود این خانه‌ها برای هیچ فردی قابل زندگی نیست و ما نسبت به شکسته شدن پلمپ است خانه‌ها گلایه داریم این خانه‌ها رها شده است و ما از دستگاه می‌خواهیم برای تعیین تکلیف این خانه‌ها اقدام کنند همچنین شهرداری به این مناطق و پاتوقهایی که معتادان آتش روش می‌کردند سرو سامان دهد ما باید در کنار هم و با هم افزایی به سمت و سویی برویم که یکی از محله‌هایی که دارای قدمت بسیار است ساماندهی شده و از آسیب‌ها رها شود.

وی ادامه داد: همه ما وظیفه و مسئولیت داریم پیرو ولی امر بودن با زبان و بیان نیست و باید عمل کنیم برای نظام جمهوری اسلامی بد است که چنین منطقه‌ای در ام القرای جمهوری اسلامی باشد ما به عنوان پلیس یک میلیمتر عقب نشینی نمی‌کنیم و اقدامات مضاعف خواهیم داشت و به مواد فروشان برسانید که پلیس کوتاه نخواهد آمد مواد مخدر منشأ بسیاری از فسادها است.

سردار رحیمی تصریح کرد: نیروی انتظامی عملیات‌های مختلفی در تمام نقاط تهران دارد از جمله طرح ظفر که برای برخورد با کلونی‌های کوچکی است.

وی ادامه داد: پلیس مبارزه با مواد مخدر با پلیس راهنمایی رانندگی داشتیم و تاکید کردم پلیس راهنمایی هر جا مواد فروش معتادی دید باید دستگیر کرده و تحویل پلیس مبارزه با مواد مخدر دهد و بیش از ۲۵ گشت امداد در این منطقه فعال هستند. در جاجرود که بخشی از آن به تهران بزرگ مربوط نمی‌شود سه الی چهار روز عملیات پاکسازی را انجام دادیم ما یک قول داده ایم و پای آن ایستاده این به معتادان متجاهر و خرده فروشان می‌گوئیم که تهران محل امنی برای آنها نخواهد بود و ما خسته نمی‌شویم.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: ما برای رفع گرفتاری این افراد تلاش خواهیم کرد. برخی از دستگاه‌ها معتادان متجاهر منع پذیرش را نمی‌پذیرند ما به سردار مؤمنی گفتیم مسئولیت آنها را خودمان می‌پذیریم ما حتی نوجوان ۱۷ ساله‌ای را که گرفتار اعتیاد شده خودمان درمان می‌کنیم. ما مسئول هستیم و باید به خدا و ولی امر مسلمین پاسخگو باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عیسی

      بنده ضمن عرض خسته نباشید به پلیس میگم بابا اینها هم تو چرخه ای که دلالا درست کردن گیر کردن آقاجان برید یکم دلال بگیرید

    • بدون نام

      اره سردار جنابالی پول کمپ اعتیاد میدی تا ترک کند این حرفا چیه

    • بدون نام

      همشون بریزید تو نمکزار

    • بدون نام

      معتاد کارتن خواب که از بیماری و دندون درد و بی اعتنایی مردم به خودش صدبار میمیره حالا برخوردم بشه براش مهم نیست

    • آ زاد

      چکار کردید ،مواد را به راحتی در اختیار مردم گذاشته و از اون طرف در بوق و کرنا میکنید که ما در حال پاکسازی شهر هستیم،اگر بیکاری و فساد مسئولین حکومت کم شد این معظلات هم کمتر میشود

    • بدون نام

      چهل سال هست که مافیای مواد مخدر کل ایران را پوشش میدهند وجوانان ما را بدبخت کردن شما تشریف بیاورید اهواز منطقه کوی رمضان معروف محله سواری ها از بازار مولوی تهران شلوعتره حدا اقل روزی ۵ میلیارد تومن مواد میفروفشن توی روز روشن

    • ایرانیم.

      اقای سردارضمن سپاسگزاری اززجمات بیدریغ شماواکثثرماموران نیذوی تحت امرتون تاوقتی دست تعداداندکی ازنیروهای انتظامی که کارشون گرفتن حق وحساب از قاچاقچیان اون منطقه س کوتاه نکنیدمطمءن باشیدهیچوقت له موففیت صددرصدی نمیرسید.این ادعاوتهمت نیست وخودشماهم میدونیدتعدادخیلی کمی مامورناپاک دارید.

    • بدون نام

      مبارزه بادگران فروشی واجبتره همین چند دوزه قیمت ها 50 درصد گران شده همه مسولان بیخیالش شدن چراتتتتتتت

    • بدون نام

      بدبخت ترازمعتادها خانواده های مظلومشان هستند که در اتش اعتیادانهامیسوزندومیسازند
      پ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج