۹۶۲۳۵۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

«سکوت» در سکوت اجرا شد

سالن رودکی در ششمین شب از جشنواره موسیقی فجر میزبان اجرایی متفاوت از گروه کانتوس بود که در جریان آن قطعه‌ای به نام سکوت، در سکوت کامل و بدون حرکت نوازندگان نواخته شد.

ایسنا: سالن رودکی در ششمین شب از جشنواره موسیقی فجر میزبان اجرایی متفاوت از گروه کانتوس بود که در جریان آن قطعه‌ای به نام سکوت، در سکوت کامل و بدون حرکت نوازندگان نواخته شد.

کنسرت گروه کانتوس به رهبری کاوه میرحسینی و با همراهی گروه کر کودکان نواک در دومین سانس از اجراهای جشنواره موسیقی فجر از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در تالار رودکی اجرا شد.

گروه آنسامبل کانتوس هم همچون اغلب گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره موسیقی فجر در شب اجرا مشکی‌پوش وارد صحنه شدند.

پس‌ از نواختن قطعه اول، کاوه میرحسینی رهبر گروه رو به جمعیت حاضر در سالن توضیح داد که قطعه‌ای به نام سکوت نواخته می‌شود که ۲۳۴ ثانیه است و فقط سکوت است که شنیده می‌شود اما سکوت مطلقی وجود ندارد. سپس با حرکت دست رهبر گروه قطعه «سکوت» در سکوت اجرا شد. گروهی از حاضران تعجب کرده و بعضی به خنده افتاده بودند. اما قطعه سکوت تا انتها اجرا شد و اعضای گروه بی‌حرکت ایستاده بودند و کاوه میرحسینی سکوتشان را گاهی با حرکات دستش رهبری می‌کرد.

پس از آن گروه کر کودکان نواک وارد صحنه شدند و صدای ویولن‌ها را با آوازشان تکمیل کردند.

در ادامه قطعه‌ی عجیب دیگری نواخته شد که در جریان آن صداهایی گوش خراشی توسط نوازنده ها نواخته و آواهای نامفهوم کودکان به جیغی بلند منتهی شد! لحظاتی بعد گروه کودکان نواک با اشاره رهبر گروه یکی یکی شروع به خندیدن کردند و باز همان آواها و جیغ بنفش!

گروه کانتوس که انگار آمده بودند تا گوش‌خراش‌ترین صداهای ممکن را از سازهایشان تولید کنند این قطعه مرموز را ادامه دادند و کودکان باز یکی پس از دیگری با اشاره کاوه میرحسینی خندیدند و این قطعه سرانجام به پایان رسید.

صندلی‌های تالار رودکی در این اجرا همچون شب‌های گذشته نیمه‌پر بود و جاهای خالی برای نشستن زیاد داشت.

آرش اسدنژاد، دانیال جورابچی، بهار فلسفی، پویا دهلاری، آرمین قضاتی و فرمهر بیگلو (نوازندگان ویولن)، زهرا عبدالله‌زاده، صبا صفوی و همایون هاشم زاده (نوازندگان ویولا)، ارسلان علیزاده و هادی پارسا (نوازندگان ویلنسل) و هادی اسماعیلی به عنوان نوازنده کنترباس در این اجرا حضور داشتند.

برای آنان از مهران روحانی، رنگین کمون از ثمین باغچه بان، گلستان از کاوه میر حسینی و یک قطعه از جان گیج قطعاتی بودند که در این اجرا توسط گروه کنترباس نواخته شدند.

گروه انسامبل (کانتوس) توسط کاوه میرحسینی در سال۹۱ با هدف ترویج موسیقی معاصر فعالیت خود را آغاز کرد.

سیاست اصلی این گروه آنسامبل همچون آنسامبل‌هایی در استاندارد جهانی سفارش آثار به اهنگسازان هم عصر و همچنین ضبط و اجرای جهانی آنهاست.

این آنسامبل در سال ۹۸ موفق به انتشار آلبوم موسیقی کنسرتو ویلنسل (اشراق) شد گه به گفته نصیر حیدریان کیفیت اجرایی این اثر بسیار نزدیک به استاندارد جهانی است.

آنسامبل کانتوس همچنین موفق به راه اندازی انجمن آهنگسازان خاورمیانه (MECA) شده است.

فردا آخرین روز رسمی از سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر است و اختتامیه نیز یکم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج