جاباما
۹۶۲۴۰۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جای خالی «فرهنگ» در شعار‌های انتخاباتی

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در آستانه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از لزوم توجه کاندیدا‌ها به سرفصل‌های فرهنگی و هنری در اعلام برنامه‌های خود گفت.

خبرگزاری مرپهر: محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به فقدان برنامه‌های فرهنگی در ردیف برنامه‌های ارائه شده توسط نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی توضیح داد: با توجه به اینکه مسائل اقتصادی و معیشت برای مردم بسیار اهمیت پیدا کرده طبیعی است که این مسئله در اولویت برنامه‌های اعلامی بسیاری از کاندیداهای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باشد.

مقام معظم رهبری نیز طی سال‌های اخیر در سخنرانی‌های مختلف و حتی در نامگذاری سال‌ها به عناوین مرتبط با مسائل اقتصادی و توجه به موضوع حمایت از تولید داخلی تاکید زیادی فرمودند و طبیعی است در حال حاضر اغلب افرادی که برای حضور در مجلس کاندیدا می‌شوند برنامه‌ها و شعارهای خود را به سمت برنامه‌های اقتصادی و کارهای مرتبط با معیشت مردم سوق دهند.

وی افزود: اما آن چیزی که همواره ضعف آن احساس می‌شود، حضور و انتخاب نماینده‌ای از جنس فرهنگ و هنر است. افرادی که مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر را با تمام وجود لمس کرده باشند تا بتوانند با حضورشان در مجلس شورای اسلامی به قانونگذاری، توسعه و گسترش نیازهای روزمره مردم در حوزه فرهنگ و هنر کمک کنند.

اله‌یاری تأکید کرد: ما اکنون در حوزه فرهنگ و هنر چه در مباحث نظری و چه در مباحث اجرایی، نیازمند گسترش فعالیت‌ها هستیم. ما قطعاً در برخی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیازمند قانونگذاری هم هستیم و احتیاج داریم نمایندگان نیز از جنس فرهنگ و هنر باشند. به طور حتم نماینده‌ای که سینما، کتاب، تئاتر، موسیقی و تمامی موارد مربوط به حوزه‌های فرهنگ و هنر را بشناسد قطعاً می‌تواند تاثیر مثبتی در جریان قانون‌گذاری داشته باشد. در این راه آشنایی با نیازهای دینی مردم نیز یکی از لازمه‌های حضور یک نماینده شایسته و موثر در مجلس شورای اسلامی است که می‌تواند تاثیرات مثبتی نیز به همراه داشته باشد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: متاسفانه تعداد نمایندگانی که شعارهای انتخاباتی‌شان را بر مبنای مسائل فرهنگی هنری قرار داده باشند کم است و این یک نقیصه بزرگ است. همان قدر که رهبر معظم انقلاب به موضوع اقتصاد توجه بسیار ویژه‌ای دارند، اما وقتی به موضوع فرهنگ می‌رسند از فرهنگ به عنوان «هوای تازه» تعبیر می‌کنند.

وی ادامه داد: بنابراین دست کم بنده در دوگانه «اقتصاد» و «فرهنگ»، فرهنگ را زیربنا می‌دانم و فکر می‌کنم اگر بسیاری از مسائل ما در حوزه فرهنگ و هنر حل شود، آن موقع بسیاری از مسائل ما در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز حل می‌شود. شرایطی که می‌تواند در این روزهای منتهی به انتخابات مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

اله‌یاری گفت: خواهش من از تمامی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی این است که وقتی به مردم از برنامه‌های خود سخن می‌گویند و می‌خواهند از آن‌ها رای بگیرند، بخشی از برنامه‌های ارائه شده‌شان را معطوف به نیازهای فرهنگی هنری مردم کنند. حتماً توجه به مسائل فرهنگی و هنری به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند. ما باید در حوزه سرانه‌های فرهنگی و هنری باید به استانداردی برسیم و اگر بتوانیم چنین افقی را برای دوره بعدی مجلس شورای اسلامی به تصویر بکشیم، آن موقع می‌توان امیدوار بود که در حوزه بودجه و توسعه سرانه‌های فرهنگی برای دستگاه‌های فرهنگی تهران و شهرستان‌ها اتفاقات جدیدی بیفتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج