۹۶۲۴۲۳
۱۶ نظر
۵۰۰۷
۱۶ نظر
۵۰۰۷
پ

چراغپور: قطعا به جام جهانی صعود نمی‌کنیم

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران ضمن انتقاد از انتخاب سرمربی کروات برای تیم ملی فوتبال ایران گفت: با توجه به شرایط موجود قطعا به جام جهانی ۲۰۲۲‌ صعود نخواهیم کرد.

خبرگزاری مهر: جلال چراغپور در خصوص شروع کار دراگان اسکوچیچ در راس کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران که مشغول تماشای بازی تیم‌های باشگاهی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا شده است گفت: ما نمی‌توانیم وقتی درباره تیم ملی صحبت می‌کنیم تنها درباره همین تیم مورد بحث قرار بگیرد. فوتبال مثل یکسری ظروف مرتبط است که با یکدیگر در ارتباط هستند. اتفاقاً به همین خاطر است که فوتبال را یک پدیده اجتماعی می‌نامیم.

کارشناس فوتبال ایران افزود: وقتی بازیکنان ایرانی با هزاران سختی و موانع صنعتی موجود در فوتبال جهان توانستند لژیونر شوند فصل جدیدی از دانش به فوتبال ایران اضافه شد. وقتی چنین بازیکنانی که دانش مربیان خارجی را دیده‌اند به ایران می ایند نیاز به مربی باقدرت و دارای شیوه و برند دارند.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران افزود: وقتی پپ گواردیولا از بارسلونا رفت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مکتب و بازیکنان بارسا توانستند من را معروف کنند و مربی شوم. این مورد برای افشین قطبی و برانکو در تیم ملی ایران هم رقم خورد. برانکو تیمی را از بلاژویچ به ارث برد و توانست موفق شود. اسمش را بر سر زبان‌ها انداخت. افشین قطبی هم تیم برانکو را در اختیار گرفت تا برای خودش اسمی دست و پا کند. آنها از دانش بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا استفاده کردند و برای خودشان اسمی را دست و پا کردند. اسکوچیچ هم با همین بازیکنان تیم ملی اسمش بزرگ خواهد شد.

چراغپور با ذکر مثال از نحوه انتخاب سرمربی تیم‌های ملی توسط مدیران فوتبال عنوان کرد: شاید حمید استیلی از صحبت‌های من ناراحت شود اما واقعیت این است که او در حد دانش بازیکنان امید نبود. به همین خاطر هم حذف شدیم. بازیکنانی مثل مهدی قائدی و محمد محبی را داشتیم اما در تیم امید به بدترین شکل مورد استفاده قرار می‌گرفتند. دانش در گردش کادرفنی تیم امید بسیار کم بود.

وی افزود: آقایان استدلال می‌کنند که اسکوچیچ را بابت پنج سال موفق در فوتبال ایران به سرمربیگری تیم ملی رسیده‌اند. اصلاً کسی قبول نمی‌کند که حتی او را انتخاب کرده است. من نمی گویم او بادانش نیست اما بارها گفته و می گویم او تنها در حد تیم‌های فوتبالی مرده و بی سواد است که می‌تواند آنها را اندکی تکان دهد.

چراغپور تاکید کرد: عملکرد سرمربی شاهین شهرداری بوشهر را ببینید. او در سه بازی نتایج خوب گرفته است اما دلیل نمی‌شود او را مربی قابل برای تیم ملی دانست. شاهین شهرداری بوشهر در کف دانش فوتبال باشگاهی ایران بود. او تنها به بازیکنانش اصول اولیه پاس دادن و شوتزنی را یاد داده است.

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: دراگان اسکوچیچ سراغ تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا رفته که بازیکنان خوب دارد اما هنوز کادر فنی‌های خوبی را تاکتیک‌های قابل قبول ندارد.

وی تاکید کرد: من با اساس انتخاب او مخالفم. هیچکس هم پاسخگو نیست. همان‌هایی که باعث حذف تیم امید شدند و سکوت کردند پس از نرفتن تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی هم سکوت خواهند کرد. این آقایان حاضر در کمیته آموزش فدراسیون فوتبال فقط یاد گرفته‌اند به سفرهای خارجی بروند و کار دیگری هم نمی‌کنند.

چراغپور درباره حضور مربیان کروات در فوتبال ایران تصریح کرد: بالاترین سطح فوتبال مربیان فوتبال کرواسی که به ایران آمدند را برانکو ایوانکوویچ داشت که تنها چهار هفته توانست در الاهلی عربستان دوام بیاورد.

چراغپور با انتقاد تند از اعضای کمیته آموزش فدراسیون فوتبال یاداور شد: ایراد انتخاب مربیان تیم‌های ملی در کمیته آموزش است که در ۲۵ سال گذشته، یک رفتار اشتباه را تکرار می‌کنند. افکاری دارند که دیگر کسی خریدارش نیست. شک ندارم که تیم ملی فوتبال ایران به هیچ وجه به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نمی‌رود. اسکوچیچ در اندازه‌های مربی تیم ملی نیست و می‌تواند موفق تر از همیشه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخ، که چه ها کردند

    • حکمی

      مطمئن باش تیم ملی به جام جهانی میره اسکوچیچ هم ازتوو مربیان ایرانی خیلی خیلی مربی خوبیه.

    • ایرانی

      کاملا درسته!!!!!
      نه تنها تیم ملی بلکه تیم های باشگاهی هم در سطح آسیا هیچ موفقیتی به‌دست نخواهند آورد!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرق مربیان خارجی با پر ادعاهای داخلی مشخص شد

    • بدون نام

      منم حرفهای اقای چراغ پور و قبول دارم در حد تیم ملی نیست فک کن از کیروش ب کی رسیدیم

    • بدون نام

      حرف حق

    • بدون نام

      سلام اقای پرفسور چراغپور چرا حرف زدن اینقدر راحت شد درموردهمه توکجای فوتبالی

    • بدون نام

      جمع کن بابا،،بهترین مربیای داخلی را دیدیم،،یحیی گندزد به پرسپولیس،،،هر خارجی باشه،بهتره،تا ایرانی

    • الف دال

      مگر وقتی میره جام جهانی هم چه شق القمری میشه به مرحله دوم نمی رسه حذف میشه

    • بدون نام

      به نظرمیآیدکلا ماچیزی به نام «ملی» نداریم بهتراست ازواژه «میلی» درهمه موارد استفاده شود..

    • بدون نام

      اینجانب به عنوان کارشناس فوتبال البته گمنام هستم عرض میکنم برای شناخت من میتوانید به آرشیو روزنامه آفتاب یزد سری بزنید ونظرات مرادرطول سالیان متمادی درخصوص تیم ملی ببینید روزی که خواستند ازبین چندتا مربی نامدار یکی را انتخاب کنند دعا کرد م کیروش را انتخاب کنند همینطور هم شد کیروش تنها مربی درطول ۸۰سال سابقه تیم ملی است که توانست دوبارپشت سرهم ایران را به جام جهانی ببرد وبا بودن اسکوچیج محال است به جام جهانی برویم درکارنامه اسکوچیج درسطح تیم ملی هیچ افتخاری دیده نمی شود ولی درکارنامه کیروش افتخارات جهانی دیده میشود مهدی تاج وفدراسیون فوتبال به تیم ملی خیانت کردند وکیروش راکه دوبارایران را به جام جهانی برد به ناحق برکنارکردند تاج دنبال مربی میگشت که ایران را قهرمان جام ملتها کند یکی نبود بع ایشان بگوید جام جهانی مهمتراست یا جام ملتها کشور کره جنوبی ۱۰بارجام جهانی رفته ولی درجام ملتها زیادندرخشیده ولی فوتبالش ازماجلوتراست بروند به جای اسکوچیچ میلوتینویچ رابیارند فیلیپ تروسیه رابیارن گاس هدینگ هلندی رابیارن تیم ملی مال فدراسیون فوتبال نیست این تیم متعلق به ۸۰میلیون ایرانی است

      پاسخ ها

      • علی

        کیروش قبل از اومدن به تیم ملی ایران کدوم افتخار رو داشته
        جز این بود که تیم کهکشانی رئال مادرید رو به لجن کشید

    • کفایت

      جناب چراغپور . بجای حمایت لطفا آیه یاس نخون . یه کمی از اون جملات خوشگل که برای اون یارو میگفتی بگو

    • سید

      این آقا کجای فوتبال است کدام تیم را قهرمان کرده کلا شخصیت منفی داره .چرا با امثال این یا یکه و ... مصاحبه میکنید .اینها آویزان فوتبال هستن.

      پاسخ ها

      • بی نام

        اقای چراغپور شما کجای فوتبال ایران در چند سال بودید که همیشه ساز منفی میزنی اقای کیروش مگر تیم کهکشانی رئال دستش نبود چکار کرد مگر ما در دوران کیروش بهترین بازیکنان را در خارج از ایران نداشتیم کدام گل را به سر فوتبال ما در قاره اسیا زد بدان صد در صد ایران با اسکوچیچ حتما به جام جهانی خواهد رفت

    • علی

      اتفاقا میریم جام جهانی خوبم میریم...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج