۹۶۲۴۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

زیدان: دوست دارم سرمربی فرانسه شوم

زین الدین زیدان می‌گوید دوست دارد هدایت تیم ملی فرانسه را بر عهده بگیرد، اما در حال حاضر نمی‌خواهد درباره این موضوع صحبتی کند.

ایسنا: زین الدین زیدان، مربی رئال مادرید در گفت‌وگویی با شبکه ورزشی کشور فرانسه درباره مسائل مختلفی به صحبت پرداخت که در زیر می‌خوانید:

* ۲۸ بازی بدون شکست با رئال مادرید چگونه به این رکورد رسیدید؟

- رمز این موفقیت را فقط باید در بازیکنان جست‌وجو کرد. بازیکنان رئال مادرید در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و رقابت خوبی با هم می‌کنند. آنها با تمرینات فشرده و منظم توانسته‌اند پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشند. علاوه بر آنها، آنچلوتی نیز توانست تیم را به خوبی هدایت کند.

* آیا این تیم را می‌توان بهترین تیم چند سال اخیر رئال مادرید دانست؟

- نمی‌دانم هر دوره شرایط خاص خود را دارد. چیزی که می‌توانم بگویم این است که تیم ما، تیم جوانی است که در حال رشد و پیشرفت است. بازیکنان زیادی در تیم حضور دارند که آینده بسیار درخشانی در انتظار آنهاست.

* آیا کسب سه گانه فشاری را روی رئال مادرید وارد می‌کند؟

- طبیعتا این طور است. همه از باشگاهی مثل رئال مادرید انتظار موفقیت دارند. وقتی در مادرید هستید، این چیزها را به خوبی حس می‌کنید، زیرا همه انتظار دارند که در همه مسابقات پیروز شوی و تنها پیروزی ارزش دارد. ما در فینال کوپا دل‌ری هستیم و در لیگ نیز در صدر قرار داریم و در لیگ قهرمانان اروپا نیز تقریبا صعودمان را به یک چهارم نهایی قطعی ‌کرده‌ایم. اگر به همین شکل منظم و با تمرکز کار کنیم، می‌توانیم به افتخارات مهمی دست یابیم.

* آیا مربیگری در رئال مادرید آغازی است برای شروع مربیگری زیدان؟

- بله، قطعا همین طور است. من برای خودم برنامه‌ریزی کرده‌ام تا بتوانم در آینده به مربی بزرگی تبدیل شوم. در حال حاضر در کنار آنچلوتی هستم که مربی بسیار خوبی است. مدت‌هاست که او را می‌شناسم و هر روز در کنار او چیزهای زیادی را یاد می‌گیرم. وقتی که از فوتبال خداحافظی کردم، فعالیت‌های مختلفی انجام دادم و بیشتر وقتم را به مطالعه فوتبال اختصاص دادم، اما در نهایت تصمیم گرفتم که به فوتبال برگردم و مربی شوم. فوتبال همه احساس و زندگی من است و دوست دارم که هر آنچه در توان دارم در عرصه مربیگری نشان دهم.

* حضور بنزما را در رئال چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- او در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و یکی از بهترین فصل‌های خودش را با تیم سپری می‌کند. بنزما بازیکن ساکتی است و زیاد صحبت نمی‌کند و تمام تمرکزش را معطوف به پیشرفت در فوتبال کرده است. حضور بنزما یکی از عوامل موفقیت رئال مادرید در این فصل بوده است. من و بنزما از خیلی جهات شبیه هم هستیم. من نیز وقتی که فوتبالیست بودم تمام تمرکزم بر روی فوتبال بازی کردن بود و در کنار آن از بودن در کنار خانواده لذت می بردم. کاری که بنزما نیز آن را انجام می‌دهد.

* کار با بازیکنان جوان در رئال چگونه است؟

- برای مربیان و باشگاه رئال مادرید خیلی مهم است که بازیکنان جوانی که در این تیم حضور دارند بتوانند به پیشرفت خود ادامه دهند. ما در ترکیب‌مان بازیکنانی همچون خسه، واران، ایسکو و کارواخال را در تیم داریم که در این فصل عملکرد خوبی از خود نشان دادند و آینده آنها در رئال مادرید شکل خواهد گرفت. باشگاه برنامه منظمی برای پیشرفت بازیکنان جوان خود دارد.

* آیا رونالدو را شایسته "توپ طلای" سال ۲۰۱۳ می‌دانید؟

- بله! قطعا من هر روز در تمرینات کار او را مشاهده می‌کنم. در تمرینات رونالدو به صورت جدی و منظم کار می‌کند و مانند مسابقه فوتبال آن را جدی می‌گیرد. او انگیزه زیادی برای پیشرفت دارد و به همین خاطر می‌تواند الگوی مناسبی برای همه فوتبالیست‌ها باشد. او در سال ۲۰۱۳ عملکرد خیلی خوبی از خود نشان داد و به نظرم شایسته کسب توپ طلا بود.

* آیا زیدان را می‌توانیم سرمربی بعدی فرانسه تصور کنیم؟

- باید منتظر بمانیم. اکنون زمان صحبت کردن در مورد آن نیست. آنچه مهم است این که باید تجربه خودم را در عرصه مربیگری بالا ببرم. قطعا حضور در فرانسه به عنوان سرمربی را دوست دارم، اما باید منتظر باشیم و ببینیم که چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

رسانه‌های فرانسوی در روزهای گذشته اعلام کردند زین الدین زیدان پس از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هدایت تیم ملی فرانسه را برعهده خواهد گرفت و جانشین دیدیه دشان خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج