۹۶۲۴۸۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

انتظار موفقیت از تیم‌های ایرانی در آسیا بیهوده است

کارشناس فوتبال ایران می گوید وقتی هیچ برنامه ریزی درست و اصولی برای این رشته نمی شود، نتیجه اش همین می شود که همه تیم های ما در مسابقات بین المللی ناکام می مانند.

ورزش سه: ابراهیم قاسمپور درباره نتایج ضعیف تیم های ایرانی در دو هفته ابتدایی لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: به هر حال ما وضعیت فوتبالمان را می دانیم. موقعی که تیم های ما از کمترین امکانات برخودارند و فقط یک لیگ را برگزار می کنیم، همین می شود. فوتبال ما اصلا قابل مقایسه با کشورهای آسیایی دیگر نیست. من دیروز بازی سپاهان و السد را دیدم. تیم قطری به مراتب فنی تر بازی می کرد و گل های خوبی هم زد. شما ببینید آنها در نیمه دوم دو بازیکن ۲۰ ساله را وارد زمین می کنند و بهترین عملکرد را دارند. این نشان می دهد ساختار فوتبال آنها بر پایه اصول درستی بنا شده است.

وی ادامه داد: در تمام کشورها آکادمی های خوب فوتبال وجود دارند اما در ایران از این خبرها نیست. بازیکنانی که در کوچه و خیابان بازی می کنند بر اثر اتفاقات می آیند و درست هم تربیت نمی شوند. هرچه آن ها دارند ذاتی است و ما اکتسابی فوتبالیستی را تربیت نمی کنیم. زمین هایی که تیم های ایرانی در آنها بازی کردند را ببینید، چمن هایی را دیدیم که مثل موکت صاف و هموار بود و حتی گاها تیم های ایرانی به این زمین های خوب هم عادت ندارند.

کارشناس فوتبال ایران درباره نقش ایرانیزه شدن نیمکت تیم ها در عدم نتیجه گیری تاکید کرد: اگر این موضوع تاثیر داشته باشد هم ربطی به مربیان ندارد. شما ببینید وقتی مشکلات داخلی پرتعداد وجود دارد آن ارتباط تنگاتنگی که باید بین مربیان و کلاس های دانش افزایی در خارج از کشور باشد از بین می رود. در همین کشورهای عربی مربیان شان را به باشگاه های مطرح دنیا می فرستند تا یاد بگیرد و آموزش های روز فوتبال را فراگیرند اما ما به خاطر مشکلات تحریمی و هزینه های گزاف مالی نمی توانیم. همین حالا اگر من به عنوان کسی که ارتباطاتی در کشورهای دیگر هم دارم اگر بخواهم اقدام کنم و به خارج از کشور بروم، یا ویزایم نمی آید و یا باید هزینه زیادی بدهم که از رفتن به کلاس های دانش افزایی در خارج از کشور محروم می‌شوم.

قاسمپور همچنین گفت: در نتیجه این شرایط فوتبال ما باری به هر جهت می شود. هیچ کاری بر اساس اصول نیست و اگر نتیجه خوبی هم کسب می‌شود بر اساس خلاقیت‌ها و تکنیک و ضریب هوشی بازیکنان است. شما می‌بینید ما سال ها در سطح باشگاهی و ملی در آسیا قهرمان نشدیم، چند سال است به المپیک نرفتیم و از این دست اتفاقات زیاد است.

وی در پایان افزود: البته اعتقاد دارم شرایط از این بدتر نمی شود. به دلیل کثرت جمعیت در ایران و با وجود خلاقیت های زیاد از این که هست شرایط مان بدتر نمی شود. کشورهای عربی با هزینه زیاد و برنامه ریزی خودشان را به سطح بالا می رسانند اما در ایران ما هنوز آکادمی های خوب فوتبال نداریم. شما می بینید ما دو مربی سطح بالای خارجی می آوریم اما نمی توانیم پول آنها را پرداخت کنیم. به عبارتی در این فوتبال چیزی نکاشتیم که بخواهیم برداشت کنیم. پس خیلی از این فوتبال انتظار نداشته باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ابرام ....همه چیز با هم همساز است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج