۹۶۲۵
۲۷ نظر
۵۰۶۹
۲۷ نظر
۵۰۶۹
پ

احساس می کنید ازدواج‌تان جـان نـدارد؟

مهم‌ترين علائم مرگ يك رابطه...

مهم نيست كه كدام يك از شما اين ارتباط را قطع كرده‌ايد و ديگر تلاشي نمي‌كنيد؛ هر كدام‌تان كه باشيد بايد بدانيد اگر نجنبيد خيلي زود همه چيز را از دست مي‌دهيد...بهتر است با مهم‌ترين نشانه‌هاي يك رابطه ويران شده آشنا شويد. آيا در زندگي مشترك خودتان هم اين نشانه‌ها را مي‌بينيد؟

مهم‌ترين علائم مرگ يك رابطه...
مهم‌ترين علائم مرگ يك رابطه...

زندگي‌تان رنگ و بوي روزهاي اولش را ندارد؛ خانه‌تان سوت و كور شده و گاهي فكر مي‌كنيد كه اگر در همان دوره مجردي‌تان بوديد، زندگي شادتري مي‌داشتيد. گاهي فكر مي‌كنيد، جايي در دل همسرتان نداريد و گاهي هم فكر مي‌كنيد، خبري از حس سال‌هاي اول ازدواج در دل‌تان نيست. اما با تمامي اين اوصاف زندگي مشترك‌تان را ادامه مي‌دهيد. ممكن است اميدوار باشيد كه اين روزها تمام شوند و شادي به خانه مشترك‌تان برگردد يا ممكن است اميدتان را تمام و كمال از دست داده باشيد و براي ساختن زندگي‌تان يك‌تنه پيش برويد و از شادي‌ها گرفته تا پيشرفت‌هاي‌تان را بدون همسرتان تجربه كنيد. كم نيستند آدم‌هايي كه با وجود اين تصوير‌ها هنوز زير يك سقف زندگي مي‌كنند و مدام از خود مي‌پرسند، آيا كار زندگي‌شان تمام است يا اين‌كه هنوز براي قضاوت خيلي زود است. اگر شما هم مدام اين سوال را از خود مي‌پرسيد بهتر است با مهم‌ترين نشانه‌هاي يك رابطه ويران شده آشنا شويد. آيا در زندگي مشترك خودتان هم اين نشانه‌ها را مي‌بينيد؟


كاري به كار هم نداريد؟

اين ساده‌ترين راهي است كه به شما از تمام‌شدن رابطه‌تان خبر مي‌دهد. اگر مدت‌هاست كه با يكديگر ارتباط بر قرار نمي‌كنيد، بايد بدانيد كه زندگي مشترك شما به سراشيبي افتاده است. مهم نيست كه كدام يك از شما اين ارتباط را قطع كرده‌ايد و ديگر تلاشي نمي‌كنيد؛ هر كدام‌تان كه باشيد بايد بدانيد كه اگر نجنبيد خيلي زود همه چيز را از دست مي‌دهيد. شايد ندانيد كه قطع شدن جريان ارتباط شما شامل چه مواردي مي‌شود. حرف نزدن به تنهايي به معناي قطع شدن رابطه شما نيست. اگر شما احساسات‌تان را با هم درميان نمي‌گذاريد، در مورد اتفاقاتي كه روزانه براي‌تان مي‌افتد با هم صحبت نمي‌كنيد، يك عالمه چيز براي مخفي كردن از يكديگر داريد يا اين‌كه وقت گذاشتن با هر كسي را به بودن با يكديگر ترجيح مي‌دهيد، پس بايد بدانيد كه كار رابطه‌تان تمام است.


به همسرتان اعتماد نمي‌كنيد؟

هنوز هم به هم اعتماد داريد؟ اگر براي جواب دادن به اين سوال ترديد داريد، نجات زندگي‌تان كمي دشوارتر مي‌شود اما اگر شما واقعا ديگر نمي‌توانيد به او اعتماد كنيد و همسرتان هم توان اعتماد كردن به شما را از دست داده، بايد بدانيد كه خيلي چيزها را از دست داده‌ايد. در صورتي كه فكر مي‌كنيد رابطه شما و زندگي مشترك‌تان يك رابطه سالم نيست، بعيد است كه بتوانيد مدت طولاني‌ به اين زندگي ادامه دهيد. كمتر كسي مي‌تواند تمام روزهايش را با شك و انتظار براي خوشحال بودن بگذراند. يادتان نرود كه زندگي شما تمام و كمال از حس شما تاثير مي‌پذيرد و ارتباط‌تان از جايي ويران مي‌شود كه احساس‌تان منفي و مخرب به‌نظر مي‌رسد.


خواست او براي‌تان اهميتي ندارد؟

ببينيد كه مي‌توانيد از اشتباهات گذشته‌تان درس بگيريد يا نه. اگر در خودتان چنين توانايي‌اي را نمي‌بينيد و شريك زندگي‌تان هم مدام همان اشتباهات گذشته‌اش را تكرار مي‌كند بايد در مورد ادامه اين زندگي كمي احساس خطر كنيد. اين‌كه شما و او مدام اين چرخه را تكرار كنيد، اشتباهي كه ديگري را آزار مي‌دهد را انجام دهيد و در واكنش به انتقاد او با صداي بلند خود را توجيح كنيد يا اين‌كه نسبت به انتظار او بي‌تفاوت باشيد، مي‌تواند يكي از نقاط اوج در رابطه شما باشد. اگر مدت‌هاست چنين رابطه‌اي را تجربه مي‌كنيد، مشكلات شما در حال رشد است و وضعيت رابطه‌تان روزبه‌روز وخيم‌تر مي‌شود.


روزهاي خوب را به ياد نمي‌آوريد؟

اگر واكنش شما به رفتارهاي يكديگر هميشه خشم است، اگر مدام شما را با رفتارهايش نااميد مي‌كند و اگر رابطه‌تان آنقدر آزار‌دهنده شده كه ديگر نمي‌توانيد روزهاي خوب، شاد و عاشقانه زندگي‌تان را به ياد بياوريد، زندگي مشترك شما مدت‌هاست كه از هم پاشيده است و خبر نداريد. اگر هنوز هم شك داريد، فهرستي از لحظه‌هاي خوب زندگي‌تان و چيزهايي كه همسرتان در خود دارد و شما را خوشحال مي‌كند را بنويسيد. در كنار اين فهرست آنچه شما را آزار مي‌دهد و اتفاقات بدي كه هر روز در زندگي‌تان مي‌افتد را يادداشت كنيد. كدام بخش از اين فهرست براي‌تان ارزش بيشتري دارد؟ لحظات خوب يا اتفاقات آزار دهنده. حالا مي‌توانيد تصميم بگيريد كه همين‌طور به ويران كردن زندگي‌تان ادامه دهيد يا اين‌كه براي نجات دادنش دست به كار شويد.


با جسم هم بيگانه‌ايد؟

آيا ارتباط جسمي و زناشويي شما مدت‌هاست كه فراموش شده است؟ ديگر حتي نشستن شما در كنار يكديگر براي‌تان زيبايي ندارد و خبري هم از رابطه زناشويي در زندگي شما نيست؟ اين موضوع را به هيچ‌وجه بي‌اهميت تلقي نكنيد. اين ماجرا از كجا شروع شده؟ از يك ناراحتي ساده كه همين‌طور ادامه پيدا كرده و اوج گرفته است يا از يك مشكل ساده پزشكي كه آن را جدي نگرفته‌ايد. وجود اين رابطه طبيعت زندگي مشترك است و طبيعي است كه از ميان رفتنش هم جرقه‌اي براي از ميان رفتن احساس شما به يكديگر باشد.


پيشرفتي در خود نمي‌بينيد؟

هيچ علاقه‌اي به پيش رفتن و تجربه‌هاي جديد نداريد؟ زندگي شما ساكن شده و هر كدام‌تان هر روز بيش از ديروز در اين كسالت فرو مي‌رويد؟ يادتان نرود كه لازمه يك زندگي موفق آدم‌هايي موفق است كه در كنار هم تلاش مي‌كنند. اين تلاش هيچ حد و مرزي ندارد. از پيشرفت تحصيلي و ارتقاي شغلي گرفته تا تلاش براي خوشحال‌تر و خوشبخت‌تر كردن يكديگر و... اگر شما فقط به يكي از اين جنبه‌ها توجه مي‌كنيد و بقيه را رها كرده‌ايد نبايد انتظار يك زندگي موفق را هم داشته باشيد. شروع اين تك بعدي بودن، شروع ويران شدن رابطه شماست.


انتظار داريد آدم ديگري شود؟

آيا هر روز منتظر ديدن تغييراتي در همسرتان هستيد كه سال‌هاست اتفاق نيفتاده‌اند؟ آيا شخصيت و رفتار او پر از نكته‌هايي است كه دوست‌شان نداريد و آرزو داريد كه بتوانيد تغييرشان دهيد. چاره‌اي جز نااميد كردن‌تان نداريم. بهتر است به اين انتظار پايان دهيد و باور كنيد كه اين تغييرات هرگز اتفاق نمي‌افتند و اگر هم بيفتند هميشگي نخواهند بود. اشتباه شما از همان روز اول شروع شده بود. همان زماني كه با او ازدواج كرديد به اين اميد كه كم كم تغييرش دهيد و از او كسي بسازيد كه هميشه آرزو داشته‌ايد. برخي اشتباهات قابل جبران نيستند. اگر نمي‌توانيد انتظارات خودتان را تغيير دهيد باور داشته باشيد كه شوهرتان هم تغييري نخواهد كرد، پس به اين اميد كاذب پايان دهيد.


همسرتان فراموش‌تان كرده؟

آيا همسرتان فراموش‌تان كرده و غرق زندگي دروني و اجتماعي خودش است؟ آيا تمام كارهايي كه در سال‌هاي اول زندگي براي شادكردن‌تان مي‌كرده را كنار گذاشته؟ تاريخ تولد و سالگرد ازدواج‌تان را فراموش مي‌كند و برخلاف سال‌هاي قبل هيچ علاقه‌اي به خريدن هديه براي‌تان ندارد؟ اين موضوعات نشان‌دهنده اين است كه او آنقدر مشغله‌هاي مهم‌تر در ذهنش دارد كه جايي براي شما در آن نمي‌ماند. البته بهتر است زود قضاوت نكنيد. اگر اين فراموش كاري‌ها ۲ يا ۳ بار اتفاق افتاده است مي‌تواند طبيعي باشد اما اگر اين موضوع به شيوه زندگي همسرتان تبديل شده و ديگر به خاطر از دست دادن اين اتفاقات ناراحت هم نمي‌شود، پس ارتباط شما مي‌تواند از نظر عاطفي قطع شده باشد.


از شما سوءاستفاده مي‌كند؟

اطمينان پيدا كنيد كه شريك زندگي‌تان از شما سوءاستفاده نمي‌كند. اين سوءاستفاده مي‌تواند جنبه‌هاي مختلفي داشته باشد. اگر او به پول و درآمد شما چشم دارد و سعي مي‌كند با چرب زباني آن را از شما بگيرد، اگر مي‌خواهد از شما يك آدم تك‌بعدي بسازد و روابط اجتماعي‌تان را از بين برده و مانع پيشرفت‌تان شود، اگر از حس و عشق شما سوء‌استفاده كرده و براي رسيدن به مقاصدش شما را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد، بايد بدانيد كه رابطه‌تان در معرض نابودي است زيرا شما نمي‌توانيد تا پايان عمر به تقاضاهاي گوناگون او جواب مثبت دهيد و خودتان را ناديده بگيريد و اگر هم بتوانيد، اين روندي نيست كه شما را خوشحال كند و احساس رضايت از زندگي را در شما به‌وجود بياورد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

مهم‌ترين علائم مرگ يك رابطه...


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من فکرمیکنم این داستان بسیاری از ازدواج های ایرانی است باکمی تفاوت وزندگی که در آن هیچ عشقی وجود ندارد یک زندگی مشترک اجباری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اساس همه بدبختی های زندگی ایرانی ها را مهریه تشکیل می دهد .

    • بدون نام

      زندگی مشترک اجباری توی ایران زیاده ، و زنان در این نوع زندگی رنج بیشتری می کشند چون مردان اصولا با کارهای بیرون خانه خود را سرگرم می کنند و از طرفی ظرافت احساس زنان بسیار متفاوت است و بیشتر دچار مشکلات احساسی و عاطفی می شوند.

    • mina

      نیست ایروزا زندگی ما ایرانیا خیلی خوب و عشقولانس ! تازه شومام به ما یادآوریش می کنید !
      بابا نکنید این کارارو ! عاقبت نداره ها !

    • بدون نام

      تجربه اش رو داشتم .واقعا موافقم .مخصوصا وقتی یکی مورد سوءاستفاده دیگری قرار بگیره

    • porshah

      مردهای ایرانی خیلی زود فراموش می کنند کی بودند چقدر التماس کردند خیلی زود قولها و حرفاشون فراموش می کنن و اخر هم به زنه میگن مالیخولیایی دیوونه

    • بدون نام

      mer30 ali bod

    • سارا

      مطلب کاملا کاربردی است با تشکر

    • امین

      مهمترین کلمه تو تمام زندگی احترامه . شاید کلمهای که خیلی ساده ازش بگذریم . اما همین کلمه ساده و شاید به نظر بعضی ها کم اهمیت میتونه خیلی کار آمد باشه. و این که تو ایران یا جایی دیگری باشه اصلا مهم نیست. به عنوان یک دوست کوچک این کلمه را به صورت عملی اجرا کنید.دوست و کوچک شما
      امین

      پاسخ ها

      • نازنین

        بسیار عالی با نظر شما موافقم

    • هستی

      با سلام
      مطلبتون جالب وخوبه ولی دیگه همه نامردن حتی اونهایی که خیلی ادعاشون میشه پاش که برسه خیلی راحت میگذرن از همه چی
      پسرا بی عاطفه هستن

    • shahnaz jafari

      matalebetan ziba va khandani va amouzande ast .

    • کریم

      از ماست که بر ماست

    • سعید

      سلام با این حرف هستی خانم تقریبا موافقم اینکه پاش بیفته از همه چیز میگذرن درسته ولی نه خیلی راحت بلکه خیلی سخت لابد یه دلیل خیلی محکمی دارن که میگذرن از تمام چیزاشون حتی... بعضیا هم هستن که دنبال سرکار گذاشتن هستن که اون یه بحث دیگس ولی همه رو یه جور نبینید

    • الهه

      من هم خوشکلم هم علمو خانوادم خوبن هم ...باآقایی ازدواج کردم که تو زدگیش سختی زیاد کشیده آخر سرم با÷ارتی رفته سرکار.خلاصه از همه نظر ازش سرم ولی تازه بهم بوزم میده وتایه عیب کوچیک از خانوادم میبینه در کمال بررویی بیانش میکنه.میگن بول برات مهم نباشه ولی بجای من اون چشمش دنبال بول بابامه خوشحال بودم که مث شوهر سابق خاهرم معتاد نیس ولی حالا باین نتیجه رسیدم که مث سگ ازاینکه ازدواج کردم بشیمونم واز هرچی بسره متنفرم چون فقط دنبال دختر خوشکلوبولدار میگردن وتا بهش رسیدن میزنن زیر همه حرفاشون مابدبختاهم که بخاطر آبرومون باید باهمه چیز کنار بیایم ... راستی قراربود من ادامه تحصیل بدم حالا میگه نمیخام بری درس بخونی بنظر من قبل ازدواج حتما باید همو بهتر بشناسین وگرنه مث من افسردگی مفرط میگیرین

    • مهری

      من که بعد از 35 سال زندگی مشترک فهمیده ام که بردگی کرده ام .تصور من از زندگی مشترک ،اشتراک در غم وشادی بود ولی شوهرم من را برای غمهایش خواست وشادیش را برای خودش.خیلی خسته ام

    • بدون نام

      elahe khanoom va mehri khanoom kheili moteasefam omidvaram zoodtar range shadio bbeinin.man kheili khoshhalam ke ezdevaj naardam albae taze 25 salame va be hame doktarye bashooram pihnahad mikonam ke torokhoda zire bare harfe zoor narid .shoma ke ham e chi darid bezarid hamishe donbaleton biofan va azaton khahesh konana.mard tabiatesh hamine

    • مهری

      البته من از ازدواج پشیمان نیستم چون 4تا بچه دارم یکی از یکی بهتر،برایشان زحمت کشیده ام و از وجودشان لذت میبرم. ولی کاش میشد برای بجه دار شدن محتاج مردها نبودیم،هر چند که علم دارد این مساله را حل میکند .البته همسر خوب بزرگترین نعمت است و همسر بد عذابی الیم.که قسمت ما دومی شد

      پاسخ ها

      • queen

        مهری جان خیلی ها مثل تو تو کشور مازیادند بعضی ها میگن آمار طلاق تو خارج زیاده اما اگه قرار باشه ما هم مثل اونا نسوزیم و نسازیم آمار طلاق ما بیشتر از جمعیت کشور مامیشه . پیدا کردن مرد نرمال خیلی سخته چون مردای ایرانی متاسفانه گوش شنیدن ندارند. من همیشه اینطور فکر می کنم که اگه از شوهرم راضی نباشم نباید زندگی را به کام خودم زهر کنم به نظر من همه تلاشت را برای موفقیت و تربیت درست فرزندانت بکن اگه اونا بزرگ بشن و حتی به تو توجه هم نکنند به خودت می بالی که زندگی هدف داری داشتی البته خودت را هم فراموش نکن

    • تنها

      بنظرمن همه مردا سرتاپا يك كرباسن فقط اگر زيربار ازدواج رفتين اولاً باچشم وگوش باز وثانياً فكر جدا شدن نباشيد. من دوتاشون روامتحان كردم ديگه به كسي پيشنهاد نمي كنم . همه عين هم هستند

      پاسخ ها

      • sina

        مگه با چند تا مرد تا حالا بودي كه فكر مي كني همشون سر و ته يك كرباسند؟!

    • یه زن تنها

      منهم موافقم کهطلاق نگیرید.هیچ اتفاقی برای مردا نمیفته اونامیرن ازدواج می کنند.مازنهاهستیم که باافسردگی تنهایی ابروداری سرمی کنیم.در47سالگی یا50 شانس ازدواج خوب خیلی نیست.نکته دوم یاهشدار به زنان مطلقه وتنها گول مردان متاهل رانخورید کهعموما چرب زبان وفریبکار هوسران دروغگو تنوع طلب هستند.بعدازمدتی بایک دلخورینمایشی واینکه منمتاهلم کهتازه یادشون افتاده شماراباضربهروحی تنها می گذارند.خلاصه مازنها باید عاقل و مواظب باشیم .من که تصمیم دارم به شوهر خیانتکارم رجوع کنم.چون همه مردها واقعا سروته یه کرباسند.حیفه مازنها کههمه چیز رو درمردها خلاصه کنیم ولی چه کنیم که بهشون محبتشون نیلزمندیم.خدا کمکم کند.

    • hoda

      من واسه خانم مهری واقعا متاسفم.امیدوارم فرزندانتون قدرشما که یه عمرعشق ومحبت رونثارشون کردین بدونن.وبانظرآقا امین موافقم.واسه همه خانومای ایرانی تنی سالم آرزو میکنم.

    • رکسانا

      من الان 1 سال و خورده ای تو یک رابطه مریض هستم
      ولی نمی دونم چرا بعضی ها می گن باید به هر طرقی شده یه رابطرو حفظ کرد از ترس تنها بودن لطفا تیشه به ریشه خودتان نزنید

    • مامان عرشیا

      باسلام من کاملأموافقم مردایرانی فقط یه خدمتکارمیخادنه یک خانوم به خاطربچه هاچاره ای جزتحمل نیس

    • طاهره

      من از زندگی جز زجرش و سختیش چیز دیگه ای ندیدم واقعا زندگی برای من جهنمه هرچی خانوم تر با شعور تر باشی بیشتر زجر میکشی

    • النا

      بنظر من زنها تو ازدواج فقط نقش قربانی را دارن
      اون مرده که کیفش را میبره
      .زن فقط ی نوکره و یک ماشین جوجه کشی و بس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج