جاباما
۹۶۲۵۶۸
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

فرصت پیوستن ایران به FATF تمدید نمی‌شود

معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: به طور قطع عدم تصویب FATF برای کشور محدودیت ایجاد می‌کند و عملیات مالی رسمی را که در خارج از کشور توسط فعالان اقتصادی انجام می‌شود، تحت شعاع قرار می‌دهد. البته ‌عدم تصویب FATF در بخش غیررسمی که در قالب‌های پوششی انجام می‌شد به دلیل اینکه که سازو کار متفاوتی دارد، نمی‌تواند اثرگذار باشد.

خبرگزاری ایلنا: معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: به طور قطع عدم تصویب FATF برای کشور محدودیت ایجاد می‌کند و عملیات مالی رسمی را که در خارج از کشور توسط فعالان اقتصادی انجام می‌شود، تحت شعاع قرار می‌دهد. البته ‌عدم تصویب FATF در بخش غیررسمی که در قالب‌های پوششی انجام می‌شد به دلیل اینکه که سازو کار متفاوتی دارد، نمی‌تواند اثرگذار باشد.

محمدعلی دهقان دهنوی درباره دلایل افزایش نرخ ارز در چند روز گذشته اظهار داشت: میزان عرضه و تقاضا،‌ مسائل واقعی و مسائل روانی در بازار ارز موثر هستند و هر کدام می‌تواند عاملی برای نوسان باشند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری تصمیمات درباره FATF گفت: این روزها مباحث درباره FATF هم بازار را نگران کرده‌است، هر چند نمی‌تواند اثر واقعی بگذارند. ضمن اینکه جریان‌های ورود و خروج ارز هم در دوره‌های مختلف نوساناتی دارد که آن موضوع هم در بازار تاثیرگذار است.

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد ادامه داد: هدف بانک مرکزی این است که ارز در بازار، نرخ با ثبات‌تری داشته باشد و حتی بتواند نرخ را در سطوح کمتر هدایت کند.

دهقان دهنوی درباره آخرین تصمیمات نسبت به تصویب پیوستن ایران به FATF اظهار داشت: گویا قوانین مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام به نتیجه نرسیده‌ است.

وی درباره تبعات عدم پیوستن به FATF گفت: به طور قطع عدم تصویب FATF برای کشور محدودیت ایجاد می‌کند و عملیات مالی رسمی را که در خارج از کشور توسط فعالان اقتصادی انجام می‌شود، تحت شعاع قرار می‌دهد. البته ‌عدم تصویب FATF در بخش غیررسمی که در قالب‌های پوششی انجام می‌شد به دلیل اینکه که سازو کار متفاوتی دارد، نمی‌تواند اثرگذار باشد.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: اگر مصوبه و خروجی جلسات این باشد که ایران در لیست سیاه FATF قرار بگیرد و کشورهای دیگر اقدامات متقابل نسبت به این موضوع انجام دهند فعالیت‌های رسمی کشورها با ایران محدود خواهد شد که البته هنوز چنین مصوبه‌ای بیرون نیامده‌است.

دهقان دهنوی با بیان اینکه ممکن است نتیجه جلسه به این شدت نباشد، گفت: یک حالت امیدوارانه این است که دوباره به ایران فرصت دهند. البته احتمال اینکه این فرصت را بدون هیچ قید و شرطی تمدید کنند، بسیار کم است. همچنین احتمال می‌دهیم که دیگر فرصت پیوستن ایران را تمدید نکنند اما به نوعی شرایط بازگشت را تعیین کنند.

وی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر افشای اطلاعات صرافی‌ها برای نشان دادن تعهد به FATF اظهار داشت: این خبر از قول مقامات سابق منتشر شد که برای زمان گذشته هم بوده است. تا جایی که بنده اطلاع دارم این موضوع صحت ندارد. اگر صرافی‌ها به صورت غیر رسمی کار انتقال ارز را انجام می‌دادند در شبکه رسمی حضور نداشتند و نیازی نیست که اطلاعاتشان اعلام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از این بدتر نخواهد شد.

      پاسخ ها

      • مرادی

        چرا ميشه صبر کن

      • @

        بهتره بری ببینی رئیس بانک مرکزی راجب نپذیرفتن fatf چی گفته!! بنده خدا از دهنش در رفت گفت ما چه عضو بشیم چه نشیم با کشورها داریم کار میکنیم!! :)

    • بدون نام

      یک مشت بیسواد مملکت و دارن اداره میکنن . مردمان باسواد هم دارن به این افراد رای میدن. جامعه همینی میشه که دارید میبینید.

    • بدون نام

      زیر زمین کانال میزنیم و از اون طریق هم جنس ها رو میاریم و هم پولش رو رد می کنیم!!!!!! دور زدن به این می گن دیگه!!!!!بعضی ها زیر آبی میرن ما زیر خاکی!!!!!!

    • اقتصاددان

      اونهای که میگن اف ای تی اف باعث نزول بازاربورس میشه کاملا دراشتباه اند اتفاقا تامیتونید سهام بخرید چون بازاربورس تابع مستقیم تورم هست واگه دلار تحت تاثیر اف ای تی اف گرون بشه بازاربورس سبزترازهمیشه خواهد بو مواظب سرمایتون باشید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج