۹۶۲۹۸۷
۲۸ نظر
۵۰۰۲
۲۸ نظر
۵۰۰۲
پ

محمد بنا: کی‌روش چیزی به ما نداد و رفت

محمد بنا در گفت‌وگویی درباره مقایسه‌اش با کارلوس کی‌روش گفت: من سال‌ها در زمین‌های خاکی فوتبال بازی کردم و خودم را یکی از طرفداران پروپا قرص فوتبال می‌دانم. بین مربیان تراز اول تاریخ فوتبال همیشه فرگوسن را ستایش کرده‌ام و کی‌روش را هم به‌عنوان یک مربی بزرگ و قاطع قبول دارم، اما معتقدم بعد از ۷سال کار کردن در تیم ملی ایران چیزی به ما نداد و رفت.

روزنامه همشهری: محمد بنا در گفت‌وگویی درباره مقایسه‌اش با کارلوس کی‌روش گفت: «من سال‌ها در زمین‌های خاکی فوتبال بازی کردم و خودم را یکی از طرفداران پروپا قرص فوتبال می‌دانم. بین مربیان تراز اول تاریخ فوتبال همیشه فرگوسن را ستایش کرده‌ام و کی‌روش را هم به‌عنوان یک مربی بزرگ و قاطع قبول دارم اما معتقدم بعد از ۷سال کار کردن در تیم ملی ایران چیزی به ما نداد و رفت.

او نتوانست ما را قهرمان جام‌ ملت‌ها کند و صرفا ۲ دوره تیم ملی را به جام‌ جهانی برد. بهترین صعود ما به جام‌ جهانی در سال ۱۹۷۸ رقم خورد و حشمت مهاجرانی در شرایطی تیم ملی را به جام جهانی آرژانتین برد که فقط یک تیم از آسیا و اقیانوسیه صعود می‌کرد.

الان صعود به جام جهانی برای مربی بزرگی مثل کی‌روش هنر نیست و او باید ما را به مرحله دوم جام‌ جهانی می‌برد. من مثل کی‌روش نیستم و تنها وجه اشتراک ما این است که من هم مثل او عاشق موفقیت هستم و برای موفقیت، بهترین امکانات را می‌خواهم. البته یک‌هزارم امکاناتی را که در اختیار کی‌روش گذاشتند به من و سایر مربیان ایرانی ندادند.»

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره خروج مربیان خارجی و میدان دادن به مربیان داخلی هم گفت: «تکیه بر توانایی مربیان داخلی ما را به موفقیت می‌رساند. در دوره‌ای از مربیان کره‌ای برای موفقیت در تکواندو استفاده کردیم و بعدها مربیان ایرانی مثل رضا مهماندوست به بهترین مربیان دنیا تبدیل شدند. در کاراته هم که اصلا مال ژاپنی‌هاست بهترین مربیان دنیا را داریم که در کشورهای مختلف کار می‌کنند.

اما در یک‌سری از ورزش‌ها مثل فوتبال، خارجی‌ها خیلی از ما قوی‌تر عمل می‌کنند. اصلا آنها فوتبال را به کشورهای دیگر وارد می‌کنند تا نفعش را ببرند. به‌ نظرم در فوتبال می‌توانیم از مربی خوب خارجی استفاده کنیم؛ به شرطی که مثل کی‌روش نباشد و بعد از ۷سال زمین سوخته تحویل ما ندهد. من سیستمی را که قطر در فوتبال پیاده کرد می‌پسندم.

آنها یک مربی معمولی از کلاس بارسلونا استخدام کردند و با بچه‌هایی که زیر نظر همین مربی از مدارس فوتبال انتخاب شده بودند، رشد کردند و قهرمان جام ملت‌های آسیا شدند. این یک پروسه منطقی بود. همین اسکوچیچ که تازه سرمربی تیم ملی شده یک مربی با کلاس است؛ به شرطی که زیاده‌خواهی نکنیم. اگر این دوره به جام جهانی نرویم مهم نیست اما در عوض این فرصت را به او بدهیم که برایمان ساختار بسازد. مثل همان کاری که قطری‌ها کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خر چه داند قیمت نقل و نبات

    • بدون نام

      بارها،بارها اقای کی روش دسمزدش را نگرفت اما با جان دل کارکرد حتی با جدیت بیشتر هم کار میکرد اما شما بارها،بارها بخاطر دستمزد قهرکردی ورفتی خونه حتی جواب تماس پیشکسوتان را هم نمی دادی، این در حالی است که ما در کشتی حرفی برای گفتن درجهان از گذشته های دور،نزدیک داشتیم وداریم ونیازی به مربی انچنانی هم نداشتیم وتوان کشتی گیرهای مابرعکس فوتبال خیلی بالا بود اما،شما در انتخاباب کشتی گیرها باندبازی میکردی وگاه کشتی گیرهای سن بالا را به لحاظ توصیه های این،ان انتخاب میکردی اما اقای کیروش در فوتبال اینکار را نمیکرد .

    • بدون نام

      فکر کتم کیروش خوب تو رو سوزونده داری مبسوزی اب رو بریز اونجا که میسوزه

    • ندیم نادم

      بعدی هیچی نده تا نیمه نهایی آسیا بره و صرفا دو دوره مارو ببره جام جهانی،مخلصشم هستیم و از کی روش بیشتر طرفدارشیم.

    • جلا وطن

      تو لطفاً بچسب به کشتی نمی‌خواد در مورد فوتبال و کی‌روش نظر بدی . از کی‌روش افتادیم وضعمون شده این ...

    • بدون نام

      آفرین آقای بنا حرف درست زدید .کی روش هیچ کاری برای فوتبال مانکرد به عراق و لبنان باخت .
      دوبارم با خوش شانسی و قرعه آسان به جام جهانی رفت

    • رامینم

      اونایی هم ک کی روش رو دروردن مثل تو بودن همینقدررر نادان از مسائل فوتبال

    • saaaeeeeed

      شما مگه فوتبالی هستی

    • بدون نام

      آخه مرتیکه سیستم فوتبالی ما کجاش به بارسلونا میخوره که ما از اون سبک مربیان بیاریم !؟ما دو پاس سالم هم نمی‌تونیم بدیم،همین

    • علی

      کاملا درسته

    • بدون نام

      مثلا روزی که بعد از المپیک که گند زدی و رفتی تو از خودت چی به جا گذاشتی حرف مفت زن

    • بدون نام

      فقط تو خوبی!!!!!

    • واحد برادران.

      کیروش به ما چیزی نداد ورفت یعنی چی اقای بنا.چرا با این حرفهای نا به جا خودتون رو بی ارزش کنید.

    • سیدمحمودصفوی

      حرف مفت میزنه..اعتبارری که کی روش به فوتبال مابخشید،آقایان یک شبه نابود کردند

    • Yasha

      هیچی از الان یک نسل فوتبال سوخت اشکالی نداره به جام جهانی نریم مگه جام جهانی کشتی که هر ماه یکی برگذار بشه جناب بنا

    • بدون نام

      دیگه جام جهانی در خواب ببینید

    • سهراب

      دقیقا حرف حق زدی اقای بنا اقای کیروش چه گلی به سر فوتبال ما زد هشت سال در ایران بود تیم پر ستاره ایران را در اسیا به هیچ مقامی نرساند تیم کهکشانی رئال را گرفته بود هیچ مقامی نیاورد اقای اسکوچیچ کارنامه خوبی هم داره که تیمهای مثل فولاد ملوان نفت وخونه به خونه را در دست داشت بدون. ادعا کارنامه خوبی از خود بجا گذاشت قطعا تیم ملی را به جام جهانی خواهد برد

    • بدون نام

      تو هم کارشناس فوتبال شدی ؟نمیدونم امثال تو چه دشمنی با کیروش دارید زمانی که بود هم خیلی برعلیه اون مصاحبه کردی اخه تو چه فوتبال...تو به کار خودت بچسب که مثل المپیک ریو ابروی ایران و نبری.. خیلی باید ادم مشکل داشته باشه که اولا برای کاری که تخصص نداره نظر بده بعد اون هم راجب کسی که مدتهاست رفته .فکر کنم ازش خیلی کینه داری .همین بس که بارفتنش فوتبال ملی نابود شد پروفسور

    • بدون نام

      یارو تو زمین خاکی با رفقاش بازی میکرده بعد به خودش اجازه میده درباره یک مربی بین المللی که با رفتنش فوتبالمون ضربه خورد نظر بده ..تو چی ؟المپیک ریو چی به ایران دادی ؟همه شاگردتات که باختند

    • Babak Moghani

      اخه تورا چه به فوتبال . دقیقامثل خودت

    • بدون نام

      اقای بنا لطفا....

    • ۵۵۵۵

      خخخخخ رو رو برم

    • بدون نام

      مربی که میاریم باید اثراتش مدت ها تو تیم باشه....مثلا برانکو هنوز اثراتش تو تیم هست....کالدرون ویحیی دارن نون برانکو رو میخورن.....الان تیم ملی ما رفتیم کی روش رو آوردیم چیشد؟فایدش چی بود؟

    • کفایت

      عالی گفتی

    • سجاد

      دروغ بس . او عناوین رابه تیم ملی داد که قبلاً نداشت دو حضور پیاپی در جام جهانی وکسب 5امتیاز ازبین بردن بازیکن سالاری دادن شخصیت جدید به تیم خلأ اینها بیشتر از زمان رفتنش حس می شود

    • بدون نام

      شما نتونستید یا د بگیرید

    • بدون نام

      کیروش بتو چه سرت تو کشتی باشه

    • بدون نام

      آقای بنا هنوز نبفهمد که کیروش بعنوان مربی استخدم شده نه بعنوان مربی. مدزس انشالله ایشان از شغل بنایی اگر خارج شود حتما و دانشگاه برود حتما عنوان های شغلی را درک میکند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج