۹۶۳۰۳۵
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

ترامپ و جانسون به حاشیه‌ها پایان دادند

پس از آخرین باری که گفته شد رئیس جمهوری آمریکا از شدت عصبانیت نسبت به موافقت دولت انگلیس با مشارکت شرکت چینی هوآوی در پروژه راه‌اندازی اینترنت پر سرعت تلفن را قطع کرده است، دو طرف عصر پنجشنبه در تماس تلفنی اهمیت رابطه دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

ایرنا: پس از آخرین باری که گفته شد رئیس جمهوری آمریکا از شدت عصبانیت نسبت به موافقت دولت انگلیس با مشارکت شرکت چینی هوآوی در پروژه راه‌اندازی اینترنت پر سرعت تلفن را قطع کرده است، دو طرف عصر پنجشنبه در تماس تلفنی اهمیت رابطه دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس با اعلام این خبر افزود که رهبران دو کشور درباره مجموعه‌ای از مسائل روابط دوجانبه و بین‌المللی گفت وگو کردند. آنها همچنین قرار گذاشتند تا در نشست گروه ۷ که ماه ژوئن در ایالات متحده برگزار می‌شود با هم ملاقات کنند.

ترامپ و جانسون به حاشیه‌ها پایان دادند

انگلیس و آمریکا در یک ماه گذشته روابط پر تنشی را پشت سر گذاشته‌اند.

از موافقت انگلیس با مشارکت شرکت هوآوی در پروژه اینترنت پرسرعت تا اعتراض اخیر جانسون به درخواست آمریکا برای استرداد بنیان‌گذار سایت ویکی‌لیکس به این کشور، در حالی که کاخ سفید حاضر به استرداد شهروند آمریکایی متهم به قتل نوجوان انگلیسی نیست، سبب شد تا روابط دو کشور به سردی گرایش پیدا کند.

گزارش‌ها حاکی است که در آخرین تماس تلفنی رهبران دو کشور، ترامپ در اعتراض به تصمیم انگلیس درباره هوآوی تلفن را روی جانسون قطع کرده است.

شورای امنیت ملی انگلیس سه‌شنبه (۸ بهمن) باوجود مخالفت واشنگتن، با مشارکت محدود شرکت هوآوی در پروژه راه‌اندازی اینترنت پرسرعت انگلیس موافقت کرد.

در این پروژه، هوآوی از ارائه و نصب تجهیزات در بخش‌های حساس شبکه ارتباطات انگلیس موسوم به هسته مرکزی منع شده است و فقط مجاز خواهد بود تا ۳۵ درصد از ابزار حواشی شبکه را تجهیز کند.

این شرکت چینی همچنین از مشارکت در مناطق نزدیک به پایگاه‌های نظامی و هسته‌ای منع شده است.

با این حال ایالات متحده با طرح این ادعا که شرکت هوآوی با سرویس جاسوسی چین هم‌دست است، عدم همکاری لندن در این زمینه را خواستار شده است.

در بحبوحه تنش‌ها میان دو کشور، انگلیس در نظر دارد تا از شرکت ریلی چین برای ساخت بزرگترین پروژه ریلی انگلیس موسوم به اچ‌اس۲ استفاده کند. مساله‌ای که اگر محقق شود می‌تواند به تشدید تنش در روابط لندن و واشنگتن منجر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر«ی»

      اینم برادرشغاله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج