جاباما
۹۶۳۱۸۳
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

علم‌الهدی: کسی که رای ندهد، مسلمان نیست

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات واجب شرعی است، گفت: بارزترین مصداق اهتمام به امور مسلمین شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت زندگی اجتماعی با رأی دادن است و بر اساس روایت پیامبر اکرم(ص) کسی که در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست.

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات واجب شرعی است، گفت: بارزترین مصداق اهتمام به امور مسلمین شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت زندگی اجتماعی با رأی دادن است و بر اساس روایت پیامبر اکرم(ص) کسی که در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: از حماسه‌آفرینی امروز شما مردم انقلابی و مومن در پای صندوق‌های رأی متشکرم. همچنین از نامزدهای محترمی که در عرصه انتخابات وارد شدند و جریان رقابت آن‌ها باعث گرمی حرکت انتخاباتی مردم وظیفه‌شناس شد، نیز تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: هرکس پیروز انتخابات شود؛ در این انتخابات پیروز اصلی سلام و نظام است. یعنی یا انتخاب عزیزان فرهیخته ارزشمندِ فداکارِ و مومن وابسته به انقلاب، ان‌شاءالله مجلس نیرومندی ایجاد خواهد شد.

علم‌الهدی با اشاره به سخنان چندی قبل مقام معظم رهبری در خصوص لزوم شرکت در انتخابات، تصریح کرد: ایشان -به عنوان مرجعیت ممتازی که بخش زیادی از جهان تشیع مقلد ایشان هستند- اعلام کردند که شرکت در انتخابات واجب شرعی است و مراجع دیگر نیز این نکته را اعلام کردند. برخی ممکن است بگویند ما مقلد مرجعی هستیم که در این خصوص اظهار نظر نکرده است. باید گفت که ولو مرجع شما در این خصوص اظهار نظر نکرده، اما همه فقها بر این مسئله که مشارکت اجتماعی و سیاسی در امت اسلام یک تکلیف قطعی شرعی است، اتفاق نظر دارند.

وی افزود: از هر مرجعی بالاتر پیامبر اکرم(ص) هستند که فرمودند هرکس صبح برخیزد و به امور جمعی و اجتماعی مسلمان‌ها اهتمام نورزد مسلمان نیست.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: بارزترین مصداق امور مسلمین شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت زندگی اجتماعی با رأی دادن است و بر اساس روایت پیامبر اکرم(ص) کسی که در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست.

وی ادامه داد: دو روز دیگر در فضای مجازی آدم‌های عوضی خواهند گفت فلان کس [علم‌الهدی] گفته که هرکس رأی ندهند مسلمان نیست. این سخن را من نمی‌گویم بلکه صحبت پیامبر است که هر کس در امور مسلمانان اهتمام نورزد مسلمان نیست و این یک روایت متواتر است که هم شیعه و هم سنی آن را نقل کرده‌اند.

علم‌الهدی بیان کرد: پس به فتوای همه مراجع مشارکت سیاسی یک تکلیف شرعی است و از نظر دین و شریعت ما یک وظیفه و تکلیف است و همه باید رأی دهند.

وی خاطرنشان کرد: حال اگر کسی در زندگی ملتزم به شرع و دین و تکالیف دینی خود نیست، این فرد انسان که هست. مسئله انتخابات و رأی دادن در انتخابات حق عقلایی هر انسانی است. هر انسانی حق دارد سرنوشت خود را تعیین کند و تعیین سرنوشت با رأی دادن است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: حق دوگونه است در برخی حقوق وقتی از حق خود استفاده نکنیم دیگران از آن استفاده می‌کنند و رها می‌شود و بر ما تأثیر نمی‌گذارد، اما حقوقی وجود دارد که اگر از حق خود استفاده نکردیم دیگران از آن استفاده می‌کنند و استفاده دیگران از این حق بر وضعیت ما تأثیر دارد. رأی دادن حقی برای تعیین سرنوشت است و اگر از آن استفاده نکردید دیگری رأی می‌دهد و برای شما سرنوشت تعیین می‌کنند و شاید سرنوشت را طوری تعیین کنند که شما آن را نپسندید.

وی عنوان کرد: گاهی اوقات با یک برگه رأی اوضاع انتخابات عوض می‌شود و سرنوشت تغییر پیدا می‌کند و از کجا معلوم آن رای شما نباشد.

علم‌الهدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص توجه به اینکه به چه کسی رأی می‌دهید، گفت: باید به کسی رای دهید که تضمین داشته باشد که در آینده مانند برخی نماینده‌های گذشته نوکر و کلفت دشمنان نخواهد شد و با رأی دادن خود از ورود افرادی به مجلس که بعداً نوکر و کلفت دشمنان شوند جلوگیری کنید. اگر شما آدم صالح پیدا کنید راه را برای ورود اینگونه افراد به مجلس می‌بندید و تضمین می‌کنید که اینگونه افراد وارد مجلس نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: اگر کسانی را سراغ دارید که مردد به رای دادن هستند باید آن‌ها را از تردید خارج کنید این بزرگترین مصداق امر به معروفی است که واجب الهی بر شماست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج