جاباما
۹۶۳۲۲۵
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

احمد خاتمی: دعواهای انتخاباتی را کش ندهید

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: پایان رقابت‌های انتخاباتی آغاز رفاقت بین کاندیداهاست و نباید دعواهای انتخاباتی را ادامه بدهند.

خبرآنلاین: امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: پایان رقابت‌های انتخاباتی آغاز رفاقت بین کاندیداهاست و نباید دعواهای انتخاباتی را ادامه بدهند.

آیت الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی تهران برگزار شده است، گفت: از افرادی که نتوانستند اکثریت آرا را به دست آورند، انتظار داریم که با نظام قهر نکنند این کار معنا ندارد، شما ایده‌هایی داشته اید که اگر به مجلس می‌رفتید این ایده‌ها را عملی می‌کردید. ایده‌های خود را به منتخب مردم ارائه دهید تا عمل کند.

خطیب موقت تهران اظهار داشت: حدود سه ماه از عمر مجلس دهم باقی مانده است از همه نمایندگان محترم چه افرادی که در مجلس یازدهم حضور خواهند داشت و چه افرادی که در مجلس یازدهم حضور ندارند، انتظار می‌رود بر اساس سوگندی که خورده اند تا آخرین لحظات به خوبی و با نشاط و وظیفه خود را اجرا کنند و وظیفه را معطل نگذارند.

احمد خاتمی:

* به بزرگان حوزه‌های انتخابیه توصیه می‌کنم بعد از انتخابات همایش وحدت برگزار کنند و در همایش وحدت همه کاندیداها دعوت کرده و پیمان وحدت ببندند و دست در دست هم تلاش کنند.

*انشاالله در باقی مانده روز عزیزان در پای صندوق‌های رأی حضور یافته و به این واجب عمل کنند.

* اگر کسی می‌خواهد ببیند این انتخابات چه نقشی دارد، به شیطنت دشمنان قسم خورده این ملت مبنی بر تلاش برای عدم حضور مردم در انتخابات نگاه کنند که در این ساعات آخر ملتمسانه از ملت ایران می‌خواستند از حضور خودداری کنند ولیکن بصیرت مردم نشان داد برای کوری چشم دشمنان با حضورشان عملاً شعار مرگ بر آمریکا را تحقق بخشیدند.

* مشارکت مردم در انتخابات موجب سرافکندگی دشمنان و سربلندی ملت ایران خواهد شد.

* کاندیداهایی که حائز اکثریت آرا نشدند، به وظیفه خود عمل کردند و نباید بی‌مهرانه با آنها برخورد شود. از آنها هم باید تشکر شود که در فضای انتخاباتی آمدند. قهر از نظام معنی ندارد. ایده‌های خود را به منتخبان بدهید و با منتخب مردم همکاری داشته باشید.

*مناسبت چهارم این است که علیرغم اینکه بنده روز شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی خطیب نماز جمعه بودم و در حد توان اندکم عرض ادب داشتم اما ذکر خیر ایشان را همچنان لازم می‌دانم. وصیت نامه این بزرگ، وصیت بسیار حکیمانه‌ای بود نو وصیتی است که جز عنصر اخلاص توان نگارش این وصیت را ندارد. چشمه‌های حکمت بود که به قلم آمد و بارها خواندنی است. راز تکریم حاج قاسم سلیمانی این است که راه او دنبال شود و راه او در این وصیت نامه که عمده‌ترین بخشش تاکید بر ولایت‌مداری‌ست به خوبی آمده است.

*نصف روز دوم اسفند گذشته و نیمه دیگر باقی است و جای تاکید بر حضور است. عزیزانی که رفتند خدا از آنها قبول کند و عزیزانی هم که هنوز رای نریختند به سفارش مقام معظم رهبری عمل کنند و رای دهند و در حد توانشان در تهران که سی نفر برای مجلس می‌خواهد آنهاییکه خودشان شناخت دارند بنویسند و اگر شناخت ندارند لیست را با کمک دیگران پر کنند. رهبری فرمودند انتخابات جهاد عمومی و مایه تقویت کشور و آبروی نظام اسلامی است.

دعواهای انتخاباتی را کش ندهید

*از همه کاندیداها و هواداران آنها می‌خواهم پایان رقابت‌ها را آغاز رفاقت‌ها ببینند. فضای انتخابات و دعواهای انتخاباتی را کش ندهند و جامعه را آکنده از تفرقه نکنند که حرکتی ضد انقلابی است.

* اینکه بعد از پیروزی انتخابات این وزیر و آن وزیر را بینند تا فلان مسئول که با او همراهی نکرده است، را عوض کنند، این کار اشتباه است. من از وزرا می‌خواهم در عزل و نصب‌ها دقت کرده و بر قانون بایستند.

*به این نمایندگان می‌گویم این عملکرد نشان می‌دهد، شما برای خدا نیامده‌اید. اگر آمده بودید، خواستار برکناری فلان مسئول به خاطر عدم همراهی نمی‌شدید.

*سه ماه از عمر مجلس دهم باقی مانده است. از همه نمایندگان - چه آنهایی که در مجلس بعدی هستند و چه آنهایی که نیستند - انتظار می‌رود بنا به سوگندشان تا آخرین لحظات به خوبی و نشاط به وظیفه خود را عمل کنند.

*به بزرگان بلاد و دلسوزان هر حوزه انتخابیه نیز پیشنهاد می‌کنم همایش وحدت برگزار شود و همه کاندیداها - چه کسانی که حائز اکثریت آرا شده‌اند و چه کسانی که حائز اکثریت آرا نشدند - دعوت شوند و آنها پیمان وحدت ببندند و دست در دست هم برای عمران و آبادی هر چه بیشتر شهر تلاش کنند.

*مردم به کاندیداهایی که دعوای انتخاباتی را مطرح می‌کنند، عملا نشان دهند که به این مسائل توجه نمی‌کنند. شما مردم توان این فرهنگ‌سازی را دارید.

خبرهای خوش منطقه‌ای

*خوشبختانه طی هفته‌های اخیر شاهد خبرهای خوش در منطقه بودیم. آمریکا منطقه بهم ریخته می‌خواهد. لبنان بهم ریخته و عراق پر اغتشاش می‌خواهد. آنچه طی هفته‌های اخیر انجام شد برخلاف انتظار آمریکا بود. آنها لبنان بهم ریخته بدون نخست‌وزیر می‌خواست ولی نخست‌وزیر انتخاب شد که او مشغول تکمیل کابینه خود است که نشانه ناکامی آمریکا در شطینت خود است.

*مجلس عراق نخست‌وزیر را انتخاب کرد و او در پی تکمیل کابینه است. همچنین چند خبر خوش دیگر در عراق هم است. راهپیمایی ضد آمریکایی‌ عراقی‌ها نشانه بصیرت مردم عراق است و نشان می‌دهد آنها دشمنان خود را شناخته‌اند و به دنیا اعلام کردند تا آمریکا در منطقه است، منطقه روی خوش را نخواهد دید.

*خبر ستودنی دیگر، بدرقه بسیار خوب مردم عراق از شهید سرافراز، شهید سلیمانی در بغداد، نجف و کربلا بود که بدرقه معمولی نبود بلکه مرگ بر آمریکای دیگری بود که مردم عراق گفتند. خبر خوش سوم، مصوبه مجلس عراق مبنی بر اخراج نظامیان آمریکا از عراق است.

*خبر خوش دیگر پیروزی مقاومت در سوریه و عقب‌نشینی تکفیری از حومه حلب است. پس از هشت سال هواپیمای مسافربری در حلب نشست و ان‌شاالله این خبر را از همین تریبون بدهیم که یک وجب از سوریه در دست تکفیری‌ها نیست.

*آنچه قابل توجه است که این پیروزی‌های مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی بوده است. دشمن فکر می‌کرد پس از شهادت حاج قاسم فیتیله مقاومت پایین کشیده می‌شود غافل از آنکه این فیتیله پایین کشیدنی نیست و ان‌شاالله تا اخراج آخرین آمریکایی و نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

* ادبیات مورد قبول حاج قاسم سلیمانی در منطقه این بود که تنها مقاومت جواب می‌دهد و مذاکره‌ها جواب نداده و نمی‌دهد، حدود ۷۰ سال است که فلسطین اشغال شده است. در این ۷۰ سال هیچ آبی از مذاکره گرم نشد و هرچه به دست آمده از انتفاضه‌های قهرمانانه بوده است.

* همین مقاومت موجب شد معامله قرن ترامپ قاتل متولد نشده و نشود. طرح او کاملا شکست خورده است و آمریکا و صهیونیست‌ها روی آرامش را نخواهند دید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله چشم ......

    • ........shanjani......

      '''' کشش ندهید صحیح میباشد!!

    • بدون نام

      این جمله کش ندهید چقدر آشنا است

    • بدون نام

      اقا کش نیدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج