جاباما
۹۶۳۳۹۲
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

مورینیوی بعدی چه کسی خواهد بود؟

اعجوبه‌ای که پیشنهاد رئال مادرید را هم رد کرد!

یولیان ناگلزمان که قبل‌تر بابت سن کمش در شروع مربیگری شناخته می‌شد، حالا نشان داده ویژگی‌های مهمتری از جوانی دارد.

ورزش سه:ماه های آتی می توانند بزرگ ترین اتفاقات را برای یولیان ناگلزمان رقم بزنند. لایپزیش تحت هدایت او در رتبه دوم جدول بوندسلیگا قرار داشته و از امیدهای قهرمانی به شمار می آید.

همچنین این باشگاه نوپا با برتری در دیدار رفت مقابل تاتنهام در لندن، حالا بخت زیادی برای صعود به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان دارد. دو دهه پیش، ژوزه مورینیو سرمربی پیشرو و نوآور دنیای فوتبال بود و حالا این سرمربی پرتغالی راند اول را به یولیان ناگلزمان، آینده دنیای مربیگری واگذار کرده است.

اعجوبه‌ای که پیشنهاد رئال مادرید را هم رد کرد!

بسیاری ناگلزمان را سرمربی احتمالی بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان در آینده می دانند؛ سرمربی جوانی که همین اخیرا و در سن 32 سالگی پیشنهاد رئال مادرید را رد کرده و مدعی شد چنین قدم بزرگی در این سن شاید برایش زود باشد.

رویایی که در مستطیل سبز تعبیر نشد

ناگلزمان در دوران جوانی برای مونیخ 1860 بازی می کرد، اما یک مصدومیت شدید زانو در سن 20 سالگی باعث شد این بازیکن جوان راهی برای ادامه حضور در عرصه فوتبال نداشته و به حرفه مربیگری روی آورد.

ناگلزمان فقط 28 ساله بود که در فوریه سال 2016 به عنوان سرمربی هوفنهایم منصوب شد و جای هووک استیونس، سرمربی کهنه کار این تیم که به دلیل مشکلات جسمانی استعفا داده بود را گرفت. این باشگاه در آن مقطع در رده هفدهم قرار داشت و به نظر می رسید سقوط می کند، اما ناگلزمان در پایان تیمش را از این خطر نجات داد.

اگرچه ناگلزمان جوانترین سرمربی دائمی در تاریخ بوندسلیگا است، اما جوانترین فردی نیست که در یک مسابقه در بوندس لیگا سرمربی تیمی بوده است. در 23 اکتبر 1976، برند استوبر هدایت موقت ساربروکن را در سفر به کلن در سن 24 سالگی را به عهده داشت.

رویکرد مدرن سرمربی جوان آلمانی

یکی از تغییرات گسترده و نوآورانه ناگلزمان در هوفنهایم، استفاده از فن آوری "فوت بونات" برای تیمش بود. فوت بونات یک ماشین تمرینی فوتبال است که توپ ها را با سرعت و مسیرهای مختلف به سوی بازیکنان شلیک می کند، بازیکنان نیز باید توپ را کنترل کرده و داخل یک مربع اندازند.

علاوه بر افزایش مهارت های پا به توپ بود، این دستگاه برای پیشرفت زمان واکنش بازیکنان ساخته شده است.

جالب اینجاست یولیان ناگلزمان علاقه زیادی به سبک کار توماس توخل، سرمربی فعلی پاری سن ژرمن و سابق دورتموند داشته و همیشه از او به عنوان الگوی خودش در دوران مربیگری نام می برد.

البته توخل نیز به او علاقمند بوده و در زمان انتصاب ناگلزمان به عنوان سرمربی هوفنهایم گفت:" او یک سرمربی جوان بسیار کنجکاو و بسیار زحمتکش است. ناگلزمان در عرصه فوتبال جوانان موفقیت های فوق العاده ای داشته، من برای او بسیار خوشحالم و به کار ناگلزمان اعتقاد دارم." این سرمربی جوان بارها اعلام کرده علاقه ای به فعالیت در شبکه های اجتماعی نداشته و حضور در این رسانه ها را برای کارش مفید نمی داند.

او پپ گواردیولا نیست!

سرعت فراوان در حملات، کلید اصلی خلق موقعیت تیم های تحت هدایت ناگلزمان است. تاکنون در این فصل لایپزیش به طور میانگین 14.57 شوت در هر 90 دقیقه و 2.63 گل در هر بازی ثبت کرده و 85.41 پاس رو به جلو ارسال می کنند.

ناگلزمان از آن دسته سرمربیان نیست که تمایل بیش از حدی به ارائه بازی مالکانه داشته است، این موضوع در سبک هجومی عمودی او مشهود است و تاکنون در این فصل لایپزیش به طور متوسط ​​51.4 درصد مالکیت داشته و از این حیث رتبه هفتم در بوندس لیگا را در اختیار دارد. در هر مسابقه 9.31 ضربه به سمت دروازه لایپزیش زده می شود که آنها را از این حیث در رتبه سوم در بوندسلیگا قرار داده و باعث شده بعد از بایرن و مونیخ گلادباخ، با 24 گل دریافتی در رده دوم در لیگ آلمان قرار داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تع

      درحد رئال نبودی و نیستی فعلا

    • امیرعلی سلیمانی

      چرا بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج