جاباما
۹۶۳۴۱۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

افول لژیونر‌های ایرانی در یوپن

دراگان اسکوچیچ، سرمربی جدید تیم‌ملی ایران در ادامه برنامه‌هایش برای بررسی وضعیت بازیکنان ملی‌پوش، راهی بلژیک شده تا از نزدیک وضعیت لژیونرهای ایرانی حاضر در لیگ این کشور را بررسی کند.

فرهیختگان: دراگان اسکوچیچ، سرمربی جدید تیم‌ملی ایران در ادامه برنامه‌هایش برای بررسی وضعیت بازیکنان ملی‌پوش، راهی بلژیک شده تا از نزدیک وضعیت لژیونرهای ایرانی حاضر در لیگ این کشور را بررسی کند. او در نخستین روز حضورش راهی باشگاه یوپن شد تا با امید ابراهیمی و سعید عزت‌اللهی، دو هافبک ایرانی این تیم دیدار کرده و از مربیان آنها نیز وضعیت این دو بازیکن را جویا شد.

اگر‌چه بازیکنانی چون کاوه رضایی، علی قلی‌زاده و میلاد محمدی در رقابت‌های این فصل لیگ بلژیک، نمایش خوبی داشته‌اند اما ابراهیمی و عزت‌اللهی با انتخاب یوپن در مسیر پیشرفت قرار ندارند و به همراه این تیم نتایج خوبی کسب نکرده‌اند.

انتخاب اشتباه پورعلی‌گنجی

باشگاه یوپن جزء تیم‌های قدیمی فوتبال بلژیک محسوب نمی‌شود و این باشگاه در سال ۱۹۴۵ و پس از پایان جنگ‌جهانی‌دوم تاسیس شد. یوپن در تاریخ ۷۵‌ ساله خود هیچ موفقیتی در لیگ این کشور کسب نکرده و نخستین‌بار در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ حضور در لیگ دسته‌ اول این کشور را تجربه کرد؛ البته آنها پس از یک فصل به لیگ دو سقوط کردند و در سال ۲۰۱۷ دوباره موفق شدند حضور در لیگ برتر را تجربه کنند.

این شهر ۲۰ هزار نفری و کم‌سر‌و‌صدا در سال ۲۰۱۲ از سوی آکادمی قطری اسپایر برای تاسیس یکی از شعب این آکادمی در فوتبال اروپا انتخاب شد و با خرید باشگاه یوپن، برنامه‌های درازمدتی را برای استعدادیابی و پرورش بازیکنان آینده‌دار قاره‌های مختلف در این باشگاه آغاز کردند. مدیران اسپایر بیش از آنکه به‌دنبال موفقیت در لیگ بلژیک و کسب رتبه‌ای مناسب در این لیگ باشند، به فکر سرمایه‌گذاری‌های خود روی بازیکنان مستعد فوتبال دنیا و بهره‌برداری از آن در سال‌های آینده هستند و از یوپن به‌عنوان دروازه‌ای برای ورود به سیستم مدرن فوتبال اروپا استفاده می‌کنند.مرتضی پورعلی‌گنجی، نخستین بازیکن ایرانی بود که با امیدهای زیادی راهی یوپن شد.

مدافع ملی‌پوش ایران که در السد، یکی از تیم‌های بزرگ لیگ قطر توپ می‌زد برای برآورده شدن آرزویش که بازی در فوتبال اروپا بود به پیشنهاد یوپن پاسخ مثبت داد و پیش از جام‌جهانی ۲۰۱۸ به این تیم پیوست. رویاهای پورعلی‌گنجی اما خیلی زود رنگ باخت و او در طول حدود نیم‌فصل حضورش در این تیم تنها هفت‌بار در ترکیب یوپن قرار گرفت. این مدافع ملی‌پوش خیلی زود به لیگ قطر برگشت و این‌بار العربی را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد. با توجه به اینکه هر دو تیم زیر نظر آکادمی اسپایر فعالیت می‌کنند نقش این آکادمی در بازگشت پورعلی‌گنجی به قطر پر‌رنگ بود.

سکونشینی عزت‌اللهی

ابراهیمی و عزت‌اللهی در ابتدای این فصل تصمیم به حضور در این تیم بلژیکی گرفتند و البته اهداف متفاوتی از این انتخاب داشتند. ابراهیمی ۳۲ ساله که سال‌های پایانی فوتبالش را سپری می‌کند پس از یک فصل حضور در العربی‌قطر به‌صورت قرضی راهی یوپن شده و احتمالا در پایان فصل دوباره به تیم سابقش برمی‌گردد.

امید در این فصل ۱۸ بازی برای یوپن انجام داده و در بیشتر بازی‌ها یکی از نفرات اصلی تیمش بوده است. البته این تیم بلژیکی در لیگ، اوضاع چندان خوبی ندارد و پس از انجام ۲۶ مسابقه در رده سیزدهم جدول قرار دارد. آنها با توجه به اینکه تنها چهار هفته تا پایان فصل عادی مسابقات باقی‌مانده و اختلاف ۹ امتیازی که با سرکل بروخه قعر جدولی دارند، در خطر سقوط نیستند و فصل آینده را نیز در لیگ برتر حضور خواهند داشت.

اوضاع برای عزت‌اللهی اما کاملا متفاوت بوده و او که نخستین تجربه لژیونر شدنش در تیم جوانان اتلتیکو‌ مادرید بود پس از تجربه بازی در چندین تیم روسی و حتی ردینگ انگلیس در آغاز این فصل به‌صورت قرضی به بلژیک رفت تا شاید در این تیم نه‌چندان مطرح بتواند فوتبالش را احیا کند اما در این مدت فقط در یک دیدار و آن‌هم ۶۷ دقیقه فرصت بازی در ترکیب تیم را به‌دست آورد و در اکثر مسابقات حتی در فهرست ۱۸ نفره تیمش نیز حضور ندارد و به یک سکونشین تبدیل شده است.

جالب اینکه هافبک ایرانی یوپن هنوز هم بیشترین آمار بازی‌هایش در تیم مربوط به ملوان بندرانزلی است و در هیچ‌کدام از ۷ تیمی که پس از جدایی از این تیم شمالی عضویت داشته، بیش از ۱۸ بازی انجام نداده است. عزت‌اللهی که در زمان مربیگری کارلوس کی‌روش، یکی از بازیکنان مورد علاقه این مربی پرتغالی بود در ماه‌های اخیر همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد و با ادامه این شرایط بعید نیست که اسکوچیچ نیز علاقه‌ای به استفاده از بازیکن سکونشین تیمی همچون یوپن، نداشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج