۹۶۳۵۶۵
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

ماجرای ورود ایران به قرنطینه هوایی

پروازهاي كشورهاي همسايه به ايران يك‌به‌يك لغو مي‌شود؛ دليل آن‌هم واحد است؛ «كرونا». پروازهاي عراق، كويت و افغانستان تاكنون لغو شده و به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خساراتي را متوجه ايرلاين‌ها كرده است.

برترین‌ها: پروازهاي كشورهاي همسايه به ايران يك‌به‌يك لغو مي‌شود؛ دليل آن‌هم واحد است؛ «كرونا». پروازهاي عراق، كويت و افغانستان تاكنون لغو شده و به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خساراتي را متوجه ايرلاين‌ها كرده است.

ماجرای ورود ایران به قرنطینه هوایی

‌لغو پروازهاي منطقه‌اي به بهانه كرونا

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داده دو کشور عراق و کویت خواهان توقف یا محدود‌شدن پروازهای ایران شده‌اند که نوتام صادره، محدودیت زمانی خواهد داشت.

مقصود اسعدی‌سامانی به روزنامه «شرق» گفت:

* تنها عراق و کویت خواهان توقف پروازها از ایران به این دو کشور شده‌اند؛ اما افغانستان هم به ‌صورت شفاهي خواستار لغو پروازهايش به ايران شده است.

* (با تأکید بر اینکه مدت زمان نوتام‌های ‌(NTAM)‌ صادرشده از سوی سازمان‌های هواپیمایی این دو کشور مبنی بر محدودیت برای ورود هوایی اتباع ایرانی به این کشورها محدود است): ما برنامه پروازی به این کشورها داشتیم و علاقه‌مند به توسعه پروازها بودیم؛ آنها این نوتام را صادر کرده‌اند.

* سازمان هواپیمایی کشوری عراق اعلام کرده امکان پرواز از ایران به این کشور وجود دارد؛ اما نمی‌تواند اتباع ایران را به عراق ببرد و صرفا باید حامل اتباع عراقی یا مقامات سیاسی و دیپلمات‌ها و خانواده‌هایشان باشد؛ زيرا عراقی‌ها به مسافران ایرانی ویزا نمی‌دهند؛ صدور ویزای فرودگاهی نیز در نجف به ایرانی‌ها متوقف شده است.

* کویت نیز اعلام کرده هیچ پروازی از ایران را در فرودگاه‌های این کشور نمی‌پذیرد؛ چه حامل اتباع ایرانی باشند، چه کویتی؛ کویت هم پروازهای خود به ایران را قطع کرده است. امکان پرواز به عراق وجود دارد؛ اما به ایرانی‌ها ویزا نمی‌دهند.

* اميدواريم درخواست جديدي نداشته‌ باشيم؛ زيرا كل اقتصاد ايرلاين‌ها متأثر مي‌شود.

* از آنجا‌ كه شروع‌كننده ما نيستيم، بنابراين نمي‌توانيم پايان آن را نيز اعلام كنيم. اميدواريم تدبيري اتخاذ شود كه كرونا در ايران مديريت شود، وگرنه اقتصاد ايرلاين‌ها و گردشگري كشور دچار آسيب جدي مي‌شود.

* مسافران زيادي از كشور عراق براي زيارت حرم مطهر امام رضا‌(ع) به ايران مي‌آيند و مردم نيز به لحاظ علاقه زيادي كه به زيارت عتبات عاليات دارند، به عراق سفر مي‌كنند كه تمامي اين پروازها از واقعه اخير متأثر شده است و خسارت سنگيني به ايرلاين‌ها وارد مي‌كند.

* متأسفانه خسارت ابطال بلیت و پروازها متوجه شرکت‌های هواپیمایی خواهد بود و بر اساس قوانین بین‌المللی، امکان شکایت از سازمان‌های هواپیمایی این دو کشور برای دریافت خسارات وجود ندارد؛ چون هر کشوری می‌تواند بنا بر سیاست‌های خود، ورود برخی هواپیماها را محدود کند.

سفرهای هوایی و زمینی به عتبات متوقف شد

محمد آزاد، سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به توقف سفرهای زمینی به عتبات، گفت: هم‌اکنون با توجه به دیده شدن نمونه‌هایی از ویروس کرونا در کشور، مرزها بسته شده است و امکان اعزام زائران در قالب کاروان‌ها از مرزها وجود ندارد. البته عراقی‌ها می‌توانند از مرزهای زمینی به کشورشان بازگردند.

وی درباره سفرهای هوایی به عتبات نیز گفت: اعزام کاروان‌های عتبات به صورت هوایی نیز فعلا متوقف شده است و در حال حاضر اعزامی به عتبات صورت نمی‌گیرد.

آزاد از برگزاری جلساتی با مسؤولان عراقی به منظور تصمیم‌گیری درباره اعزام‌های زائران به عتبات خبر داد و افزود: کاروان‌های زمینی و هوایی عتبات از جمعه تا یک‌شنبه به حالت تعلیق درآمده است و روند اعزام زائران عتبات در جلساتی با مسؤولان عراقی بررسی و دوشنبه نهایی می‌شود.

سفر زمینی به عتبات اوایل هفته گذشته پس از چهار ماه وقفه بازگشایی شده بود که اکنون نه تنها سفر زمینی بلکه سفر هوایی به عتبات نیز انجام نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگر اینکه کشورهای دیگه قطع کنن با ما وگرنه دولت ما هیچ حرکتی نمیکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مصلحت اندیشی و کتمان در " همه " چیز ! حتی بیماری ! شاید این بیماری ، خطی بر مصلحت اندیشی و ناکارآمدی این دیدگاه و تفکر باشد شاید .

    • بدون نام

      اینهمه ایر لاین ها خون مردمو تو شیشه کردن حالا خودشون بکشن

    • بدون نام

      آمریکا باعث کرونایی شدن ایران شد.همونطور که در داستان هواپیما سعی کرد ایران رو منزوی کنه و سقوط هواپیما هم هنوز تمام ابعادش مشخص نیست.این جنگی همه جانبه بر علیه ایران و چین و همه کشورهای ناهمسو با آمریکاست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا که نه؟! یکی از اهداف آمریکا منزوی کردن همه جانبه ایرانه .

      • بدون نام

        خواندن نظریات آدمایی مثل شما منوبه یاد سریال دایی جان ناپلئون میندازه.این حالت روانی کسانی است که همه مشکلات خودشونوبه گردن بیگانگان میندازن

    • بدون نام

      خدا را شکر حداقل می دونیم دیگه حادثه هوایی نداریم

    • بدون نام

      باید از مدیر هواپیمایی ماهان تشکر کرد!

    • بدون نام

      بخاطر طمع ماهان ببین به چه روزی افتادیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماهان هواپیمایی ارتش است پس مقصر ارتش می باشد.

    • بدون نام

      بهانه ساقط کردن 737 کم بود که با کرونا به گل آراسته ترشد!خداخودش کمک حال ملت باشدانشاالله.

    • بدون نام

      افغانیاخودشون تکثیرکننده ویروسن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج