جاباما
۹۶۳۶۸۶
۲۶ نظر
۵۰۱۶
۲۶ نظر
۵۰۱۶
پ

تمهیدات آموزش و پرورش درباره کرونا

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه طرح تعطیلی مدارس با حوزه‌های سیاسی و بهداشتی است، از تعطیلی تمامی اردوهای دانش‌آموزی و ضدعفونی تمامی مدارس حوزه رای‌گیری خبر داد.

ایسنا: وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه طرح تعطیلی مدارس با حوزه‌های سیاسی و بهداشتی است، از تعطیلی تمامی اردوهای دانش‌آموزی و ضدعفونی تمامی مدارس حوزه رای‌گیری خبر داد.

محسن حاجی میرزایی در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا با تشکر از اقدامات و تلاش‌های انجام‌شده از سوی ستاد مرکزی برای جلوگیری از گسترش کرونا ویروس گفت: مجموعه آموزش‌وپرورش از سیاست‌های وزارت بهداشت تبعیت می‌کند و هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهد. کمک مهم ما به وزارت بهداشت در این شرایط سخت این است که مجموعه خود را محافظت کنیم. آموزش‌وپرورش به دلایل متعددی در این شرایط اهمیت دارد، آموزش‌وپرورش منظم‌ترین و گسترده‌ترین شبکه ارتباطی کشور است. هیچ مجموعه‌ای ارتباطش با مردم چهره به چهره و باقابلیتی که آموزش‌وپرورش دارد، نیست.

در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا از سیاست‌های وزارت بهداشت تبعیت می‌کیم

او ادامه داد:‌ روز گذشته نیز آقای رئیس‌جمهور هم در تماس با بنده تأکید ویژه داشتند که وزارت آموزش‌وپرورش جدی وارد میدان شود. ستاد مرکزی پیشگیری و کنترل بیماری کرونا باید به‌طور منظم تا حل بحران تشکیل شود و آمادگی داشته باشند در هرلحظه‌ای اوضاع را آرام کنند و تصمیماتی لازم را بگیرند.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه باید تصمیمات در چارچوب مقررات وزارت بهداشت اتخاذ شود، گفت: رصد دقیق شرایط و اوضاع اولین اولویت این ستاد است. باید در سریع‌ترین زمان ممکن از رویدادها اطلاع یابیم و اطلاعات باید در کمترین زمان ممکن از منطقه به استان و از استان به ستاد مرکزی منتقل شود. متناظر با آن ستاد باید در استان و منطقه هم تشکیل شود و دائماً در ارتباط منظم باشند.

از تک‌تک مدارس سرکشی و از بهداشتی بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود

محسن حاجی میرزایی ادامه داد: بعد از رصد رویدادها باید آن‌ها را تحلیل کنیم و بر روی منشأ آن حساس باشیم و بر روی کانون‌هایی که در مدارس پیش می‌آید، مراقبت کنیم. هرچقدر بتوانیم اطلاعات سریع‌تر و تفصیلی‌تر از مدارس داشته باشیم واکنش‌های ما مناسب‌تر خواهد شد.

وی تأکید کرد: حتی اگر تک‌تک مدارس را سرکشی کنیم باید مطمئن شویم که همه آن‌ها به امکانات لازم بهداشتی و ضدعفونی‌کننده مجهز باشند.

آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ارائه شود

بوفه‌های مدارس در صورت لزوم تعطیل شوند

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: بوفه‌های مدارس در صورت لزوم تعطیل شوند. همه اعتبارات لازم باید به استان‌ها تخصیص پیدا کند و از جهت بهداشتی بودن اطمینان حاصل شود. در جلسات عمومی دانش‌آموزان و در کلاس درس حتماً باید آموزش‌های لازم برای مراقبت دانش‌آموزان ارائه شود. به مناطق اعلام شود که در قالب گروه‌های مختلف به همه مدارس سرکشی کنند. هیچ‌کس به حرف کفایت نکند و حتماً سرکشی را انجام شود تا از بهداشتی بودن محیط اطمینان حاصل شود.

وزیر آموزش‌وپرورش بر آموزش اولیا نیز تأکید کرد و گفت: باید به اولیا اطلاعات لازم داده شود به‌طوری‌که به‌محض اینکه احساس کنند فرزندشان بیمار است از حضورش در مدرسه جلوگیری کنند. در مدرسه هم کنترل لازم برقرار شود. آموزش لازم برای همه معلمان، والدین، مربیان و عوامل مدرسه و...‌ باید ارائه شود. باید فیلم‌های آموزشی در اختیار همه قرار گیرد.

محسن حاجی میرزایی در ادامه بر استفاده از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه تشکل‌های دانش‌آموزان، سازمان دانش‌آموزی و کانون‌های پرورشی و ... تأکید کرد و گفت: همچنین باید مراقبت کرد تا نگرانی برای کسی ایجاد نکنیم. باید ضمن آرامش دادن به مردم این اطمینان را بدهیم که قاطعانه مراقب هستیم. باید معلمان و دانش آموزان که بیماری مزمن دارند شناسایی شوند، چون ریسک این افراد بالاتر است و نیازمند توجه بیشتر هستند.

توجه جدی به رعایت موازین بهداشتی در سرویس مدارس شود

وی همچنین بر توجه ویژه به سرویس مدارس تأکید کرد و افزود: در سرویس مدارس هم باید آموزش پیشگیری به همه ازجمله عوامل و دانش‌آموزان داده شود. در سرویس از دستکش و وسایل دیگر برای حفظ سلامتی همه استفاده شود.

تمامی اردوهای دانش‌آموزی تعطیل می‌شود

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وزیر آموزش‌وپرورش از تعطیل‌ شدن همه اردوها، اردوی راهیان نور و ... خبر داد و گفت: برای تعطیلات نوروز هم باید مراقبت‌های لازم از هم‌اکنون صورت گیرد. کمک اولیا بسیار مهم است، باید حتماً در جلسه‌ای از اولیا دعوت شود و مسئولان بهداشت برای آن‌ها توضیحات و مراقبت‌های لازم را ارائه دهند.

توجه جدی به خوابگاه‌های دانشجویی شود

وی همچنین از برقراری کامل آمادگی برای مراقبت از پیشگیری کرونا در دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و به‌ویژه خوابگاه‌های شبانه‌روزی تأکید کرد و گفت: در هرکدام از این دانشگاه‌ها و سازمان‌های وابسته باید ستاد تشکیل شود و سیاست‌های ستاد مرکزی به آن منتقل‌شده و از آن تبعیت کنند.

تعطیلی مدارس فقط با هماهنگی حوزه‌های سیاسی و بهداشتی انجام می‌شود

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه برخی پیشنهاد تعطیلی مدارس را داده‌اند، گفت: تعطیلی مدارس باید شورای تأمین استان‌ها با هماهنگی وزارت بهداشت تصمیم بگیرد. برای تعطیلی مدارس باید موارد را با حوزه‌های سیاسی و بهداشتی مطرح کنیم.

از مدارس استثنایی بیشتر مراقبت شود

محسن حاجی میرزایی بر توجه بیشتر به مدارس استثنایی تأکید کرد و گفت: با توجه به ویژگی‌های خاص مدارس استثنایی باید مراقبت در این حوزه به‌مراتب بیشتر باشد. افراد ستاد باید در دسترس بوده و در هر ساعتی از شبانه‌روز آماده هم‌فکری و اقدام باشند. چون هر آنچه در این ستاد تصویب شود حتماً اجرایی خواهد شد و هرگونه اطلاع‌رسانی منحصراً از طریق ستاد مرکزی انجام خواهد شد.

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ارائه آموزش‌های لازم

وزیرآموزش‌وپرورش همچنین ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ارائه آموزش‌های لازم و جلوگیری از کرونا بر مراقبت کردن و تحت تأثیر قرار نگرفتن از شایعات هم تأکید کرد.

حاجی میرزایی بابیان اینکه من در ستاد مرکزی وزارت بهداشت حضور دارم و اطلاعات آن را به ستاد مرکزی وزارت آموزش‌وپرورش منتقل خواهم کرد، ابراز امیدواری کرد باتدبیری که انجام می‌شود بتوانیم یک تجربه خوب مدیریتی را در ساماندهی این وضعیت در آموزش‌وپرورش مشاهده کنیم.

ارسال پیام‌های ویژه روزانه به مدیران کل و معاونان سلامت استان برای پیشگیری از کرونا

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش هم در این نشست گفت: به دستور وزیر آموزش‌وپرورش ستاد مرکزی و ستادهای استانی برای پیشگیری تشکیل ‌شده است؛ اما قبل از تشکیل ستاد، ارتباط تنگاتنگی با وزارت بهداشت داشته‌ایم و بخشنامه‌های لازم به مدارس ارسال ‌شده است. دستورالعمل‌های پیشگیری از بیماری کرونا ارسال‌شده و ارتباط ویژه‌ای با معاونان استان‌ها داشته‌ایم. کنفرانس ویژه‌ای هم با حضور معاونان تربیت‌بدنی و سلامت استان‌ها، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار و همه مباحث لازم مطرح ‌شده است. پیام‌های ویژه‌ای روزانه برای معاونان تربیت‌بدنی استان‌ها و مدیران کل برای پیشگیری از کرونا صادرشده است.

وی ادامه داد: همه ظرفیت آموزش‌وپرورش به کار گرفته می‌شوند تا در یک هم‌افزایی برای مدارس که محل تجمع کودکان است، آموزش‌های لازم را داشته باشیم. از همه مهم‌تر در بحث مدارس مسائل شوینده‌ها، مواد ضدعفونی‌کننده تهیه می‌شود. با هماهنگی معاون بهداشتی وزارت بهداشت اعلام کردیم که مدارسی که محل انتخابات بوده امروز باید ضدعفونی شوند. شوینده‌ها و ضدعفونی جزو اولویت‌های کار است و استان‌ها در حال انجام اقدامات هستند.

مدارس محل برگزاری انتخابات امروز ضدعفونی می‌شوند

مهرزاد حمیدی افزود: غیر از مسائل آموزشی قرار شد که بسته‌های آموزشی برای والدین، دانش‌آموزان و معلمان تهیه کنیم. استفاده از ظرفیت همه معاونت‌ها برای ما بسیار مهم است. قرار است اگر دانش‌آموزان علائمی از بیماری داشته باشند، از ورود آن‌ها به مدارس جلوگیری شود. ولی غیر از ممانعت، وضعیت آن‌ها دنبال و به آن‌ها کمک می‌شود.

نیازمند عزم ملی برای پیشگیری از کرونا ویروس هستیم

سید حامد برکاتی، مدیرکل سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در ادامه این نشست بابیان اینکه تنها یک کانون ویروس یعنی قم شناسایی‌شده و بقیه کانون‌ها تا امروز به دلیل مراجعت‌های قم بوده است، گفت: تعداد درگیری‌ها و افراد فوتی محدود است و نیازمند عزم ملی برای پیشگیری از کرونا ویروس هستیم. روز چهارشنبه هفته گذشته اولین مورد مبتلابه کرونا ویروس شناسایی شد، ما فکر می‌کنیم که ۲۰ تا ۲۵ روز قبل از روش شناسایی اولین مبتلا، ویروس وارد قم شده است. در قم اکنون آموزش‌ها داده‌شده و همه آمادگی‌ها وجود دارد.

به ضدعفونی سطوح‌ فیزیکی و رعایت حد ایمن دانش آموزان در کلاس‌های درس توجه شود

وی بابیان اینکه گسترش بیماری کرونا و رفع نگرانی مردم، دو نگرانی اصلی ما است، افزود: در مدارس هم دو بحث را مهم‌ می‌دانیم. اول اینکه آموزش لازم داده شود و اینکه سطح‌های فیزیکی حتماً ضدعفونی شود. فاصله دانش آموزان در کلاس‌ها به حد ایمن برسد و بنابراین باید مراقبت‌های لازم انجام شود. افرادی که بیماری مزمن شامل کبد و ریه و ... دارند بیشتر در معرض آلودگی هستند و باید تمهیداتی برای آن‌ها در نظر گرفته شود. سرویس‌ها و مدارس باید به‌خوبی کنترل شوند و اگر دانش‌آموزان علائمی داشتند باید از درب منزل از رفت‌وآمد آن‌ها ممانعت شود. امیدواریم با کنترل کانون قم‌ این بیماری به حالت کنترل برسد.

وی افزود: به‌جز برخی از موارد ضروری کلیه کارگاه‌ها و سیمنارها لغو شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه

      آخرش که مجبورین تعطیل کنید.چرا اینقدر تعلل می کنید که تعداد بیماران زیاد بشه

    • رها

      بیشعوری حدی داره چرا تعطیل نمی کنید مثلا تو قرن کامپیو تر هستیم

    • بدون نام

      خیلی زود نگران شودید

    • دروغگووووو

      آقای وزیر حتمان باید تمام دانش آموزان مبتلا بشن تا یه کاری بکنید برادر گرامی حداقل این یه هفته راتعطیل میکردین تا اینکه ببینیم بیماری چطور پیش میره اگر کنترل شد که خیلی هم خوب اگر نه که دیگه نباید بذاریم دستی دستی همه بگیرن چون خطرناک ترین جای ممکن مدارس هستش اون دانش آموز دبستانی چه میدونه از خیلی چیزا که بخواد پیشگیری بکنه تومدرسه لطفان منطقی عمل کنید

    • بدون نام

      حداقل در قم مدارس تا رفع الودگی تعطبل شود

    • مریم

      تورو خدا به نانوای سر بزنین اصلن بهداشت رعایت نمیکنن

    • م

      تمهیدات نمیخوایم تعطیل کنین.شماکه دست به تعطیلتون خوبه منتظرچی هستین دوست دارین مردم بمیرن؟؟؟؟؟

    • امیرحسین

      ای بابا تعطیل کنید دیگه فردا امتحان داریم

    • امیرحسین

      ای بابا تعطیل کنید دیگه فردا امتحان داریم

    • بدون نام

      آقای وزیر خسته نباشی !

    • بدون نام

      فقط حرف میزنید،،، امیدوام اجرا هم بکنید

    • بدون نام

      اگه اینجوریه اراک هم نباید تعطیل میشد ضدعفونیشون بکنید

    • طاهر

      مدارس رو تعطیل کنید.حتما باید در مدارس شیوع پیدا کنه تا تعطیل کنید

    • ناشناس

      سلام جالب آموزش و پرورش هميشه از بار مسئوليت شانه خالي مي كند اگر اتفاقي براي بچه ها بيفتد جناب وزير جنابعالي پاسخگو هستيد؟

    • بدون نام

      عتیقه : خخخخخخخ

    • iranifaghir

      تو رو خدا تعطیل کنید مدارس و دانشگاه ها رو، یک نفر دیگه تو استان مرکزی فوت شد به خدا شرایط اضطراریه

    • بدون نام

      لطفا در شهرهایی مثل تهران که مبتلا به کرونا هست مدارس رو تعطیل کنید حداقل برای این هفته. چون بچه ها اگه خودشون هم نگیرن عامل انتقال میتونن باشن.

    • بدون نام

      نادان تعطیلی مدارس دراولویت است

    • امیر

      امیدوارم از امروز تا پایان تعطیلات نوروز مدارس و دانشگاه هارو تعطیل کنین!!

    • م

      آموزش و پرورش اگر تدبیری داشت که وضعش این نبود.

    • هانیا

      تورو خدا مدارس و تعطیل کنید اگه تعطیل نشه مردم خودش ون بچه ها رو نباید بفرستن

    • پروانه

      من نمیفهمم چرا نوبت به تعطیلی مدارس تهران میرسه سخت میگیرن
      ما باید بریم مدرسه تو تهران که 20 نفر مثبتن اونوقت تو اراک با دیونه مریض کرونا تا آخر هفته تعطیل هستن.
      اگر تو تهران دانش آموزی مریض شه گردن شماست. خوددانی

    • بدون نام

      من که نمی زارم بچم بره

    • ایران

      فقط حرف نزنید عمل کنید ودراسرع وقت کلاسها رو تعطیل کنید انشاالله بعد از دفع این بلا با کلاسهای تقویتی جبران کنید

    • بدون نام

      درنیشابور یک نفرفوت کرده و۲نفربسترین چرا اعلام نمیشه ...چندتا شهرمث نئشابورداریم ک اعلام نمیشه ....

    • بدون نام

      تمهیداتتون رو نمیخوایم مدارس رو تعطیل کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج