۹۶۳۷۰۶
۲۰ نظر
۵۰۱۲
۲۰ نظر
۵۰۱۲
پ

تحلیل متفاوت از پُشت‌پرده شیوع کرونا در قم

یکی از مسئولان حرم حضرت معصومه(س) گفت: تعطیل کردن حرم پیام تلخی دارد، اینجا پناهگاه مردم است و نشستن مردم در گوشه‌ای از حرم و صحن، مشکلی پیش نمی‌آورد.

ایرناپلاس: حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر حسینی‌نژاد؛ مشاور تولیت حرم حضرت معصومه(س) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرناپلاس درباره وضعیت این آستان مقدس و مراعات نکات بهداشتی گفت: همین الان که من در حال صحبت کردن با شما هستم، مسئولان در حال ضدعفونی داخل حرم هستند، یعنی یک بخش را می‌بندند و ضدعفونی می‌کنند و بعد باز می‌کنند و بخش دیگری را می‌بندند. تعداد زائران هم کم شده است، اما ما زائران را اذیت نمی‌کنیم. البته کلا حضور مردم در مراکز عمومی قم کم شده و مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند. الان در حرم بیشتر خارجی‌ها، پاکستانی و هندی‌ها و ... حضور دارند.

حسینی‌نژاد درباره لزوم تعطیل کردن موقت حرم حضرت معصومه این‌طور گفت: تعطیل کردن حرم چه ضرورتی دارد؟ مردم خودشان باید مراقب باشند. تعطیل کردن حرم پیام تلخی دارد، اینجا پناهگاه مردم است و نشستن مردم در گوشه‌ای از حرم و صحن، مشکلی پیش نمی‌آورد. حالا زائران به ضریح دست نزنند و لمس نکنند و معمولا زائران توجیه هستند و مراعات می‌کنند.

تحلیل متفاوت از پُشت‌پرده شیوع کرونا در قم

وی درباره اینکه تصمیم به تعطیلی حرم را چه کسی باید بگیرد، توضیح داد: تعطیل کردن حرم اگر لازم باشد باید در شورای تامین استان، یا شورای امنیت ملی باید تصمیم گیری شود، چون هم حرم امام رضا(ع) هست و هم حرم حضرت شاهچراغ و حرم حضرت عبدالعظیم و امامزادگان هم هستند و ممکن است این کار جو منفی ایجاد کند و مردم را بدتر بی‌پناه کند. این تصمیمات را باید نظام بگیرد، همه به یک تصمیم برسند و مثلا حرم را ببندند یا محدود کنند.

از دو روز قبل که خبر شیوع کرونا در قم منتشر شد، حوزه علمیه قم، دانشگاه‌ها و مدارس این شهر تعطیل شده‌اند. حسینی‌نژاد در این باره گفت: حوزه مرکز آموزشی است و تعطیلی‌اش آسیبی به جامعه نمی‌رساند و کلاس‌ها را مثل ماه رمضان تعطیل می‌کنند، اما حرم‌ها بحثش فرق می‌کند و البته این روزها تجمعات و مراسم غیر از نماز جماعت در حرم برگزار نمی‌شود و مردم با ماسک در نماز جماعت شرکت می‌کنند. مردم وقتی توجیه شوند، خودشان مراعات می‌کنند.

پایگاه خبری آستان حضرت معصومه(س) هم خبر داده است که آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان حضرت معصومه (س) درباره شیوع ویروس کرونا در قم با اشاره به اینکه مردم بدانند مسئولان در حال کنترل و مراقبت‌های پزشکی، درمانی و بهداشتی نسبت به این پدیده هستند، افزود: دشمن می‌خواهد با استفاده از این روش هراسی را در دل‌ها ایجاد کند و قم را شهری ناامن نشان دهد و انتقام همه شکست‌های خود را از قم بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Mohammadreza Javadi

      خواهشا همه درخواست کنید تو فضای مجازی که ادارات ، مدارس و جاهای غیر اضطرار رو تعطیل کنند . این یک وظیفه اخلاقی هست که همه باید بهش توجه کنند .

    • طاهر

      دشمن؟!!!!!!!

    • بدون نام

      چیه مهم نیست مردم بگیرن پخش بشه

    • بدون نام

      تعطیل کنید ، عقل سلیم میگه !

    • بدون نام

      راست گفته مهم بهداشت شخصیه

    • مسعود. الف

      حاج آقا. والله خود حضرت معصومه(س) هم حاضرنیستن بخاطر یه زیارت مردم به بیماری مبتلا بشن، شما با ضدعفونی کردن ضریح مطهر در واقع کارزیادی انجام نمیدی، چون آلودگی دربین اشخاص و زوار وجودداره، شماکه نمیتونی همه زوار رو ضدعفونی کنی! والله اگر کسی درحرم مطهر به کرونا مبتلا بشه گناهش گردن کیه؟ وقتی شخصی بخواد به امام رضا(ع) پناه ببره حتما باید بره مشهد؟ یااز محل خودش هم میتونه عرض ارادت کنه؟

    • آزاد

      مردم باید پناهشان خداوند باشد.،با تعطیلی حرمین ،جلوی انتشار و مرگ انسانهای بی گناه و بی پناهی گرفته میشود که در حکومت شما حتی ماسک هم پیدا نمیکنندکه کمی از خوددمحافظت کنند ،پس به خاطر همین بزرگوران دست از عوامفریبی بردارید

    • بدون نام

      وا چ ربطی داره ویروس اپیدمی اومده ب ترتیب همه کشور چ بسا همه دنیارو.بگیره ،امریکا و بد خواه و.این خرفا چیه .فقط کشور ما مثل همیشه ب فکر سیاستهای خودشونن و.انچه ک.ب ضرر مردم.هست برایشان بی اهمیت است مسیولین.مربوط ب هر ارگان.دلسوز نیستند همه فقط ب فکر جیب خودشون و اسایش فرزندانشونن ،یکیشون هم.کرونا.نمیگیره فقط ی مشت بدبخت بی پول بی کس و.کار خواهند.مرد

    • بدون نام

      من امروز از مشهد اومدم خدام دائما ضریح مبارک و درب ها رو با مواد ضد عفونی، تمیز و ضد عفونی می کردند.

    • مسیحی

      حضرت آقا این بلا که درشهرشما نازل شده به نظرتان تاوان کدام گناه است چون به فرموده شماتاخدانخواهدبلایی نازل نمیشود آن دشمنی که شما میفرمایید میخواهدفضا را مشوش کند این بلا هنوز بر سرمردمش نازل نشده

    • بدون نام

      ویروس شهرام بهرام حالیش نیست

    • ........shanjani......

      ''''' همه چیز را به دشمن ربط میدهند!!!

    • بدون نام

      اخرش دروغ بود

    • آبی

      من عاشق حرم حضرت معصومه هستم ولی به نظرم باید حرم حداقل تا یک هفته تعطیل بشه تا این ویروس کرونا تو حرم پخش نشه...

    • بدون نام

      ضرر و زیان ویروس کرونا،از تحریم و گرانی بر مردم بیشتر است،خدا به داد ملت ایران برسد.

    • بدون نام

      دشمن؟؟؟!!!!

    • بدون نام

      مرگ بر کرونا!

    • بدون نام

      یعنی فقط علامت سوال ،،،،
      اخه به تو چی باید گفت ؟

    • فرهاد

      حاج اقا دشمن چیه بیماری خطرناکیه شیوعش بالاست تجمع تجمعه چه حرم چه دانشگاه چه مترو.... جو منفی چیه وضع اضطراریه

    • ف

      چطور مدارس علمیه را تعطیل می کنید جان طلاب مهم است ، آنوقت جان مردم عادی مهم نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج