جاباما
۹۶۳۷۱۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

آمریکا عملیات نظامی در افغانستان را متوقف کرد

اسکات میلر فرمانده ارتش آمریکا در افغانستان روز شنبه گفت: به عنوان بخشی از توافق کاهش خشونت با طالبان عملیات نظامی آمریکا در افغانستان متوقف شده است.

ایرنا: اسکات میلر فرمانده ارتش آمریکا در افغانستان روز شنبه گفت: به عنوان بخشی از توافق کاهش خشونت با طالبان عملیات نظامی آمریکا در افغانستان متوقف شده است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، ژنرال اسکات میلر در یک نشست خبری با حضور وزیران امور داخله و دفاع افغانستان گفت: ایالات متحده طبق توافق برای کاهش خشونت پیش از توافق صلح احتمالی، عملیات نظامی تهاجمی در افغانستان را علیه طالبان متوقف کرده است.

آمریکا عملیات نظامی در افغانستان را متوقف کرد

میلر افزود: عملیات ما در این مرحله دفاعی است. عملیات تهاجمی خود را به عنوان بخشی از تعهدات خود متوقف کردیم، اما همچنان متعهد به دفاع از نیروهای خود هستیم.

فرمانده ناتو در افغانستان، کاهش خشونت را یک "دوره آزمایشی" توصیف کرد که در آن ایالات متحده و نیروهای دولتی افغانستان در صورت حمله، حق دفاع از خود را حفظ می‌کنند.

وی افزود: این یک تلاش شرطی است. این یک دوره آزمایشی است همه ما به دنبال این هستیم تا ببینیم همه طرفها قادر به انجام تعهدات خود هستند.

زمان کاهش خشونت‌ها در افغانستان از ساعت ۱۲ جمعه شب سوم اسفند ماه آغاز شده و تا یک هفته ادامه خواهد یافت. در هفتمین روز هفته کاهش خشونت، قرار است آمریکا و طالبان توافقنامه پایان جنگ را امضا کنند.

طالبان و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که توافق کرده‌اند؛ پس از آتش‌بس جزئی یک هفته‌ای، ۲۹ فوریه (دهم اسفند) در دوحه پایتخت قطر توافق صلح را امضا کنند.

پمپئو در بیانیه خود با اشاره به اینکه گفت‌ وگوها میان طالبان و دولت افغانستان «به‌زودی آغاز خواهد شد» اعلام کرد: در صورتی که اجرای این تفاهم‌نامه با موفقیت انجام شود، انتظار می‌رود که امضای توافق میان آمریکا و طالبان محقق شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج