جاباما
۹۶۳۷۹۵
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

پژوهشگران دانشگاه مینه سوتا دریافتند:

چرا نباید با وقوع علائم کرونا خود درمانی کنیم؟

این روزها هر بار نام کرونا مطرح می شود نام پنومونی نیز شنیده می شود. پنومونی را در یک تعریف بسیار خلاصه می توان یکی از رایج ترین عفونت های ریه دانست که وضعیتی التهابی برای ربه ایجاد کرده و در نتیجه وضعیت تنفس بیمار را درگیر مشکلاتی می کند. اکنون یک مطالعه بزرگ از بیمارانی که به دلیل پنومونی بستری شده اند ، نشان می دهد که استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک ها تا چه حد در روند درمان اختلال ایجاد می کند.

انتخاب: این روزها هر بار نام کرونا مطرح می شود نام پنومونی نیز شنیده می شود. پنومونی را در یک تعریف بسیار خلاصه می توان یکی از رایج ترین عفونت های ریه دانست که وضعیتی التهابی برای ربه ایجاد کرده و در نتیجه وضعیت تنفس بیمار را درگیر مشکلاتی می کند. اکنون یک مطالعه بزرگ از بیمارانی که به دلیل پنومونی بستری شده اند ، نشان می دهد که استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک ها تا چه حد در روند درمان اختلال ایجاد می کند.

به نقل از وب سایت دانشگاه مینه سوتا، یک مطالعه جدید نشان داد که بیماران مبتلا به پنومونی که از آنتی بیوتیک های تجربی با طیف گسترده استفاده کرده اند ، در مقایسه با افرادی که درمان آنتی بیوتیکی استاندارد و زیر نظر پزشک متخصص را دریافت کرده اند با خطر مرگ بیشتری مواجهند. این افراد حتی در برابر سایر عفونتهای ثانویه خطر بالاتری نشان می دادند و در معرض آسیب کلیوی نیز قرار داشتند.

در بیماران مبتلا به کرونا، با توجه به حجم بالای سرفه، گرفتگی سینه و مشکلات تنفسی، برخی از بیماران به جای مراجعه به مراکز درمانی شروع به مصرف خودسرانه دارو می کنند و عمده داروی مورد استفاده نیز، آنتی بیوتیک است. اما این رفتار باعث می شود با تشدید علائم و پس از مراجعه فرد به مراکز درمانی، روند درمان با وقفه و اختلالاتی جدی همراه باشد.

البته این به این معنا نیست که استفاده از آنتی بیوتیک ها همواره اشتباه است. اما تشخیص نرخ مصرف هر دارویی صرفا باید زیر نظر پزشکان انجام شود. مایکل کلومپاس ، دکترای تخصصی بیماری های عفونی و استاد دانشکده پزشکی هاروارد که این مطالعه را همراهی می کند معتقد است وقتی نرخ ذات الریه یا عفونت ریه از حد کنترل خارج می شود چاره ای نیست و باید از آنتی بیوتیک های با طیف گسترده استفاده شود اما وضعیت بیمار توسط تیم پزشکی مدام رصد می شود و زمانی که وضعیت بیمار به حالت پایدار می رسد پزشکان در وضعیت داروها بازبینی می کنند.

لبته نباید فراموش شود که بیماری هایی مثل کرونای جدید که اساسا فاقد پیشینه مطالعاتی مناسب هستند، اغلب با روشهای تجربی درمان می شوند و حتی وضعیت دارودرمانی نیز با توجه به بی نتیجه بودن داروهای فعلی در شرایط حاد بیماری نسبتا آزمایشی محسوب می شود. اما به نظر می رسد یافته ها نشان می دهد درباره بیماری های مشابه نیز اشباع بیمار با دارو نیجه های معکوس داشته اند.

اکنون تصور کنید در چنین شرایطی که حتی داروی درمانی مشخصی برای کرونای جدید وجود ندارد، خود درمانی تا چه حد ترسناک و خطرناک خواهد بود. توصیه می شود بیماران به جای خوددرمانی هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ........shanjani......

      '''' اگه با 'کرونا ' خودرمانی کنیم '' امکان داره ' صددرصد وارد لیست ' کرونایی ها'' شویم!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج