۹۶۳۹۱۲
۱۰ نظر
۵۴۳۲
۱۰ نظر
۵۴۳۲
پ

اخبار تکمیلی از وضعیت استاد محمدرضا شجریان

درباره‌‌ی دکتر عباسی؛ پزشک اسطوره‌ها، چگونه جنجالی شد؟

در روز‌های اخیر یکی از منابع رسانه‌ها برای جویا شدن وضعیت سلامتی استاد شجریان دکتر حسن عباسی است. در تصاویری که از عیادت دیروز شهرام ناظری از محمدرضا شجریان منتشر شد هم مشخص است که همین شخص مشغول ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شجریان به ناظری است. حالا حسن عباسی کیست؟

روزنامه هفت صبح: بعد از اخبار ضد و نقیضی که روز گذشته درباره درگذشت استاد شجریان منتشر شد، جمعه شب تعدادی از هواداران او مقابل بیمارستان جم تهران تجمع کردند. همایون شجریان ساعت ۲۳:۲۷ با یک پست اینستاگرامی توضیح داد که پدرش فقط به علت مشکلات ریوی تحت مراقبت‌های ویژه است و وضعیت او نسبت به روز قبل بهتر شده، اما با این‌حال عده‌ای از علاقه‌مندان این استاد موسیقی ایرانی باز هم قانع نشدند و مقابل بیمارستان اطلاعات تازه‌تری طلب می‌کردند.

درباره‌‌ی دکتر عباسی؛ پزشک اسطوره‌ها، چگونه جنجالی شد؟

مسئولان بیمارستان و همایون شجریان مجبور شدند بین جمعیت بروند و مجدداً توضیح دهند که استاد شجریان در قید حیات است و کسی درباره اطلاع‌رسانی در این مورد تحت فشار نیست. ساعاتی بعد همایون شجریان پست تازه‌ای در اینستاگرام منتشر کرد از تابلوی علائم حیاتی پدرش تا نگرانی‌ها برطرف شود. عصر دیروز هم اعلام شد شهرام ناظری از معدود افرادی است که توانسته به ملاقات محمدرضا شجریان برود. عکسی از او منتشر شد در کنار افسانه شجریان (فرزند محمدرضا شجریان) و دکتر حسن عباسی (پزشک معالج خانواده شجریان) و حمیدرضا عاطفی (معاون اجرایی خانه موسیقی) در بیمارستان جم.

درباره‌‌ی دکتر عباسی؛ پزشک اسطوره‌ها، چگونه جنجالی شد؟

سابقه دوستی محمدرضا شجریان و شهرام ناظری به سال ۱۳۵۵ برمی‌گردد. آن‌ها اولین بار به‌واسطه هوشنگ ابتهاج در ساختمان رادیو و تلویزیون با هم دیدار کردند. شهرام ناظری سال‌ها پیش خاطره این دیدار را این‌طور تعریف کرده بود: "هوشنگ ابتهاج باعث شد که ما با هم قرار بگذاریم. اولین بار بود که استاد آواز ایران را از نزدیک می‌دیدم. به‌گونه‌ای رفتار می‌کرد که انگار سال‌های سال است مرا می‌شناسد. آن روز آواز خواندیم و از موسیقی برای مردم صحبت کردیم.

برنامه که تمام شد به من گفت تو ماشین داری؟ من هم در جواب گفتم بله، ماشین آورده‌ام. تمایل دارید شما را هم تا مقصد برسانم؟ شجریان قبول نکرد و به من پیشنهاد کرد که ماشینم را در پارکینگ رادیو و تلویزیون بگذارم که بماند و با او به خانه آن‌ها بروم. " بعد‌ها این دوستی عمیق پیدا کرد و این دو نفر در کانون چاووش همکاری کردند و آلبوم‌های مشترکی با حضور هر دوی آن‌ها منتشر شد. ناظری همیشه در مصاحبه‌هایش روی این موضوع تأکید کرده که از شجریان نکات زیادی آموخته، اما هیچ‌وقت از او تقلید نکرده است. محمدرضا شجریان متولد ۱۳۱۹ در مشهد است و شهرام ناظری متولد ۱۳۲۸ در کرمانشاه.

چند سال پیش ابراهیم افشار از روزنامه‌نگاران پیشکسوت کشور و همکارمان در روزنامه هفت صبح گفت‌وگویی تصویری با علیرضا شجریان برادر کوچکتر استاد شجریان انجام داد که این مصاحبه هم حاوی نکات جالبی است. علیرضا شجریان خاطرات کودکی و نوجوانی همراه با برادرش در مشهد را مرور می‌کند و می‌گوید محمدرضا شجریان در آن زمان علاقه زیادی به ورزش داشته و در دوران گذراندن دانشسرا به ورزش‌های والیبال و کشتی و فوتبال هم مشغول بوده.

او در ادامه توضیح می‌دهد که در دوران نوجوانی جرأت نداشته به برادرش محمدرضا شجریان بگوید که به سینما می‌رود، چون او به‌مراتب مذهبی‌تر بوده و سینما رفتن را حتی حرام می‌دانسته. علیرضا شجریان در همان دوران به شیوه برادرش اذان می‌گفته و روزی را به خاطر می‌آورد که به‌واسطه شخصی به نام ابوالحسن کریمی همراه با برادرش وارد دنیای موسیقی و آواز هم می‌شوند. نکته جالب اینکه محمدرضا شجریان از همان دوران نواختن سنتور را هم آغاز می‌کند، اما مجبور بوده سازش را در خانه مخفی کند.

درباره‌‌ی دکتر عباسی؛ پزشک اسطوره‌ها، چگونه جنجالی شد؟

در روز‌های اخیر یکی از منابع رسانه‌ها برای جویا شدن وضعیت سلامتی استاد شجریان دکتر حسن عباسی است. در تصاویری که از عیادت دیروز شهرام ناظری از محمدرضا شجریان منتشر شد هم مشخص است که همین شخص مشغول ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شجریان به ناظری است. حالا حسن عباسی کیست؟ او پزشک متخصص ارتوپدی است و به‌عنوان پزشک معتمد خانواده شجریان هم شناخته می‌شود.

افکار عمومی، اما او را با یک ماجرای جنجالی دیگر به یاد می‌آورند. در سال ۱۳۹۵ و در پی درگذشت عباس کیارستمی مراسم یادبودی برای او در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و داریوش مهرجویی کارگردان مشهور سینمای ایران پشت میکروفن گفت: "من سه روز است که نخوبیده‌ام. درد عمیقی را تجربه می‌کنم که تا به‌حال تجربه نکرده بودم. از حادثه‌ای که رخ داده است بسیار عصبانی هستم؛ حادثه‌ای که حاصل ندانم‌کاری و بی‌مسئولیتی جراحانی است که عباس کیارستمی را کشتند... پزشکان بی‌عرضه و احمق چنین گوهری را نابود کردند و کشتند. " این اظهارات مهرجویی بازتاب وسیعی داشت و واکنش‌های متعددی هم به همراه داشت.

درباره‌‌ی دکتر عباسی؛ پزشک اسطوره‌ها، چگونه جنجالی شد؟

از جمله تصویری از یک پزشک منتشر شد که روبه‌روی بیمارستان جم (جایی که عمل جراحی کیارستمی در آنجا انجام شد) ایستاده بود و پلاکاردی در دست داشت که روی آن نوشته بود: "آقای مهرجویی لطفاً مواد صنعتی را با سنتی مخلوط نکنید! " این تصویر به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها پخش شد. پزشکی که این جمله را بیان کرده بود همین دکتر حسن عباسی پزشک معالج و دوست مورد اعتماد محمدرضا شجریان است. تصویری که در آن مقطع از او منتشر شد آن‌قدر عجیب بود که اول همه تصور می‌کردند فتوشاپ شده یا جعلی است تا اینکه او در گفتگو با هفت صبح تأیید کرد که این تصویر واقعی است و توضیح داد: "من خودم سوگوار از دست دادن آقای کیارستمی بودم، آن وقت آقای مهرجویی در آن جمع ما را عده‌ای جراح احمق، بی‌عرضه و ... توصیف کردند.

آن‌ها بنر آورده بودند و یک نمایشی راه انداختند. من نیز در پاسخ آن‌ها بنری را آوردم. این کمپین و حمله تنها از جانب آقای مهرجویی بود. من ناسزایی شنیده بودم و پاسخ آن را نیز با ناسزا دادم. در عصبانیتی که من داشتم این پاسخ طبیعی بود. " در پاسخ البته مهرجویی هم یادداشتی منتشر کرد و پاسخ داد: "سعی نکنید بی‌لیاقتی، بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی خود و برخی همکاران‌تان را زیر نقاب الفاظی نظیر صنعتی سنتی که فقط خودتان معنای آن را می‌دانید و احتمالاً سخت گرفتارش هستید پنهان نمایید. حیف از روپوش سفید پاکی که بر تن شماست. " به هر حال این اصطلاح صنعتی و سنتی هم از آنجا وارد اصطلاحات کوچه بازاری ایران شد.

شجریان چشمانش را باز کرد

درباره‌‌ی دکتر عباسی؛ پزشک اسطوره‌ها، چگونه جنجالی شد؟

مهرداد بهلولی، پزشک معالج محمدرضا شجریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در مورد آخرین وضعیت محمدرضا شجریان گفت: "شایعات بسیاری در فضای مجازی منتشر شد که هیچ‌کدام صحت نداشتند. استاد شجریان مدت‌هاست که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند و آخرین بار چهار سال قبل در خارج از کشور رادیوتراپی شدند که این بیماری فعلی عوارض آن است.

مدتی است که تحت مراقبت‌های تیم پزشکی بیمارستان جم هستند. با وجود اینکه بار‌ها بستری شدند، اما این بار شرایطشان نامناسب بود که خوشبختانه نسبت به زمان بستری شدنشان روند درمانی مثبت بوده و در شرایط خوبی قرار دارند. " او ادامه داد: "علائم حیاتی استاد ثابت شده و خدا را شکر چشمانشان را باز کردند. امیدواریم هر چه زودتر حال جسمانی هم بهتر شود و سلامتی کامل خود را به دست بیاورند. "

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      مهرجویی در خصوص پزشک و پزشکان ایرانی کاملا درست نظر داده روزی که مردم متوجه منظور مهرجویی شوند به عزمت بیش از پیش این مرد پی خواهند برد جالب اینجاس که میگه عوارض رادیوتراپی اونور آبه این منظورش اینه اونوریا بلد نیستن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزمت؟؟

      • بدون نام

        حرفتون درسته و مثبت دادم
        ولی جسارتا "عظمت " درسته و شما کلمه رو با املای اشتباه نوشتی

      • بدون نام

        بابا ی چیز گفت دیگه فوری غلط املایی میگیریم.شما خوبید.

    • بدون نام

      شجریان هم مثل ادمهای دیگر . مرگ گریبان همه را می گیرد . دیگه خسته شدیم ازاین همه اسطوره بازی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

    • بدون نام

      حالا شجریان کیه که دکترش کی باشه...برو بابا دلت خوشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

    • بدون نام

      ما ايرانيها بطور ذاتي و در طول تاريخ از اسطوره سازي لذت برديم. از آرش كمانگير و رستم كه هيچكدوم واقعيت نداشتن تا امروز كه شجريان و فلان و بهمان. خدمات هركسي در زمينه خودش محترم و قابل تقدير، اما ديگه خدا نيست بابا اونم آدمه عين بقيه. تو همين ايران مگه چند درصد جوونها علاقمند به موسيقي سنتي هستند؟ به موسيقي بي هويت پاپ چطور؟ حالا هي شما بگو اسطوره اسطوره. ببين تو هدفون دهه هشتاديا و دهه نوديها چي داره پخش ميشه.

    • FFF

      پزشک اسطوره ها خخخخخ.....برو بابا دلتون خوشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج