جاباما
۹۶۳۹۶۹
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

سال ۹۹ و یک گیشه‌ی خیلی مرموز!

گشتی در دارایی سینمای ایران نشان می‌دهد می‌توان به رونق گیشه در سال آینده امید داشت، به شرط آنکه اتفاق غیرمترقبه کم رخ دهد! در پرونده امروز درباره ۲۰ فیلم نوشته‌ایم که نیمی از آن‌ها شانس فروش بالای ۱۰ میلیارد تومان دارند.

روزنامه هفت صبح - احمد رنجبر: اگر ملاک، جشنواره فیلم فجر باشد، خیلی نمی‌توان به گیشه سال آینده سینما دل بست. در جشنواره شاهد چند فیلم با مختصات مخاطب‌پسند بودیم، اما برای رونق سینما نیاز به فیلم‌های متنوع‌تری است. آنچه مسلم است اینکه از میان فیلم‌های جشنواره کمدی خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری فروش بالایی خواهد داشت. فیلم جذاب شنای پروانه هم می‌تواند خیلی‌ها را به سالن‌ها بکشاند. مثل اتفاقی که برای فیلم‌هایی از جنس ابد و یک روز و متری شیش و نیم افتاد.

چند فیلم دیگر هم هستند که در جشنواره دیده شدند و شانس فروش بالا دارند، مثل خروج و روز صفر. اما همه چشم امید گیشه به فیلم‌های جشنواره نیست. چند فیلم هستند که شانس پرفروش شدن دارند؛ مثل انفرادی، قاتل وحشی، مست عشق، دینامیت، خط استوا، لامینور، سگ‌بند و دست‌انداز.

نکته جالب تنوعی است که این فیلم‌ها دارند؛ هم کمدی هستند و هم اجتماعی. برخی تولیدات امسال‌اند و برخی از قبل توی آب‌نمک خوابانده شده‌اند! توضیحات بیشتر درباره هر کدام را می‌توانید در باکس مربوط بخوانید. به نظر می‌رسد سال ۹۹ اوضاع به‌مراتب بهتر از سال ۹۸ باشد.

خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری / پیمان قاسم‌خانی

پیش‌بینی فروش: بالای ۳۰ میلیارد تومان

سال ۹۹ و یک گیشه‌ی خیلی مرموز!

نقش ستاره‌ها در فروش: ستاره‌های اصلی خوب، بد، جلف ۲ همان چهره‌های آشنای سریال پژمان و خوب، بد، جلف هستند. زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی، در پزمان حسابی مورد توجه قرار گرفتند و بخش مهم یاز فروش خوب، بد، جلف را تضمین کردند. طبیعتاً تجربه خوب فیلم اول به همراه بازی این دو نفر باعث می‌شود که ارتش سری هم به همان اندازه مورد توجه قرار گیرد. البته نباید فراموش کنیم که در فصل اول حضور حمید فرخ‌نژاد و ویشکا آسایش هم به فروش کمک زیادی کرد. در حال حاضر شاید بتوانیم به نقش حامد کمیلی در فروش توجه کنیم.

نقش قصه در فروش: به هر حال تجربه ثابت کرده است که پیمان قاسم‌خانی، یکی از مهم‌ترین فیلمنامه‌نویسان عرصه کمدی است. معمولاً فیلمنامه‌های جذابی می‌نویسد و آنقدر نزد مخاطبان شناخته شده که علاقه زیادی به تماشای آثارش داشته باشند. در این میان تجربه قسمت اول این فیلم هم بی‌تأثیر نیست. خوب، بد، جلف مخاطبان زیادی را به سینما‌ها کشید و سال ۱۳۹۵، ۱۶ میلیارد تومان فروخت. نکته مهم اینجاست که اکثر منتقدان و مخاطبانی که فصل دوم این فیلم را در جشنواره دیدند معتقدند داستان ارتش سری به اندازه خوب، بد، جلف قدرتمند نیست. مخصوصاً اینکه داستان به پایان نمی‌رسد و به فصل سوم ارجاع داده می‌شود. با این‌حال موقعیت‌های کمدی و شوخی‌های جالب این فیلم، به‌اندازه‌ای است که طبیعتاً جای خودش را نزد مخاطبان باز می‌کند.

پرفروش‌ترین فیلم کارنامه کارگردان: پیمان قاسم‌خانی همواره به عنوان یک فیلمنامه‌نویس مطرح بوده و ارتش سری دومین فیلمی است که بعد از خوب، بد، جلف کارگردانی کرده.

انفرادی / مسعود اطیابی

پیش‌بینی فروش: بیش از ۲۰ میلیارد تومان

سال ۹۹ و یک گیشه‌ی خیلی مرموز!

نقش ستاره‌ها در فروش: مهم‌ترین فاکتوری که می‌توان برای موفقیت فیلم انفرادی به آن دل بست، ستاره‌هایی است که در آن بازی می‌کنند. شاخص‌ترین چهره رضا عطاران است که هر وقت در فیلمی با حداقل استاندارد‌ها بازی کرده، فروش آن تضمین شده. زیرنظر که این روز‌ها از آن به عنوان یک فیلم شکست‌خورده در کارنامه عطاران یاد می‌شود، کیفیت ندارد. انفرادی از فیلم‌هایی است که گفته می‌شود کف استاندارد یک فیلم سرگرم‌کننده را رعایت کرده. این فیلم چند بازیگر محبوب دیگر هم دارد؛ از جمله مهدی عاشقی و احمد مهران فر. نکته مهم اینکه کارگردان آن‌ها را در موقعیت‌های کمدی قرار داده و همین می‌تواند رمز موفقیت انفرادی باشد. دیگر بازیگران فیلم هم غالباً بازیگران کمدی هستند: برزو ارجمند، شقایق دهقان، سیروس همتی، شکیب شجره، امید روحانی، مهسا طهماسبی و مهدی فقیه.

نقش قصه در فروش: انفرادی داستان چند دزد خرده‌پا را روایت می‌کند که در موقعیت‌های مختلف قرار می‌گیرند. این موقعیت‌های متضاد بستری است که قصه کمدی فیلم را پیش می‌برد. همین که با یک فیلم کمدی روبه‌رو هستیم و عطاران بازیگر اصلی آن است، یعنی می‌توان به موفقیت احتمالی‌اش خوش‌بین بود.

پرفروش‌ترین فیلم کارنامه کارگردان: تگزاس ۲ موفق‌ترین فیلم مسعود اطیابی در گیشه است. این فیلم سال ۹۷ اکران عمومی شد و بیش از ۲۵ میلیارد تومان فروخت. در کارنامه او فیلم‌های پرفروش تگزاس ۱ و خروس جنگی هم دیده می‌شود.

شنای پروانه / محمد کارت

پیش‌بینی فروش: بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان

سال ۹۹ و یک گیشه‌ی خیلی مرموز!

نقش ستاره‌ها در فروش: پیش از اینکه به نقش ستاره‌ها در فروش شنای پروانه توجه کنیم باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که این فیلم، به‌عنوان یکی از پنج فیلم برتر از نگاه مردمی در جشنواره سی‌وهشتم انتخاب شده بود و به خاطر دست‌به‌دست شدن ویدئوی جالب امیر آقایی، حتی پیش از شروع جشنواره هم مورد توجه بود. بنابراین نام شنای پروانه در حال حاضر در ذهن مخاطبان نقش بسته و شاید همین مسئله، بدون در نظر گرفتن هر عامل دیگر، بتواند بخش مهمی از فروش آن را تضمین کند. با این‌حال جواد عزتی، به عنوان یکی از ستاره‌های پرفروش سینما، نقش اصلی این فیلم را بازی کرد و در این نقش، یکی از بهترین بازی‌هایش را به نمایش گذاشت. امیر آقایی هم برای بازی در این فیلم، سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را گرفت.

نقش قصه در فروش: یکی از دلایل موفقیت شنای پروانه، جذابیت داستان آن است. داستان در فضایی پایین شهری روایت می‌شود، اما برخلاف فیلم‌های تلخی که در سال‌های اخیر تولیدشان باب شده است، شخصیت‌های منفعلی ندارد. داستان درباره یک انتقام است. مسیری که جواد عزتی، به‌عنوان قهرمان فیلم طی می‌کند تا بتواند عامل بی‌آبرویی همسر برادرش را شناسایی کند و برادرش را از زندان برهاند. شنای پروانه یک فیلم قهرمان‌محور است و طبیعتاً به همین دلیل هم مورد توجه مخاطبان قرار خواهد گرفت.

پرفروش‌ترین فیلم کارنامه کارگردان: محمد کارت به‌عنوان مستندساز، فعالیت‌های زیادی در سینما انجام داده، اما شنای پروانه اولین فیلم سینمایی اوست.

روز صفر / سعید ملکان

پیش‌بینی فروش: بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان

سال ۹۹ و یک گیشه‌ی خیلی مرموز!

نقش ستاره‌ها در فروش: امیر جدیدی این اواخر توانسته است به عنوان یکی از بازیگران مطرح سینما جای خودش را بین مخاطبان باز کند، اما هنوز نمی‌دانیم درباره تأثیر او در فروش یک فیلم خیلی قطعی صحبت به میان بیاوریم. جدیدی یکی از بهترین بازی‌هایش را در این فیلم به نمایش گذاشت و در نقش قهرمان، خیلی خوب خودش را نشان داد. از همین رو نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شد، اما نهایتاً این جایزه را به پیمان معادی واگذار کرد. میزان فروش روز صفر تا حدودی تعیین می‌کند که آیا امیر جدیدی توانسته است به عنوان یک بازیگر نسل جدید، تأثیری در فروش داشته باشد یا خیر!

نقش قصه در فروش: روز صفر از چند جهت فیلم قابل اهمیتی است. دلیل اول اینکه سوژه ملتهب و جذابی دارد. دستگیری عبدالمالک ریگی، جزء اتفاق‌های مهمی است که بخش مهمی از مخاطبان، تمایل زیادی به دنبال کردن آن دارند؛ مخصوصاً مخاطبانی که فیلم وقتی که ماه کامل شد را دیده‌اند. دلیل دیگر اینکه روز صفر، فیلمی قهرمان‌محور است و تجربه ثابت کرده که مخاطبان ایرانی به این دست فیلم‌ها علاقه زیادی دارند. بنابراین از این جهت هم توجه‌شان را جلب خواهد کرد. البته بعید است که روز صفر با تمام این موارد، جزء فیلم‌های پرفروش سینما باشد.

پرفروش‌ترین فیلم کارنامه کارگردان: سعید ملکان به عنوان چهره‌پرداز در سینمای ایران، مطرح است، اما تا پیش از روز صفر، فیلمی نساخته است و این فیلم اولین تجربه کارگردانی اوست.

خروج / ابراهیم حاتمی‌کیا

پیش‌بینی فروش: حوالی ۱۰ میلیارد تومان

سال ۹۹ و یک گیشه‌ی خیلی مرموز!

نقش ستاره‌ها در فروش: ستاره اصلی خروج خود ابراهیم حاتمی‌کیاست. کارگردانی که در سینمای ایران، مخاطبان ثابتی دارد و خیلی‌ها حتی بدون توجه به اینکه فیلم به‌لحاظ کیفی، چه جایگاهی دارد و با چه موضوعی ساخته شده، در زمان اکران، می‌روند و فیلم را تماشا می‌کنند. بنابراین از همین حالا می‌توانیم از کف فروش این فیلم مطمئن باشیم. خروج از میان فیلم‌های حاتمی‌کیا، اثر قهرمان‌محوری نیست. درست است که فرامرز قریبیان با گریمی متفاوت، بازی قابل قبولی از خودش به نمایش می‌گذارد، اما هنوز نمی‌توانیم مطمئن باشیم که به عنوان یک ستاره، چقدر در میزان فروش فیلم مؤثر باشد.

نقش قصه در فروش: خروج جزء فیلم‌های درجه یک ابراهیم حاتمی‌کیا نیست، اما با این‌حال حرف روز را می‌زند و مخاطبانش را با دغدغه‌ای که از جنس زندگی خودشان است تا پایان همراه می‌کند. به هر حال حاتمی‌کیا در این فیلم روی یک داستان واقعی دست گذاشته و اعتراض‌های عده‌ای از کشاورزان از شرایط زندگی و اصرارشان برای دیدن رئیس جمهور و صحبت با آن‌ها را مطرح می‌کند. گرچه این فیلم نتوانست در فهرست آرای مردمی جشنواره سی‌وهشتم فجر جایی برای خودش داشته باشد، اما به احتمال زیاد در زمان اکران، به فروش متوسطی دست خواهد یافت.

پرفروش‌ترین فیلم کارنامه کارگردان: اکثر فیلم‌های حاتمی‌کیا در زمان خودشان آثار پرمخاطبی بوده‌اند و فروش نسبتاً خوبی هم داشته‌اند، اما اگر قرار به صحبت درباره پرفروش‌ترین فیلم این کارگردان باشد، باید گفت آخرین فیلم حاتمی‌کیا، پیش از خروج، به وقت شام بود که ۱۳ میلیارد تومان سال ۱۳۹۶ فروش کرد.

قاتل و وحشی / حمید نعمت‌الله

پیش‌بینی فروش: نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان

سال ۹۹ و یک گیشه‌ی خیلی مرموز!

نقش ستاره‌ها در فروش: چهره شاخص قاتل و وحشی لیلا حاتمی است. بازیگری که در یک سال اخیر آماج انتقاد‌ها به خاطر انتخاب‌هایش شد و حالا انگیزه‌اش برای بازگشت به دوران اوج دو چندان است. این اتفاق محتمل به نظر می‌رسد چرا که حاتمی دو تجربه موفق با نعمت‌الله دارد و از قضا بی‌پولی و رگ خواب برایش سیمرغ جشنواره فجر را به ارمغان آورد. نعمت‌الله بعد از شعله‌ور بار دیگر از امین حیایی استفاده کرده که می‌توان به یک همکاری موفق دیگر امیدوار بود. شهرام حقیقت‌دوست، ستاره اسکندری، عزت‌الله رمضانی‌فر، سام نوری و یاسمین معینی از دیگر بازیگران قاتل و وحشی هستند.

نقش قصه در فروش: از جمله کارگردان‌هایی است که هر بار سراغ سبک جدیدی در روایت داستان می‌رود. این بار داستانی جنایی را انتخاب کرده و در این ژانر شانس خود را امتحان می‌کند. شنیده‌ها حکایت از یک داستان پرریتم و مهیج دارد و گفته می‌شود فیلمنامه قاتل و وحشی سرشار از جذابیت است و اگر بخشی از آن در اجرا دربیاید، شاهد یکی از فیلم‌های شاخص کارنامه حمید نعمت‌الله خواهیم بود. این را هم می‌دانیم فیلم به دلیل مشکل مالکیتی به‌موقع آماده نشده و بهت جشنواره نرسید.

پرفروش‌ترین فیلم کارنامه کارگردان: رگ خواب‌سال ۹۶ اکران شد و نزدیک به پنج میلیارد تومان فروخت. این فیلم در این سال لقب موفق‌ترین فیلم اجتماعی را به‌دست آورد.

مست عشق / حسن فتحی

پیش‌بینی فروش: بالای ۱۵ میلیارد

سال ۹۹ و یک گیشه‌ی خیلی مرموز!

نقش ستاره‌ها در فروش: از وقتی خبر تولید فیلم مست عشق منتشر شده، خیلی‌ها منتظر تماشای آن هستند. مخصوصاً اینکه پارسا پیروزفر و شهاب حسینی، بازیگران نقش مولانا و شمس تبریزی هستند و از تصاویری که درباره فیلم منتشر شده و گریم‌های کاملاً متفاوت آن‌ها می‌توان دریافت بازی متفاوتی هم از خود به نمایش گذاشته‌اند. طبیعتاً بخش مهمی از فروش فیلم به بازی ستاره‌های آن اختصاص دارد. نمی‌توانیم از جذابیت بازی پارسا پیروزفر در نقش مولانا و شهاب حسینی در قالب شمس تبریزی چشم بپوشیم. به هر حال اگر این نقش‌ها توسط بازیگرانی معمولی‌تر بازی می‌شد، شاید انتظار فروش بالای آن را نداشتیم.

نقش قصه در فروش: داستان زندگی مولانا و رابطه معنوی او با شمس تبریزی از جمله داستان‌هایی است که مخاطبان ایرانی تمایل زیادی به دنبال کردن آن دارند. یکی از نشانه‌های بارز علاقه ایرانیان به دنبال کردن این داستان، فروش بسیار بالای دو رمان کیمیاخاتون و ملت عشق است. ملت عشق در حال حاضر به چاپ نود و هشتم رسیده و فروش بی‌نظیری دارد. حتی اگر محبوبیت ستاره‌های این فیلم را کنار بگذاریم، داستان آن به خودی خود آنقدر جذابیت دارد که مخاطبان ایرانی را برای رفتن به سینما‌ها ترغیب کند. ضمن اینکه مست عشق به کارگردانی حسن فتحی ساخته شده؛ کارگردانی که ثابت کرده مخاطبان ایرانی را می‌شناسد و معمولاً اثر غیراستاندارد و غیرجذاب تحویل‌شان نمی‌دهد.

پرفروش‌ترین فیلم کارنامه کارگردان: حسن فتحی بیشتر از سینما به عنوان کارگردان مطرح تلویزیون شناخته می‌شود. سریال شهرزاد به کارگردانی او یکی از پرمخاطب‌ترین آثار شبکه نمایش خانگی بود.

دینامیت / مسعود اطیابی

پیش‌بینی فروش: نزدیک ۲۰ میلیارد تومان

سال ۹۹ و یک گیشه‌ی خیلی مرموز!

نقش ستاره‌ها در فروش: ستاره اصلی فیلم پژمان جمشیدی است. بازیگری که غالب فیلم‌هایش گیشه دارند و توانسته نام خود را به عنوان یک بازیگر بفروش جا بیندازد. تگزاس و لونه زنبور دو فیلم پرفروش او در سال ۹۷ بودند. این سومین همکاری مشترک جمشیدی با عامریان و اطیابی محسوب می‌شود. احمد مهرانفر، نازنین بیانی، زیبا کرمعلی و محسن کیایی دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

نقش قصه در فروش: دینامیتداستانی کمدی دارد و شنیده می‌شود قصه‌اش را بر اساس موقعیت‌های کمدی پیش برده است. دینامیت دومین همکاری مشترک مسعود اطیابی به‌عنوان کارگردان و ابراهیم عامریان (در مقام تهیه‌کننده سینما)، بعد از تگزاس است. از این فیلم خلاصه داستانی اعلام نشده است، اما تهیه‌کننده گفته مخاطب با داستانی جذاب مواجه می‌شود. این فیلم با فیلمنامه حمزه صالحی و شیما محمدبیگی ساخته شده است. دینامیت سال پیش آماده اکران بود، اما تهیه‌کننده به تازگی گله کرده که: این فیلم همچنان بلاتکلیف است. پس از چندین بار اصلاحیه مجدداً آقای کمال تبریزی و آقای رضا بالا که از نمایندگان شورای پروانه نمایش هستند، ما را مجبور به فیلمبرداری مجدد چندین سکانس کردند و اظهار داشتند با انجام این اصلاحات و فیلمبرداری مجدد، پروانه نمایش صادر خواهد شد.

پرفروش‌ترین فیلم کارنامه کارگردان: همان‌طور که اشاره شد تگزاس ۲ موفق‌ترین فیلم مسعود اطیابی در گیشه است. این فیلم سال ۹۷ اکران عمومی شد و بیش از ۲۵ میلیارد تومان فروخت.

خط استوا / اصغر نعیمی

پیش‌بینی فروش: نزدیک ۱۰ میلیارد تومان

سال ۹۹ و یک گیشه‌ی خیلی مرموز!

نقش ستاره‌ها در فروش: فرهاد اصلانی در نقش رئیس فدراسیون فوتبال و سیامک انصاری در نقش نایب‌رئیس فدراسیون، بازیگران اصلی فیلم خط استوا هستند. نقش‌های این دو در ظاهر جدی است، اما به خاطر اتفاق‌هایی که برای‌شان رقم می‌خورد در موقعیت کمدی قرار می‌گیرند. از قضا هر دو متخصص بازی در چنین شرایطی هستند. اصلانی در سال‌های اخیر چند فیلم پرفروش در کارنامه دارد؛ مثل متری شیش و نیم، مغز‌های کوچک زنگ‌زده و دوران عاشقی. دیگر بازیگر فیلم خط استوا آزاده صمدی است که حضورش می‌تواند به موفقیت فیلم‌ها کمک کند.

نقش قصه در فروش: فیلم خط استوا داستانی بکر و جذاب دارد. اصلانی و انصاری در این فیلم به‌عنوان رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال، برای انجام اجلاس سالانه ای‌اف‌سی باید راهی مالزی شوند، اما یک ناهماهنگی، برنامه آن‌ها را به‌هم می‌ریزد... شرایطی که برای‌شان پیش می‌آید در تضاد با موقعیت اجتماعی‌شان است و همین نخ تسبیح کمدی فیلم است. چندی پیش اصغر نعیمی درباره فضای خط استوا گفته بود: این فیلم از لحاظ نوع ساختار و فیلمسازی ادامه‌ای بر فیلم‌های گذشته من است، اما از لحاظ لحن و اتمسفر فیلم؛ تجربه جدیدی هم برای خود من خواهد بود.

پرفروش‌ترین فیلم کارنامه کارگردان: هیچ‌کدام از فیلم‌های اصغر نعیمی پرفروش نبوده‌اند. او در مقام کارگردان فیلم‌های بی‌وفا، سلام بر عشق، سایه‌های موازی و هایلایت را در کارنامه دارد.

لامینور / داریوش مهرجویی

پیش‌بینی فروش: نزدیک ۱۰ میلیارد تومان

سال ۹۹ و یک گیشه‌ی خیلی مرموز!

نقش ستاره‌ها در فروش: مهم‌ترین اتفاق لامینور همکاری مهرجویی و علی نصیریان بعد از چهل سال است. این دو در شش فیلم تجربه همکاری داشته‌اند. علی مصفا هم پیش از این تجربه حضور مقابل دوربین فیلم‌های مهرجویی را داشته و این ششمین همکاری مشترک آن‌ها است. کاوه آفاق دیگر بازیگری است که از حالا خیلی‌ها وسوسه تماشای بازی‌اش را دارند. در ترکیب لامینور نام عزت‌الله رمضانی‌فر هم دیده می‌شود که پنجاه سال قبل در گاو مهرجویی بازی کرده بود. پردیس احمدیه، سیامک انصاری، مهرداد صدیقیان، بهناز جعفری و رضا داودنژاد دیگر بازیگران فیلم هستند.

نقش قصه در فروش: از چند سال پیش داریوش مهرجویی دنبال ساخت ادامه سنتوری بود که هر بار مشکلی پیش می‌آمد و نشد. حالا لامینور تجربه دیگری از مهرجویی در پرداخت به زندگی یک موزیسین است. این فیلم گرچه از نظر داستانی در ادامه سنتوری نیست، اما از لحاظ تماتیک به قصه آن شباهت دارد. نام فیلم و نیز حضور کاوه آفاق (خواننده‌ای که اولین حضور مقابل دوربین را تجربه می‌کند) شاهد دیگری است درباره تم قصه فیلم مهرجویی. درباره اسم فیلم بدانیم که لامینور یا لا کوچک (انگلیسی: A minor) با مخفف (Am) یک گام مینور بر پایه نت لا است.

پرفروش‌ترین فیلم کارنامه کارگردان: در کارنامه داریوش مهرجویی آنچه اهمیت دارد، جایگاهت فیلم‌ها است. از اجاره‌نشین‌ها که محبوب خاص و عام شد تا هامون، لیلا و ...

سگ بند / مهران احمدی

پیش‌بینی فروش: بالای ۱۰ میلیارد تومان

سال ۹۹ و یک گیشه‌ی خیلی مرموز!

نقش ستاره‌ها در فروش: بهرام افشاری یکی از بازیگران اصلی سگ‌بند است و به‌واسطه حضور او می‌توان به فروش فیلم امید داشت. این بازیگر در سال‌های اخیر تبدیل به چهره‌ای محبوب شده و غالب فیلم‌هایی که بازی کرده به فروش بالایی دست یافته‌اند. او در سگ‌بند با امیر جعفری همبازی است. سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی، بهاره کیان‌افشار، علی تقی‌پور، ناهید مسلمی، سعید امیرسلیمانی، میرطاهر مظلومی، عزت‌الله مهرآوران، سیامک صفری، امین فصیح و مهران احمدی بازیگران دیگر سگ‌بند هستند.

نقش قصه در فروش: مهران احمدی سال‌ها مترصد کارگردانی بود. کارش را از پشت دوربین شروع کرد، اما خیلی زود تبدیل به بازیگر شد و همین عاملی بود که فیلم اولش را دیر کلید بزند. حالا و بعد از مصادره او دومین فیلمش را ساخته. فیلمی در ژانر کمدی که جز خلاصه داستانی یک خطی، اطلاعات بیشتری از آن بیرون نیامده است. هیچ وقت گول اسم و ظاهر آدم‌ها رو نخورید؛ لشگر هیتلر با او عظمت، اسمش نازی بود. سگ‌بند (یکی از فنون کشتی پهلوانی) فیلمی است که به نویسندگی حمید اکبری خامنه و تهیه‌کنندگی محمد حسین قاسمی ساخته شده. طبق اعلام قبلی، نزدیک به ۷۰ درصد از فیلمبرداری آن در تهران و ۳۰ درصد دیگر در خارج از کشور فیلمبرداری می‌شود.

پرفروش‌ترین فیلم کارنامه کارگردان: اولین فیلم مهران احمدی یعنی مصادره در گیشه موفق بود. این فیلم با بازی رضا عطاران سال ۹۷ اکران شد و بیش از ۱۵ میلیارد تومان فروخت.

دست‌انداز / کمال تبریزی

پیش‌بینی فروش: بیش از ۵ میلیارد تومان

سال ۹۹ و یک گیشه‌ی خیلی مرموز!

نقش ستاره‌ها در فروش: راستش درباره این که دست‌انداز موفق می‌شود یا نه، تردید داریم. دلیل آن به سابقه‌ای است که از فیلم‌های متأخر کمال تبریزی در ذهن مانده. فیلم‌های پرستاره او کمتر از انتظار فروختند؛ حالا سرنوشت دست‌انداز با چهره‌هایی که نسبتی با گیشه ندارند، چه می‌شود؟ هدی زین‌العابدین، رویا نونهالی، رضا کیانیان و همایون ارشادی بازیگران اصلی فیلم هستند. امید نعمتی (خواننده) هم برای اولین بار به‌عنوان بازیگر یک فیلم سینمایی جلوی دوربین رفته است.

نقش قصه در فروش: تنها راه نجات فیلم دست‌انداز قصه آن است. اگر قصه جذاب باشد و کمال تبریزی هم در تصویری کردن آن موفق عمل کرده باشد، می‌توان به این فیلم خوش‌بین بود. اطلاعات زیادی از این فیلم بیرون نیامده و فقط گفته شده یک فیلم اجتماعی با چاشنی طنز است و در خلاصه داستان آن آمده: رها که علاقه‌مند به نویسندگی است، آخرین داستان خود را با آرزوهایش همراه می‌کند.

پرفروش‌ترین فیلم کارنامه کارگردان: در کارنامه کمال تبریزی چند فیلم با فروش بالا دیده می‌شود: همیشه پای یک زن در میان است، لیلی با من است، طبقه حساس، مارموز و ما همه با هم هستیم. آخری ستاره‌های زیادی داشت ولی ۱۰ میلیارد بیشتر نفروخت. در تناسب، این میزان فروش یعنی شکست. موفق‌ترین فیلم کمال تبریزی مارمولک است که اگر توقیف نمی‌شد، حالا نامش در صدر یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سینمای ایران دیده می‌شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پیمان قاسمخانی پیرمرد جلف چند تا پیرمرد مثل خودش رو جمع کرده که لودگی کنند و یه دختربچه رو هم برای ایجاد جاذبه بصری گذاشته اون وسط

      پاسخ ها

      • محسن ماسال

        خخخخخخخ

    • بدون نام

      قرار بوده فیلم مولانارو هالیوود با بازی هیولایی مثل دیکاپریو بسازه نمیگم بازیگرای ما خوب نیستند حتی شهاب حسینی که فقط بخاطر طرفدارای خانم معروف شده اما کسی از منتقدا نبوده که نفهمه این فیلم چقدر ضعیف و تمسخرآمیز و فیکه، خیر من بخاطر قیافه بازیگرا نمیرم سینما

    • بدون نام

      راستی آقای فتحی علاقه ای به پس دادن پولای اختلاص شده به معلمای بدبخت نداره؟ آقای شهاب حسینی آمریکایی چی؟ خانم علیدوستی؟ حلاله این پولا؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج