جاباما
۹۶۴۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

کویت واردات محصولات کشاورزی ایران را ممنوع کرد

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه کویت واردات محصولات کشاورزی لنجی ایران را متوقف کرد، گفت: همین‌طور ۵ کانتینر یخچال‌دار حاوی پرتقال ایران نیز در گمرک گرجستان ترخیص نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه کویت واردات محصولات کشاورزی لنجی ایران را متوقف کرد، گفت: همین‌طور ۵ کانتینر یخچال‌دار حاوی پرتقال ایران نیز در گمرک گرجستان ترخیص نمی‌شود.

پس از آنکه نمونه‌های ابتلا به ویروس کرونا در چند روز گذشته مطرح شد، برخی از کشورها محدودیت‌هایی را در تردد و حمل و نقل مسافر و بار ایجاد کردند. در گفت‌وگویی که با رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی داشتیم، تأثیر این ویروس بر واردات و صادرات محصولات کشاورزی بررسی کردیم.

نورانی گفت: متأسفانه کویت مسیرهای هوایی، زمینی و دریایی را به روی مسافرانش به سمت ایران بسته است و امروز هم اعلام کرده که صادرات هر گونه محصولات کشاورزی با لنج از مبدأ ایران به مقصد کویت ممنوع است. البته هنوز مطرح نکرده است که محصولاتی که روی آب هستند چه وضعیتی خواهند داشت.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی افزود: در اظهارات مسؤولان کویتی در مورد اینکه آیا صادرات با کشتی هم مشمول این ممنوعیت است یا نه، اشاره‌ای نشده است.

نورانی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید آیا مشکل صادرات با دیگر کشورها وجود دارد، گفت: در حال حاضر صادرات به کشورهای امارات، قطر و عمان برقرار است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی همچنین از توقف حدود ۴ تا ۵ کانتینر یخچالی حاوی پرتقال صادراتی از ایران در گمرک گرجستان خبر داد و گفت: دلیل آنها هم بررسی بیشتر به خاطر گزارش ویروس کرونا در ایران است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مشکل واردات محصولات کشاورزی به خاطر ویروس کرونا وجود داشته است، گفت: واردات از کشورهای دیگر کماکان ادامه دارد اما واردات از چین به دلیل اینکه ویروس کرونا در آنجا شیوع پیدا کرده انجام نمی‌شود یا با احتیاط کامل انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در پاسخ به سؤال دیگری که عمده محصولات صادراتی ما به کویت چیست، گفت: محصولات میوه و تره‌بار که عمدتا سیب، کیوی، انار، لیمو شیرین و کرفس و انواع سبزیجات می‌باشد که از مسیر بوشهر، آبادان و خرمشهر صادر می‌شود.

به گفته وی میزان صادرات محصولات کشاورزی ما به کویت هفتگی ۳۰۰ تا ۵۰۰ تن است.

نورانی در ادامه تأکید کرد: متأسفانه آن طور که در فضاهای مجازی در مورد ویروس کرونا گفته می‌شود این طور نیست. هر کسی بیماری سرماخوردگی یا آنفلوآنزا گرفته باشد به نام بیماری کرونا از آن یاد می‌کنند که این اصلاً درست نیست. این بیماری به اذعان کارشناسان و متخصصان در صورت مراقبت‌های لازم نمی‌تواند خطرناک باشد.

وی ادامه داد: اخیرا کویت به تابعیت‌های ایرانی اجازه خروج از این کشور نمی‌دهد و اعلام کرده در صورت خروج از کویت دیگر حق برگشت به این کشور را ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بایدم‌ این‌ جور ‌بشه‌ از‌ بس‌ که‌ مسولان‌ عالی‌ داریم‌ الانم‌ ‌ هی‌ میگیم‌ اقایان‌ تهران‌ و اطراف‌ و‌ تعطیل‌ کنید‌ کی‌ که‌ گوش‌ بده

    • بدون نام

      چون کویت مردم کشورش برایش مهم هستن مثل ایران نیست

    • بدون نام

      خدا کند در این کرانی و بعضا نبود کالا در کشور همه کشورها مثل کویت انجام شوند تا اجناس ارزان شود.

    • بدون نام

      کار خیلی خوبی کرد

    • خاطره

      خواهشن از مردم خوبمون ایران میخاهم اینقدر در فضای مجازی به این شایعات توجه نکونید وجود کورنا دورست هست ولی نه اندازی که بخاهیم زندگی رای برای خود و فرزندانمان سخت بگیریم با یه سریع رعایتهای بهداشتی محافظ جان خودمان باشیم هر چی بیشتر شایعه بشه برای مملکتی که دورنش داریم زندگی میکونیم سختر میشه یه نمونش همین صادرات کلن داره قطع میشه اینها همه تو زندگی منو شما تعصیر گذاره من هم مثل شما یه شهروند هستم وطنم رو دوست دارم آرزوی سلامتی برای ملتم دارم زنده باد ایران

    • بدون نام

      امروز گوجه فرنگی خریدم کیلویی 2000تومن

    • بدون نام

      حرفات قشنگه ولی رو املاتم کار کن

    • بدون نام

      الهی شکرت میوه ارزون میشه عید هوووراااا

    • بدون نام

      مردم ایران زندگی خودتونو بکنید درگیر بزرگنمایی ها نشوید فقط بخاطر داشته باشید دنیا چقدر نامرده .نه تنها کمکی نمیکنند بلکه در حال محاصره و بایکوت کردنمان هستند.ملت ایران هرگاه متحد بوده کارهای بردگی کرده و برعکس

    • بدون نام

      دولت اصلاحطلب ما را به کجا کشاند ؟؟!!؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج