جاباما
۹۶۴۱۹۲
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

۲ دمنوش برای تقویت ایمنی بدن برابر کرونا

معاون تعالی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم توجه به اظهار نظرهای تخصصی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و متخصصین مربوطه، دو دمنوش برای مقابله با کرونا و تقویت سیستم ایمنی بدن را معرفی کرد.

ایسنا: معاون تعالی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم توجه به اظهار نظرهای تخصصی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و متخصصین مربوطه، دو دمنوش برای مقابله با کرونا و تقویت سیستم ایمنی بدن را معرفی کرد.

دکتر علیرضا عباسیان با اشاره به اینکه هیچ راهی مانند رعایت نکات بهداشت فردی نمی‌تواند در جلوگیری از انتقال بیماری‌های واگیر موثر باشد، گفت: البته می‌توانیم با مصرف برخی مواد غذایی سعی کنیم سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با بیماری‌ها تقویت کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال یکی از خوراکی‌های مفید دمنوش‌های طبیعی تهیه شده در منازل است. مصرف خیسانده تخم بالنگو و بارهنگ در آب و گلاب به همراه کمی زعفران، ‌ یکی از دمنوش‌های موثر خواهد بود. برای تهیه این دمنوش باید سه چهارم لیوان آب، یک چهارم لیوان گلاب و یک قاشق چایخوری تخم بالنگو را به همراه یک قاشق چایخوری تخم بارهنگ با یکدیگر مخلوط کرده و نیم ساعت صبر کنید تا بالنگو و بارهنگ به خوبی لعاب دهند. سپس سرِ قاشق چایخوری زعفران ساییده شده را به مواد قبلی اضافه کرده و دوباره هم بزنید؛ پس از آن می‌توانید دمنوش را با افزودن کمی عسل طبیعی آرام‌آرام بنوشید. این مقدار ۲ تا ۳ بار در روز برای بزرگسالان قابل تکرار و مفید است.

این متخصص طب ایرانی، ‌ دمنوش دیگری که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی مفید باشد را اینگونه معرفی کرد: دمنوشی از آویشن و شیرین بیان که می‌توانید آن را با عناب مصرف کنید. برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری برگ آویشن به همراه یک قاشق چایخوری پودر ریشه شیرین بیان را به همراه پنج عدد عناب را در یک قوری ریخته و یک لیوان آب جوش روی آن بریزید. این مخلوط را یک ربع با حرارت ملایم دم کرده و پس از صاف کردن، آن را به صورت گرم بنوشید. توجه کنید که این دستور دو بار در روز برای بزرگسالان قابل تکرار است.

عباسیان تاکید کرد: البته برای کسانی که فشار خون بالا دارند مصرف شیرین بیان بیش از ۳ تا ۴ هفته توصیه نمی‌شود. همچنین مقادیر یاد شده با نصف مقدار دستور از سن هفت سالگی به بعد و با یک سوم تا یک چهارم مقدار دستور برای کودکان ۲ تا ۷ ساله مجاز است. برای کودکان زیر ۲ سال نیز تنها از هر کدام دو تا ۴ قاشق غذاخوری در روز مناسب است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بالاتری" لطف تا عید تعطیل کردنه

    • طب گیاهی

      از دمنوش گیاه مورت هم می شود استفاده کرد بخصوص از گل آن از دم کردن دانه هم می شود به اضافه براینکه برگ خشک آن را در منازل وپر جمعیت می شود دود کرد وضد عفونی نمود در حد متعادل دمنوش همراه عسل آویشن مصرف بشود

    • ........shanjani......

      ''' لطفا این دمنوش های' ضد کرونایی' را مسئولین مترو آماده کرده و بطور رایگان ' به خورد مسافران مترو بدهند!!

    • د

      خوردن شلغم پخته با آویشن پودر شده که روی آن بریزند برای پیشگیری ویروسهای عفونی بسیار مجرب است که در بعضی مناطق ایران مثل استان یزد استفاده می شود

    • ع

      احیانا این مطلبت منافاتی نداره با نسخه هایی که از روحانی کتاب سوز میذاری؟!

    • بدون نام

      مردم رو با چی دلخوش و مشغول کردن !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج