۹۶۴۳۵۷
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

عملیات انتحاری در سیستان و بلوچستان ناکام ماند

جانشین مرزبانی ناجا در مراسم تشییع شهید مرزبانی در قرچک گفت: دشمنان از شرکت مردم در انتخابات دوم اسفند عصبانی و بوده و بنا داشتند تا با اعزام گروه های تروریستی به برخی شهرهای استان سیستان و بلوچستان در جمع مردم عملیات انتحاری انجام دهند که با هوشیاری نیروهای امنیتی آنان نتوانستند اقدامات شوم خود را عملی کنند.

خبرگزاری ایرنا: جانشین مرزبانی ناجا در مراسم تشییع شهید مرزبانی در قرچک گفت: دشمنان از شرکت مردم در انتخابات دوم اسفند عصبانی و بوده و بنا داشتند تا با اعزام گروه های تروریستی به برخی شهرهای استان سیستان و بلوچستان در جمع مردم عملیات انتحاری انجام دهند که با هوشیاری نیروهای امنیتی آنان نتوانستند اقدامات شوم خود را عملی کنند.

سردار احمدعلی گودرزی روز دوشنبه در آئین تشییع پیکر شهید احمد توکلی کوچکسرایی که در درگیری با اشرار در هنگ مرزی جکیگور استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود گفت: دشمنان ایران اسلامی تلاش داشتند که با تحریم انتخابات و جدا کردن مردم از اصل انقلاب اسلامی، به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند.

وی افزود: حضور با صلابت مردم ایران اسلامی در انتخابات دوم اسفند، مایه عصبانیت آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی خبیث شد و آنان تلاش کردند که با تدارک اقدامات خرابکارانه، شیرینی جشن حضور را به کام مردم تلخ کنند.

سردار گودرزی تصریح کرد: دشمنان از همان لحظات اولیه حضور مردم در انتخابات، تلاش داشتند تا با عملیات انتحاری، این حضور را تحت الشعاع قرار دهند، اطلاعات نیروهای مسلح و مرزبانی کشور نشان می‌داد که عوامل استکبار تلاش داشتند که با استفاده از خیمه هایی که اطراف کشور برپا کرده‌اند وارد ایران شده و مردم را با انفجارات خود به شهادت برسانند.

گودرزی افزود: مرزبانان غیور و مظلوم ایران اسلامی و این شهید سرافراز، مردانه در برابر ۱۵ نفر از اشراری که تنها دقایقی پس از پایان انتخابات قصد تصرف یکی از یگان‌های انتظامی داشتند، ایستادگی کرده و اجازه ندادند که این افراد وارد کشور شوند.

وی اظهار کرد: شهید احمد توکلی با وجود آن که چندین گلوله به پیکر پاک و مطهرش اصابت کرده بود، از مقاومت دست نکشید و نخستین شهید این حمله ناجوانمردانه شد.

جانشین مرزبانی ناجا افزود: یکی از شهدای این حمله ناجوانمردانه از برادران اهل تسنن بود و این شهادت نشان داد که توطئه استکبار در ایجاد اختلاف بین شیعیان و اهل تسنن، محکوم به شکست است و همه افراد با هر دین و مذهب از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این درگیری، تعدادی از اشرار توسط مرزبانان ایران اسلامی به هلاکت رسیدند که رد خون آنان، تا پاکستان رسیده که مستندات و سوابق این جنایت توسط نیروی انتظامی در اختیار وزارت امور خارجه قرار گرفته تا با شکایت از طریق مراجع بین‌المللی این موضوع پیگیری شود.

پیکر شهید احمد توکلی کوچکسرایی که در درگیری با اشرار در هنگ مرزی جکیگور استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد، روز دوشنبه با حضور مردم شهید پرور شهرستان قرچک تشییع و به خاک سپرده شد.

بامداد سوم اسفند در درگیری مسلحانه مرزبانان با گروهک تروریستی در منطقه جنوب شرق کشور، ۲ تن از مرزبانان هنگ مرزی جکیگور به شهادت رسیدند.

مرزبانان هنگ مرزی جکیگور با تشدید اقدامات کنترلی نوار مرز برای تامین امنیت انتخابات کشور از حضور تعدادی تروریست مسلح که به قصد ضربه زدن به یگان‌های مرزی به سمت مرزها پیشروی کرده بودند مطلع شدند.

مرزبانان بلافاصله با آتش سنگین با گروهک تروریستی درگیر شدند که در این درگیری تعدادی از اعضای گروهک با توجه به مقاومت شدید مرزبانان با دادن تلفات به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند.

در این درگیری مسلحانه، ۲ نفر از مرزداران هنگ مرزی جکیگور به نام‌های استواریکم احمد رحمانی فرد و سرباز احمد توکلی به فیض والای شهادت نائل آمدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحشان شاد ماشالله به غیرت و شجاعتتان مرحبا

    • سردار دلها

      خدا رحمتشان کند
      این عزیزان شهید میشوند اما بعضی ها خصوصا مسئولین به راحتی دنبال کیف و حال خودشان هستند

    • shohrehandy

      مسئولان کج فهم کشور بیدار شین . پاکستان و افغانستان به فکر مرزهاشون نیستن تا کی باید مرزبانان و سربازان این کشور توسط اشراری که از خاک اون طرف وارد کشورمون میشن شهید بشن و شما فقط بیانیه بدین و شکایت کنین . ان چیز که جایی نرسد فریاد است .چند تا از پاکستانیا که عمدا یا سهوا نزدیک مرز ایران بشن رو با گلوله بکشین اونوقت خود پاکستان میاد و هوای مرزش رو نگه میداره

      پاسخ ها

      • سورنا

        تا وقتی این اختیار واقتدار به نیروی انتظامی داده نشه که اگه یه نفر بخوادبه صورت غیر مجازوارد خاک کشورش بشه واجازه برخوردنداشته باشه اوضاع همینه يادتون میادچندسال گذشته دونفر ایرانی قصد ورودغیر مجاز به کشورآذربایجان داشته وهردونفرکشته شدند ولی متاسفانه روزانه‌ هزاران افغانی وپاکستانی وارد ایران میشه ونیروی انتظامی فقط میتونه بدون برخورد سخت فقط دستگیرکنه نیروی مسلح کشور باید اقتدار داشته باشه ومسئولین بدون هیچ ملاحظه سیاسی حمایت کنن آثار عواقب ورود غیرمجازاتباع بخصوص افغانی ها غیرقابل جبران است. حرفهای دلم بود چون مستقیم درگیر این مسائل هستم وازته قلبم دلم به حال هر وجب خاک کشورم ومردم عزیزم که همیشه وامدار اونها هستیم میسوزه

    • بدون نام

      کدوم مرذم تو انتخابلت شرکت کردن مردم حسابی زیر بیست درصد امار سازی کردید خجالت بکشید

    • بدون نام

      تاکی میخوان بااین چرندیات مردم .........
      دیگه حناشون رنگی نداره

    • pooya

      حمله نظامی به عربستان پایان امریکا واروپا دراین منطقه هست

    • پارساطولابی

      این همه شهید درشرق کشور یکبار شرق کشوررا دیوارکشی کنید تا کمتر مورد تهاجم قرار بگیریم موادمخدر ارشرق کشور تروریست شرق کشور ورودافاغنه شرق کشور قاچاق انسان شرق کشور هفتاددرصد مشگلات کشور افغانستان و پاکستان هستن بادیوا رکشی امنیت ایران بالا میره خون یک سرباز یا کادرنظامی ایران ارزشش ازکل افغانستان و پاکستان بیشتراست خدا این شهیدرا باشهدای کربلا همنشین کنه

    • بدون نام

      اره گل کفتی مردمم قبول کردن چرندیات رو ؟

    • یکی مثل بقیه

      خدواند تمام شهیدان وطن رو رحمت کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج