۹۶۴۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

به داد جيب خانوادگي‌تان برسيد!

زنان همیشه نگران پول هستند

گاهي‌اوقات زناني كه بيرون از خانه كار نمي‌كنند از اين‌كه بخواهند در تصميم‌گيري‌هاي مالي شركت كنند خجالت مي‌كشند اما باور داشته باشيد كه مشاركت شما براي حفاظت از خود و زندگي مشترك‌تان ضروري است.

زنان همیشه نگران پول هستند
زنان همیشه نگران پول هستند

با دقت بيشتري به زندگي‌هاي دور و برتان نگاه كنيد. مي‌بينيد؟ خيلي از ازدواج‌ها به خاطر مشكلات مالي از هم مي‌پاشند و زماني كه همه چيز از دست مي‌رود، هر كدام از زوجين مي‌خواهند بار مشكلات خانواده و اشتباهات اقتصادي‌شان را به دوش يكديگر بيندازند. اگر شما هم از اين‌كه خود را در جمع خانواده‌هاي ورشكسته‌اي كه به خاطر مشكلات مالي زندگي‌شان را فدا مي‌كنند ببينيد هراس داريد، بايد كمي بيشتر هواي جيب خانوادگي‌تان را داشته باشيد. يادتان نرود اين‌كه شما به‌عنوان يك زن خود را از تصميم‌گيري‌هاي مالي كنار بكشيد و همه مسئوليت‌هاي مالي خانواده را به‌عهده همسرتان بگذاريد، زندگي‌تان را در معرض خطري جدي قرار خواهد داد.

نگران نباشيد، نجات دادن خانواده‌تان از بحران‌هاي احتمالي مالي كار سختي نيست. بايد بدانيد كه راه‌هاي ساده و موثري هم براي محافظت از خود و زندگي مشترك‌تان وجود دارد. نويسنده‌هاي مجله بين‌المللي اپرا، شما را با اين راه‌ها آشنا مي‌كنند.


بي‌خبر نمانيد

از وضعيت اقتصادي و سرمايه‌اي خانواده‌تان باخبر شويد. از زمان سررسيد قبض‌ها و قسط‌هايي كه بايد پرداخت شود، موعد سررسيد اجاره‌نامه، قراردادهاي املاك و مستغلات‌تان و همين طور اطلاعات سرمايه‌گذاري‌هايي كه انجام داده‌ايد بي‌خبر نمانيد. شايد در همين زمان‌هاي بي‌خبري شما، همسرتان دچار مشكلات مالي شود و به خيال اين‌كه به تنهايي از پس حل كردنش بر مي‌آيد، شما را در جريان نگذارد و روز به روز شرايط بدتري پيدا كند. اگر شما از سود و زيان خانواده‌تان بي‌خبر باشيد نه مي‌توانيد براي يك سرمايه‌گذاري موفق به همسرتان كمك كنيد و نه در مواقع بحران به دادش برسيد.


مال من، مال تو، مال ما

در مورد دارايي‌هاي‌تان بعد از عروسي به توافق برسيد. ممكن است شما يا همسرتان سرمايه‌اي را از دوره مجردي‌ خود با خود آورده يا اين‌كه بعد از ازدواج تغييراتي در وضعيت مالي‌اش ايجاد شود. آيا قرار است در خانه شما هر آنچه يكي از شما به دست مي‌آورد متعلق به‌خود باشد يا بي‌چون و چرا به ديگري تعلق پيدا كند؛ يا اين‌كه قرار است شما در زندگي مشترك‌تان دارايي‌هاي مشتركي داشته باشيد كه هر دوي شما براي به دست آوردن‌شان به نوبه‌خود تلاش مي‌كند. تعارف را كنار بگذاريد. اين‌كه شما بخواهيد از آنچه بعد از ازدواج به دست مي‌آوريد سهمي داشته باشيد يك توقع نادرست و انجام نشدني نيست.


مشاوره بگيريد

شما براي تصميم‌گيري بهتر، نياز به يك شبكه از افرادي داريد كه از نظرتان زندگي موفقي دارند. اين موضوع در تصميمات مالي شما هم مي‌تواند موثر باشد. اگر شما به‌دنبال خريد خانه هستيد، مي‌توانيد از فردي كه به تازگي اين كار را انجام داده است مشاوره بگيريد يا اگر مي‌خواهيد خودروي‌تان را عوض كنيد بهتر است با دوستي كه در اين مورد اطلاعات بهتري دارد مشورت كنيد. از پرسيدن نترسيد و به همسرتان هم ثابت كنيد كه اين مشاوره‌ها مي‌تواند شما را از انجام اشتباهاتي كه ديگران انجام داده‌اند باز دارد. براي گرفتن مشاوره محدوديتي قائل نشويد. اگر كمي پس‌انداز داريد، بي‌گدار به آب نزنيد و از افراد موفق اطراف‌تان براي انتخاب بهترين شيوه كمك بگيريد.


زنان همیشه نگران پول هستند

كنار نكشيد

گاهي‌اوقات زناني كه بيرون از خانه كار نمي‌كنند از اين‌كه بخواهند در تصميم‌گيري‌هاي مالي شركت كنند خجالت مي‌كشند اما باور داشته باشيد كه مشاركت شما براي حفاظت از خود و زندگي مشترك‌تان ضروري است. نقش بازپرس را بازي نكنيد اما با هوشياري و مشاركت‌تان از درآمدي كه به خانه‌تان وارد مي‌شود و پرداختي‌هايي كه از جيب خانواده‌تان مي‌رود، آگاه باشيد. مي‌توانيد براي اين مشاركت مسئوليت پرداخت قبوض و قسط‌ها را خودتان به‌عهده بگيريد يا اين‌كه در شرايطي كه به‌نظرتان مساعد مي‌رسد، به همسرتان پيشنهاداتي براي بهبود شرايط اقتصادي خانواده بدهيد. مهم اين نيست كه شما شاغل هستيد يا نه، شما بايد براساس توانايي‌ها و آگاهي‌تان در تصميم‌گيري‌هاي مالي خانواده هم نقش داشته باشيد.


بودجه بندي كنيد

مهم نيست كه چقدر درآمد داريد يا اين‌كه همسرتان چقدر پول به خانه مي‌آورد. يادتان نرود كه هرچقدر بيشتر پول دست‌تان بيايد بيشتر خرج مي‌كنيد پس همان روز اول دريافت حقوق‌تان بودجه‌بندي را شروع كنيد. مي‌توانيد يك كلاسور فايل‌بندي شده تهيه كنيد و روي هر ديواره آن اسم بخشي از هزينه‌هايي كه بايد پرداخت كنيد را بنويسيد. اجاره خانه، قبوض، خرج خورد و خوراك، هزينه‌هاي لباس و خرج‌هايي كه دوست داريد به خاطر دل‌تان انجام دهيد، هزينه‌هايي براي شرايط پيش‌بيني نشده يا مسائل درماني و... و بخشي هم براي پس‌انداز. درآمد شما هرچقدر باشد بايد بتوانيد همه بخش‌هاي اين كلاسور را پر كنيد. اگر ديديد كم مي‌آوريد خرج‌هاي ضروري را كمتر كنيد و از همين راه خرج و مخارج‌تان را مديريت كنيد. اگر پيش از اين براي هر 2ماه 200 هزار تومان خرج قبض‌هاي‌تان مي‌كرديد اما از الان از عهده‌اش بر نمي‌آييد، بهتر است در الگوي مصرف‌تان هم تجديدنظر كنيد. با اين شيوه هم حساب كار دست‌تان مي‌آيد و هم مي‌توانيد به اندازه دخل‌تان خرج كنيد.


برنامه‌ريزي كنيد

جيبتان را به زمان حال و خرج و مخارج همين لحظه محدود نكنيد. با هر سختي‌ كه شده شما بايد زندگي آينده‌تان را هم تامين كنيد. مهم نيست درآمدتان كم است يا زياد. دريافتي شما هرچه كه باشد بايد بخشي از آن را براي آينده‌تان درنظر بگيريد. بيمه را جدي بگيريد. اطمينان حاصل كنيد كه شما و همسرتان هر ۲ بيمه شغلي و بيمه عمر داريد و اين‌كه خانه و اتومبيل‌تان هم تحت پوشش بيمه قرار دارند. شما قرار نيست براي هيچ كار كنيد و شرايطي را فراهم كنيد كه در يك چشم به هم زدن حاصل عمرتان را از دست بدهيد. يادتان نرود كه خيلي زود زماني كه شما نياز به مراقبت‌هاي پزشكي پيدا مي‌كنيد فرا مي‌رسد پس بخشي از درآمدتان را براي اين اتفاقاتي كه خواه ناخواه سراغ‌تان مي‌آيد پس‌انداز كنيد.


مخفيگاه خودتان را داشته باشيد

همه پول‌هاي‌تان را جلو چشم نياوريد. هر ماه درصدي از درآمدتان را براي روز مبادا پس‌انداز كنيد. مهم نيست اين مبلغ چقدر كم يا زياد باشد. مهم اين است كه اگر قول مي‌دهيد 5 درصد از پول ماهانه شما را تشكيل دهد، كمتر از اين مقدار نشود. مي‌توانيد با اين پول براي خودتان سكه يا طلا بخريد يا اين‌كه با خريد اوراق مشاركت آن را پس انداز كنيد. نگذاريد اين پول در حساب‌تان راكد بماند و ارزشش را از دست دهد بلكه با پس انداز آن در حساب‌هاي بلندمدت و سودآور يا سرمايه‌گذاري‌هاي ديگر ارزش آنچه نگه مي‌داريد را حفظ كنيد.


آينده‌نگر باشيد

اين‌كه شما پشتوانه قوي مالي داشته باشيد و پدر يا همسرتان اجازه ندهند كه آب در دل‌تان تكان بخورد، وضعيتي ايده‌آل است اما فراموش نكنيد كه آن‌ها هميشه در كنارتان نيستند تا حمايت‌تان كنند. شما به هر دليلي مي‌توانيد از آن‌ها دور شويد، از دست‌شان بدهيد يا اين‌كه شرايطي پيش بيايد كه منابع مالي آن‌ها از دست برود. سعي كنيد مهارتي ياد بگيريد و شرايطي را فراهم كنيد كه كسب درآمد براي‌تان محال نباشد. اگر در حال حاضر دغدغه مالي نداشته و حوصله كار كردن هم نداريد، بهتر است براي آموزش ديدن وقت بگذاريد و با قوي‌تر كردن خودتان، ديگر نگران روزي نباشيد كه ممكن است منابع مالي فعلي را از دست بدهيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

زنان همیشه نگران پول هستند


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج