۹۶۴۴۵۹
۷۳ نظر
۵۰۰۶
۷۳ نظر
۵۰۰۶
پ

استاندار: قم قرنطینه نمی‌شود

استاندار قم گفت: اعلام آمار ۵۰ فوتی براثر کرونا در قم صحت ندارد و آمار موثق از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود که مبنای تصمیم گیری‌های خرد و کلان است.

خبرگزاری مهر: استاندار قم گفت: اعلام آمار ۵۰ فوتی براثر کرونا در قم صحت ندارد و آمار موثق از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود که مبنای تصمیم گیری‌های خرد و کلان است.

بهرام سرمست بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در ارتباط با تمهیدات استانداری در ارتباط با بیماری کرونا، گفت: برای نخستین بار روز چهارشنبه از ابتلای دو بیمار مطلع شدیم که در قم بستری بودند و بر اثر این بیماری فوت کردند که در این چند روز ستاد زیستی، ستاد بحران و ستاد امنیت قضائی مشترک ایجاد شد.

وی با بیان اینکه برحسب گزارش‌هایی که از دانشگاه علوم پزشکی استان قم به دستمان رسید، تمام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شد، تصریح کرد: بلافاصله شورای تأمین استان تشکیل شد. اساس و محور تمام اقدامات بر اساس اخبار و آمار دستگاه متولی سلامت که دانشگاه علوم پزشکی است که به استانداری می‌رسد و بر همان اساس تصمیم گیری انجام می‌شود.

استاندار: قم قرنطینه نمی‌شود

استاندار قم با اشاره به گزارش‌های واصله از سوی دانشگاه علوم پزشکی و دغدغه‌های این نهاد، بیان کرد: تعطیلی مراکز آموزشی، حوزوی، دانشگاهی و مراکز فرهنگی از جمله تصمیم‌هایی بود که برای پیشگیری از شیوع این بیماری گرفته شد و مورد اجرا قرار گرفت.

مردم از رفت و آمد غیرضروری پرهیز کنند

سرمست ادامه داد: با استفاده از تریبون رسانه‌ها از مردم تقاضا کردیم در محل‌هایی که ازدحام جمعیت وجود دارد پرهیز و از ترددهای غیرحضوری خود داری کنند.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه‌ای که از سوی استانداری برای محل‌های مرکز تجمع مردم در نظر گرفته شد، بیان کرد: رعایت الزامات ضرورت‌های بهداشتی ابلاغ و منعکس شده است و همچنین در ارتباط با شیوع و گسترش این بیماری در سطح جامعه نیز آموزش‌های لازم داده شده است.

استاندار قم، همچنین با اشاره به آموزش‌هایی که به مردم برای پیشگیری از ابتلای به این ویروس، بیان کرد: در این راستا کارگروه‌های تخصصی برگزار شد تا بتوانیم این مسئله را مدیریت و از شیوع آن جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه شهر ووهان چین با آن امکانات وسیعی که در اختیار دارد، حدود ۲ ماه است که با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کند، عنوان کرد: علی رغم تمام اقدامات و محدودیت‌هایی که از مرکز کانون انتشار این ویروس در چین صورت گرفت اما این ویروس به کشورهای دیگر جهان از جمله ایران نیز سرایت کرد.

سرمست با بیان اینکه انتشار این ویروس در ایران از قم شروع شد، گفت: منشأ بروز این ویروس تا کنون از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشخص نشده و نتوانسته‌اند به جمع بندی نهایی دست یابند تا بتوانیم به صورت واضح اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه در مدیریت استان فراتر از بحث منشأ با یک فرآیند فزاینده‌ای مواجه هستیم که رشد آمار بستری شدگان و فوتی‌ها و حساسیت‌های لازم را به دستگاه‌ها ابلاغ شده است، گفت: دو بیمارستان برای قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا ویروس آماده شده و همچنین دو بیمارستان دیگر نیز به صورت رزرو آماده می‌شود.

به این زودی نمی‌شود کرونا را در قم مهار کرد

استاندار قم اضافه کرد: پیش بینی‌ها حاکی از این نیست که به این زودی بشود مسئله را مهار کرد که در این راستا سناریوهای گوناگون را پیش بینی کردیم که به صورت گام به گام در حال مدیریت این مسئله هستیم.

وی اضافه کرد: از وزارت بهداشت و درمان برای مهار این مسئله درخواست کمک کردیم و در این زمینه رئیس جمهور و معاون ایشان تماس‌هایی داشتند که مقرر شد نیازمندی‌ها و الزاماتی که وجود دارد را برآورد کنیم به همین دلیل در روز نخست از مشخص شدن این بیماری از دانشگاه علوم پزشکی آمار خواسته شد که در سطح ملی پیگیری شود.

سرمست با اشاره به دلایلی که باید مطالبات و نیازهای مربوط به مقابله و مهار کرونا باید به صورت خاص در سطح ملی انجام شود، گفت: تصور ما این است که مسئله مقابله با ویروس کرونا بعد فرا استانی پیدا کرده و باید از ظرفیت‌های ملی برای مدیریت این موضوع بهره برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش در ارتباط با بارش‌ها و سیلابی که در استان قم پیشرو است، گفت: در کنار جلسات ستاد بحران و پیشگیری از کرونا جلسه پیشگیری از سیل هم برگزار شد.

استاندار قم اضافه کرد: علاوه بر این به صورت شبانه روزی از سوی شورای معاونین و افراد ذیربط موضوع پیگیری و رصد کردن هستیم و به صورت شبانه روزی در جریان گزارشات قرار می‌گیریم.

وی با بیان اینکه فرماندار به صورت خاص در این زمینه کار می‌کند، گفت: معاونان استاندار و دستگاه‌های ذیربط نیز در حال انجام اقدامات لازم هستند.

سرمست اضافه کرد: در بحث تجهیزات و مواد بهداشتی نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته و کارگروه تنظیم بازار فعال است.

وی بیان کرد: در این مدت درگیر برگزاری انتخابات هم بودیم که در نهایت صحت و سلامت برگزار شد که این نشان می‌دهد مدیریت استان قم انتخابات را به نیکی برگزاری کرد.

استاندار قم با اشاره به اینکه برخی پیشنهاد تعویق برگزاری انتخابات را داشتند که به اصرار قم در زمان مقرر انتخابات برگزار شد و از کل کشور هم بهتر از دیگران برگزار کردیم و امنیت و سلامت انتخابات را به همراه حضور پرشور مردم را داشتیم و در کنار این حجم عملیات بحث پیشگیری از ویروس کرونا را نیز داشتیم.

مردم در پیشگیری از کرونا مسئولان را یاری کنند

وی افزود: با توجه به اهمیت انتشار کرونا ویروس از مردم انتظار داریم مسئولان را در پیشگیری از این بیماری یاری کنند.

سرمست اضافه کرد: همه اعضای دانشگاه علوم پزشکی به صورت فداکارانه برای مقابله با این ویروس وارد میدان شده‌اند که باید از ایشان قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز درگیر این بیماری شده است، خاطر نشان کرد: برای ایشان آرزوی سلامتی داریم و دنبال این هستیم که برای پیشگیری از این ویروس تمام ظرفیت‌های خود را به کار بگیریم و از ظرفیت‌های ملی نیز استفاده کنیم.

استاندار قم اضافه کرد: از مردم انتظار داریم دستوراتی که برای پیشگیری داده می‌شود را جدی گرفته و از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند و اخبار را نیز از صدا و سیما، رسانه‌های موثق و دانشگاه علوم پزشکی پی گیری کنند.

آمارهای دقیق مربوط به کرونا باید از دانشگاه علوم پزشکی بیان شود

وی ضمن تقدیر از اطلاع رسانی رسانه‌ها، عنوان کرد: از رسانه‌ها درخواست داریم اخبار را از منابع رسمی پیگیری کنند.

سرمست در پاسخ به خبرنگاری که در ارتباط با آمار دقیق فوتی‌ها و بیمارها بیان کرد: این آمار را باید از دستگاه متخصص پی گیری کرد و ما نیز بر اساس همان آمارهای دستگاه تخصصی در این زمینه تصمیم گیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تصمیم گرفتن در ارتباط با کرونا ویروس نمی‌شود بر اساس گفته‌ها و گمانه زنی‌ها باشد، گفت: اگر آقای امیرآبادی در این زمینه ادعاهایی داشته است باید خودش پاسخگو باشد و مستندات ارائه کند و من از جانب ایشان نمی‌توانم پاسخگو باشم.

استاندار قم اضافه کرد: یک خلط آماری وجود دارد و کسی که در سایه بیماری کرونا فوت می‌کند با کسی که در سایه آنفولانزا فوت می‌کند و می‌تواند این آمارها ناشی از فوتی‌های چند روز گذشته باشد ولی اینکه همه این افراد بر اثر کرونا باشند صحیح نیست و نمی‌توانیم چنین آماری را قبول کنیم.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی به ما آماری که آقای امیرآبادی می‌دهد نداده است و معتقد هستم شفافیت باید همیشه وجود داشته باشد و افراط و تفریط در مدیریت بحران به ما کمک نمی‌کند.

سرمست اضافه کرد: ما برای جامعه اطمینان بخشی، واقع بینی و هشدار را داریم و حداکثر موفقیتی که می‌توانیم داشته باشیم با کمک مردم است و باید توجه داشت ماهیت این بیماری چگونه است و قدرت شیوع خیلی بالا است و تمام ادارات باید بر روی آگاهی بخشی و مراقبت‌های مردمی توجه داشته باشند.

قرنطینه تبعات اجتماعی و بار فرهنگی و روانی به همراه دارد

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر لزوم قرنطینه شدن قم گفت: به لحاظ مدیریتی تصورم این نیست که قرنطینه راهکار مناسبی باشد و تبعات اجتماعی و بار فرهنگی و روانی برای قم به همراه دارد.

استاندار قم با بیان اینکه از مردم انتظار داریم با رعایت بهداشت فردی به کنترل این بیماری کمک کنند، افزود: تجربه کشور چین در خصوص قرنطینه موفق نبوده و در ابتدای انتشار خبر شیوع کرونا در قم هم موضوع قرنطینه مطرح شد و نظرها نیز متفاوت بود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در قم قرنطینه که عملاً امکان‌پذیر نیست را اجرا کنیم، باید جامعه هدف را روشن کنیم ولی برای همه جمعیت نمی‌توان قرنطینه را اجرا کرد.

سرمست در پاسخ به سوالی در خصوص تعطیلی حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران عنوان کرد: اصلاً بنای بستن نداریم و نظرمان مبتنی بر نظر تخصصی مسئولان بهداشتی و درمانی است و اعتقادمان این بوده که اگر طبق تشخیص این مسئولان امکان توسعه، تسری و شیوع این بیماری در اجتماعات بیشتر و از مدیریت نیز خارج می‌شود، تعطیلی مستلزم هماهنگی‌هایی است که با تولیت‌های این اماکن مقدس انجام شود که در این خصوص موارد منتقل‌شده است.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بر این است که ازدحام‌های مختلف اعم از جشن، تشییع‌جنازه و مسابقه‌های ورزشی را به حداقل برسانیم، چرا که محور و اساس برنامه‌ریزی‌های ما سلامتی مردم است، مقرر شده تا تولیت‌های حرم و جمکران ملاحظات بهداشتی را اعمال کنند.

استاندار قم تصریح کرد: باید دنبال راهکاری برویم که امکان‌پذیر، کارآمد و مؤثر باشد، قم به لحاظ جغرافیایی در نقطه مواصلاًتی ۱۷ استان کشور قرارگرفته و یک نقطه زیارتی و یک جهان شهر به شمار می‌آید، از این‌رو اگر می‌شد راهکار قرنطینه را اتخاذ کرد در همان اوایل ما اتخاذ می‌کردیم.

سرمست با تأکید بر اینکه بهترین اقدام این است که مردم در خانه‌ها بمانند، گفت: مردم باید خودشان را از هرگونه اجتماع دور نگه‌دارند و حداقل حضور را داشته باشند و بهترین و به رسمیت شناخته شدن ترین راه نیز همین است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌ای برای قرنطینه قم نداده و حتی مسئولان بهداشتی استان نیز چنین توصیه و درخواستی را نداشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منصور

      همه دروغ میگن شما راست میگین عجب

    • بدون نام

      شعور ندارید که قرنطینه نمی کنید! حداقل از دنیا یاد بگیرید که چیکار می کنند! ظاهرا قصد جون مردم جهان رو دارید! نه فقط ایران!

    • بدون نام

      چرا نمیشود

    • s.k

      فقط میتونم تاسف بخورم

    • حامد

      قرنطینه نکید.چون کمر بستید مردم نابود کنید .اصلا هم عین خیالتون نیست.تا فاجعه نشده کاری بکنید

    • بدون نام

      بله اخبارش رو همه گفتند تاسف چرا نباید بشه

    • بدون نام

      خدا لعنتون کنه.. قم باید قرینطه شود

    • بدون نام

      فقط حرف و دروغ

    • بدون نام

      تنها چیزی که ما میدونیم اینه که اصلا برا جون هیچ ایرانی ارزش قائل نیستین

    • امیر

      حالا یکنفر اومد راستش رو بگه اینا نمیذارن...

    • بدون نام

      یعنی نماینده قم میگه چرت گفته مسخره اس

    • عرفان

      حالا که همه از قم به شهرستان ها رفته اند دیگه فایده ای نداره .جرات اینکار رو ندارند ویروس انتقال شد و از قبل خبر داشتند ولی کاری نکردند

    • مهدی

      پس میخایید دست رو دست بزارید مردم از بین برن

    • بدون نام

      انشاءالله باعنایت حضرت معصومه به زودی کرونا درشهر مقدس قم نابود خواهد شد

    • بدون نام

      تا کی دروغ ؟تا کی فریب ؟بسه دیگه جان مادرتون بسه دیگه بابا دلتون به حال مردم بسوزه چه گناهی کردن گیرِ شما دروغگوها افتادن؟ شرم کنید حیا کنید انشاالله هربلایی که سر این میارید سرِ خونواده هاتون بیاد.

    • بدون نام

      برو بمیر اگه کیش بود قرنطینه میکردین ولی قم رو نه الاهی همهتون بمیرین

    • بدون نام

      بگوییدچراقرنطینه نشد ونمیشود؟!
      بخاطرترددخیلی ازمدیرومسئولی که هرروزبرای کاربه تهران وبرگشت به قم رادارد!!!!

    • بدون نام

      نکنید تا قشنگ کل مملکت بگیرن

    • بی نام

      بایدم نکنید

    • یعقوب

      غیرممکنه که بتوانید درمورد قرنطینه شهرقم یا هرشهری مدیریت کنید سیل خوزستان یادتونه

      پاسخ ها

      • سلامتیان

        درست گفتی سیل خوزستان اگه سردار بین مردم نبود و روحیه نمیداد ما الان بحای پراید که نعمت الهی حساب میشه باید هنوز با قایق تردد میکردیم

    • بدون نام

      پرواز چین را نبستید و حالا قم را قرنطینه نمی کنید و کار به جایی رسیده که همه دنیا کل ایران را قرنطینه کرده و هیچ چیز از ایران نمی خرند . کدام ضررش بیشتر بود؟ ماشاالله به مسئولین ما ...

    • mehran azetrom

      یکم بفکر نیستن بعضی از خانواده ها توی قم دوعضو در اثر کرونا فوت شدن و بچه هاشون مریض شدن اما چه کسی باید خانواده افرادی که بیمارشدن قرنطینه کنه اصلا بهشون اهمیت نمیدن

    • بدون نام

      آره قرنطینه نکنید . بزارید تمام مردم لذت کرونا رو بچشند.

    • بدون نام

      شما قبلا ثابت کردین ارزشی برای جان افراد که بزرگترین مسئولیت تون هست ، قائل نیستید .
      اگر مردم دو ماه زیارت نروند چه می شود ؟
      به جای اون اجازه می دهید این بیماری شیوع پیدا کنه و عده ای بیگناه به کام مرگ بروند

    • علی

      همه جای دنیا از طرز قرنطینه بسیار عالی چین حیرت زده شدن،اونوقت این بی سواد می گه ناموفق بوده،اینا ملت و چی فرض می کنن.

    • بدون نام

      قاتل تمام مردم ایران هستین شما

    • شبنم

      تا تمام کشور دچار کرونا نشن، قم رو قرنطینه نمیکنن

    • بدون نام

      اگر از اول قم را قرنطینه میکردید چرا نباید قرنطینه شود

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اقا خود خواهی تاچه حد؟؟؟؟؟منطقتون اینه. که باید بقیه شهرها هم الوده شن؟؟؟؟؟؟اینومیخاین دیگه بسه خجالت بکشین امیدوارم تک تکتون مبتلا شینبه ویروس ودردم بمیرین کهمردماز شرتون راحت شن الهی امین یا رب العالمین

    • بدون نام

      افرین یه موقع قرنطینه نکنین بذارین به کل ایران برسه اخه شما کی یه کار درست کردین که این دومیش باشه

    • A20

      امیدوارم هرکی دروغ میگه اول خودشوزن و بچش دچار بشه...

    • شبنم

      چین اگه قرنطینه نکرده بود که تا الان چند میلیون نفر مرده بودن، موندم مسولان ما به چه فهم و شعور و سوادی این حرفها رو میزنن!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میدونی قرنطینه یعنی چی یعنی تمامی ورودیها و خروجیهای شهر و ببندن و نذارن کسی از شهر خارج یا به شهر وارد بشه و هرکس خواست خارج بشه با تیر بزننش حالا خودت بگو چند هزار نفر و باید با تیر میزدن از دیروز که تهران تعطیل شد با این حجم مسافرت ؟ واقعا تحمل داشتید یا نه همینجوری میگید

    • بدون نام

      پس چیکار دارید میکنید؟ما حرف کیو باور کنیم ؟خدا به دادمون برسه انشالله

    • بدون نام

      دیری نمی گذرد بالاجبار از قرنطینه هم بدتر میشود این دست من وشما نیست این اجار است که وادار میکند خودبخود قرنطینه شود

    • ژ

      یکی اینو توجیه کنه ، الان قم ، شهر ری ، شیراز ، مشهد اینا همه دقیقا یه بمب بیولوژیک هستن . واقعا درک این مسئله این قدر سخته ؟

    • بدون نام

      بله دیگه باید همه بگیرن .........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا ابله در جهان است ابر قد قد در امان است

    • بدون نام

      بی فکر

    • قاسم انوشه

      با قدرت وعذاب خدا نمیشه در افتاد فقط چاره کارشون امام زمانه اگه به اون اعتقاد دارن باید پیداش کنن وراه حلو ازش بپرسن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا تو رو صلاح میدونه که کرونا بگیری انشالله

    • بدون نام

      بابا قم رو قرنطینه کنید بخدا. چه مسئولین بافکری ما داریم

    • بدون نام

      مگه قومی ها خون رنگین تری دارن ک قرنطینه نشن

    • بی نام

      عراق حرم‌حصرت علی بست

    • بدون نام

      آقای‌محترم‌همون‌اول‌بایدقرنطینه‌میشدشمافکرکنم.یابی‌غمی‌
      یامیخوای‌همه‌رابدبخت‌کنی‌بدبختی‌کشورازاینه‌بیسوادهارآس‌
      کارندمدرکهای‌پولی‌اگرسوادواقعی‌داشتن‌وضع‌مااین‌نبود

    • سارا

      قرنطینه نمیشه که کل کشور درگیرش بشن

    • احمدی

      قرنطینه نکنید تا بعدا کل کشورو
      قرنطینه کنید

    • حقیقت گو

      فقط همینو بگم از خداتونه همه بمیرن

    • بدون نام

      نشه صد سال...

    • بدون نام

      نکنید تا همه گیر بشه

    • بدون نام

      قم و تهران اگر قرنطینه میشدن الان اینهمه شهر درگیر نشده بودن هر مصیبتی به ایران میرسه از این دو شهره

    • رحیمی

      شماکه دلتان به حال مردم خودتان نمی سوزد خداراهم که نمی شناسید حداقل وجدان وانسانیت داشته باشید

    • بدون نام

      اگه مغز داشتید و قم رو قرنطینه میکردید الان استانهای دیگر درگیر نمیشدن

    • بدون نام

      اگه مغز داشتید و قم رو قرنطینه میکردید الان استانهای دیگر درگیر نمیشدن

    • بدون نام

      چرا برای سودجویی وسواستفاده بیشتروخالی کردن جیب مردم دست از جنایات خودبرنمی داریدواینقدردروغ میگویبد کدام کنترل کدام امار واقعی

    • m

      پس پیشاپیش بریم قبر بخریم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نیازی نیست بخری تو چاه شش متری میندازنت که پر از آهک هستش

    • بدون نام

      احمق امثال تو واسه امنیت و سلامت مردم مضرند

    • بدون نام

      دو هفته صبر کن ، معلوم میشه !

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه مسول بی لیاقت را

    • بدون نام

      شهرمون پر شده از پلاک قم باید زودتر قرنطینه میشدند حالا که دیگه فرار کردن و اومدن شهرهای دیگه چه فایده

    • بدون نام

      کاش مدیریت بحران میدونستید یعنی چی!

    • بدون نام

      تمام بدبختي مردم از شما مسولين بي لياقت است

    • بی نام

      قرنطینه واجبه.همه کشورا دارن بهمون میخندن قرنطینه کنید لامصبا

    • بدون نام

      این داروش رو چرا درست نمیکنن دارن میمیریم ، من دچارش شدم اصلا اینکه سن بالا مشکل میخورن چرته سن بالا و پایین ندارع ، نفس ها پنج تا درمیون در میاد با کلی زجر ،باور کنید خیلی بدتر از انفولنزاس من نمیدونم چرا اصرار دارن به مردم بگن بهترع،چرا راست نمیگید!! انقدر نگفتید که کل ایران پخش شد،باز هم میخواید بگید هیچی نمیشه کشندگیش کمتر از انفولونزاست !!بخدا شما هم میمیرید ی روز باید جواب بدید

    • بدون نام

      من فقط ۲۸ سالمه کم اوردم دیگه انقدر فشار اومده بخاطر تنگی نفس میگن مرگت به نفس بنده یعنی این بیماری ،هر لحظه دارم احساس میکنم نفسم بند میاد

    • بدون نام

      با قرنطینه اقتصاد قم لطمه میخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسئولین بی کفایت

      • بدون نام

        مسئولین بی کفایت ولیاقت

    • بدون نام

      اخه چرا دلیلتون چی هست شما امکانات برای یک شهر ندارید میخواهید کل ایران را بگیره از کی میترسید

    • بدون نام

      بار روانی و اجتماعی مهمه یا جون مردم؟
      ایشالله اول خودتون بگیرید و عزیزاتون

    • بدون نام

      وقتی بیسواد مسول بشه همین میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج