۹۶۴۴۷۶
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

ماهاتیر محمد رسما از قدرت کنار رفت

پادشاه مالزی استعفای نخست وزیر را پذیرفت.

خبرآنلاین: وب سایت خبرگزاری رویترز گزارش داد که پادشاه مالزی استعفای نخست وزیر این کشور را پذیرفته است.
در همین حال دبیر کل کابینه مالزی با اعلام پذیرفته شدن استعفای ماهاتیر از سوی پادشاه این کشور، گفت پادشاه اما از او خواست که تا زمان انتصاب نخست‌وزیر جدید و تشکیل کابینه، در این سمت باقی بماند.

دبیر کل کابینه مالزی با صدور بیانیه‌ای در این باره توضیح داد: «عالیجناب رضایت دادند تا ماهاتیر محمد به عنوان نخست‌وزیر موقت تا زمانی که نخست‌وزیر جدید انتخاب شود، به کار خود ادامه دهد».

ماهاتیر محمد رسما از قدرت کنار رفت

وی پیش از این اعلام کرده بود که از سمت خود کناره گیری می‌کند اما تاکید کرده بود که این اتفاق تا قبل از از اجلاس همکاری اقتصادی اقیانوس آرام در ماه نوامبر ۲۰۲۰ نخواهد بود.

گفته می‌شود در صورت پذیرش استعفای ماهاتیر، «انور ابراهیم» رئیس حزب عدالت مردم مالزی جانشین وی شود.

بر اساس اعلام منابع خبری، نخست وزیر مالزی در پی تشدید جدال در داخل ائتلاف سیاسی وی استعفای خویش را تقدیم پادشاه این کشور کرده است.

ماهاتیر محمد بعد از آن تصمیم به استعفا گرفت که گزارش شد جدال سیاسی در داخل ائتلاف میان حزب وی و حزب انور ابراهیم که قرار بود در آینده نزدیک نخست وزیر جدید مالزی شود بالا گرفته است.

رسانه‌ها گزارش دادند که حامیان ماهاتیر محمد در داخل این ائتلاف برای کنار گذاشتن حزب انور ابراهیم از ائتلاف حاکم تلاش کرده‌اند. این در حالی است که انور ابراهیم قبل از انتخابات ۲۰۱۸ با ماهاتیر محمد بر سر جانشینی وی در نخست وزیری توافق کرده بود.

ایسنا به نقل از رویترز گزارش داد: در پی اعلام تسلیم استعفای ماهاتیر محمد به سلطان عبدالله سلطان احمد شاه، پادشاه مالزی، حزب وی نیز ائتلاف حاکم موسوم به ائتلاف "پاکاتان هاراپان" را ترک کرد.

گزارش شده ماهاتیر محمد در واکنش به تحولات اخیر، حزب سیاسی خودش موسوم به حزب "برساتو" را نیز ترک کرده اما هنوز دلیل این اقدام خود را اعلام نکرده است. پادشاه مالزی نیز در پاسخ به استعفای ماهاتیر محمد گفته است که این استعفا را می‌پذیرد اما از او می‌خواهد فعلا به عنوان نخست وزیر موقت به کارش ادامه دهد.

این حزب پیشتر خبر کنار رفتن ماهاتیر محمد از رهبری حزب را اعلام کرده بود.

حزب انور ابراهیم حامیان ماهاتیر محمد را به سازماندهی یک "کودتای خودی‌ها" متهم کرد. انور ابراهیم یکشنبه شب حامیان ماهاتیر محمد و عده ای از اعضای حزب خودش را متهم به "خیانت" به خود کرد.

انور ابراهیم دوشنبه یک نشست شتابزده با ماهاتیر محمد تشکیل داد و بعد از این نشست گفت، هنوز شانس برقراری یک صلح موقت در داخل ائتلاف حاکم وجود دارد. او به حامیانش گفت که نشستش با ماهاتیر محمد "بسیار خوب" بوده و تحت تاثیر "نگرش" و موضعش در مخالفت با کسانی که به دنبال غصب قدرت بدون یک دستور کار هستند قرار گرفته است.
ماهاتیر محمد ماه مه ۲۰۱۸ برای بار دوم بعنوان نخست وزیر مالزی انتخاب شد.

سخنگوی دفتر نخست وزیر مالزی گفته است به زودی بیانیه‌ای رسمی در خصوص خبر استعفای وی منتشر خواهد شد اما این خبر را رد یا تکذیب نکرد.

ماهاتیر محمد سال ۲۰۱۹ درحالیکه ۹۲ ساله بود بعنوان مسن‌ترین رهبر جهان مجددا نخست وزیر مالزی شد. او در حالی که چند سال پیش از دنیای سیاست کناره‌گیری کرده بود، در پی رسوایی فساد نجیب رزاق، نخست وزیر سابق مالزی به مخالفان پیوست و در انتخابات نامزد شد و توانست ائتلاف حاکم "باریسان ناسیونال" را که برای بیش از ۶۰ سال در قدرت بود، شکست دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردمی

      کاشکی ماها تیر محمد را وزیر اقتصاد ایران می شد ایران مانند مالزی پیشرفت می کرد

    • امیر

      درست مثل دولتمردان ما تا زمانی که بدرد مردم میخورن در رآس امور هستند بعدش خودشون کناره گیری می کنن....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انچه سعوددراختیارداشت برای کناره گیری مهاتیرمحمد انجام داد

    • بدون نام

      کاشکی سران اصلاحطلب ما که کشور را به چنین وضعی انداخته اند هم جرأت استعفا داشتند ؟!!؟!!؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی که خودش را به خواب بزنه نمیشه بیدارش کرد آخر مرد حسابی خدایی عامل خرابی اقتصاد و..... اصلاح طلبان هستند؟ اگه هنوزاندک نفسی هم می کشی از اصلاحات است

    • بدون نام

      آقایان سال خورده که هم پیر شده اید و هم فرتوت و هم خسته که چندین سال است که همانند اختاپوس چنبره زده ای بر مسند قدرت و جاه طلبی و طماعی سراسر وجودتان را احاطه کرده از این آقای مهاماتا محمد یاد بگیرید قبل از اینکه حضرت عزرائیل از تمامی امور باز نشسته تان کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج