۹۶۴۴۷۹
۲۲ نظر
۵۰۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
پ

زاکانی هم آمار نماینده قم درباره کرونا را رد کرد

منتخب مردم قم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه گمانه‌زنی‌های مختلف برای کشور آسیب‌زاست، گفت: گسترش و میزان ابتلای کرونا زیاد است، اما خطر مرگ آن بسیار پائین تر از آنفلوانزا است.

خبرگزاری فارس: منتخب مردم قم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه گمانه‌زنی‌های مختلف برای کشور آسیب‌زاست، گفت: گسترش و میزان ابتلای کرونا زیاد است، اما خطر مرگ آن بسیار پائین تر از آنفلوانزا است.

علیرضا زاکانی منتخب مردم قم در مجلس یازدهم، گفت: طغیان بیماری‌های مسری را در کشورمان زیاد تجربه کرده‌ایم و بیماری کرونا نیز اپیدمی جدیدی محسوب می‌شود.

وی افزود: در اپیدمی‌های گذشته، بیماری‌های بسیار خطرناک‌تر از ویروس کرونا را داشته‌ایم، به طوری که ویروس آنفلوانزای H۱N۱ وقتی وارد ایران شد، در شرایطی بود که خطر مرگ آن بیشتر از کرونا بود که این ویروس با گستره بیشتری در کشورمان توسعه پیدا کرد، اما در نهایت آن را کنترل کردیم، لذا این موضوع چیزی نیست که در عالم پزشکی نگاه صفر و صدی به آن داشته باشیم و خود را آخر خط بدانیم.

زاکانی هم آمار نماینده قم درباره کرونا را رد کرد

منتخب مردم قم در مجلس یازدهم تصریح کرد: برای موضوعات این چنینی باید پنج گام اساسی را در نظر گرفته و بر همین اساس گام‌های خود را برداریم؛ اطلاع‌رسانی دقیق، آموزش درست مردم، حفظ آرامش جامعه، رعایت موارد ایمنی در پیشگیری و همچنین ارائه خدمات شایسته به بیماران را داشته باشیم.

وی گفت: ما در حال حاضر در وضعیتی به سر می‌بریم که گمانه‌زنی‌های مختلف برای کشورمان آسیب‌زاست و می‌تواند در جامعه اختلال ایجاد کند.

وی تأکید کرد: خطر گسترش و میزان ابتلای کرونا زیاد است، اما خطر مرگ آن بسیار پائین تر از آنفلوانزا است.

وی گفت: اینکه صدا و سیما اعلام کرده که ۴۸ نفر از ایرانیان به کرونا مبتلا شده و ۱۲ نفر دچار مرگ شده‌اند، آمار بسیار غلطی است که جامعه را به وحشت می اندازد.

منتخب مردم قم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مبتلایان به این بیماری علائم تنفسی دارند و این درحالی است که بخشی از بیماری های دیگر نیز این علائم را دارند لذا ممکن است که تعداد زیادی در جامعه به این علائم مبتلا شوند، ولی آنانی که بیماری کرونا دارند بخش اندکی از بیماران باشند و در بین کسانی نیز که کرونا مثبت دارند هم آنان که بیماری های زمینه‌ای دارند و علائم تنفسی حاد پیدا می‌کنند، باید مورد حمایت قرار گیرند.

زاکانی خاطرنشان کرد: در قم در مجموع دو هفته قبل ۴۲ فوتی وجود داشته است که فقط ۹ مورد آن کرونا مثبت بوده‌اند و آزمایش ۶ نفر از افراد هم به ویروس کرونا منفی اعلام شده است، ضمن اینکه ۲۷ نفر از این افراد هم مشکوک هستند که جواب آزمایش آنها نیامده است که البته ممکن است نتیجه آنها مثبت و یا منفی باشد، لذا در مجموع می‌توانم بگویم که این آمار از بین مبتلایان موجود اساسا بالا نیست و شاید نزدیک به ۲ درصدی باشد که در آمارهای جهانی به صراحت به آن اشاره شده است.

زاکانی خاطرنشان کرد: من ۲ روز گذشته به بیمارستان کامکار در قم مراجعه کردم و امروز که مجدد پیگیری کردم متوجه شدم که بخشی از افرادی که در روز مذکور در آن بیمارستان بستری بودند، پس از درمان‌های لازم بهبود یافته و بخشی از آنها هم از آی‌سی‌یو به داخل بخش منتقل شدند.

زاکانی خاطرنشان کرد: متأسفانه ترس عمومی در شرایط جامعه منطبق با واقعیت‌های موجود نیست و همخوانی ندارد.

وی ضمن تشکر از جامعه پزشکی بویژه پرستاران و فداکاری آنها در قبال مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا و دیگر خدمات‌دهندگان به این افراد، گفت: باید کلیه مسؤولین جامعه در مسیر آرامش بخشی و مواجه منطقی حرکت کرده و بدانیم که مطمئنا این اپیدمی هم کنترل شده و مطلع باشیم که خطر این بیماری از دیگر بیماری‌های مشابه بسیار کمتر است، لذا فوبیای جمعی و ترس عمومی می‌تواند آثار سوئی در جامعه داشته باشد.

وی از وزارت بهداشت خواست: این وزارتخانه خدماتی که در این زمینه ارائه می‌کند را به همه استان‌های هدف تسری داده و اطلاع‌رسانی خود را دقیق‌تر کرده و مردم را به سمت آرامش هدایت کند، ضمن اینکه آموزش‌های لازم به جامعه داده شده تا در نهایت پیشگیری لازم در این بخش انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامد

      حریر چی میگه کشورهای دیگه پنهان کاری میکنن یعنی مرگ بالاتر از دو درصده ولی نمیدونم چه زوری بالا سر این است که بگن مرگ این ویروس دو درصده

    • ع،ر

      کلآهمه.توی.ایران.همه.کارن.

    • بدون نام

      پس این چینی ها دیوانه بودن اینهمه وحشت کردن

    • خسته

      بابا تو رو خدا اینقدر نگید بی خطر و کم خطر ،،،،،این همه ترس از این بیماری تو جامعه هست که باعث شده مدارس و خیلی جاها و اجتماعات چیزای دیگه تعطیل بشن ،،،،بعد یه بی فکر همیشه طلبکار از جامعه بلند میشن از این تعطیلات سوء استفاده میکنن و میرن مسافرت اونم کجا شمال بدبخت و بیچاره که خودش دومین آسیب دیده است ،،،حالا وای به روزی که به مردم القا بشه این بیماری خطرناک نیست دیگه ببین چی میشه چه فاجعه ای به بار میاد

    • بدون نام

      به این میگن پاچه خاری اینجوری پیش بری ریس مجلس میشی

    • بدون نام

      واقعا همین درسته که نباید الکی به مردم امار بدیم و اونها را به وحشت انداخت.مراقب حرف زدنتون باشین

    • بدون نام

      زمان مشخص میکنه

    • حمید

      شما پزشک هستید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله ایشون پزشک هستن

    • بدون نام

      نباید دولت را دستپاچه کرد نباید فردی بدون مدرک مستند ، دولت را به دروغگویی متهم کند بایک برخورد احساسی و شتابزدگی....الان ایتالیا ۱۵ شهر خود را قرنطینه کرده ...‌مهمانی های عروسی ها و غیرو که چند صد میهمان برای شام دارند خطرناکه و مثل بمب ساعتی می مونه قاطع باید ممنوع بشه فقط غذای بیرون بر ...‌‌که اونم خطرناکه...‌‌اما هنوز این رستورانها به پذیرایی از چند صد نفر در سالن های کوچک مشغولند.‌‌‌‌..مدارش که بچه ها کنار هم می نشینند به خاطر جلوگیری از گسترش باید تا آخر اسفند تعطیل بشن....بسیج به کمک گرفته بشه.....سفرهای گردشی خانوادگی باید ممنوع بشه و بسبج و پلیس راه مانع بشن.....کرونا یک بیماری جدی است نباید سرسری گرفته بشه کمک از بسیج برای این موارد چه اشکالی داره ؟ دولت اعلام کرده بود پرواز به چین ممنوعه....چرا ماهان ۹ پرواز انجام داده....؟ اگه دولتی وجود داره چرا فراتر از دولت عمل می شه؟ این کارا عواقب بدی داره ....

    • ضحا

      حیفه.قرطینه نکنیدبزارید زائران خارجی وداخلی بیان برن ویروسوپخش کنن داخل وخارج کشور...مثل خطوط هواپیمایی ایران-چین....

    • بدون نام

      پس اون رفیق ویار غارت از کجا این آمارو آورده خیلی داره میسوزه که رفقاش و هم حزبیاشون وزیر نیستن بخدا پناه ببریم از شر اینا که می‌خواهند وکیل مردم باشن

    • سیاوش

      در حال حاضر سمت جناب ذاکانی چیه؟؟؟؟؟
      نخود هر آش...

    • بدون نام

      اینارو به رفیقت بگو که معلوم نیست دنبال چیه.

    • بدون نام

      اگه تائید میکرد جای تعجب داشت !

    • بدون نام

      چیزی که عیان هست چه حاجت به بیان هست..مردم روچی فرض کردید که هی تکذیب میکنید و دروغ میگید

    • بدون نام

      نماینده ای مثل آن آقا که به دروغ آمار بالا می برد و مردم را به وحشت می اندازد باید با او بر خورد شود النته درکی ندارد ونادان هست

    • بدون نام

      پس از دوهفته پیش میدونستید و به دروغگویی ادامه دادید

    • بدون نام

      جالبه مشکوک شمال بری کرونا کاریت نداره حرم بری کرونا میخوردت

    • عبدالمجید

      اقاتونماینده هستی یاوزیر بهداشت توخط خودتون برید ببینیم اونهایی که خبره هستن کارشونو انجام بدن شما براپیشرفت قم حرف بزنید شما مردومو بیشتر میترسانید فکر میکنن از این بیماری سردر میاری

    • عبدالمجید

      اقاتونماینده هستی یاوزیر بهداشت توخط خودتون برید ببینیم اونهایی که خبره هستن کارشونو انجام بدن شما براپیشرفت قم حرف بزنید شما مردومو بیشتر میترسانید فکر میکنن از این بیماری سردر میاری

    • بدون نام

      آقای زاکانی یک پزشک ایرانی است,پس آقایی که نظر میدهی اول تحقیق کن ,سپس نظر بده.سواد خوب چیزی است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج