جاباما
۹۶۴۷۴
۸ نظر
۵۳۸۳
۸ نظر
۵۳۸۳
پ

انصار حزب الله، از حمایت تا تهدید روسای جمهور

بگو موتورها رو خاموش کنند، دودش گلوی مرتضی را آزار می دهد» [دیالوگی از فیلم آژانس شیشه ای/ کاری از ابراهیم حاتمی کیا/ ۱۳۷۶] گفته می شود منظور حاتمی کیا از آن موتورسوارها، بیرون آن آژانس هواپیمایی، در فیلمش، انصار حزب الله بوده است.

انصار حزب الله، از حمایت تا تهدید روسای جمهور





هفته نامه حاشیه: «بگو موتورها رو خاموش کنند، دودش گلوی مرتضی را آزار می دهد» [دیالوگی از فیلم آژانس شیشه ای/ کاری از ابراهیم حاتمی کیا/ 1376] گفته می شود منظور حاتمی کیا از آن موتورسوارها، بیرون آن آژانس هواپیمایی، در فیلمش، انصار حزب الله بوده است و «حاج حسین» که مسئول آن جمع موتورسوار بوده، احتمالا به نام «حسین الله کرم» لیدر جریان انصار حزب الله در دهه 70 شمسی اشاره داشته است. قرار بود حالا که حاج حسین الله کرم پس از مدت ها، عزمش را جزم کرده تا به یک «منکر» اعتراض کند، پای صحبت های او بنشینیم تا ببینیم دغدغه های سیاسی و فرهنگی اش چیست؟ و بگوید چرا هفت، هشت سال گذشته که مثلا «قرآن را با دف حمل کردند» او و همراهانش، اینقدر داغ ندیدند و احساس تکلیف نکردند؟ چرا وقتی بی تدبیری های اقتصادی بلای جان ملت شده بود، یاد مستضعفان او را نگران نکرد؟ و خلاصه برایمان توضیح دهد، آیا دغدغه های فرهنگی و سیاسی وی در تعامل با قدرت معانی متفاوتی پیدا می کند؟

انصار حزب الله، از حمایت تا تهدید روسای جمهور

بسیاری معتقدند همیشه اعتراضات او و دوستانش به جا بوده است، ولی در همان حال بسیاری دیگر معتقدند آن اعتراضات، حتی اگر هم جهت درستی داشته است، در مواردی شبه اتفاقات سال ۸۸، قانون شکنانه می شده است. می خواستیم از این فرمانده آزادسازی خرمشهر بپرسیم آیا مخالفان نظرگاه او هم حق دارند در مسجد یا حسینیه یا سالنی تجمع کنند و مثل تجمع دوستان حاج حسین در مسجد ارک آرام و منطقی حرف شان را بزنند؟

وقتی که اسفند ماه ۹۲، حاج حسین، همراه گروهی از مردم در مسجد ارک جمع شدند تا به حق به اشتباه تاریخی و شرعی فیلم رستاخیز اعتراض کنند، فکر می کردیم وی دوست دارد از دغدغه هایش بگوید ولی به ما گفت که «با شما مصاحبه نمی کنم، خط و ربط تان معلوم است.»

به یقین حاج حسین نماد نمایندگی گروهی از مردم این سرزمین است و علی رغم تمام انتقادات، افتخاراتی انکار نشدنی به همراه دارد ولی به همین بهانه در دو صفحه ای که پیش رو دارید، سراغی گرفتیم از روند پر فراز و نشیب اعتراضات همه جریاناتی که تحت عنوان «انصار حزب الله» می شناختیم شان.

الله کرم، منتظر تظاهرات مردمی علیه روحانی

اسم انصار حزب الله که به میان می آید، شاید حسین الله کرم اولین چهره ای باشد که در ذهن خیلی ها پررنگ می شود. او یکی از شناخته شده ترین و البته جنجالی ترین چهره های انصار حزب الله است که هسته اولیه انصار حزب الله در ایران را تشکیل دادند.

انصار حزب الله، از حمایت تا تهدید روسای جمهور

آوازه الله کرم در دوران خاتمی: خیلی ها نام و آوازه اش را از مخالفت صریح و مواضع انتقادی تند و تیز او نسبت به دولت خاتمی در سال های دهه ۷۰ می شناسند. الله کرم که در سال های اول دهه ۷۰ به همراه حجت الاسلام پروازی، عبدالمجید محتشم و ... از اولین موسسان انصار حزب الله بود، سال ۷۵ همچون مسعود ده نمکی اعلام کرد که رسما از این دور همی سیاسی و کمی هم فرهنگی جدا شده و گفت که «در سال ۷۵ از آنجایی که انصار برای انتشار فهرست انتخاباتی جهت انتخابات مجلس اقدام کرد چون بنده معتقد به ورود به رقابت های سیاسی نبودم از این تشکل استعفا دادم.» الله کرم از آن سال به بعد اتحادیه دانشجویان حزب الله و هیات های معنوی حزب الله را با شعار احیای معنوی به راه انداخت. او می گفت خاتمی با سیاست های فرهنگی خود به دنبال هضم اسلام است و به شدت به این سیاست ها انتقاد داشت.

شباهت های عجیب فهرست الله کرم و مشایی: در انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ او یکی از طرفداران پروپا قرص محمود احمدی نژاد بود و در حمایت از او سخنرانی می کرد. دو سال بعد در سال ۸۶ دولت احمدی نژاد او را به عنوان وابسته نظامی ایران در منطقه بالکان به کرواسی فرستاد بعضی ها می گفتند این پست پاداش حمایت های الله کرم از احمدی نژاد بوده و بعضی دیگر می گفتند دولت احمدی نژاد برای دور کردن الله کرم از فضای سیاسی کشور او را از سر باز کرده اما الله کرم در همان حالی که به شدت به قالیباف، شهردار تهران و حرکات سیاسی او انتقاد و اعتراض داشت؛ هیچ وقت انتقاد صریح و جدی از احمدی نژاد و دولتش نکرد.

مرد شناخته شده انصار حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ همچنان پشتیبان احمدی نژاد بود. در سال های پایانی دولت دهم که انتقاد از مشایی و حضورش در کنار احمدی نژاد بالا گرفته بود، اگرچه او تنها یک بار نسبت به طرح بحث مکتب ایرانی موضع گرفت اما انگار آنقدرها هم با مشایی موضع نداشت چرا که در آستانه دور دوم انتخابات مجلس نهم فهرست کاندیداهای مورد حمایت الله کرم بیشتر از ۲۰ کاندیدای مشترک با فهرست منتسب به اسفندیار رحیم مشایی داشت. در انتخابات ۹۲ به یکی از حامیان جدی سعید جلیلی تبدیل شد و در روزهای قبل از انتخابات، انتشار عکس او در دور همی های تبلیغاتی سعید جلیلی، سوژه سایت ها و خبرگزاری ها شده بود.

معترضان روحانی و شیوه اعتراضی بحق آنها: حالا این روزها الله کرم همچون دهه ۷۰ بار دیگر منتقد تند و تیز دولت شده است و گفته که اگر روحانی بخواهد به سمت سیاست های اقتصادی دوران هاشمی حرکت کند باید منتظر تظاهرات مردمی باشد. الله کرم یکی از کسانی بود که هنگام بازگشت حسن روحانی از مذاکرات هسته ای از تجمع های اعتراضی در نزدیکی فرودگاه علیه او حمایت کرد و گفت که مخالفان روحانی حق دارند نظر خود را با شیوه اعتراضی خاص خودشان مطرح کنند. مخالفانی که الله کرم از آنها حرف می زند، همان هایی هستند که شیوه اعتراضی شان استقبال از رییس جمهور منتخب مردم با پرتاب سنگ و لنگه کفش بوده است.

انصار حزب الله، از حمایت تا تهدید روسای جمهور

گروه کاوه وشب نامه هایی علیه اصولگرایان

کمیل کاوه، رئیس انصار حزب الله اصفهان و یکی از چهره های نسبتا شناخته شده انصار حزب الله در ایران است. با وجود آنکه این روزها مدتی است که اسمی و خبری از کاوه شنیده نمی شود اما سال های ۸۴ تا ۸۶ یعنی سال های اول ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در دولت نهم نام کمیل کاوه در رسانه ها و حرف و نقل ها بیشتر شنیده می شد.

سر ناسازگاری با آیت الله اصفهان: کاوه و هوادارانش در اصفهان در دوران خاتمی از مخالفان سرسخت آیت الله طاهری اصفهانی، امام جمعه پیشین اصفهان بودند. آیت الله طاهری که در نهایت در سال ۸۱ در اعتراض به نحوه برخورد با آیت الله منتظری و حصر خانگی او از امامت جمعه استعفا داد، مورد انتقاد همیشگی انصار حزب الله بود و کاوه و انصاری های اصفهان بارها با برگزاری تجمع اعتراضی در روزهای جمعه، در مراسم نماز جمعه و در زمان خطبه های آیت الله طاهری سروصدا راه می انداختند. هواداران کاوه از منتقدان جدی سیاست های دولت خاتمی بودند.

دعوا بر سر افول محبوبیت احمدی نژاد: کاوه و هوادارانش همچون بیشتر گروه های انصار حزب الله از حامیان محمود احمدی نژاد بودند. کاوه که مدیر مسوولی نشریه «عبرت های عاشورا» را برعهده دارد، از یکی از روزنامه های وقت و از شخص کرباسچی مدیر مسئول آن روزنامه به دلیل انتشار مطلبی در رابطه با افول محبوبیت محمود احمدی نژاد در اصفهان و کاهش استقبال مردم از او در سفر استانی دومش به اصفهان شکایت کرد. آن روزنامه با انتشار تصاویری از استقبال مردمی کم فروغ از محمود احمدی نژاد به این تفسیر رسیده بود که احمدی نژاد همچون سال های اول دولت نهم دیگر محبوبیت چندانی در میان عامه مردم ندارد.

انصار حزب الله، از حمایت تا تهدید روسای جمهور

حمایت کاوه از احمدی نژاد تا آنجا بود که نه تنها انتقاد از احمدی نژاد و دولت نهم و دهم را برنمی تافت بلکه معمولا درگیری لفظی و کلامی هم با منتقدان احمدی نژاد داشت. هواداری کمیل کاوه از احمدی نژاد حتی با اوج گرفتن ماجرای حلقه انحرافی در اطراف دولت و انتقاد به مشایی هم تغییر نکرد. او هرگز موضع گیری رسمی در رابطه با حضور جریان انحرافی در بدنه دولت احمدی نژاد نکرد و هیچ انتقادی از اسفندیار رحیم مشایی از زبان او در رسانه ها چاپ و منتشر نشد.

در آستانه انتخابات مجلس هشتم جو سیاسی اصولگرایان اصفهان به شدت به هم ریخته بود و حتی کم کم به تشنج کشیده می شد و یکی از دلایل اصلی اتفاقات آن روزهای اصفهان، کاوه و هوادارانش بودند که به «گروه کاوه» معروف شده بودند. آنها فهرست کاندیداهای مورد توافق موتلفه و جامعه اسلامی مهندسین در اصفهان را قبول نداشتند و اعضای این فهرست را اصولگرا و انقلابی نمی دانستند و حتی کار به جایی رسیده بود که علیه بعضی از این کاندیداها شب نامه پخش می کردند.

سکوت این روزهای کاوه: از روزی که دولت احمدی نژاد به سر آمده و دولت روحانی روی کار آمده، خبری از تجمع های اعتراضی و سروصداهای او و هوادارانش شنیده نمی شود. کاوه در انتخابات ۹۲ از هواداران سعید جلیلی بود و برای پیروزی او تلاش کرد اما به نظر می رسد حالا این روزها با ریاست جمهوری روحانی، پس از سال های پر سروصدای دولت احمدی نژاد، کاوه و گروهش در سکوتی مقطعی فرو رفته اند.

استاد و تهدید به تعطیلی سینماها!

حاج حمید استاد سال هاست که دبیر شورای هماهنگی حزب الله خراسان و رهبر انصار حزب الله در مشهد است. انصار حزب الله مشهد، یکی از پرتنش ترین و پر حرف و حدیث ترین شاخه های این جمعیت در کشور است که در سال های اخیر چندین بار دچار درگیری و منازعه بر سر رهبری گروه و انشقاق و چند پارگی شده است.

اعتراض به بدحجابی در دوران خاتمی: استاد هم همچون سایر هم گروهی هایش از منتقدان جدی سید محمد خاتمی و دولتش بوده است. او در هر دو دولت سید محمد خاتمی از معترضان سیاست های دولت بود و به ویژه در رابطه با نبود اراده در دولت برای مقابله با بدحجابی و هجوم فرهنگ بیگانه به شدت معترض بود.

انصار حزب الله، از حمایت تا تهدید روسای جمهور

حمایت استاد از مشایی و نارضایتی انصاری ها: استاد که در انتخابات ۸۴ از مدافعان احمدی نژاد بود، موضعش را نسبت به احمدی نژاد حفظ کرد و در دو سه سال پایانی دولت دهم که حضور اسفندیار رحیم مشایی و حرف و حدیث ها درباره جریان انحرافی مورد اعتراض و انتقاد بعضی از شاخه ها و فعالان انصار حزب الله قرار گرفته بود، همچنان حامی قاطع احمدی نژاد بود. این موضع استاد در سال های پایانی دولت احمدی نژاد موجب اعتراض و نارضایتی بعضی از انصاری های مشهد شده بود تا جایی که عده ای اعلام کردند تا زمانی که استاد موضع شفافی در مقابل جریان انحرافی دولت احمدی نژاد نگیرد، او را به رهبری انصار حزب الله خراسان قبول ندارند. در همان شرایط عده ای از انصاری ها هم بودند که همچنان طرفدار استاد بودند و مواضعش را می پسندیدند و همین موضوع حزب الله مشهد را به هم ریخت و به چند پارگی آن دامن زد.

هوادار سیاست های فرهنگی احمدی نژاد، این روزها معترض سینما: استاد که در انتخابات ۹۲ همچون بسیاری دیگر از انصاری ها حامی سعید جلیلی بود، این روزها یکی از منتقدان سیاست های فرهنگی دولت روحانی است. او که زمانی در مقابل طرح مباحثی همچون مکتب ایرانی و دوستی با مردم اسرائیل سکوت کرده بودو حتی به نوعی از مشایی حمایت می کرد و اعتراض ها را هم تاب می آورد، حالا چنان به سیاست های فرهنگی دولت روحانی معترض است که برای اکران شدن یا نشدن یک فیلم سینمایی تجمع اعتراضی به راه می اندازد.

یکی از آخرین اقدامات استاد و انصاری های مشهد، اعتراض به اکران فیلم رستاخیز در جشنواره فیلم فجر بوده است. انصار حزب الله مشهد در اعتراض به فیلم رستاخیز، محتوا و منابع مالی ساخت این فیلم چند تجمع اعتراضی برگزار کرده و وزارت ارشاد را به تعطیلی سینماها تهدید کرده است.

روح الله بجانی با روحانی شوخی ندارد!

روح الله بجانی، سرپرست انصار حزب الله تبریز و شمال غرب ایران در میان خیلی از انصاری ها به طلبه عدالتخواه تبریزی معروف است. دوران خاتمی و اعتراض به بدحجابی: بجانی در دولت دوم سید محمد خاتمی با استاندارد و شهردار وقت تبریز به شدت درگیر بود و در اعتراض به مدیریت شهری تبریز و اقدامات استاندار وقت چندین تجمع اعتراضی را در انصار حزب الله تبریز به راه انداخت. او سیاست های فرهنگی دولت اصلاحات را به شدت نقد می کرد و با طرح ایده مبارزه با کشف حجاب تدریجی می گفت که دولت خاتمی اراده ای برای مبارزه با بدحجابی ندارد و اگر با پدیده بدحجابی مبارزه نشود تا سال ۹۴ بار دیگر کشف حجاب در ایران رخ خواهد داد.

هواداری از احمدی نژاد، انعطاف در برابر مشایی: در انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ و ۸۸ از طرفداران پروپا قرص محمود احمدی نژاد و از فعالان جدی ستادهای انتخاباتی او بود و گفته می شود که در انتخابات ۸۸ در آذربایجان به بیش از ۲۰۰ ستاد انتخاباتی برای احمدی نژاد سر و سامان داده بود. در سال ۸۶ پس از انتقاد تند اکبر اعلمی، نماینده تبریز در مجلس به دولت احمدی نژاد و اظهارات او درباره کفایت نداشتن رئیس دولت نهم، بجانی خواستار اخراج اعلمی از مجلس شد و گفت که اگر نهادهای مسئول اقدام نکنند، اعلمی را محاکمه مردمی و انقلابی می کند.

او چند ماه پس از انتخابات ۸۸ به اتهام پاره ای تخلفات مالی به پنج سال منع اقامت در استان، پنج سال منع فعالیت های سیاسی، فرهنگی و تبلیغی، یک سال حبس تعزیری و ۴۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم شد.

انصار حزب الله، از حمایت تا تهدید روسای جمهور

پس از محکومیت او، انصار حزب الله تبریز چند تجمع در اعتراض به حکم بجانی در قم و تهران به راه انداختند و در نهایت پس از یک سال، حکم بجانی لغو شد و او دوباره به تبریز برگشت. این انصاری معروف به طلبه عدالتخواه تبریزی، هنگامی که در سال های پایانی دولت دهم حرف و حدیث درباره جریان انحرافی در بدنه دولت احمدی نژاد بالا گرفت، ابتدا انتقادهای تندی را به حلقه انحرافی و اسفندیار رحیم مشایی داشت تا جایی که مشایی را با کسروی مقایسه و او را متهم به آسیب زدن به اسلام می کرد اما این حمله ها به مشایی که تنها محدود به انتقادهای کلامی و گاه و بیگاه می شد هم مدت زمان زیادی دوام نیاورد و هر چه جلوتر رفت، در مقابل حرف ها و کارهای عجیب و غریب مشایی، نرم تر شد و به سمت سکوت سوق پیدا کرد تا جایی که اگرچه آن اول ها بجانی مثلا به مکتب ایرانی انتقاد کرده بود اما در ادامه نسبت به اظهارنظرهای جنجالی مشایی و تلاشش برای حضور در انتخابات ۹۲ آن هم با پشتیبانی احمدی نژاد، سکوت اختیار کرد و واکنشی نشان نداد.

شاید یکی از جالب ترین مواضع رئیس انصار حزب الله تبریز حرف و نقل های تند و تیز او نسبت به الهام علی اف، رئیس جمهور وقت کشور آذربایجان بوده است. او علی اف را برده حلقه به گوش نتانیاهو و صهیونیسم خوانده بود و چندین بار مردم و هواداران حزب الله را به تجمع های اعتراضی علیه او دعوت کرده بودو حتی گفته شده که بجانی کنسولگری آذربایجان در تبریز را لانه جاسوسی دوم می خوانده و حزب الله تبریز چند باری قصد تسخیر این کنسولگری را داشته است.

در دوران روحانی شوخی ندارد: این روزها بجانی هم مانندخیلی های دیگر از انصاری ها منتقد جدی و تند و تیز دولت روحانی است. او تاکنون دو بار نامه های تند و انتقادی به رئیس جمهور نوشته و به سیاست های دولت جدید اعتراض کرده است.

بجانی در نامه اول خود با زبان تندی حل مشکلات معیشتی را به روحانی گوشزد کرده و در نامه دوم نوشته بود: «بوی فتنه به مشامم می رسد... اتاق فکرتان به دنبال ایجاد آشوب و شورش در دانشگاه ها هستند... من با کسی شوخی ندارم. تندرو هم نیستم و فقط اسلام را ملاک خودمی دانم... اگر دوستانتان بار دیگر توطئه ای علیه امام خامنه ای انجام دهند، بد خواهند دید... لبخند اوباما و هاشمی چیز جز سیلی ملت را به همراه نخواهد داشت... مردم آدم هستند، چهارپا حسابشان نکنید و با وعده های سر خرمن و آدرس های غلط مردم را فریب ندهید.»

اشک تلخ و تخصص در بر هم زدن رویدادهای فرهنگی

اشک تلخ سرپرست انصار حزب الله کرمانشاه و از چهره های نزدیک به حسین الله کرم است. انصار حزب الله کرمانشاه به رهبری اشک تلخ یکی از فعالترین شاخه های انصار در کشور محسوب می شود که اسم و رسم شان بیشتر با برگزاری تجمع و بر هم زدن نمایشگاه و کنسرت و همایش شناخته شده است.

درگیری با امام جمعه و مسئولان دولتی: در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی، صادق اشک تلخ و هوادارانش تندترین انتقادها را به محمد حسین زرندی، امام جمعه پیشین کرمانشاه داشتند و با مقامات دولتی استان به ویژه استاندارد و شهردار وقت کرمانشاه هم چندان نمی ساختند. این درگیری با مقامات منصوب دولت خاتمی در منطقه کرمانشاه موجب شده بود تا اشک تلخ و دوستانش چندین و چند بار در مراسم نماز جمعه و مقابل ساختمان استانداری و شهرداری تجمع اعتراضی راه بیندازند و خواستار عزل امام جمعه و بعضی دیگر از مقامات دولتی شوند.

پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ که در آن انصاری های کرمانشاه هم همچون بقیه شاخه های انصار هواداران احمدی نژاد بودند، امام جمعه کرمانشاه تغییر کرد و در جلسه تودیع و معارفه امام جمعه، اشک تلخ و انصاری ها تجمعی بیرون در مراسم برگزار کردند و پشت بلندگوها محمد حسین زرندی را «خار در گلو و استخوان در چشم» خواندند. پس از انتخابات ۸۸ بار دیگر امام جمعه سابق در مرکز اعتراضات انصاری های کرمانشاه قرار گرفت و کار به جایی رسید که اشک تلخ حرف از اخراج زرندی از کرمانشاه را به میان آورد.

انصار حزب الله، از حمایت تا تهدید روسای جمهور

حمله به رویدادهای فرهنگی هم زمان با هواداری از دولت: اشک تلخ در انتخابات حامی پروپاقرص احمدی نژاد بود. او در دوران احمدی نژاد هیچ انتقاد و اعتراضی به دولت و سیاست های فرهنگی دولت نداشت اما اگرچه اشک تلخ و هوادارانش انتقادی به دولت و سیاست های فرهنگی آن دوران نداشتند اما چندین تجمع اعتراضی علیه رویدادهای فرهنگی کرمانشاه برگزار کردند که جلوگیری از کنسرت احسان خواجه امیری و حمله به حسام الدین سراج معروفترین و پر سروصداترین تجمع های آنها بود که صادق اشک تلخ رسما بر هم زدن آن را برعهده گرفت.

اشک تلخ هیچ گاه موضع شفاف و رسمی درباره سیاست های فرهنگی کلان احمدی نژاد نگرفت، به بروز و ظهور حلقه انحرافی و ماجرای مکتب ایرانی در اطراف دولت احمدی نژاد واکنشی نشان نداد و در عوض تمام نیروی انصار حزب الله کرمانشاه را صرف اعتراض به اجرای کنسرت و اکران فیلم و اتفاقات فرهنگی و هنری خرد کرد.

اشک تلخ در راهپیمایی که سال گذشته به اکران چند فیلم سینمایی برگزار شده بود، به اکران فیلم های زندگی خصوصی و گشت ارشاد به شدت انتقاد کرد و گفت که وزارت ارشاد باید از اکران این فیلم ها جلوگیری کند وگرنه تجمع های اعتراضی ادامه خواهد داشت.

سکوت نسبی در دولت روحانی: او در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ از هواداران محسن رضایی بود و در سفر انتخاباتی رضایی به کرمانشاه در کنار او قرار گرفت و درباره او گفت که بخش عمده ای از سازندگی پس از سال های جنگ مرهون تلاش های جان برکفان سپاه پاسداران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در دوران فرماندهی رضایی بوده اما عنوان سردار سازندگی را دیگران ربودند و برای خود مصادره کردند!

اشک تلخ این روزها در مورد حسن روحانی و دولتش زیاد حرف نمی زند و انگار فعلا سکوت اختیار کرده است اما با توجه به آنکه اشک تلخ از دیرباز تندترین انتقادها را به آیت الله هاشمی رفسنجانی داشته و دارد و دولت روحانی را ادامه و تحت نفوذ هاشمی می داند، دور از انتظار نیست که یکی از همین روزها صدای انتقاد او هم به حسن روحانی و دولتش بلند شود. علاوه بر این در همین روزها اشک تلخ یکی از معترضان انصار حزب الله به برخی از فیلم های سینمایی در حال ساخت یا اکران است و به نظر می رسد سیاست های فرهنگی دولت روحانی را نمی پسندد.

اولین اعتراض

در اسفند ۹۲ قرار بود مسجد ارک تهران میزبان عزاداران دهمین سالگرد شهادت شهدای این مسجد باشند اما خیلی زود و قبل از شروع مراسم، با حضور حاج حسین سازور و الله کرم که نزدیکی شان به انصار، انکار نشدنی است، این مراسم رنگ اعتراض به فیلم «رستاخیز» گرفت. آنچه می خوانید ضبط اختصاصی حرف های سه نفر از مهمترین سخنرانان این مراسم است.

سلحشور : ارزش ها ودارای های خود را سپرده اید دست دزد و حالا می آیید و می گویید چرا دزدی؟ خب دزد کارش دزدین است. شما می دانید ماهیت و ارکان سینمای این مملکت چیست که امام حسین (ع) خودتان را به دست سینما سپردید؟ حاضرید چهار میلیارد به یک آقایی بدهند که بیاید واقعه عاشورا را اینطور خراب کند ولی حاضر نیستند که یک چهارم آن را خرج کنند تا یک جریان درست فیلمسازی راه بیفتد. آقای درویش واقعه عاشورا را سطحی می بیند؛ به دلیل این است که هنر سینما در دنیا یعنی سطحی نگری، یعنی با چشم دوربین دیدن نه با چشم دل. درویش حق دارد، به او یاد نداده اندکه با چشم دل ببیند و بلد نیست با چشم بصیرت به این واقعه نگاه کند. پس آن چیزی که می سازد یک اثر سخیف و ساده است و بلد هم نیست در این اثر ساده همه چیز را خوب نشان دهد که خود را بالا ببرد. ای کاش ظاهر را خوب نشان می داد.

انصار حزب الله، از حمایت تا تهدید روسای جمهور

الله کرم: سینما به جایی می رسد که حرف امام محمد باقر (ع) را تحریف می کند. می گویند که در یک فیلمی تصاویر افراد مقدس را نشان داده اند اما اگر هم اجازه تصویر داده می شود، ما این را بپذیریم اما اجازه ای نبود؛ ببینید اینها اعتقاد نیست بلکه اعتراض است. ما اعتراض داریم به اینکه تمام این تصاویر باید برداشته شود. اگر هم فکر می کنید که این کافی نیست، پس فیلم به نمایش درنیاید.

سازور: شما بی پروایی و بی تقوایی کردید و هنر را به سمت یک هنر غربی بردید. مقدسات ما را زیر پا له کردید. کل این فیلم بر روی عاشقی یکی از بناتی که در کاروان سیدالشهدا بودند، می چرخد. آیا این عاشورا بوده؟ موردی که علما روی آن موضع گیری کرده اند نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل، حضرت علی اکبر (ع)، چهره ابوالقاسم (ع)، چهره حضرت مسلم (ع) است که من به درگاه امام زمان (عج) عذرخواهی کردم که چهره خیلی سخیفی از حضرت مسلم (ع) در این فیلم نشان داده شده است. شما موقعی که می خواهید فیلم اعتقادی و مذهبی بسازید، بروید با چهارتا آدم خبره اعتقادی مشورت کنید و از آنها نظر بخواهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد حسین

      اگه جمهوریه و مردم رئیس جمهور انتخاب کردن شما کی هستی که بخواید به رئیس جمهور بگید چیکار بکنه چیکار نکنه مخصوصا در بحث های علمی مثه اقتصاد.فوق دیپلم اقتصاد داری که در این مورد بحث میکی؟
      بعدش اگه دلواپس! حجاب و دین هستید پس این 8 سال کجا بودید؟
      خدا ایت الله طاهری را هم رحمت کنه که در اون روز تاریخی حرف دل مردم اصفهان را زد و بعدش مجبور به استعفا شد
      همچنین ایت الله منتظری

    • حزب اللهی

      اینگونه افراددین رافقط ازمنظرخودمیبیننددرحلیکه دین اسلام زیباترین دین ومهربانترین دین است واصلاً باخشونت هیچ رابطه ای ندارد

    • بدون نام

      از کرامات شیخ ما این بود
      شیره را خورد و گفت شیرین یود.

    • سعید

      من فقط اینطور متوجه شدم آقای احمدی نژاد خوب پول خرج میکرده ....!!!
      (الله) مختص به شماها تنها نمیشه متعلق به تمام مردم دنیاست . متشکرم

    • Mali

      فكر ميكنند خیلی كارشون درسته؟؟؟

    • مجتبی

      قدر بدانید.انهایی که هشت سال جانشان کف دستشان بود. ان زمان اربابتان حضرت ممدرضا خاتمی کجا بود

    • عباسی

      نمیفهمم چرا برترین ها هیچ خبری از مردم بیگناه غزه و این نسل کشی ها مطلبی نمیذاره!!!!!

    • قنبری

      شما هایی که ادعای منطق دارید بهتره بدونید که حجت الاسلام بجانی دوبار محکوم شده . یکبار بخاطر شکایت استاندار و شهردار و یک بار با شکایت مشایی.
      شما باید پاسخ بدید که کی بخاطر مالی محکوم شده ؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج